نحوه استفاده از سهمیه ایثارگران در ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی

نحوه استفاده از سهمیه ایثارگران در ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی

جهت مشاوره در زمینه نحوه استفاده از سهمیه ایثارگران در ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

با توجه به سهمیه ها و تسهیلات مختلفی که برای گروه های مختلف جامعه فراهم شده است، داوطلبان می توانند با آگاهی از شرایط و ضوابط برای ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی خود از این سهمیه ها استفاده کنند. استفاده از سهمیه ایثارگران در ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی ، یکی از سهمیه هایی است که کمک شایانی به افراد مشمول این نوع سهمیه کرده است. در ادامه توضیحات بیشتری راجع به نحوه استفاده از سهمیه ایثارگران در ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی آورده شده است. در صورت داشتن هر گونه سوال، با مشاور گروپ تماس بگیرید و از راهنمایی های کارشناسان باتجربه این مرکز استفاده بهینه ببرید.

استفاده از سهمیه ایثارگران در ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی

طبق مقررات و ضوابط تعریف شده، سهمیه ایثارگران به افراد خاصی تعلق می گیرد. افرادی که می توانند از سهمیه ایثارگران در ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی استفاده کنند عبارتند از:

  • جانبازان 25% و بالاتر و همسر و فرزندان آنها
  • جانبازان زیر 25 % و همسر و فرزندان آنها
  • آزادگان و همسر و فرزندان آنها
  • همسر و فرزندان رزمندگانی که حداقل به مدت زمان 6 ماه به صورت داوطلبانه در جبهه حضور داشته اند
  • همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر

داوطلبان مشمول سهمیه ایثارگران ابتدا باید بند مربوطه را در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی تکمیل نمایند. نیازی نیست این افراد به وبگاه ایثار مراجعه کنند و فقط نیاز به تایید از ناحیه ارگان مربوطه دارند.

تمام مقررات مربوط به سهمیه ایثارگران، در تمام کد رشته محل ها از جمله کشوری، قطبی، ناحیه و غیره بر طبق قوانین اعمال می شود.

سهمیه ایثارگران در پذیرش بدون کنکور سراسری

انواع سهمیه ایثارگران در ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی

  • سهمیه ایثارگران با 25% ظرفیت: طبق قوانین 25% از ظرفیت هر کد رشته محل به همسر و فرزندان شهدا، آزادگان و همسر و فرزندان آنها، جانبازان 25% و بالاتر و همچنین همسر و فرزندان آنها اختصاص پیدا می کند.
  • سهمیه ایثارگران با 5% ظرفیت: طبق مقررات و ضوابط 5% از ظرفیت هر کد رشته محل به جانبازان زیر 25% و همسر و فرزندان آنها، همسر و فرزندان رزمندگانی که حداقل به مدت 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشته اند، اختصاص پیدا می کند.

برخی نکات در نحوه استفاده از سهمیه ایثارگران در ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی مهر 98 و بهمن 97

  • طبق قوانین و مقررات تعیین شده، در صورتی که سهمیه ایثارگران با 25% ظرفیت تکمیل نشود و به حد نصاب نرسد، باقی مانده این ظرفیت به افرادی که در گروه ایثارگران 5% ظرفیت قرار دارند، تعلق می گیرد. در صورتی که مشمولین سهمیه 5 درصدی، دارای شرایط  حد نصاب مورد نظر باشند، می توانند از این سهمیه بیست و پنج درصدی ایثارگران استفاده کنند. در صورتی که این ظرفیت باز هم خالی بماند، باقی مانده آن به سایر داوطلبان اختصاص پیدا می کند.
  • در صورتی که ظرفیت 5 درصدی سهمیه ایثارگران نیز به حد نصاب نرسد و باقی بماند، این ظرفیت باقی مانده به سایر داوطلبان اختصاص پیدا می کند.
  • متقاضیان به یاد داشته باشند که حد نصاب نمره ایثارگران، 70% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد هر کد رشته محل می باشد.
  • داوطلبانی که در دسته سهمیه ایثارگران قرار می گیرند، همزمان مشمول سهمیه مناطق نیز می باشند. سهمیه مناطق به تمامی داوطلبان شرکت کننده تعلق می گیرد. (برای آگاهی از نحوه استفاده از سهمیه مناطق در ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی کلیک کنید)

داوطلبان متقاضی ثبت نام در پذیرش بدون کنکور سراسری ،  می توانند از مشاوره تحصیلی رایگان مشاور گروپ استفاده کنند. برای پیدا کردن پاسخ سوال های خود، همین حالا با شماره گیری 9099071613 با مشاور گروپ تماس بگیرید و از راهنمایی های آن ها به صورت رایگان بهره ببرید.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه نحوه استفاده از سهمیه ایثارگران در ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. فرخنده

    سلام.من سال۹۵کنکوردادم وروزانه قبول شدم باسهمیه۲۵درصدبعد۱ترم انصراف دادم.سال۹۹بخام کنکوربدم فقط برای پذیرش دانشگاه ازادایاسهمیه کاهش رتبه برام اعمال میشه؟لطفاپاسخ بدین.

    پاسخ
  2. علی

    اگه از سهمیه ۵ درصد استفاده کنم در پیام نور با سوابق تحصیلی و قبول بشم ایا در کنکور ۹۹ حق استفاده از سهمیه ۵ درصد را ندارم ?در ضمن نمیتونم انصراف بدم بخاطر سربازی

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی