نحوه استفاده از سهمیه مناطق در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی بهمن 97 و مهر 98

نحوه استفاده از سهمیه مناطق در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی

جهت مشاوره در زمینه نحوه استفاده از سهمیه مناطق در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی بهمن 97 و مهر 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

برای پذیرش در ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی بهمن 97 و همچنین مهر ماه 98، سهمیه های مختلفی فراهم شده است تا داوطلبان با توجه به شرایط خود از این سهمیه ها در زمان پذیرش استفاده کنند.  افراد متقاضی ثبت نام بدون کنکور سراسری بهمن 97 می توانند از تاریخ 29 دی ماه تا نهایت تاریخ 10 بهمن ماه تقاضانامه ثبت نام خود را ارسال کنند. این افراد با فراهم کردن مدارک مورد نیاز ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی 97 – 98 و همچنین با توجه به شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام، می توانند پروسه پذیرش خود در این مرحله را پیش ببرند. برخی از افراد می توانند از سهمیه مناطق در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی بهمن 97 استفاده کنند که استفاده از آن شرایط مخصوص به خود را دارد که در ادامه راجع به آن توضیح داده شده است.

استفاده از سهمیه مناطق در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی بهمن 97

با توجه به ملاک های تعیین شده، داوطلبان جزو یکی از مناطق 1، 2 و 3 قرار می گیرند و می توانند از مزیت های سهمیه مناطق در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی بهمن 97 و مهر 98 استفاده کنند. داوطلبانی که قصد استفاده از سهمیه مناطق را دارند، باید در قدم اول بند 15 فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی را علامت بزنند.

ملاک هایی که داوطلبان در زمان استفاده از سهمیه مناطق در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی بهمن 97 و مهر 98 باید بدانند

 سهمیه مناطق برای داوطلبان نظام قدیم با توجه به محل بخش دریافت مدرک تحصیلی 3 سال آخر دبیرستان یا هنرستان مشخص می شود. داوطلبان نظام جدید نیز از سهمیه مناطق مستثنی نیستند. این افراد با توجه به محل دریافت مدرک تحصیلی 2 سال آخر دبیرستان و دوره پیش دانشگاهی خود می توانند از سهمیه مناطق در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی بهمن 97 و مهر 98 استفاده کنند.

اگر یکی از داوطلبانی هستید که بخش محل اخذ مدرک تحصیلی شما متفاوت بوده و یکی نمی باشد، سهمیه شما با توجه به بخش محل اخذ مدرک تحصیلی منطقه مرفه تر تعیین می گردد. حتی اگر شما یک سال از 3 سال را در یک منطقه مرفه تر تحصیل کرده باشید، ملاک بخش مرفه تر می باشد. افرادی که مدرک فارغ التحصیلی آنها در مقطع کاردانی یا فوق دیپلم از آموزشکده های فنی و حرفه ای می باشد، سهمیه آنها با توجه به بخش مدرک 3 سال آخر دبیرستان آنها تعیین می گردد.

اگر یکی از افرادی هستید که یک یا دو سال از دوره متوسطه خود را در خارج از کشور تحصیل کرده اید، سهمیه منطقه 3 به شما تعلق می گیرد. تمام داوطلبانی که معلولیت دارند، در دسته سهمیه منطقه 3 قرار می گیرند. با توجه به موارد گفته شده در بالا، به تمامی داوطلبان سهمیه یکی از مناطق 1، 2 یا 3 تعلق می گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به نحوه استفاده از سهمیه مناطق در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی مهر 98 و بهمن 97 ، همین حالا با مشاور گروپ تماس بگیرند و پاسخ تمام سوال های خود را پیدا کنید.

برخی مطالب مرتبط:

لیست سهمیه ها در ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی بهمن 97

زمان اعلام نتایج ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی 97 – 98

نحوه دریافت شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی 97 – 98

افراد مجاز ثبت نام سوابق تحصیلی 97 – 98

افراد غیر مجاز ثبت نام سوابق تحصیلی 97 – 98


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه نحوه استفاده از سهمیه مناطق در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی بهمن 97 و مهر 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی