سهمیه 5 درصدی شامل حال کدام داوطلبان در کنکور 98 می شود ؟

جهت مشاوره در زمینه سهمیه 5 درصدی شامل حال کدام داوطلبان در کنکور 98 می شود ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سهمیه 5 درصدی کنکور 98  : برای ارائه یک سری خدمات جدید به جانبازان زیر 25 درصد ؛ همسران و جانبازان زیر 25 درصد ، رزمندگان با حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه و همچنین فرزندان و همسر این رزمندگان ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران رو در تاریخ 26 دی 95 اصلاح کردن و دولت و بنیاد شهید و امور ایثارگران رو موظف به ارائه این خدمات کردند .

سهمیه 5 درصدی کنکور 98  »  یکی از این خدمات ایجاد ظرفیت جدید در استخدام سازمان های اجرایی ، خدمات شهری و ظرفیت پیرش جداگانه در انتخاب رشته کنکور سراسری و انتخاب رشته دانشگاه آزاد بود که تحت عنوان سهمیه 5 درصی ایثارگران در کنکور شناخته شده . سهمیه 5 درصدی کنکور 98 /

سهمیه پنج درصدی کنکور 98

 سهمیه 5 درصدی کنکور 98  »  آن دسته از داوطلبان کنکور که دارای سهمیه پنج درصدی ایثارگران می باشند تا 26 مرداد فرصت دارند که نسبت به وارد نمودن آن در فرم انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

بر این اساس با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش درباره سهمیه 5 درصدی ایثارگران در خرداد 96 داوطلبانی که واجد شرایط بوده اند و تا اکنون نسبت به وارد کردن آن در اطلاعات ثبت نامی خود ننموده اند می توانند نسبت به درج آن تا 26 مرداد اقدام نمایند.

سهمیه 5 درصدی کنکور 98  »  در اجرای ماده 90 قانون پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور مبنی بر ایجاد و اعمال سهمیه پنج درصدی برای جانبازان با جانبازی کمتر از 25 درصد همسر و فرزندان آنها و همچنین همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه مدت حضور داوطلبان در جبهه برای داوطلبان ثبت‌نام‌کننده آزمون سراسری 96 امکانات فراهم گردیده که داوطلبان واجد شرایط برای استفاده از این سهمیه می‌توانند علاقه‌مندی خود را اعلام کنند.سهمیه 5 درصدی کنکور 98 /

تأثیر سهمیه 5 درصدی کنکور 98

سهمیه 5 درصدی کنکور 98  »  به موجب تایید این سهمیه ، 5 درصد از ظرفیت کل دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور به همسران و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان با حداقل 6 ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه خواهد رسید . در نتیجه با توجه به اینکه سهم فرزندان جانبازان 25 درصد به بالاتر ، فرزندان آزادگان و شهدا پیش از این 25 درصد از کل ظرفیت بود ، می توان گفت در حال حاضر 30 درصد از کل ظرفیت دانشگاه ها به سهمیه ایثارگران اختصاص دارد .

سهمیه 5 درصدی کنکور 98  »   در قانون ذکر شده درصورتیکه ظرفیت 25 درصدی مربوط به همسران و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد ، آزادگان و شهدا تکمیل نشود ، مازاد این ظرفیت را می توان به همسران و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص داد . از آنجایی که تعداد شرکت کنندگان سهمیه ایثارگران معمولا کمتر از 5 درصد کل شرکت کنندگان کنکور سراسری است ، پس می توان انتظار داشت امسال ظرفیت مازادی که به داوطلبان سهمیه 25 درصدی ایثارگران اختصاص پیدا می کرد به داوطلبان سهمیه 5 درصدی ایثارگران تعلق بگیرد .

سهمیه 5 درصدی کنکور 98  »     همچنین به واسطه این خدمات ، داوطلبانی که از سهمیه پنج درصدی ایثارگران استفاده می کنند از حداقل 30 درصد تخفیف یا معافیت شهریه در دانشگاه آزاد اسلامی (در این رابطه نسبت تخفیف شهریه برای دانشگاهها متفاوت است )، دوره های شبانه دانشگاههای دولتی، دانشگاه پیام نور و سایر دانشگاه های مورد تایید وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برخوردار خواهند شد .

اعمال سهمیه پنج درصدی ایثارگران برای این دسته از داوطلبان در آزمون سراسری 96 پس از بررسی و تایید از سوی ارگان ذی‌ربط صورت خواهد پذیرفت.سهمیه 5 درصدی کنکور 98  /

نحوه اعمال سهمیه ۵ درصدی ایثارگران

سهمیه 5 درصدی کنکور 98  »  با توجه به قانون ، ۵ درصد از ظرفیت کل دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور به همسران و فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگانی با حداقل۶ ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه می رسه . پس‌ نکته اول اینجاست که این سهمیه مربوط به همسر و فرزندان جانباز یا رزمنده میشه و برادر خواهر و پدر و مادر اون فرد رو شامل نمیشه.

درصورتیکه ظرفیت ۲۵ درصدی مربوط به همسران و فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد ، تکمیل نشه ، مازاد این ظرفیت هم به همسران و فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه تعلق می گیره (تا پیش از کنکور ۹۶ مازاد این ظرفیت به دانش آموزان مناطق تعلق می گرفت)

 سهمیه 5 درصدی کنکور 98  »  افراد دارای سهمیه ایثارگران برای قبولی در هر کد رشته محل پیش از این باید حداقل ۷۰ درصد نمره کل یا تراز آخرین فردی که در اون کدرشته محل قبول می شد رو کسب می کردن اما با تغییری که در دستورکار سازمان سنجش قرار گرفته این حد نصاب به ۸۰ درصد در رشته های مختلف و ۸۵ درصد در رشته های پزشکی ، دندان پزشکی ، داروسازی و چند رشته مهندسی تغییر پیدا کرد. توجه به این نکته هم ضروریه که درسته کسب ۸۵ درصد نمرات آخرین فرد قبولی با سهمیه مناطق (داوطلب عادی) شرط لازم برای قبولی دانش آموز ایثارگر هست اما شرط کافی نیست چون که مابین خود دانش آموزان سهمیه ایثارگران هم رقابت وجود داره و ممکنه افرادی بتونن درصدی بالاتر از ۸۵ درصد رو کسب ‌کنن‌ ولی تنها ۵ یا ۲۵ درصد ظرفیت دانشگاه به دانش آموزان سهمیه ایثارگران تعلق می گیره‌.سهمیه 5 درصدی کنکور 98 /

فرض کنید نمره تراز آخرین فردی که در رشته پزشکی دانشگاه فرضی قبول شده ۱۰۰۰۰ هست حالا شما با سهمیه ایثارگران باید حداقل تراز ۸۵۰۰ رو کسب کنین تا بتونین برای قبولی در این کد رشته محل شانسی داشته باشین ولی اگه افرادی با همین سهمیه شما و تراز های ،۸۶۰۰ ۸۷۰۰‌وجود داشته باشن و کل ظرفیت رو پوشش بدن دیگه شما در این کد رشته قبول نمی شین.

سهمیه 5 درصدی کنکور 98  »  تغییر دیگه ای در ارتباط با سهمیه ایثارگران در کنکور ۹۷ صورت پذیرفت . این تغییر اعلام دو رتبه در دو سهمیه برای داوطلبان سهمیه ایثارگران بود. یعنی داوطلب ایثارگران علاوه بر دانش آموزان هم سهمیه ی خودش مابین دانش آموزان عادی و سهمیه مناطق مربوطه هم سنجش می شد و بهش رتبه ای تعلق می گرفت . این تغییر در پاسخ به دانش آموزانی صورت گرفت که عقیده داشتن حائز رتبه ی بهتری در سهمیه ی مناطق می شدند و حالا این سهمیه به ضرر اون ها بوده . این امکان ایجاد شده که با توجه به این تغییرات و در هر دو سهمیه انتخاب رشته رو انجام بدن و حقی ازشون ضایع نشه‌.سهمیه 5 درصدی کنکور 98  /

سوال : سهمیه ۵ درصدی ایثارگران چه تاثیری در میزان شهریه دارد؟

سهمیه 5 درصدی کنکور 98  »  مشمولان سهمیه ۵ درصدی ایثارگران حداقل ۳۰ % تخفیف یا معافیت شهریه در دوره های شبانه دانشگاه های دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و دیگر دانشگاه هایی که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند خواهند داشت.

تماس با کارشناسان مشاور گروپ

9099071613

سوال : تاثیر سهمیه‌ ۵ درصدی در قیاس با سهمیه مناطق در قبولی دانشگاه ها ؟

بر طبق آمار های کنکور ۹۶ از بین ۳۲۷۱۰ نفر افراد واجد سهمیه ۵ درصد ایثارگران در رشته تجربی ۲۹۰۱۰ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند ‌. یعنی از هر ۱۰ نفر ، ۹ نفر

در حالی که در سهمیه مناطق در منطقه ۲ و ۳ از هر ۱۰ نفر تنها ۳ نفر توانایی انتخاب رشته داشتند و سهمیه ایثارگران ۵ درصد از این نظر در جایگاه بسیار بهتری قرار داره.

سوال : آیا میشه از هر دو سهمیه بسیج فعال و سهمیه ۵ درصد در انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کرد ؟

خیر بر طبق قانون در انتخاب رشته دانشگاه آزاد از بین این دو سهمیه فقط یکی ‌ برای داوطلب اعمال میشه و هر دو سهمیه قابلیت اعمال همزمان رو ندارند.

4.8/5 - (14 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه سهمیه 5 درصدی شامل حال کدام داوطلبان در کنکور 98 می شود ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. amir

    سلام حد نصاب قبولی سهمیه رزمندگان با حداقل 6ماه حضور با جانبازای زیر 25 یکیه؟ حالا جز 5 درصد ظرفیت هم هسن حد نصابشون 70 یا 75؟؟

    پاسخ
  2. محمد نظری

    سلام تروخدا ب من جواب بدین
    پدر من از سال 63 تا دی ماه 64 ب مدت 18 ماه در منطقه شوش دانیال خوزستان سرباز وظیفه بودن(ژاندارمری) + 4 ماه حضور داوطلبانه در جبهه دارن!
    میخواستم ببینم این منطقه جزو منطقه جنگی یا منطقه عملیاتی به حساب میاد؟!
    و اینکه ایا سهمیه 5 درصدی به من تعلق میگیره!! ؟؟
    تروخدا جواب بدین ممنون

    پاسخ
  3. محمد مهدی

    سلام.پدر من 6 ماه عضویت در جبهه داشته.من میتونم از سهمیه استفاده کنم؟واگه میتونم چند بار؟

    پاسخ
  4. امیر

    سلام میخواستم بدونم برای کنکور سراسری میتونم هم از سهمیه 5 درصد استفاده کنم و هم از سهمیه منطقه 3؟؟

    پاسخ
    1. user3

      با مشاورین مرکز مشاور گروپ از طریق شماره 9099071613 بدون کدگیری و از تلفن ثابت تماس بگیرید .

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی