سهمیه بومی دکتری وزارت بهداشت

سهمیه بومی دکتری وزارت بهداشت

جهت مشاوره در زمینه سهمیه بومی دکتری وزارت بهداشت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به بیان توضیحاتی در رابطه با تاثیر سهمیه بومی دکتری وزارت بهداشت پرداخته ایم. همزمان با ثبت نام داوطلبان شرکت در آزمون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی (PH.D ) و دکتری پژوهشی رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، شرایط مشمولیت سهمیه های پذیرش در آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی رشته های علوم پایه، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ اعلام شد. یکی از سهمیه های موثر در آزمون دکتری وزارت بهداشت، سهمیه بومی می باشد که در ادامه این مقاله بیان شده است. با ما همراه  باشید.

سهمیه بومی دکتری وزارت بهداشت

تاثیر سهمیه بومی دکتری وزارت بهداشت چگونه است؟ براساس قانون برقراری عدالت آموزشی مصوب مجلس شورای اسلامی و اصلاحیه ماده ۳ آن، ۳۰ درصد ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ۱۰ قطب آمایشی (کلان منطقه کشور)، در رشته های مورد نیاز به متقاضیان واجد شرایط پذیرش استفاده از سهمیه بومی موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی، متناسب با نیاز استان ها و در چهارچوب نظام سطح بندی و با رعایت کلیه مندرجات دفترچه راهنمای ثبت نام دکتری وزارت بهداشت و اطلاعیه های بعدی، در زمینه پذیرش به این سهمیه تعلق می گیرد. رشته های مورد نیاز و شرایط انتخاب رشته/ محل در دانشگاه های قطب آمایشی مربوطه، متعاقباً اعلام خواهد شد.

اگر داوطلبی مشمول سهمیه رزمندگان یا بومی نباشد،” سهمیه آزاد” تلقی خواهد شد و در صورت عدم احراز حد نصاب نمره توسط داوطلبان سهمیه های بومی و رزمندگان، ظرفیت مربوطه به “سهمیه آزاد” تعلق خواهد گرفت.

آخرین اخبار مربوط به سهمیه بومی دکتری وزارت بهداشت ، از طریق همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد…

ضوابط سهمیه بومی دکتری وزارت بهداشت

ضوابط سهمیه بومی دکتری وزارت بهداشت به صورت زیر است:

  1. دانشگاه محل تحصیل هیچ ارتباطی به دانشگاه محل تعهد ندارد.
  2. داوطلبان واجد شرایط سهمیه بومی می‌توانند در صورت قبولی در مرحله کتبی هر یک از دانشگاه‌های پذیرنده در این رشته‌ها را انتخاب کنند و در صورت پذیرش ادامه تحصیل دهند.
  3. پس از پایان دوره تحصیل باید تعهد خود را در دانشگاهی که متعهد خدمت سهمیه بومی شده‌اند بگذرانند.

میزان تاثیر سهمیه بومی دکتری وزارت بهداشت

میزان تاثیر سهمیه بومی دکتری وزارت بهداشت ، 30 درصد می باشد.  بر اساس این قانون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است سی درصد (۳۰ %) ورودی رشته های پزشکی عمومی، دستیاری تخصصی پزشکی و سایر رشته های گروه پزشکی را از طریق جذب دانشجوی بومی با اولویت مناطق محروم و متناسب با نیاز استانها و در چهارچوب نظام سطح بندی پذیرش کند و دانشجویانی که از این درصد استفاده می نمایند موظف به اجرای اجباری طرح خود در حوزه تحت پوشش دانشکده ای که از سهمیه آن استفاده نموده اند، می باشند.

تعهدات سهمیه بومی دکتری وزارت بهداشت

تعهدات سهمیه بومی دکتری وزارت بهداشت چیست؟ از پذیرفته شدگان با استفاده از مزایای سهمیه بومی موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی جهت پوشش مناطق محروم، به میزان سه برابر مدت آموزش تعهد خاص اخذ می گردد و این تعهد قابل خرید یا جابه جایی نمی باشد. در واقع دانشجوی بومی برای ارائه خدمت در منطقه مربوطه، جذب میشود و این به مفهوم الزام برای ایجاد رابطه استخدامی نیست.

پذیرفته شدگان با استفاده از مزایای سهمیه بومی موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی، پس از فراغت از تحصیل فقط در حوزه مناطق محروم و یا نیازمند تعیین شده خود، فعالیت تخصصی مرتبط با رشته خود را خواهند داشت و در خارج از منطقه مربوطه حق فعالیت تخصصی در رشته تحصیلی خود را تا پایان دوره تعهدات ندارند.

ارائه مدرک فارغ التحصیلی این گروه از پذیرفته شدگان بعد از اتمام تعهدات مورد نظر مجاز می باشد و پذیرفته شدگان مذکور تا پایان زمان تعهدات و ارائه تسویه حساب از دانشگاه علوم پزشکی محل ارائه خدمات امکان ارائه خدمات تخصصی در سایر مناطق کشور را ندارند.

ادامه تحصیل در مقاطع آموزشی بالاتر، پس از طی حداقل نیمی از مدت زمان تعهدات امکانپذیر می باشد. انتقال و تغییر محل تعهدات ممنوع است. پذیرش این داوطلبان در کلیه مراحل، براساس قانون برقراری عدالت آموزشی مصوب مجلس شورای اسلامی و اصلاحیه ماده ۳ آن خواهد بود.

سهمیه های موثر در آزمون دکتری وزارت بهداشت

از دیگر سهمیه های موثر در آزمون دکتری وزارت بهداشت می توان به سهمیه رزمندگان و سهمیه رزمندگان بسیجی اشاره کرد.

سهمیه رزمندگان :

“۲۵ درصد ظرفیت هر کد رشته محل به همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثران، آزادگان و همسر و فرزندان آنان، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان اختصاص دارد.

همچنین ۵ درصد ظرفیت هر کد رشته محل به جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنان و همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص دارد.

سهمیه رزمندگان بسیجی:

رزمندگان بسیجی، جهادگران جهاد کشاورزی و رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح که براساس ماده ۱ و تبصره های چهارگانه ماده مذکور در آیین نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی از تاریخ ۳۱ شهریور سال ۵۹ تا ۳۱ شهریور سال ۶۷ حداقل ۶ ماه متوالی یا متناوب، داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشته اند.

برای آگاهی از جزئیات سهمیه بومی دکتری وزارت بهداشت ، سهمیه رزمندگان و رزمندگان بسیجی می توانید راهنمایی های لازم را از کارشناسان مجموعه به شماره 9099071614 دریافت نمایید.

شما عزیزان، برای آگاهی از لیست رشته های جدید دکتری وزارت بهداشت 1400، می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید:

لیست رشته های جدید دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰

لیست رشته های سهمیه بومی دکتری وزارت بهداشت

سوالات متداول سهمیه های آزمون دکتری وزارت بهداشت

سهمیه های موثر در آزمون دکتری وزارت بهداشت چیست؟

از جمله سهمیه های موثر در آزمون دکتری وزارت بهداشت، می توان به سهمیه بومی، سهمیه رزمندگان و سهمیه رزمندگان بسیجی اشاره کرد.

میزان تعهد سهمیه بومی آزمون دکترا وزارت بهداشت چند سال است؟

از پذیرفته شدگان با استفاده از سهمیه بومی به میزان سه برابر مدت آموزش تعهد خاص اخذ می گردد. این تعهد قابل خرید و جابجایی نمی باشد.

تعهدات سهمیه بومی دکتری وزارت بهداشت چیست؟

تعهدات سهمیه بومی آزمون دکترای وزارت بهداشت در این مقاله ارائه داده شده است.

4/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه سهمیه بومی دکتری وزارت بهداشت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی