شرایط اختصاصی و عمومی استخدام نیروی انتظامی سال 1402

شرایط اختصاصی و عمومی استخدام نیروی انتظامی

جهت مشاوره در زمینه شرایط اختصاصی و عمومی استخدام نیروی انتظامی سال 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط اختصاصی و عمومی استخدام نیروی انتظامی سال 1402: شرایط استخدام در نیروی انتظامی برای سال 1402 اعلام شد. در ادامه شرایط جذب درجه دار و افسر دانش آموخته در سال 1402 را ملاحظه می فرمائید.

شرایط اختصاصی و عمومی استخدام نیروی انتظامی

شرایط استخدام فراجا 1402

شرایط اختصاصی و عمومی استخدام نیروی انتظامی سال 1402 ، متقاضیانی که قصد ثبت نام و استخدام درجه داری نیروی انتظامی را دارند ، می بایست در وهله اول شرایط و ضوابط ثبت نام نیروی انتظامی را با شرایط خود بسنجند و در صورت مجاز بودن نسبت به ادامه مسیر ثبت نام این ارگان اقدام کنند .

نحوه ثبت نام درجه داری نیروی انتظامی به صورت اینترنتی است و متقاضیان باید بعد از انتشار فراخوان ، در بازه زمانی مشخص شده از سوی این ارگان برای ثبت نام در سایت نیروی انتظامی اقدام کرده و اطلاعات مورد نیاز را وارد فرم اینترنتی کنند . ​در ادامه برای رفاه حال داوطلبان شرایط ، زمان و نحوه ثبت نام درجه داری نیروی انتظامی 1402 را در اختیار داوطلبان قرار داده ایم .

شرایط استخدام نیروی انتظامی 1402

زمان ثبت نام استخدام نیروی انتظامی 1402

شرایط اختصاصی و عمومی استخدام نیروی انتظامی سال 1402 : ثبت نام استخدامی درجه داری نیروی انتظامی از طریق سایت گزینش و استخدام نیروی انتظامی انجام شده و داوطلبان با توجه به شرایط اختصاصی که این ارگان تعیین می کند ، می توانند با توجه به اطلاعیه هایی که از طریق سایت مذکور اطلاع رسانی می شود ، نسبت به ثبت نام درجه داری نیروی انتظامی اقدام نمایند .

سردار محمدحسین ایرانمنش درباره شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی جذب درجه دار و افسر دانش آموخته  اظهار داشت : استخدام در نیروی انتظامی با در نظر گرفتن شرایط “عمومی” و “اختصاصی” (برای داوطلبان مرد) صورت می گیرد، یعنی متقاضی باید حائز شرایط عمومی و اختصاصی در نظر گرفته شده باشد.
وی افزود:اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ولایت مطلقه فقیه و آمادگی فداکاری در راه تحقق اهداف آنها از جمله این شرایط عمومی است.

رئیس مرکز گزینش و استخدام فراجا افزود:عدم سابقه عضویت یا وابستگی به احزاب و گروه های سیاسی معارض با نظام جمهوری اسلامی ایران، عدم عضویت یا وابستگی به احزاب و گروه های سیاسی در زمان تقاضای استخدام، عدم محکومیت و محرومیت از خدمات دولتی، نداشتن سوء پیشینه کیفری، عدم اعتیاد به مواد مخدر، داشتن سلامت و توانایی جسمی و روانی متناسب با خدمت مورد نظر به تأیید معاونت بهداری فراجا و همچنین داشتن شرایط تحصیلی و تخصصی لازم از دیگر شرایط عمومی است.
وی تأکید کرد:از بین جوانان مومن، معتقد، انقلابی، باانگیزه و علاقه مند به نیروی انتظامی، افراد برای استخدام و به کار گیری در رده های تخصصی و معاونت های مختلف فراجا ، گزینش می شوند.
این مقام عالی انتظامی در پاسخ به این سوال که در طول سال چند نوبت جذب انجام می شود، گفت:متناسب با سهمیه های جذب و با هدف به کارگیری “بهترین ها” روند استخدامی به صورت مستمر در طول سال انجام می شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا برای خانواده های نیروی های مسلح و جانبازان و اعضای بسیج امتیازی وجود دارد؟ بیان کرد:خانواده های نیروهای مسلح، جانبازان و بسیج از تسهیلات پیش بینی شده در قانون بهره مند می شوند و در شرایط مساوی از اولویت جذب برخوردارند.
رئیس مرکز گزینش و استخدام فراجا در پاسخ به این سوال که آیا جذب به صورت سراسری است یا هر معاونتی گزینش جداگانه ای دارد، مطرح کرد:جذب به صورت بومی و استانی بوده و متقاضیان در پایگاه اینترنتی گزینش ثبت نام و گزینش استان ها نیز پس از بررسی های لازم در صورت داشتن شرایط نسبی به فراخوان داوطلبان اقدام می کنند، ظرفیت پذیرش برابر سهمیه ابلاغی هر سال و به تفکیک استانی می باشد.

ثبت نام دانشگاه افسری بانوان

استخدام درجه داری نیروی انتظامی 1402

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود در مقطع درجه داری از متقاضيان مرد، دارای مدرک تحصيلی ديپلم رشته های نظری، فنی وحرفه ای و کارودانش ثبت نام به عمل آورد. بخش از شرایط به صورت زیر است:

  • عنوان شغلی: درجه داری
  • مدرک تحصیلی:دیپلم رشته های نظری، فنی وحرفه ای و کارودانش
  • شرایط سنی: حداقل 18 و حداکثر 25 سال
  • شرط معدل: حداقل 14
  • قد: حداقل 170 سانتی متر
  • جنسیت مورد نیاز: آقا

***زمان ثبت نام تا 16 اردیبهشت 1402

استخدام نیروی انتظامی با مدرک لیسانس

سردار ایرانمنش در ادامه و در تشریح شرایط اختصاصی جذب داوطلبان مرد خاطر نشان کرد:برای مقطع پیمانی پنج ساله (درجه داری)متقاضیان (مرد) با مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی (ریاضی، تجربی، انسانی و معارف) باید دارای حداقل معدل 14 باشند، همچنین برای مقطع پیمانی پنج ساله افسری( دانش آموخته مرد نیز با مدرک لیسانس و فوق لیسانس ) داشتن حداقل معدل 14 الزامی است.
وی ادامه داد:برای مقطع پیمانی پنج ساله (درجه داری مرد) سن باید 18 سال و پیمانی پنج ساله افسری (دانش آموخته مرد) در مقطع لیسانس شرط سنی 22 سال و فوق لیسانس 24 سال در نظر گرفته شده است.
رئیس مرکز گزینش و استخدام فراجا با بیان اینکه دارا بودن حداقل 170 سانتی متر قد از الزامات روند گزینش و استخدام نیرو برای پلیس است، ادامه داد:برای افراد با 18 سال سن، در صورت داشتن برخی شرایط 2 سال به شرط سنی اضافه می شود؛ بر مبنای این تصمیم، برای هر متقاضی در صورت دارا بودن یکی از موارد زیر 2 سال به سن داوطلب اضافه می شود که این شرایط شامل؛ دارندگان کارت پایان خدمت وظیفه عمومی، بسیجیان فعال یا پلیس افتخاری، خانواده جانبازان (بالای 35 درصد)، نخبگان و استعداد برتر، دارندگان مقام کشوری و بین المللی در رشته های ورزشی، علمی و حافظان قرآن کریم است.
سردار ایرانمنش با اشاره به تبصره 2 در قانون جذب، گزینش و استخدام نیرو برای پلیس ادامه داد:خانواده معظم شهدا و ایثارگران نیز برابر قانون از تسهیلات سنی پیش بینی شده بهره مند خواهند شد.
وی یادآور شد:در روند گزینش و استخدام ارائه مدرک نظام وظیفه (دفترچه آماده به خدمت بدون مهر غیبت، گواهی اشتغال به خدمت سربازی، کارت پایان خدمت، گواهی اشتغال به تحصیل و یا معافیت غیرپزشکی) الزامی است.
بر اساس گزارش سایت پلیس، این مقام عالی انتظامی با بیان اینکه حداقل معدل کل دیپلم و یا پیش دانشگاهی برای کلیه رشته ها نمره 14 است، یادآور شد:ثبت نام داوطلب استخدام با آخرین مدرک تحصیلی آنان صورت می پذیرد.

در ادامه شرایط و نحوه ثبت نام در استخدام نیروی انتظامی امسال را ملاحظه می فرمائید:

استخدام نیروی انتظامی

نحوه ثبت نام و شرایط استخدامی در نیروی انتظامی سال 1402

شرایط عمومی آزمون استخدامی نیروی انتظامی

سایت پلیس:ثبت نام از داوطلبان مرد و با مدرک تحصیلی پیش دانشگاهی ، برای مقطع افسری محصل و همچنین با مدرک تحصیلی دیپلم برای مقطع درجه داری از طریق همین سامانه صورت می پذیرد . ضمنا بدون دریافت کد رهگیری هیچگونه فراخوانی از داوطلبان صورت نمی پذیرد.

نحوه دریافت کد رهگیری *ثبت نام بدون دریافت کد رهگیری فاقد اعتبار می باشد*

پس از مطالعه شرایط عمومی و اختصاصی بر روی گزینه ” پذیرش شرایط و ثبت نام ” کلیک نموده و اطلاعات اولیه شامل (کد ملی ، نام و نام خانوادگی ،پست الکترونیکی ، شماره همراه و تصویر امنیتی)را تکمیل نمایید . سپس با کلیک روی گزینه ” ثبت نام و ورود به سامانه “نام کاربری و کلمه عبور توسط سامانه برای شما ایجاد گردیده و به صفحه ورود اطلاعات هدایت خواهید شد. در این صفحه نام کاربری و کلمه عبور ، همان کد ملی داوطلب در نظر گرفته شده است.پس از وارد نمودن نام کاربری و کلمه عبور بر روی گزینه ” ورود” کلیک نموده و با تغییر کلمه عبور مجددا وارد سامانه شوید .کد رهگیری پس از تکمیل اطلاعات در فرمها و در انتهای فرآیند ثبت نام در رسید ثبت نام (رسید چاپی) درج گردیده است.

1– اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام.

2 – التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران واعتقاد به ولایت مطلقه فقیه و آمادگی فداکاری در راه اهداف آنها.

3 – تابعیت جمهوری اسلامی ایران.

*داوطلب می بایست ایرانی الاصل باشد بدین مفهوم که دارای شناسنامه ایرانی و پدر ومادر ایرانی الاصل باشد.

4 – عدم سابقه عضویت یا وابستگی به احزاب و گروههای سیاسی و معارض با نظام جمهوری اسلامی ایران.

5 – عدم عضویت یا وابستگی به احزاب و گروههای سیاسی در زمان تقاضای استخدام.

6 – عدم محکومیت به محرومیت از خدمات دولتی.

7 – نداشتن سوء پیشینة کیفری.

8 – عدم اعتیاد به مواد مخدر.

9 – داشتن شرایط تحصیلی و یا تخصصی لازم برای خدمت مورد نظر.

10 – داشتن سلامت و توانایی جسمی و روانی متناسب با خدمت مورد نظر.

شرایط اختصاصی آزمون اختصاصی استخدام فراجا 1402

ثبت نام صرفا برای داوطلبان مرد مجاز می باشد و در صورت فراموش نمودن کلمه عبور ، کد ملی خود را از طریق تلفن به مدیریت گزینش استان محل سکونت اعلام نمایید.
صرفا داوطلبانی که آخرین مدرک تحصیلی آنها دیپلم و یا پیش دانشگاهی باشد مجاز به ثبت نام در این سامانه می باشند .
داوطلبان صرفا یک بار مجاز به ثبت نام در این سامانه می باشند و داشتن کد رهگیری به منزله تکمیل فرآیند ثبت نام می باشد.
پس از اتمام ثبت نام دریافت رسید ثبت نام از سامانه نیاز به مراجعه حضوری نمی با شد پس از پایان مهلت ثبت نام در صورت داشتن شرایط و کد رهگیری ، فراخوان صورت می گیرد. پس از پایان مهلت ثبت نام ، ثبت نام جدید صورت نپذیرفته و سامانه برای تکمیل اطلاعات ثبت نام شدگان فعال می باشد.
دریافت رسید ثبت نام (کدرهگیری ) از سامانه و داشتن شرایط اولیه استخدام ، ملاک فراخوان داوطلبان خواهد بود.
حداقل معدل دیپلم یا پیش دانشگاهی برای داوطلبان 14 می باشد .
حداقل قد برای داوطلبان در مقطع درجه داری 170 سانتی متر می باشد.

شرایط و تذکرات آزمون استخدامی فراجا سال 1402

1 . سامانه ثبت نام اینترنتی صرفا با سیستم عامل ویندوز سازگار می باشد . لذا توصیه می گردد به منظور ورود اطلاعات صحیح و بدون نقص ، صرفا از رایانه هایی که از سیستم عامل ویندوز بهره می جویند استفاده نمایید .در صورت استفاده از تبلت و تلفن های هوشمند ، تبعات ناشی از عدم دریافت صحیح اطلاعات متوجه مرکز گزینش و استخدام نخواهد بود.

2- ثبت نام از داوطلبان استخدام رایگان محسوب گردیده و مستلزم پرداخت وجهی از طریق درگاه الکترونیکی بانکها نمی باشد.

3- کدملی داوطلب ،بعنوان نام کاربری و کلمه عبور ، برای ورود سامانه ثبت نام اینترنتی در نظرگرفته شده است.

4- داوطلبانی که موفق به تکمیل اطلاعات خود نشده اند ، می توانند تا پایان مهلت ثبت نام با مراجعه به سامانه اطلاعات خود را تکمیل و ویرایش نمایند.

5 – ثبت نام در این سامانه به منزله استخدام در فراجا محسوب نمی گردد.

6- تکمیل اطلاعات توسط داوطلب ودریافت کدرهگیری ملاک تایید ثبت نام داوطلب می باشد.

در بالا برخی از اطلاعات راجع به شرایط و نحوه استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران 1402 آورده شده است. در صورتی که علاوه بر موارد گفته شده نیاز به برخی اطلاعات تکمیلی دارید، بهتر است با شماره گیری 9099071613 با مشاورگروپ تماس بگیرید.

مرکز مشاوره تخصصی مشاورگروپ، در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح تا 12 شب آماده ارائه راهنمایی های جامع و کامل در این زمینه می باشد.

سوالات متداول استخدام نیروی انتظامی

استخدام درجه داری نیروی انتظامی سال 1402 تا چه زمانی ادامه دارد؟

ثبت نام متقاضیان تا تاریخ 16 اردیبهشت ماه 1402 ادامه دارد.

شرایط سنی استخدام درجه داری نیروی انتظامی چیست؟

حداقل 18 و حداکثر 25 سال می باشد.

شرایط اختصاصی استخدام درجه داری نیروی انتظامی 1402 چیست؟

شرایط استخدام داوطلبان در این مقاله ارائه داده شده است.

3.8/5 - (9 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شرایط اختصاصی و عمومی استخدام نیروی انتظامی سال 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. امیر

    سلام و عرض ادب
    دوست دارم برم تو نیرو انتظامی الان هم سنم شده 32 آیا میشه برم یا نه یک جوابی بدین میشه یا نه مدرک تحصیلی هم سیکل هستش

    پاسخ
  2. عباس

    سلام علیکم
    آیا بدون دیپلم میشه وارد نظام جمهوری اسلامی ایران بشیم یعنی زیر دیپلم همراه با دارای بسیجی فعال میتونیم وارد نیروی انتظامی بشیم؟؟

    پاسخ
  3. هومن

    سلام قربان
    من هومن هستم متولد ۱۳۷۲ هستم
    و متاهل و یه دختر ۳ ساله دارم
    تا چند ماه پیش فروشنده سوپر مارکت بودم پیش پدرم
    بهم میگه تو هیچی نمیشی بهم هرچی دوست داشت گفت
    من خدمتم نیروی انتظامی بود و بهترین سرباز شناخته شدم
    بخاطر اینکه پدرم رو تنها نظارم ادامه ندارم راه مو
    الان نمیتونم ۱ سنم گذشته ۲ مدرکم تا سوم دبیرستانه ۳ عاشق خدمت کردن هستم ۴ دوست دارم به سرزمینم و رهبرم
    مقام معظم رهبری زانو بزنم و خدمت کنم
    ۵ اگه راهی هست بهم بگید بازم هرچی خدا بخواد

    پاسخ
  4. متین

    ببخشید مدرک دیپلم با درجه داری معادل چه درجه ای است؟؟

    پاسخ
  5. متین

    ببخشید مدرک دیپلم با درجه داری معادل چه درجه ای است؟

    پاسخ
  6. سعید

    باسلام آیا نیروی انتظامی مدرک لیسانس رشته روابط عمومی از دانشگاه علمی کاربردی استخدام می کند؟ (برای سال ۱۴۰۲)

    پاسخ
  7. محسن

    یا سلام خدمت حضار گرامی بزرگترین آرزوی من از کودکی این بود که در نیروی ویژه نوپو مشغول به انجام وظیفه بشوم.سه عدد کمر بند مشکی کونگفو .کاراته .کیک بوکس .خان هشت موی تای .مشکی دان یک جودو. و یه مدته حرفه ای ام ام آی کار میکنم .و برگ نکرده باشم حرفها تو رشته بوکس دارم .تیراندازیم قابل تعریف که نه ولی خوب هست .عاشق این کار و شغل هستم و حاضرم در راه حفاظت از وطن از جانم بگذرم .رانندگی پایه دوقدیم .کهرانندیک هم خیلی عالی می باشد .دفاع شخصی مشکی دارم .و آماده خدمت به وطنم .فنی کار هستم از تعمیر سشوار تا یخچال و سیم کشی ماشین حتی تعمیر موتور و غیره .بزرگترین آرزوم از کودکی همین بوده خانواده شهید هستم .خدمت دوسال رفتم ارتسچش.عموم شهید شده .شوهر عمه ام شهید شده .دو تا از پسر عمو هام شهید شده .پدرم جانباز هستن .یه همون سردار محمد تقی مظفری بودن .دو نفر از پسر عمه هام هم شهید شدن .برادر دادادمون هم زابل چند سال قبل در درگیری با اشرار به شهادت رسید.در کل حزب خانواده شهدا و جانبازان کشور می باشم .قد ۱۷۹.وزن ۸۵ هستم .آمادگی هر گونه همکاری هستم خواهش میکنم یه خورده فکر کنین راجبش .خواهش میکنم این تنها آرزوم در کل زندگیم بوده است

    پاسخ
  8. قادر

    سلام خسته نباشد من سنم 21 هستم خدمت تمام کردم دپلیم ناقص آیا میتونم استخدام بشم

    پاسخ
  9. حسین

    اقایون مسئول من نمیدونم کی میخواید به این باور برسید که به تحصیلات و مهر دانشگاه نیست، به مهارت و ضریب هوش و علاقه و یادگیری سریع و… به ایناس

    پاسخ
  10. جوان

    واقعا تاسف آوره این همه درس خوندیم لیسانس گرفتیم ، بعد برا استخدام دیپلمه میخوان .خواهشا دولت انقلابی فکر به حال ماها بکنه ، آخه ماهم آدمیم نیاز به شغل و پول و ازدواج و منزلت و شان اجتماعی داریم. و یکی دیگه از مشکلات جوانان شرایط سنشونه چون کمتر فرصت شغلی هست ، سن ها میره بالا و خواهشا این شرایط سنی رو لحاظ کنید .یا امام زمان به دادمون برس

    پاسخ
  11. میثم

    سلام. تا سال ۱۳۹۲ با مدرک لیسانس استخدام در نیروی انتظامی میکردند ولی از سال ۱۳۹۲ به بعد دیگه استخدام با مدرک لیسانس در نیروی انتظامی برداشته شد و گفتند با مدرک لیسانس استخدام نمی کنیم و با مدرک دیپلم استخدام می کنیم تا شرط سنی ۲۴ سال. چرا آخه؟ خوب باید
    فرمانداران دستور میدادند که لیسانس هم استخدام کنید تا شرط سنی مثلا ۳۵ سال. الان هم به آقای رئیس جمهور محترم و مردمی ایران اسلامی تقاضا دارم که من دوست دارم در نیروی انتظامی استخدام شوم. و من با مدرک لیسانس رشته مدیریت بازرگانی و مجرد با سن ۳۳ سال را هم استخدام کند. لطفا این مطلب من را به آقای رئیس جمهور محترم و مردمی آقای رئیسی برسانید

    پاسخ
  12. محمد

    سلام. من ۳۳ سال سن دارم با مدرک لیسانس رشته مدیریت بازرگانی و مجرد. آیا میتوانم در نیروی انتظامی استخدام شوم؟

    پاسخ
  13. uli

    زمونه برعکس شده….قدیما دنبال افراد تحصیل کرده بودن….الان دنبال افراد بی سواد و کم سواد….واقعا متاسفم برای همتون……

    پاسخ
  14. م

    با سلام و خسته نباشید به سردار ایرانمنش عزیز بفرمایین جوانان این مملکت با مدارک بالاتر هم چندساله دنبال استخدام نیروی انتظامی هستن ولی متاسفانه اصلا کسی نه توجهی میکنه نه بفکرشونه فقط دنبال پسر بچه های بیسواد و کم سن و سال هستین واقعا جای تاسف داره.

    پاسخ
  15. امید

    واقعا همه جوانان این مملکت بیکارن بامدرک لیسانس وفوق لیسانس بعد شما دنبال بچه های ۱۵ ساله این که با یه باد میخورن زمین
    اگه برای حقوقش ماهارو استخدام کنید بادرجه استواری لیسانس پیمانی باحداقل حقوق مامتاهلیم مشکل داریم ازنظرکار.واقعامتاسفم براهمتون.

    پاسخ
  16. علی

    سلام من تازه خدمتم تمام شده و مدرک لیسانس حسابداری دارم و سنم 24 سال هست ایا میشه استخدام نیروی انتظامی شد 🤔

    پاسخ
  17. محمد

    یعنی نیروی های مسلح جمع هرچی بی سواد و کم سواده، هر سایت میگردم هیچکدوم در مورد استخدام لیسانس و بالاتر چیزی نگفته

    پاسخ
  18. ابوالفضل جهانگرد

    سلام استخدامي نیروی انتظامی با مدرک کارشناسی
    از دانشگاه علمی کاربردی مورد قبول این ارگان هستش؟؟؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید ?

    پاسخ
  19. بیات

    سلام وقتتون بخیر زمان ثبت نام و منابع ازمون درجه داری خواهران چه زمانی هس

    پاسخ
  20. احمدرضا حدادی

    با سلام ببخشید من سن 29سال هست و کارت پایان خدمت دارم بابام کارت ایثار داره. دیپلم ناقص هست .و از نظر بدنی هم زرنگ هستم ایا میتوانم درنیروی انتظامی خدمت کنم. و دوره که نیاز باشه میتوانم شرکت کنم

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی