آزمون MHLE

آزمون MHLE

جهت مشاوره در زمینه آزمون MHLE

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

آزمون MHLE، مخفف Ministry Health Language Examination است که برای سنجش سطح زبان و سواد زبان انگلیسی متقاضیان تحصیل در رشته‌های تخصصی پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه‌های و مراکز آموزش عالی پزشکی داخل کشور برگزار می‌شود. در ایران، مدتی است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آزمون‌های اختصاصی و ملی زبان را برای پذیرش داوطلبان جهت رشته‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور برگزار می‌کنند. مثلاً وزارت علوم، آزمون زبان MSRT را برگزار می‌کند و وزارت بهداشت نیز آزمون MHLE. در گفتار امروز شمارا با ثبت‌نام و جزییات شرکت در آزمون زبان MHLE که توسط وزارت بهداشت برگزار می‌شود و برای سنجش سطح زبان علاقه‌مندان به شرکت در دوره‌های دکترای تخصصی پزشکی و پیراپزشکی (غیر مهندسی) است، آشنا می‌کنیم.

برای شرکت در دوره‌های تخصصی پزشکی و همچنین شرکت در آزمون زبان مربوطه، می‌بایست به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی که متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور است مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در موردآزمون MHLE و آزمون‌های زبان می‌توانید از خدمات مشاوره مشاور گروپ استفاده نمایید.

 

سر فصل ها

سوالات متداول درباره آزمون MHLE

۱-برای موفقیت در آزمون MHLE چه باید کرد؟

پاسخ: این سؤال بسیاری از شرکت‌کنندگان در این آزمون تخصصی زبان رشته‌های تخصصی پزشکی در داخل کشور است. برای موفقیت در هر آزمون زبان مثل MHLE، بایستی دانش زبان انگلیسی شما در سطح قابل قبولی باشد؛ یعنی در حد آیلتس آکادمیک ۶.۵ از ۹؛ یعنی شما ازنظر گرامر، درک مطلب و مهارت شنیداری، ظرفیت خوبی در فهم موضوعات گوناگون و تحلیل آن باشید. برای این موفقیت، بایستی دایره واژگان خوب داشته باشید. نمی‌شود شما سطح گرامر خیلی خوب داشته باشید و خیلی خوب مقاله بنویسید، اما واژگانی که می‌دانید ضعیف و محدود باشد. پس نخستین گام برای افزایش موفقیت در آزمون، ارتقای دایره واژگان است. چون آزمون به‌صورت تخصصی برای دانش‌آموختگان پزشکی برگزار می‌شود، مرور کلمات تخصصی دوره پزشکی و مترادف‌ها و کاربرد آن‌ها در جملات، ضروری است. برای این کار باید وقت بگذارید و نمونه سؤالات دوره‌های گذشته را مرور کنید.

۲-در بخش شنیداری چه راهکارهایی برای توسعه مهارت شنیداری دارید؟

پاسخ: ممتحنین آزمون‌هایی مانند آیلتس و تافل که بخش LISTEINING در آنجا برگزار می‌شود، به داوطلبان برای تقویت مهارت شنیداری توصیه می‌کنند تا می‌توانند، گوش خود را معرض مکالمه‌های عمومی و تخصصی زبان انگلیسی قرار بدهند تا گوش و ذهن، با تلفظ کلمات با لهجه‌های مختلف و معنی آن‌ها آشنا شود. راهی جز تکرار، تمرین و تکرار برای تقویت مهارت شنیداری نیست. تقویت مهارت شنیداری به‌صورت ضربتی امکان ندارد؛ یعنی شما نمی‌توانید مهارت شنیداری را ظرف ۲ هفته از ۱۰ درصد به ۵۰ درصد برسانید! چراکه مهارت شنیداری، در کنار خوش گوش کردن، نیازمند دایره واژگان و مدام گوش کردن فایل‌های موسیقی، فایل‌های ویدیویی مستندهای مختلف، گوش کردن اخبار انگلیسی، دیدن فیلم‌ها و امثالهم است و زمان‌بر است. از فایل‌هایی که در اینترنت برای تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی ارائه‌شده است استفاده کنید.

۳-آیا مدرک زبان آزمون MHLE جایگزین مدرک آیلتس و تافل برای تحصیل در خارج از کشور است؟

پاسخ: خیر. اعتبار این مدرک تنها برای ورود به مقطع تخصصی پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های مرتبط با وزارت بهداشت ایران است و در خارج از کشور اعتباری ندارد.

۴-حداقل نمره قبولی آزمون MHLE چند است؟

پاسخ: پاسخ صحیح به حداقل ۵۰ درصد سؤالات آزمون مورد انتظار است. اگر داوطلبی نتواند به نیمی از سؤالات پاسخ صحیح بدهد، سطح زبان خوبی ندارد و باید با تمرین و ممارست بیشتر، خود را برای شرکت در آزمون ۶ ماهه آینده آماده کند و مهارت تست‌زنی خود را در مدت‌زمان برگزاری آزمون ارتقا دهد.

۵-آیا متقاضیان تحصیل در دوره دکترای تخصصی اعزام به خارج از کشور می‌بایست در آزمون MHLE شرکت کنند؟

پاسخ: منحصراً داوطلبان شرکت در دوره‌های دکترای تخصصی پزشکی اعزام به خارج از کشور بایستی نمره قبولی در آزمون را بر اساس معیارهای اعلامی وزارت بهداشت کسب کنند.

۶-شرایط شرکت در آزمون MHLE چیست؟

پاسخ: دانشنامه کارشناسی ارشد در رشته‌های مربوط به پزشکی و پیراپزشکی یا دکترای حرفه‌ای پزشکی- دندان‌پزشکی و داروسازی-دامپزشکی و یا علوم آزمایشگاهی، برای شرکت در آزمون MHLE الزامی است.

۷-من مدرک معادل کارشناسی ارشد دارم. مجاز به ثبت‌نام هستم؟

پاسخ: خیر.

۸-من مشغول به تحصیل دور دوره دکترای تخصصی (دستیاری) هستم. می‌توانم دوباره در آزمون MHLE شرکت کنم؟

پاسخ: خیر.

۹-آیا برای دریافت امکانات مادی و معنوی دانشگاه‌ها برای کسب فرصت‌های مطالعاتی در خارج از کشور، شرکت در آزمون MHLE نیاز است؟

پاسخ: بله

۱۰-بهترین منابع برای آمادگی در آزمون MHLE چیست؟

پاسخ: بهترین منابع را کسانی که در آزمون دوره‌های قبلی نمرات خوبی کسب کرده‌اند می‌توانند به شما معرفی کنند. البته چون سطح زبان انگلیسی پزشکی افراد در حوزه بهداشتی و سلامت متفاوت است، نیاز است بر اساس سطح زبان خود و بازه زمانی برای آمادگی در آزمون، از منابع سطوح مختلف استفاده کنید. طراحان سؤالات زبان انگلیسی تخصصی پزشکی در این آزمون، معمولاً از متون ژورنال‌های تخصصی پزشکی با IMPACT FACTOR بالا استفاده می‌کنند و البته فهم سؤالات زبان کارشناسی ارشد وزارت بهداشت نیز می‌تواند یک منبع ارزنده باشد. توصیه می‌کنیم این منابع را در نظر داشته باشید: – TOEFL PREPRATION KIT – BARRON’S (HOW TO PREPARE FOR TOFEL) – LONGMAN – 504 ESSENTIAL GUIDE FOR TOEFL – PREPRATION FOR THE PAPER TESTS – مقالات رایگان قابل دانلود سایت معتبر پزشکی PUBMED

۱۱- چگونه می‌توان نمره تضمینی در آزمون MHLE به دست آورد؟

پاسخ: در هیچ آزمون زبان انگلیسی، تضمین نمره غیرممکن است و اگر در سایت‌ها و آگهی‌ها، با چنین مواردی مواجه شدید، مراتب را به پلیس سایبر استان محل سکونت یا وزارت بهداشت اطلاع دهید.    

برای آگاهی از جدیدترین اخبار آزمون های زبان بر روی عکس زیر کلیک نمایید.

مشاور گروپ

 

سوالات متداول ثبت نام آزمون mhle

برای ثبت نام آزمون MHLE به چه سایتی مراجعه کنیم؟

✔️ ثبت نام آزمون MHLE از طریق سایت آموزش و سنجش پزشکی انجام می پذیرد.

کارنامه آزمون mhle چه زمانی منتشر می شود؟

✔️ نتایج آزمون MHLE حدودا 10 روز پس از برگزاری این آزمون اعلام می شود که زمان توزیع کارنامه تمام نوبت های آن در سال جاری در متن مقاله ارائه شده است .

آزمون MHLE شامل چه بخش هایی است؟

✔️ محتوا و بخش های مختلف آزمون MHLE در این مقاله شرح داده شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه آزمون MHLE

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. زهرا

    با سلام
    من دانشجوی کارشناسی بهداشت عمومی هستم میتونم در این آزمون شرکت کنم؟

    پاسخ
  2. مهناز

    با سلام آیا استان اردبیل حوزه برگزاری آزمون mhle هست؟

    پاسخ
  3. سعیده

    باتوجه به اینکه وزارت بهداشت آزمون mhle را برای شرکت در آزمون ارشد اجباری کرده آیا ارائه ی دانشنامه کارشناسی اجباریست؟

    پاسخ
  4. سعيده

    سلام
    در سال چندبار میتوان در آزمونmhle شرکت کرد؟

    پاسخ
  5. لیلا

    سلام عذر میخوام نمره MHLE من 53 شده. وضعیت من الان چگونه است؟ با توجه به اینکه 49 مشروط و 55 پاس، من الان مشروطم یا پاس؟ ممنون میشم به سوالم پاسخ بدین

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403