سن ثبت نام کلاس اول ۱۴۰۳ | سن ورود به مدرسه ابتدایی

سن ثبت نام کلاس اول سن ورود به اول ابتدایی

جهت مشاوره در زمینه سن ثبت نام کلاس اول ۱۴۰۳ | سن ورود به مدرسه ابتدایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به یکی از سوالات متداول همراهان همیشگی مشاورگروپ پیرامون، سن ثبت نام کلاس اول ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ پاسخ داده ایم. ثبت نام مدارس ابتدایی از تابستان آغاز می شود و ممکن است این سوال برای والدین پیش بیاید که سن ورود به پایه اول چندسال است؟ در ادامه مقاله حداقل و حداکثر سن دانش آموزان پایه اول ابتدایی سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ارائه داده شده است. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سن ثبت نام کلاس اول ۱۴۰۳

سن ثبت نام کلاس اول ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ چندسال می باشد؟ حداقل سن ثبت ‌نام در پایه اول دبستان 6 سال تمام خواهد بود و مطابق اساس‌نامه دوره پیش دبستانی، کودکان گروه سنی 4 تا 6 سال تحت پوشش برنامه ­های این دوره قرار می‌گیرند، بنابراین ثبت نام کودکان 6 سال تمام  فقط در مدارس ابتدایی به عنوان دانش‌آموز پایه اول مجاز است و ثبت‌نام آنان در سایر مراکز از جمله  مراکز پیش‌دبستانی ممنوع است لذا مدیران محترم مدارس و مراکز پیش دبستانی موظفند در ثبت نام شرایط سنی را رعایت کنند.

بنابراین متولدین چه سالی میرن کلاس اول؟

تا چند مهر نیمه اولی حساب میشه؟ متولدین 96 چه سالی میرن کلاس اول؟ متولدین نیمه دوم ۹۵ چه سالی میرن کلاس اول؟

محل استقرار مدارس

دامنه سنی قابل پذیرش ثبت نام کلاس اول 1402 – 1403

ابتدای سن پذیرش

انتهای سن پذیرش

شهر

1394/7/1 دوم مهرماه سال نود و چهار

1396/7/1 اول مهرماه سال نود و شش

روستا

1392/7/1 دوم مهرماه نود و دو

1396/7/1 اول مهرماه سال نود و شش

قانون جدید نیمه دومی ها

مطابق با قانون جدید نیمه دومی ها و به گفته معاون آموزش ابتدایی کودکان متولد نیمه دوم سال در صورت داشتن شرایط لازم و انجام طرح سنجش سلامت نوآموزان به عنوان سنجش آمادگی ورود به مدرسه می‌توانند همزمان با متولدین نیمه اول به مدرسه بروند. بنابراین توجه داشته باشید تنها در صورتی که شرایط مطلوب دانش آموز برای حضور در کلاس اول دبستان توسط مرکز سنجش بدو ورود احراز شود، امکان ثبت نام کلاس اول وجود خواهد داشت.

رضوان حکیم زاده درباره محاسبه سن مدرسه رفتن و  علت تاخیر در زمان مدرسه رفتن کودکان متولد نیمه دوم سال اظهار کرد: در این مورد بسیاری از خانواده‌ها درخواست داشتند تا این تاخیر برداشته شود بنابراین طرحی را به شورای عالی آموزش و پرورش بردیم و ابعاد مختلف ثبت نام نیمه دومی ها برای کلاس اول و به صورت کلی تغییر سن ثبت نام کلاس اول در حال بررسی است.

وی  با اشاره به اینکه نباید در فرایندهای رشد کودک عجله کرد، تصریح کرد: اگر کودک متولد نیمه دوم سال باشد و همزمان با متولدین نیمه اول سال مدرسه نرود خانواده‌ها می‌توانند با فعالت‌های بیشتر از سوی خود یا مراکز پیس دبستانی آمادگی و توانمندی‌های لازم دوران کودکی را در فرزندشان شکل دهند.

متولدین نیمه دوم ۹۵ چه سالی میرن کلاس اول؟

ثبت نام نیمه دومی ها برای کلاس اول سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ آغاز شده است.

برای آگاهی از نحوه ثبت نام مدارس، به مقاله راهنمای ثبت نام مدارس مراجعه نمایید.

سن ورود به مدرسه 1402 – 1403
  • سن ثبت نام پیش دبستانی ۱
 نیمه اول ۹۸ و نیمه دوم ۹۷
  • سن ثبت نام پیش دبستانی ۲
نیمه اول ۹۷و نیمه دوم ۹۶
  • سن ثبت نام کلاس اول
نیمه اول ۹۶ و نیمه دوم ۹۵

بنابراین متولدین نیمه اول 96 امسال یعنی در سال تحصیلی 1402 – 1403 باید برای انجام مراحل ثبت نام کلاس اول ۱۴۰۲ my.medu.ir اقدام کنند.

ثبت نام کلاس اول ۱۴۰۲-۱۴۰۳

قانون جدید کلاس اولی ها برای ثبت نام کلاس اول ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ابلاغ شده و یکی از مراحل اصلی پیش ثبت نام کلاس اول ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ شرکت در طرح سنجش سلامت می باشد که ثبت نام آن در my medu.ir سامانه سنجش دانش آموزی انجام می شود. بدین ترتیب اولیا برای نوبت گیری سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بایستی از بهمن ماه 1401  تا نهایتا اواخر اردیبهشت  1402 در سامانه my.medu.ir ثبت نام کنند.

این یکی از تغییرات اصلی در فرآیند نام نویسی و به نوعی قانون جدید ثبت نام کلاس اولی هاست چرا که همه ساله برنامه سنجش سلامت کلاس اولی ها در تابستان اجرا می شد و آخرین مرحله ثبت نام پایه اول دبستان بود اما امسال برای اولین بار زمان سنجش نوآموزان به فصل بهار تغییر پیدا کرده و پیش از هر اقدامی باید به آن بپردازید.

توجه داشته باشید که بقیه مراحل ثبت نام کلاس اول ابتدایی به صورت حضوری انجام می شود و تنها نوبت گیری سنجش بدو ورود و همچنین تکمیل فرم پیش ثبت نام پایه اول به صورت اینترنتی و آنلاین خواهد بود.

در سال های گذشته سایت پادا ثبت نام کلاس اول را بر عهده داشت و والدین ملزم به تکمیل فرم پیش ثبت نام سامانه پادا کلاس اول بودند اما با تغییرات اعمال شده این سامانه هم تغییر پیدا کرده است.

سامانه جدید پیش ثبت نام کلاس اول my.medu.ir  است. در واقع سامانه ثبت نام دانش آموزان جدیدالورود از پادا به مای مدیو تغییر کرده و پیش ثبت نام اولیه کلاس اولی ها در سال تحصیلی 1402 – 1403 از طریق my medu.ir مای مدیو پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش انجام می شود.

پیش ثبت نام کلاس اول my.medu.ir مشاور گروپ Moshavergroup.com

توجه داشته باشید که مطابق با مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، حداقل سن ثبت نام کلاس اول 6 سال تمام تعیین شده است. یعنی برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی سال 1402-1403، نیمه اول سال 96 و قبل تر از آن می باشند و نیمه دوم سال 1395 مشمول ثبت نام در پایه اول ابتدایی خواهند بود و بچه های که متولد نیمه دوم سال 1396 هستند اجازه ثبت نام برای پایه اول ابتدایی را ندارند.

با توجه به اینکه پایگاه‌های سنجش سلامت به سامانه ثبت نام مدارس متصل است، پس از تایید پرونده سلامتی دانش‌آموز اطلاعات مربوط به آن در سامانه ثبت می‌شود . پس از آن ثبت نام قطعی خواهد شد. لازم به ذکر است،  ارائه شناسنامه سلامت دانش‌آموز و انجام مراحل سنجش پیش شرط ثبت نام دانش‌آموزان در پایه اول است. در پایگاه‌های سنجش تعیین شده در سطح کشور، دانش آموزان بدو ورود به دبستان از نظر بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

سن ثبت نام کلاس اول  ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، 6 سال تمام است. (متولدین قبل از 95/07/01). در مواردی که کودک ۶ ساله‌ای با توجه به استانداردهای تعیین شده (سنجش بدو ورود به دبستان)، آمادگی لازم برای ثبت‌نام در پایۀ اول را نداشته باشد، سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی تصمیم‌گیری می‌نماید و مرجع تعیین عدم امکان ثبت‌نام و حضور کودک با ۶ سال تمام در پایۀ اول و صدور مجوز ثبت‌نام در این پایه با سنین بالاتر (در چهارچوب سن متعارف)، کمیسیون خاص منطقه با ذکر دلایل (عدم دسترسی به مدرسه، بیماری و …) می‌باشد.

ثبت نام کلاس اول ابتدایی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

مراحل ثبت نام کلاس اول ابتدایی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ، به منظور آگاهی بیشتر والدین در ادامه بیان شده است.

در مرحله نخست مدارک لازم به نزدیک ‌ترین مدرسه محل سکونت، با توجه به محدوده جغرافیایی ارائه می‌شود. در مرحله دوم پس از ثبت‌ نام موقت و دریافت نوبت برای سنجش سلامت، در زمان مقرر به پایگاه‌های سنجش مراجعه شده و مرحله سوم ثبت ‌نام قطعی و نهایی دانش ‌آموزان پایه اول ابتدایی در مدارس، منوط به ارائه گواهی از «پایگاه سنجش سلامت کودکان بدو ورود به دبستان» است. در ضمن سن ثبت نام کلاس اول سال 1402، شش سال تمام می باشد.

ثبت‌نام دانش ‌آموزان براساس ماده ۳۱ آیین‌نامه اجرایی، طبق محدوده جغرافیایی که توسط هر شهرستان تعیین می‌شود، انجام می‌ گیرد و اولیا می‌توانند با در دست داشتن سند مالکیت ساختمان یا اجاره‌نامه با کد رهگیری و فیش آب، گاز یا برق اقدام کنند.

حداقل و حداکثر سن ثبت نام کلاس اول

حداقل و حداکثر سن ثبت نام کلاس اول سال تحصیلی 1402 – 1403 در ادامه مقاله ارائه داده شده است. متولدین 96 چه سالی میرن کلاس اول؟ حداقل سن ثبت نام (سن متعارف) پایه اول ابتدایی، 6 سال تمام است. یعنی متولدین قبل از 95/07/01 می توانند برای پایه اول ابتدایی ثبت نام نمایند.

حداکثر سن کلاس اول، در مدارس شهری، 9 سال تمام است. یعنی متولدین بعد از 92/07/01 به بعد. حداکثر سن ورود به پایه اول در مدارس روستایی، 11 سال تمام است. یعنی متولدین بعد از 90/07/01 به بعد.

شما عزیزان می توانید برای آگاهی از حداقل و حداکثر سن ثبت نام و نحوه محاسبه سن مدرسه رفتن، مقاله آموزشی حداقل و حداکثر سن ثبت نام در مدارس را مطالعه نمایید.

moshavergroup.com سن ثبت نام کلاس اول

متولدین ۹۸ چه سالی به پیش دبستانی میروند؟

یکی از سوالات پر تکرار والدین این است که متولدین ۹۶ چه سالی به پیش دبستانی میروند؟ متولدین ۹۸ چه سالی به پیش دبستانی میروند؟ و … که ما در مقاله ای جداگانه درباره این موضوع صحبت کرده ایم. برای مشاهده سن ورود به پیش دبستانی و دریافت پاسخ متولدین ۹۸ چه سالی به پیش دبستانی میروند؟ کلیک نمایید.

در صورت هرگونه ابهام در رابطه با سن ثبت نام کلاس اول 1402 – 1403 می توانید با کارشناسان مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

شماره تماس 9099071613 پل ارتباطی شما و ما در مجموعه مشاور گروپ است 🙂

همه روزه حتی در روز های تعطیل هم از 8 صبح تا 12 شب در کنار شماییم تا در اسرع وقت جامع ترین پاسخ را به سوالات شما ارائه کنیم.

پاسخگویی همه روزه از 8 صبح تا 12 شب

☎️ تماس از تلفن ثابت ☎️

مشاور گروپ

9099071613

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت، از منوی بالای سایت یا ستون سمت چپ مشاور گروپ روی خرید بسته های تماس بزنید. با تکمیل فرم مشاوره و ثبت اطلاعات خود، در اولین فرصت و کمتر از یک ساعت ما با شما تماس خواهیم گرفت.

سوالات متداول ثبت نام اول ابتدایی

 

✔️سن ورود به مدرسه 1402 – 1403 چندسال است؟

✔️سن ورود به کلاس اول در سال۱۴۰۲-۱۴۰۳ 6 سال تمام است .

✔️متولدین چه سالی میرن کلاس اول؟

✔️راهنمای جامع محاسبه سن ثبت نام کلاس اول در این مقاله مشاور گروپ ارائه داده شده است.

✔️سن پیش دبستانی چند ساله؟

✔️سن ورود به پیش دبستانی بین 3 تا 6 سال است.

✔️ متولدین ۹۷ چه سالی به پیش دبستانی می روند؟

✔️ متولدین نیمه اول سال ۹۷ می توانند سال 1402 به پیش دبستانی بروند.

✔️ متولدین 96 چه سالی میرن کلاس مدرسه؟

✔️ بچه های متولد نیمه اول سال 96 می توانند امسال به مدرسه بروند.

4.2/5 - (14 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه سن ثبت نام کلاس اول ۱۴۰۳ | سن ورود به مدرسه ابتدایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. علی

    سلام جواب این چندتا خانمو بدیدکامنت گذاشتن، تلفن پاسخگویی پیش کش

    پاسخ
  2. فاطمه

    با سلام و عرض ادب
    احتراماً تکلیف نیمه دومی های متولد مهر 96 که پیش دبستانی و سنجش از دور را گذراند مشخص کنید، پارسال چرا تا 30 مهر ثبت نام نمودید امسال چی شده لغو شده… بچه با هزار شور و شوق رفته پیش دبستانی نمره سنجشش از همه بیشتر بوده بخاطر یکی دو روز چرا یکسال عقب بیفته. همش از شما مسئولین میپرسه مامان من دیگه کی یا چه زمانی با دوستام میرم مدرسه. بخاطر خدا یکبار پای اشتباه ثبت نام پارسالتان وایسید و تکلیف این غنچه های نوشکفته رو با کارهاتون مشخص کنید نگذارید پژمرده شوند. لااقل بخشنامه فرستادین سایت رو براشون باز کنید تا ثبت نام بشن ولا بخدا حیف ایقد سختگیری می کنید لااقل امسال تا پانزده هم مهر 96 برای کلاس اول ابتدایی بگذارید برن درسشون رو بخونند. باتشکر

    پاسخ
  3. سورین

    سلام قانون نیمه دومی های 96کی ارسال میشه

    پاسخ
  4. صلاحی

    سلام خسته نباشید. متولدین روز اول مهر نیمه اولی محسوب میشن؟ یا نیمه دومی؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی