سطح کنکور 1402 تجربی و نحوه پاسخگویی داوطلبان

سطح کنکور تجربی

جهت مشاوره در زمینه سطح کنکور 1402 تجربی و نحوه پاسخگویی داوطلبان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سطح کنکور 1402 تجربی , در کنکور سال 1402 تعداد 158 هزار و 149 نفر در گروه تجربی با هم به رقابت پرداختند و پاسخگویی سوالات عمومی و اختصاصی در دو دفترچه بودند . یعنی 4 درس عمومی و پنج درس اختصاصی.

2140005

 توجه : این مطلب براساس آخرین آمارهای کنکور سراسری تجربی 1402 به روزرسانی خواهد شد … لطفا شکیبا باشید …

سطح کنکور 1402 تجربی و و سطح دشواری مباحث

سطح کنکور 1402 تجربی , داوطلبانی که در طول یکسال مطالعه برای کنکور خوب خوانده بودند توانسته اند درصدها و رتبه هایی خوبی کسب کنند اما متاسفانه تعداد زیادی از داوطلبان به دلیل نداشتن مطالعه ای حرفه ای و عدم تسلط کافی به دروس از کسب درصد و رتبه خوب جا ماندند.
در اینجا آمار پاسخگویی داوطلبان رشته تجربی در تمامی دروس ارائه شده است که قبل از آن توصیه می شود نکات زیر را مطالعه نمایید:

سطح کنکور 1402 تجربی , هیچ درسی را صفر درصد نزنید

سطح کنکور 1402 تجربی , طبق آمارهای کنکور تجربی سال اگر داوطلبی تنها و فقط به یک تست زیست پاسخ درست می داد و پاسخ هم در زیست نداشت می توانست از 67 درصد داوطلبان شرکت کننده رتبه بهتری کسب کند ! کنکور نیز مانند کنکور گذشته از سطح تست دشوار تا آسان طرح شده بود و در هر درسی تست دشوار هم بود.

برخی داوطلبان می گویند که تست های این درس یا آن درس دشوار بود و من کلا بیخیال خوندن تست های اون درس شدم!

سوال مهم اینجاست که آیا تمام تست های آن درس سخت و دشوار بودند؟!!

سطح کنکور 1402 تجربی , قطعا این طور نیست و طراح برای هر سطح از داوطلبان تست آورده که مسلما تست های سخت برای این است که داوطلب را از نظر بار علمی کنکور بسنجد. پس این کاملا منطقی و طبیعی است که در آزمون بزرگ و ملی کنکور ، تعدادی تست دشوار هم باشند.

مطمئنا در همین کنکور ضعیف ترین داوطلب رشته تجربی نیز می توانست حداقل به 4تا 5 تست زیست به راحتی پاسخ صحیح دهد.
لذا توصیه اکید داریم از همین امروز و از همین لحظه با همه دروس آشتی کنید و به هیچ بهانه ای هیچ درسی را حذف نکنید که با این اشتباه تنها به سرنوشت تحصیلی خود در کنکور لطمه زده اید.

می توان در ضعیف ترین مباحثی که دارید به اجرای یک برنامه ریزی درست و حساب شده ، در کنکور تست صحیح زد و درصد کسب نمود. شما باید بدانید که تنها راه رسیدن به موفقیت در کنکور ، مطالعه ی همه دروس است و نمی توان با حذف یک یا چند درس در کنکور نتیجه ی خوبی گرفت.

سطح کنکور 1402 تجربی , جو گیر نشو و فقط به تست هایی که بلدی ، پاسخ بده

سطح کنکور 1402 تجربی , عادت بدی که اگر قبل از کنکور برای آن فکری نکنید در کنکور واقعی شما را با تمام امید و مهارت هایی که داشتید ، شکست خواهد داد.
همانطور که در ابتدا گفته شد ، بیش از 26 درصد داوطلبان در کنکور زیست را منفی زده بودند. و در درس دین و زندگی نیز تعداد 51 هزار و436 نفر در این درس درصد منفی کسب کرده اند.

دلیل این درصد های منفی این بوده که داوطلب در مباحثی که مسلط نبوده و در تست زنی آنها شک داشته ، به سوالات پاسخ داده به گونه ای که حتی با وجود پاسخگویی صحیح به چند تست متاسفانه به دلیل پاسخگویی تعداد قابل ملاحظه ای تست ، تاثیر پاسخ های درست از بین رفته است.

کنکور میدان تست و خطا نیست لذا نباید شانسکی و از روی احتمال به تست ها پاسخ دهید لذا توصیه می کنیم در مدت زمان باقیمانده تا کنکور 1402چنانچه اگر تاکنون درسی را کلا نخوانده اید حتما تعدادی مبحث بصورت گزینشی و از بین مباحثی که تست خیز هستند و میتوان در مدت زمان باقیمانده به تسلط رساند ، را انتخاب و مطالعه کنید تا در کنکور بتوانید درصدی هر چند کم و یا متوسط در آن درس کسب کنید که مطمئن باشید این خیلی بهتر از درصد صفر و یا منفی است.

سطح کنکور 1402 تجربی , کنکور میدان واقعی و آخر

کنکور میدان رقابت است و اصلا قرار نیست شما در تمام دروس درصد 100 را کسب کنید بلکه برای کسب رتبه بهتر و درصدهای قابل قبول تنها باید وضعیت بهتری نسبت به سایر رقبا داشته باشید و این شدنی است . شما می توانید با سیاست در تست زنی و نیز دقت در خواندن صورت سوالات ، به موفقیت در کنکور برسید.

 

سطح کنکور 1402 تجربی , میانگین و فراوانی نمرات خام دروس عمومی شرکت کنندگان رشته تجربی -کنکور 1402

  1تجربی

سطح کنکور 1402 تجربی , میانگین و فراوانی نمرات خام دروس اختصاصی شرکت کنندگان رشته تجربی -کنکور 1402

2تجربی

عضویت در کانال مشاور گروپ و اطلاع از مقالات مشاوره ای و برنامه ریزی حرفه ای

5465

توجه و نکته مهم : میانگین و آمار گفته شده در هر سال یکسان نیست و هر سال تغییراتی داشته است.

مثلا : درکنکور 92 رشته تجربی حتی یک داوطلب نیز نتوانسته در درس زیست و زبان و ادبیات فارسی درصد 100 را کسب کند.
اما در کنکور 93 تجربی دو داطلب توانسته بودند در زیست درصد 100 و 5 نفر در زبان و ادبیات فارسی درصد 100 را کسب کنند.
در کنکور 94 تنها دو نفر درصد 100 در زبا و ادبیات فارسی کسب کردند و هیچ داوطلبی حتی نتوانست به 90 درصد تست های زیست پاسخ درست دهد.

در کنکور 95 تجربی 9 داوطلب در درس ادبیات درصد 100 کسب نمودند ولی هیچ کدام نتوانستند درصد 100 در زیست را بدست آورند.
در آخر نیز در کنکور تجربی 47 نفر توانستند در درس ادبیات و زبان فارسی درصد 100 و یک داوطلب در درس زیست درصد 100 را کسب نموده است.

در کنکور 94 نیز تنها یک داوطلب درصد 100 در زمین شناسی را کسب نموده است در حالیکه در کنکورهای 92 تا حتی یک داوطلب نیز نتوانسته درصد 100 در زمین کسب کند.

سطح کنکور 1402 تجربی ,نفرات برتر کنکور تجربی 1402 چه درصدهایی کسب کردند؟

سطح کنکور 1402 تجربی طبق آمارهای فوق می توان با تضمین و اطمینان کامل گفت که لازمه کسب رتبه خوب در کنکور این است که در همه دروس متعادل درصد داشته باشیم و البته برای دروس کلیدی کمی درصدها باید بالاتر باشد اما متاسفانه تبلیغاتی که می شود خلاف آمارهای پاسخگویی داوطلبان است و با عنوان هایی مثل:

زیست را 80 به بالا بزنید حتما پزشکی قبول میشی ! عربی درس رتبه سازی است چون اکثر رقبای شما در این درس ضعیف اند پس اگه درصد بالایی در عربی داشته باشید حتما رتبه خیلی خوبی کسب خواهید کرد!

جملاتی که به وفور از سوی برخی مدرسین و برخی موسسات کنکور به داوطلبان گفته می شود و این ذهنیت اشتباه را در داوطلب به وجود می آورد که میتوان با درصد بالا در چند درس رتبه خوبی کسب کرد ! در حالیکه میانگین پاسخگویی نفرات برتر در تمامی دروس یکسان بوده است و نفرات برتر برای کسب درصد در تمامی دروس کنکور تجربی تلاش کرده اند نه صرفا در چند درس خاص و کلیدی .

سطح کنکور 1402 تجربی جدول زیر میانگین درصد 1000 نفر اول کشوری رشته تجربی در تمامی دروس است. در هر درس بهترین درصد و بدترین درصد در بین 1000 نفر اول درج شده است.

3تجربی

دقت داشته باشید که این آمار مربوط به کنکور تجربی است و آمارها در هر سال تغییر می کنند.


مطالب تکمیلی

1.7/5 - (6 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه سطح کنکور 1402 تجربی و نحوه پاسخگویی داوطلبان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. سلین

    کنکورهای 1402 اصلا ریاضی 100 درصد داشتیمم؟؟؟

    پاسخ
  2. احمد

    اصلا عمومی توی کنکور نبوده که میانگین زدنی براش

    پاسخ
  3. رضا

    ۶۷ نفر ریاضی ۱۴۰۰ تجربی رو صد زدند؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی