سوالات متداول انتخاب واحد دانشگاه آزاد

متداول انتخاب واحد دانشگاه آزاد

جهت مشاوره در زمینه سوالات متداول انتخاب واحد دانشگاه آزاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله آموزشی به تعدادی از سوالات متداول انتخاب واحد دانشگاه آزاد اسلامی پاسخ داده ایم. از آنجایی ‌که انتخاب واحد به‌صورت یکپارچه از طریق سامانه آموزشیار انجام می‌شود، ممکن است دانشجویان با مشکلاتی روبرو باشند که در این مقاله به بررسی سوالات احتمالی دانشجویان پرداخته ایم. تا انتهای این مقاله آموزشی با ما همراه باشید.

انتخاب واحد دانشگاه آزاد

دانشجویان برای ثبت‌نام و انتخاب واحد باید پیش‌نیازهای در نظر گرفته شده را رعایت کنند. بدهی قبلی و شهریه ثابت‌ترم جاری ازجمله این پیش‌نیازهاست اگر این موارد پرداخت شود امکان انتخاب واحد برای دانشجویان فراهم می‌شود. در ادامه به تعدادی از سوالات متداول انتخاب واحد دانشگاه آزاد پاسخ داده ایم.

سوالات متداول سامانه دانشجویار دانشگاه آزاد

سوالات متداول انتخاب واحد دانشگاه آزاد

در این مقاله به تعدای از سوالات دانشجویان در رابطه با انتخاب واحد دانشگاه آزاد در رابطه با زمان انتخاب واحد دانشجویان، نحوه پیگیری ظرفیت پرشده کلاس ها، نحوه استفاده از تخفیف شهریه، زمان شروع کلاس های نیمسال دوم و … پاسخ داده ایم:

زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد

انتخاب واحد تکمیلی برای جاماندگان از اول تا ۶ اسفندماه انجام می‌شود. از ۹ تا ۱۴ اسفندماه نیز زمان حذف و اضافه خواهد بود. دانشجویان باید در موعد مقرر صبح، عصر یا شب به سامانه مراجعه کنند. البته زمان‌های اضافه نیز در نظر گرفته شده است.

بازه شبانه انتخاب واحد دانشگاه آزاد چیست ؟

یکی از سوالات متداول انتخاب واحد دانشگاه آزاد این است که، منظور از بازه شبانه انتخاب واحد چیست ؟

به‌زودی امکان جدیدی در شب‌ها فراهم می‌شود تا دانشجویان بتوانند انتخاب واحد کنند. بر این اساس دانشجویان به دو دسته «ورودی ۹۷ و قبل از آن» و «ورودی ۹۸ و ۹۹» تقسیم می‌شوند که می‌توانند یک‌شب درمیان برای انتخاب واحد به سامانه آموزشیار مراجعه کنند.

پیگیری ظرفیت پرشده کلاس ها در انتخاب واحد دانشگاه آزاد

از دیگر سوالات متداول انتخاب واحد دانشگاه آزاد این است که، ظرفیت پر شده کلاس‌ها را چگونه می‌توان پیگیری کرد ؟

ظرفیت کلاس‌ها با معاونان آموزشی و مدیران گروه‌های درسی است، دانشجویان دراین‌باره می‌توانند با مدیران گروه یا معاونان آموزشی واحدها تماس بگیرند تا ظرفیت لازم برای دانشجویان فراهم شود.

استفاده از وام شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد

دانشجویان چگونه می‌توانند از وام شهریه استفاده کنند؟ برای پرداخت شهریه ثابت دو امکان وجود دارد، امکان اول پرداخت بخشی از شهریه یا بدهی است دانشجویان پس از پرداخت مبلغ مورد نظر می‌توانند با هماهنگی مدیر مالی انتخاب واحد را انجام دهند. امکان دوم استفاده از وام‌های بانکی یا صندوق رفاه دانشگاه است. دانشجویان با انتخاب گزینه مورد نظر می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

دانشجویانی که با معرفی واحد دانشگاهی از وام‌های بیرون دانشگاه استفاده می‌کنند، لازم است فرایند درخواست و تکمیل فرم‌ها را در دستور کار داشته باشند که زمان رسیدگی به آن، به شخص متقاضی و بانک مربوطه وابسته است و در اختیار دانشگاه نیست.

سوالات متداول انتخاب واحد دانشگاه آزاد

تخفیف شهریه شامل کدام دسته از دانشجویان می‌شود ؟  نحوه استفاده از تخفیف شهریه دانشگاه آزاد چگونه است ؟ پاسخ سوالات در ادامه بیان شده است:

تخفیف شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد

از دیگر سوالات متداول انتخاب واحد دانشگاه آزاد این است که، تخفیف شهریه شامل کدام دسته از دانشجویان می‌شود ؟

آیین‌نامه‌ای در سایت دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه وجود دارد و ۱۶ شرط در این آیین‌نامه درج شده است، بر این اساس دانشجویان ممتاز، حافظان قرآن، قهرمانان ورزشی و غیره می‌توانند از امکان تخفیف شهریه استفاده کنند.

دانشجویان دوره‌های کاردانی و کارشناسی که ازدواج می‌کنند می‌توانند از تخفیف ۱۰۰ درصدی در ترمی که تحصیل می‌کنند، استفاده کنند. این تخفیف برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ۵۰ درصد است.

دانشجویان تحت پوشش بهزیستی می‌توانند از تخفیف ۲۰ درصدی شهریه استفاده کنند بیشترین جمعیت دانشجویی تحت پوشش این سازمان یعنی معادل ۶۰ درصد در دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند. دانشجویانی که نیز قانون ایثارگری شامل حال آن‌ها می‌شوند، شهریه پرداخت نمی‌کنند و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهریه آن‌ها را پرداخت می‌کنند.

نحوه استفاده از تخفیف شهریه دانشگاه آزاد

اعمال تخفیف‌های دانشجویی نیز در اختیار حوزه مالی واحدهای دانشگاه است، دانشجویان واجد شرایط باید در این زمینه با واحد مالی واحدهای دانشگاهی هماهنگ باشند.

سوالات متداول انتخاب واحد دانشگاه آزاد

در ادامه به سوالات متداول داوطلبان دانشگاه آزاد پیرامون میزان هزینه اضافی دانشجویان ورودی جدید، بدهی اضافی دانشجویان و زمان شروع کلاس های نیمسال دوم تحصیلی، پاسخ داده ایم:

شرایط استفاده از تخفیف شهریه دانشگاه آزاد

یکی از سوالات متداول انتخاب واحد دانشگاه آزاد این است که، دانشجویان چگونه می‌توانند از تخفیف شهریه استفاده کنند ؟

اعمال تخفیف‌های دانشجویی نیز در اختیار حوزه مالی واحدهای دانشگاه است، دانشجویان واجد شرایط باید در این زمینه با واحد مالی واحدهای دانشگاهی هماهنگ باشند.

میزان هزینه اضافی دانشجویان ورودی جدید 

دانشجویان ورودی ۹۹ علاوه بر شهریه ثابت، باید ۵ هزار تومان هزینه بیمه و ۱۷۳ هزار تومان هزینه خدمات آموزشی را واریز کنند. اگر در ترم قبل این مبالغ پرداخت نشده باشد این اعداد به‌عنوان بدهی قبلی دانشجویان در نظر گرفته می‌شود.

 بدهی اضافی دانشجویان 

یکی دیگر سوالات متداول انتخاب واحد دانشگاه آزاد این است که، ماجرای بدهی اضافی دانشجویان چیست ؟

ترم گذشته مبلغ بدهی دانشجویان به سه قسط تقسیم شد. برخی دانشجویان به اشتباه تصور داشتند این مبلغ به‌عنوان وام لحاظ شده است اما صرفاً تقسیط بدهی شهریه دانشجویی برای تسهیل در فرایند پرداخت است. علیرغم اطلاع‌رسانی، برخی از دانشجویان این اقساط را پرداخت نکرده یا از درگاه دیگری اقدام به پرداخت کرده بودند، لذا اشکالاتی در زمان انتخاب واحد این دانشجویان ایجاد شده بود که پس از آگاهی آن‌ها، مسئله مرتفع شد. برای تسهیل این امر با توجه به آخرین سر رسید این اقساط در ۱۵ بهمن‌ماه، کلیه اقساط پرداخت نشده (بدهی قبلی) توسط دانشجو، حذف و به بدهی دانشجو به‌طور متمرکز اضافه شد.

زمان برگزاری کلاس های نیمسال دوم دانشگاه آزاد

کلاس‌های درسی بر اساس تقویم آموزشی از هفته اول اسفندماه به‌صورت مجازی آغاز می‌شود.

زمان بندی انتخاب واحد دانشگاه آزاد اسلامی نیمسال دوم تحصیلی

در این مقاله آموزشی به سوالات متداول انتخاب واحد دانشگاه آزاد پاسخ داده شد. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر می توانید با کارشناسان مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات انتخاب واحد دانشگاه آزاد

حذف و اضافه نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد چه زمانی است؟

از 9 تا 14 اسفندماه، زمان حذف و اضافه دانشگاه آزاد می باشد.

منظور از بازه شبانه انتخاب واحد چیست؟

به زودی امکان انتخاب واحد در شب ها در دو بازه ی مشخص برای دانشجویان ورودی 97 و قبل از آن و ورودی های 98 به بعد فراهم می شود.

نحوه استفاده از تخفیف شهریه دانشگاه آزاد چگونه است؟

در این مقاله نحوه استفاده از تخفیف شهریه دانشگاه آزاد شرح داده شده است.

3/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه سوالات متداول انتخاب واحد دانشگاه آزاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403