سوالات متداول روز کنکور ۱۴۰۲

سوالات متداول روز کنکور

جهت مشاوره در زمینه سوالات متداول روز کنکور ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به تعدادی از سوالات متداول روز کنکور ۱۴۰۲ داوطلبان پاسخ داده ایم. کنکور سراسری ۱۴۰۲ در هریک از گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان برگزار می شود.

کنکور در چه زمانی برگزار می شود؟ با توجه به اینکه کنکور ۱۴۰۲ در دو نوبت برگزار می شود تغییراتی هم در ساعت برگزاری کنکور رخ داده است. کنکور سراسری ۱۴۰۲ در چهار روز، پنجشنبه  ۲۹ و جمعه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ و در نوبت دوم چهارشنبه ۱۴ و پنجشنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. داوطلبان پس از دریافت کارت ورود به جلسه آزمون می توانند حوزه امتحانی و ساعت حضور در حوزه امتحانی خود را مشاهده نمایند.

باتوجه به آنکه روز کنکور تاثیر مهمی در سرنوشت داوطلبان دارد، به منظور آگاهی بیشتر و کاهش استرس داوطلبان در این مقاله به تعدادی از سوالات متداول روز کنکور پاسخ داده ایم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سوالات متداول روز کنکور ۱۴۰۲

در این مقاله به تعدادی از سوالات متداول روز کنکور ۱۴۰۲ پاسخ داده ایم. وسایل مورد نیاز روز کنکور چیست؟ کنکور سراسری ۱۴۰۲ چه ساعتی شروع می شود؟ کنکور سراسری چقدر طول میکشه؟ آیا می توانیم از ساعت و دستبند هوشمند سرجلسه کنکور استفاده کنیم؟ درب حوزه های امتحانی چه ساعتی بسته می شود؟ برای کنکور چه لباسی بپوشیم؟ شرایط دستشویی رفتن سر جلسه کنکور چیست؟ ساعت حضور در جلسه کنکور؟ سر جلسه کنکور چی بخوریم؟ سر جلسه کنکور چی ببریم؟ وسایل ممنوعه سر جلسه کنکور؟ چگونه سر جلسه کنکور خسته نشویم؟ ایا بردن کرنومتر سر جلسه کنکور مجاز است؟ آیا کنکور مختلط است؟ بردن خوراکی سر جلسه کنکور

وسایل مورد نیاز روز کنکور

وسایل مورد نیاز روز کنکور

در ابتدا به یکی از سوالات متداول روز کنکور ، در رابطه با وسایل مورد نیاز سرجلسه آزمون سراسری پاسخ داده ایم:

در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس­دار الزامی است.

وسایل موردنیاز روز کنکور چیست؟

  • مداد نرم

دو تا مداد نرم که پاک کردنشون راحت باشه رو حتما همراهتون داشته باشید. به هیچ عنوان از اتود استفاده نکنید و حتما از مداد نرم که پاک کردنش راحت هستش استفاده کنین. اتود ممکن پاسخ برگتون رو زخمی کنه و براتون مشکل ایجاد کنه.

  • پاک کن

همراه خودتون پاک کن داشته باشید تا اگر نیاز شد از پاک کن استفاده کنید. پاک کنی رو همراه خودتون ببرین که پاک کن خوبی باشه و پاسخ برگتون رو الکی سیاه نکنه.

در صورت تمایل میتوانید یه نخ از وسط تو تیکه ی پاک کن رد کنید و دور گردنتان بیاندازید تا استفاده از آن راحت تر شود و به زمین نیفتد.

  • تراش

حتما تراش همراه خودتون ببرین تا اگر نیاز شد مدادتون رو بتراشین.

  • کارت ملی

کارت ملیتون رو حتما سر جلسه کنکور همراه خودتون ببرین چون برای شناساییتون استفاده میشه.

۵- کارت ورود به جلسه

حتما کارت ورود به جلسه ای رو که از سایت سازمان سنجش دریافت کردین رو سر جلسه کنکور همراه خودتون داشته باشید.

  • سنجاق

حتما همراه خودتون سنجاق برای چسبوندن کارت ورود به جلسه به سینتون داشته باشید.

سعی کنید برای وصل کردن کارت ورود به جلسه به سینه تون از سنجاق قفلی استفاده کنید نه سوزن ته گرد! نوک سوزن ته گرد ممکنه در طول آزمون به بدنتون فشار بیاره و حواستونو پرت کنه. گیره های کوچک کاغذ نیز جایگزین سنجاق قفلی است . همچنین استفاده از گیره کاغذ همراه با بند دور گردن و اتصال آن به کارت ورود به جلسه نیز کار خوبیه.

  • ساعت مچی

حتماااا حتماااااا ساعت مچی همراهتون داشته باشین تا زمان رو باهاش کنترل کنین. به هیچ عنوان ساعت مچی رو فراموش نکنین و حتما با خودتون ساعت ببرین سرجلسه کنکور. یکی از مهم ترین وسایل سر جلسه کنکور همین ساعت مچی هستش که صحبتش رو کردیم. (از ساعت مچی ساده استفاده کنید.)

  • بطری آب و شربت

با خودتون یه بطری آب خنک و یه بطری شربت همراه داشته باشید. هروقت تشنتون شد یا احساس کردین به انرژی نیاز دارین از آب و شربتتون استفاده کنین و خودتونو شارژ کنین. تو جلسه کنکور حتما آب و شربت همراه خودتون داشته باشید و حتما ازشون استفاده کنین.

  • دستمال کاغذی

اگر سرجلسه کنکور همراه خودتون دستمال کاغذی داشته باشید خیلی خوبه. پس دستمال کاغذی رو هم فراموش نکنین.

  • داوطلبان کم بینا می‌ توانند دستگاه به دید و یا درشت بین بدون حافظه همراه داشته باشند.
  • خرما یا آجیل
  • ماسک
  • ژل ضدعفونی کننده
  • دستکش

وسایل ممنوعه سر جلسه کنکور

وسایل ممنوعه سر جلسه کنکور چیست؟

متقاضیان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، هرگونه دستگاه ارتباطی (از قبیل پیجر، تلفن همراه، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند و …)، کیف، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیدا خودداری نمایند. به همراه داشتن هریک از وسایل ذکر شده، در جلسه آزمون حتی در حالت خاموش، علاوه بر اینکه موجب محرومیت از گزینش در آزمون می‌شود، به عنوان تقلب و تخلف تلقی می شود.

سوالات متداول روز کنکور ، سر جلسه کنکور چی ببریم؟

سوالات متداول روز کنکور ، سر جلسه کنکور چی ببریم؟

  • کارت ملی ، شناسنامه
  • دو یا سه عدد مداد مخصوص پر کردن پاسخنامه سوالات تستی
  • پاک کن
  • تراش
  • کارت ورود به جلسه کنکور + سنجاق
  • ساعت مچی ساده
  • بطری آب
  • خرما یا آجیل

آیا می توانیم از ساعت و دستبند هوشمند سرجلسه کنکور استفاده کنیم؟

از دیگر سوالات متداول روز کنکور می توان به سوال زیر اشاره کرد: آیا می توانیم از ساعت و دستبند هوشمند سرجلسه کنکور استفاده کنیم؟

استفاده از ساعت و مچ بند هوشمند به عنوان تقلب تلقی می شود. لذا توصیه می شود برای مدیریت زمان سرجلسه کنکور، حتما از ساعت مچی ساده استفاده کنید.

درب حوزه های امتحانی چه ساعتی بسته می شود؟

شروع فرآیند برگزاری آزمون صبح­ ها راس‌ ساعت‌ 8:00 (هشت) آغاز می­ گردد و در حوزه­­ های امتحانی راس‌ ساعت‌ 7:30 (هفت و سی) صبح بسته خواهد شد. لذا از ورود متقاضیان پس از بسته شدن در حوزه­ های امتحانی ممانعت بعمل خواهد آمد.

زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت 6:30 صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور شما خواهد بود.

ساعت حضور در جلسه کنکور

درب حوزه های امتحانی راس ساعت 7/30 بسته خواهد شد. لازم است داوطلبان نیم ساعت قبل از بسته شدن درب در حوزه امتحانی حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید : ساعت شروع کنکور ۱۴۰۲

ایا بردن کرنومتر سر جلسه کنکور مجاز است؟

یکی دیگر از سوالات متداول روز کنکور این است که، ایا بردن کرنومتر سر جلسه کنکور مجاز است؟

اگر مراقبین متوجه بشوند اجازه ورود نمی دهند. البته چند سالی است که برای کرنومتر سخت گیری می کنند ولی ساعت کرنومتر دار مشخص نیست و میشه برد.

سوالات متداول روز کنکور ، سر جلسه کنکور چی بخوریم؟

سوالات متداول روز کنکور ، سر جلسه کنکور چی بخوریم؟

دانه های آجیل یک خوراکی کم وزن و مقوی است و یک توصیه عالی برای به همراه داشتن در جلسه کنکور است. همچنین انجیر و توت خشک، خرما و کشمش نیز قند های طبیعی مناسبی برای جلسه کنکور می باشند که هم حمل آن راحت است و هم بالا و پایین رفتن ناگهانی قند خون را همراه ندارد. در کنار خوراکی های جامد، بهتر است آبمیوه طبیعی (آبلیمو، شربت خاکشیر) نیز به همراه داشته باشید.

توصیه می شود از به همراه بردن شکلات سرجلسه کنکور خودداری کنید. زیرا باعث افزایش ناگهانی قند خون و یا احساس تشنگی می شود. همچنین ممکن است در اثر گرما شکلات، آب شود و باعث کثیفی برگه امتحانی شما شود.

برای کنکور چه لباسی بپوشیم؟

یکی دیگر از سوالات متداول روز کنکور این است که، برای کنکور چه لباسی بپوشیم؟

  • باتوجه به زمان برگزاری کنکور در گرما، توصیه می شود از لباش گشاد و راحت استفاده کنید.
  • از پوشیدن لباس های خیلی تنگ پرهیز کنید.
  • خانم ها لازم است از پوشش مقنعه برای حضور در جلسه آزمون استفاده نمایند.
  • از کفش راحت استفاده کنید.
  • برای حضور در جلسه کنکور لازم نیست حتما لباس مشکی بپوشید.

14 نکته مهم روز کنکور

نکات مهم روز کنکور برای آگاهی بیشتر داوطلبان در ادامه بیان شده است:

  1. روز کنکور حد‌‌ود‌‌ ساعت ۵ صبح بید‌‌ار شوید‌‌ تا د‌‌ر زمان کافی و با آرامش کامل برای آزمون آماد‌‌ه شوید‌‌.
  2. صبحانه مقوی ولی نسبتاً کم‌حجم بخورید‌‌. از خورد‌‌ن شیر نجوشید‌‌ه ، تخم‌مرغ و یا هر چیز د‌‌یگری که احتمال مسمومیت د‌‌ارد‌‌، جد‌‌اً پرهیز کنید‌‌ و د‌‌ر‌عوض صبحانه‌ای منتخب از نان ، گرد‌‌و ، پنیر ، عد‌‌سی و آب‌میوه میل کنید‌‌.
  3. لباس مناسب بپوشید‌‌ . به‌ویژه کفش راحت و سبک د‌‌ر آرامش شما سر جلسه‌ آزمون کنکور نقش بسزایی د‌‌ارد‌‌.
  4. قبل از خارج شد‌‌ن از خانه، برای موفقیت خود‌‌ د‌‌عا کنید‌‌.
  5. کارت ورود‌‌ به جلسه را به لباس خود‌‌ الصاق کنید‌‌.
  6. وقتی وارد‌‌ حوزه‌ امتحانی شد‌‌ید‌‌ با آرامش سراغ محل آزمون‌ د‌‌اد‌‌ن خود‌‌ باشید‌‌ تا برای پید‌‌ا‌کرد‌‌ن آن د‌‌چار مشکل نشوید‌‌.
  7. به آرامی وارد‌‌ محیط آزمون شوید‌‌ و ابتد‌‌ا صند‌‌لی خود‌‌ را پید‌‌ا کنید‌‌ و با کارت ورود‌‌ به جلسه مطابقت د‌‌هید‌‌. حتماا اگر صند‌‌لی‌ تان نامناسب است و جای نا‌مناسبی است، سریعا به مراقبین اطلاع د‌‌هید‌‌ . مطمئن باشید‌‌ که اگر مشکلی برای شما ایجاد‌‌ شود‌‌، مراقبین و یا مسؤولین د‌‌یگر به شما کمک خواهند‌‌ کرد‌‌.
  8. پس از شروع فرآیند آزمون؛ د‌‌فترچه‌ سؤالات را با آرامش برد‌‌ارید‌‌ زیرا عجله د‌‌ر برد‌‌اشتن د‌‌فترچه‌، باعث افزایش ضربان قلب شما خواهد‌‌ شد‌‌ که باعث افزایش اضطراب و کاهش تمرکز شما خواهد‌‌ انجامید‌‌.
  9. اگر سوال‌ها سخت بود‌‌ ، موضع انفعالی نگیرید‌‌ و یا اگر بسیار ساد‌‌ه بود‌‌، خوشحال نشوید‌‌. همه‌ د‌‌اوطلبان به همین سؤالات جواب می‌د‌‌هند‌‌ و فراموش نکنید‌‌ که کنکور یک آزمون مقایسه‌ای است و نه حد‌‌‌نصابی. د‌‌ر بعضی سال‌ها کسی با ۳۰ تست نزد‌‌ه و غلط، به خاطر سختی آزمون رتبه‌ای یک رقمی به د‌‌ست آورد‌‌ه است.
  10. سوال‌ها را به ترتیبی که د‌‌ر د‌‌فتر‌چه‌ سؤال آمد‌‌ه ، البته با رعایت مد‌‌یریت آزمون ، پاسخ د‌‌هید‌‌ تا د‌‌چار نگرانی و سر‌د‌‌ر‌گمی نشوید‌‌.
  11. از هر‌گونه علامت‌ گذاشتن بی‌ربط روی پاسخ‌نامه جد‌‌ا پرهیز کنید‌‌.
  12. هر‌موقع از نظر زمان احساس خطر کرد‌‌ید‌‌ حتی سؤالاتی که د‌‌ر‌مورد‌‌ پاسخ‌گویی به آن‌ها ۵۰، ۵۰ هستید‌‌، رد‌‌ کنید‌‌ و فقط به سؤالات نسبتا آسان جواب د‌‌هید‌‌.
  13. سر‌جلسه به خود‌‌ آزمون فکر کنید‌‌ و فکر‌کرد‌‌ن به نتیجه‌ خوب را به بعد‌‌ از آزمون محول کنید‌‌. مطمئنا فکر‌کرد‌‌ن به نتیجه‌ آزمون د‌‌رد‌‌ی را د‌‌وا نمی‌کند‌‌. پس منطقی باشید‌‌ و کاری را انجام د‌‌هید‌‌ که فاید‌‌ه د‌‌ارد‌‌.
  14. کنکور صفر و صد‌‌ نیست. گاهی اوقات د‌‌اوطلب با وجود‌‌ بلد‌‌‌بود‌‌ن ۷۵‌د‌‌رصد‌‌ د‌‌رس موفق به پاسخ‌گویی مناسب نشد‌‌ه است یعنی به خاطر روحیه‌ی ضعیف ۷۵‌د‌‌رصد‌‌ را فد‌‌ای ۲۵‌د‌‌رصد‌‌ بلد‌‌‌نبود‌‌ن د‌‌رس کرد‌‌ه است.

موفق باشید…


4.4/5 - (8 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه سوالات متداول روز کنکور ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی