سهمیه بومی مناطق محروم استعداد درخشان آزمون دستیاری

سهمیه بومی مناطق محروم استعداد درخشان آزمون دستیاری پزشکی مشاور گروپ Moshavergroup.com

جهت مشاوره در زمینه سهمیه بومی مناطق محروم استعداد درخشان آزمون دستیاری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سهمیه بومی مناطق محروم استعداد درخشان آزمون دستیاری تخصصی پزشکی موضوع اصلی این مقاله است. برای اطلاع از آخرین تغییرات تبصره پذیرفته شدگان دوره پزشکی عمومی با استفاده از سهمیه بومی مناطق محروم آزمون دستیاری پزشکی با ما همراه باشید.

سهمیه بومی مناطق محروم استعداد درخشان آزمون دستیاری تخصصی پزشکی Moshavergroup.com

سهمیه بومی مناطق محروم استعداد درخشان آزمون دستیاری پزشکی

سهمیه بومی مناطق محروم استعداد درخشان آزمون دستیاری پزشکی مطابق با تبصره اول بند ح دفترچه ثبت نام آزمون دستیاری تخصصی پزشکی ۱۴۰۲ به افرادی تعلق می گیرد که واجد شرایط استعداد درخشان هستند و با استفاده از سهمیه بومی مناطق محروم در دوره دکتری پزشکی عمومی پذیرفته شده اند.

بر اساس دفترچه ثبت نام، این گروه از افراد صرفا در همان سال فارغ التحصیلی مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون دستیاری تخصصی در رشته‌ های مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی محل تعهد خود هستند و در صورت قبولی، باید مجموع تعهدات دو مقطع را پس از فارغ التحصیلی در محل تعهد خدمت سپری کنند. اما در جدیدترین اطلاعیه مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir ذکر شده که این تبصره تا به این لحظه توسط مراجع قانونی تصویب نهایی نشده است.

سهمیه بومی مناطق محروم استعداد درخشان آزمون دستیاری پزشکی Moshavergroup.com

اعمال سهمیه بومی مناطق محروم استعداد درخشان آزمون دستیاری

با توجه به آخرین اطلاعیه مرکز سنجش آموزش پزشکی، اعمال سهمیه بومی مناطق محروم استعداد درخشان آزمون دستیاری تا به این لحظه توسط مراجع قانونی تصویب نهایی نشده و اگر اجرای این تبصره مورد موافقت مراجع قانونی قرار نگیرد، ماده ۸ آیین‌ نامه “تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان استعداد درخشان به مقاطع بالاتر” وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرایی خواهد شد.

اطلاعیه سهمیه بومی مناطق محروم استعداد درخشان آزمون دستیاری پزشکی Moshavergroup.com

مطابق با ماده ۸ آیین‌ نامه “تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان استعداد درخشان به مقاطع بالاتر”، دانشجویان واجد شرایط که با استفاده از سهمیه موضوع اصلاح بند ۳ ماده واحده قانون “عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی” در دوره پزشکی عمومی پذیرفته شده‌ اند، مطابق تبصره ۴ این قانون، ادامه تحصیل ایشان منوط به گذراندن حداقل نیمی از تعهدات خدمت است. بدین ترتیب این افراد می‌ توانند در اولین آزمونی که بلافاصله پس از گذراندن نیمی از تعهدات (با ارائه گواهی محل خدمت) برگزار می‌ شود، شرکت‌ نموده و از امتیازات آن بهره‌ مند شوند.

در بند ۳ ماده واحده قانون “عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی” هم اشاره شده است که ۱۰ درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت در رشته ‌‎های دستیاری پزشکی (رشته ‎‌های مورد نیاز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی) به‎ داوطلبان بومی مناطق محروم اختصاص خواهد یافت و پذیرفته ‌‎شدگان موظفند سه برابر طول مدت تحصیل را صرفاً در مناطق محروم خدمت‌ رسانی کنند. همچنین افرادی که سابقه خدمت در این مناطق را دارند، حداکثر تا ۵ سال از تعهد خدمت آن‌ ها کسر می‌شود.

براساس تبصره بند ۳ این ماده واحده، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی علاوه بر سهمیه تعیین شده برای دستیاری پزشکی در این بند می‌ تواند سهمیه خاص مازاد بر ظرفیت اعلام شده برای نقاط محروم و تخصص ‌‎های مورد نیاز از بین داوطلبان زن و با تصویب هیئت‎ وزیران اعمال کند. توجه داشته باشید که پذیرفته شدگان ملزم به انجام تعهد خدمت عنوان شده در این بند خواهند بود.


ما در این مقاله مشاور گروپ به آخرین تغییرات و نحوه اجرای سهمیه بومی مناطق محروم آزمون دستیاری پزشکی پرداختیم. به محض اعلام قطعی شرایط سهمیه بومی مناطق محروم استعداد درخشان آزمون دستیاری پزشکی این مقاله به روز رسانی می گردد. امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

برای پیدا کردن جواب سوالات خود در زمینه «آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی» باید ساعت ها جستجو کرده تا پاسخ مناسب و جامع خود را دریافت کنید. حالا تصور کنید فرصتی وجود داشته باشد که به واسطه آن بتوانید پاسخ تمام سوالات خود را به صورت یکجا به دست آورید، این یعنی صرفه جویی در زمان و هزینه  + کسب نتیجه سریعتر!

برای همین ما قابلیت مشاوره تلفنی مشاور گروپ را فعال کرده ایم تا تمام سوالات شما از طریق مشاوران مجرب و کاربلد پاسخ داده شوند. اگر سوالی دارید که پاسخ آن را در مقاله نیافتید کافیست با ما تماس بگیرید.

ما همه روزه از 8 صبح تا 12 شب آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستیم.

تماس از تلفن ثابت

مشاور گروپ

9099071613

اگر به هر دلیلی امکان دسترسی به تلفن ثابت برای شما فراهم نیست، با خرید بسته های تماس و تکمیل فرم مشاوره، مشاوران حوزه درخواستی شما همین حالا و کمتر از یک ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

سوالات متداول

✔️شرایط اجرای سهمیه بومی مناطق محروم استعداد درخشان آزمون دستیاری پزشکی چیست؟

✔️شرایط استفاده از سهمیه بومی مناطق محروم استعداد درخشان آزمون دستیاری تخصصی پزشکی در این مقاله مشاور گروپ ارائه شده است.

✔️نحوه اجرای سهمیه بومی مناطق محروم استعداد درخشان آزمون دستیاری پزشکی چگونه است؟

✔️برای اطلاع از آخرین اخبار مرکز سنجش آموزش پزشکی sanjeshp.ir و نحوه اعمال سهمیه بومی مناطق محروم استعداد درخشان آزمون دستیاری به متن مقاله مراجعه نمایید.

✔️تمدید ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1402 امکان پذیر است؟

✔️بله، مطابق با اطلاعیه مرکز سنجش آموزش پزشکی sanjeshp.ir مهلت ثبت نام آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی تمدید شده و متقاضیان می توانند از 9 تا 12 بهمن 1401 برای نام نویسی به این سامانه مراجعه نمایند.

5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه سهمیه بومی مناطق محروم استعداد درخشان آزمون دستیاری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403