سایت www.sanjeshp.ir اعلام نتایج آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی 99

سایت www.sanjeshp.ir اعلام نتایج آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی 99

جهت مشاوره در زمینه سایت www.sanjeshp.ir اعلام نتایج آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سایت www.sanjeshp.ir اعلام نتایج آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی 99 : پذیرفته شدگان این آزمون با کسب مهارت های لازم، برای رفع نیازهای آموزشی، پژوهشی، درمانی و بهداشتی کشور تلاش می کنند.

آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی


? آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی 99

?مهلت ثبت‌نام مجدد سی‌وچهارمین دوره آزمون پذیرش دستیاری در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی که از صبح دیروز، چهارم اردیبهشت ماه آغاز شده است تا ساعت ۲۴ امروز جمعه پنجم اردیبهشت ماه ادامه دارد.
?داوطلبانی که تاکنون موفق به ثبت‌نام نشدند لازم است در این فرصت باقیمانده با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.


این آزمون با هدف تربیت افراد متخصص در رشته های تخصصی دندان پزشکی هر سال در یک نوبت برگزار می شود. پذیرفته شدگان این آزمون با کسب مهارت های لازم، برای رفع نیازهای آموزشی، پژوهشی، درمانی و بهداشتی کشور تلاش می کنند.

دستیاری دندان پزشکی در رشته های تخصصی دندانپزشکی یعنی چه ؟

دستیار دندانپزشک به کسی گفته می شود که مدرک دندان پزشکی عمومی دارد و بعد ازقبولی در آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی برای کسب آموزش های نظری و عملی در یکی از رشته های تخصصی دندان پزشکی به آموزش، پژوهش و انجام فعالیت های درمانی می پردازد.

دوره دستیاری دندانپزشکی یکی از مقاطع تحصیلات عالی دندانپزشکی است .

چه کسانی در آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی شرکت می کنند؟

دندان پزشکان عمومی واجد شرایط می توانند در این آزمون شرکت کنند.
این افراد بعد از قبولی در این آزمون در یکی از مراکز آموزشی ( با توجه به نمره کسب شده) که ازطرف دبیرخانه شورای آموزش دندان پزشکی و تخصصی تعیین می شود، مشغول به تحصیل شده و بعد از گذراندن واحد های درسی مربوطه، در آزمون گواهینامه تخصصی شرکت کرده و در صورت قبولی ( با توجه به نمره) موفق به اخذ گواهینامه یا دانشنامه تخصصی در رشته مربوطه خواهند شد.

شرایط عمومی ثبت نام در آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی

دانشجویان سال آخر دکترای عمومی دندان پزشکی :

داوطلبان واجد شرایط آئین نامه تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فقط یکبار با استفاده از این آیین نامه می توانند قبل از انجام خدمت سربازی یا خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان ، در آزمون دستیاری شرکت کنند (یا در دوره دانشجویی یا حداکثر دو سال بعد از فارغ التحصیلی – در مورد داوطلبان پسر این مدت تابع قوانین سازمان نظام وظیفه است).

دانشجویان سال آخر (متاهل یا استعداد درخشان) در صورت ارائه گواهی فراغت از تحصیل تا تاریخ ۳۱/۶/۹۸ مجاز به شرکت در آزمون ۹۸ هستند.

دانشجوی متاهل قبل از انجام خدمت سربازی یا خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، فقط یک بار با استفاده از قانون تسهیلات ازدواج جوانان ایرانی می توانند ، در آزمون دستیاری شرکت کنند ( در دروه دانشجویی یا حداکثر یک سال بعد از فارغ التحصیلی)

دانشجویان ترم آخری که شرایط اول و آخر را ندارند، مجاز به شرکت در آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی نیستند.

فارغ التحصیلان دکتری عمومی دندانپزشکی :

فارغ التحصیلان مشمول قانون خدمت قانون پزشکان و پیراپزشکان در صورتی که شرایط زیر را داشته باشند می توانند در آزمون شرکت کنند:

خدمات مشمول موضوع قانون، حداقل سه ماه پش از فراغت تحصیل شروع شده باشد.

در صورت قبولی در آزمون ، خدمت مشمول تا زمان شروع دوره دستیاری تداوم یابد.

خدمات مشمول موضوع قانون، در مناطق با ضریب محرومیت چهار پنجم یا محروم تر انجام شود.

در صورت عدم قبولی فقط به شرطی می توانند در آزمون بعدی ثبت نام کنند که شرایط ذکر شده را تا آزمون بعدی داشته باشند.

فارغ التحصیلان مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، در صورت عدم رعایت مواد ذکر شده در بالا، صرفا در صورت پایان طرح نیروی انسانی تا تاریخ ۳۱/۶/۹۸ ، مجاز به شرکت در آزمون هستند.

و ….

اگر می خواهید در مورد شرایط فارغ التحصیلان دکتری عمومی دندانپزشکی اطلاعات کامل تر را دریافت کنید، می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و اطلاعات کامل تر را از آن ها بخواهید.

نحوه برگزاری آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی چگونه است؟

مجموع سوالات در این آزمون به طور کل ۲۵۰ سوال است؛ تعداد سوالات در هر درس به شرح زیر است:

۳۰ سوال از درس پروتزهای دندانی

۲۰ سوال از هر یک از دروس آسیب شناسی دهان و فک و صورت، ارتو دانتیکس، اندودانتیکس، پریودانتیکس، بیماری های دهان و فک و صورت، جراحی دهان و فک و صورت، دندانپزشکی ترمیمی، دندان پزشکی کودکان، رادیولوژی دهان و فک و صورت و زبان انگلیسی

۱۰ سوال از دروس دندانپزشکی جامعه نگر و مواد دندانی




تاریخ آزمون دستیاری دندانپزشکی 99 :

آزمون رأس ساعت 8:30 صبح روز پنج شنبه 5 تیر 99 به صورت الکترونیکی برگزار میشود.

آزمون به صورت الکترونیک و در 17 شهر و 19 حوزه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

شهرهای محل برگزاری آزمون عبارتند از اصفهان، اهواز، بابل، ساری، تبریز، ارومیه، تهران، زاهدان، کرمانشاه، شیراز، بندرعباس، قزوین، کرمان، گیلان، مشهد، همدان و یزد.

به منظور آشنایی داوطلبان با چگونگی آزمونهای الکترونیک، پیش از آزمون اصلی یک نوبت آزمون آزمایشی برگزار میشود که جزئیات آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

اعلام نتایج آزمون دستیاری دندانپزشکی 99 :

نتایج اولیه و اسامی واجدان شرایط پذیرش(احراز حداقل 51 % نمره ی آزمون)، پس از آماده شدن توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی، از طریق سایت اعلام خواهد شد.
آن دسته از داوطلبان که حداقل 51 % نمره ی خام آزمون (بدون در نظر گرفتن ضرایب دروس و رشتهها، به استثنای درس زبان انگلیسی که با ضریب 2 محاسبه می شود) را کسب کرده باشند، اجازه ی انتخاب رشته را خواهند داشت.
تبصره : کسب نمره حد نصاب برای کلیه سهمیه ها، تابع مقررات مربوط به خود است.
تبصره : متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهمیه های رزمندگان و استعداد درخشان، در صورت کسب حد نصاب پذیرش داوطلبان آزاد در رشته/محل انتخابی، به صورت آزاد پذیرش خواهند شد. به عبارت دیگر، رشته/محلهای انتخابی این داوطلبان ابتدا همانند داوطلبان آزاد مورد سنجش قرار میگیرد و در صورت قبولی، جزء پذیرفته شدگان آزاد محسوب میشوند و در
صورت پذیرفته نشدن، در بالاترین اولویت ممکن در سهمیه های مورد اشاره به رقابت میپردازند.(رشته/محل انتخابی هر داوطلب، ابتدا در سهمیه ی آزاد سنجش شده و در صورت عدم قبولی، آن رشته/محل با لحاظ کردن سهمیه مورد بررسی قرار میگیرد و در صورت عدم قبولی، این فرآیند برای اولویت انتخابی بعدی داوطلب تکرار می شود).


انتخاب رشته/محل تحصیل آزمون دستیاری دندانپزشکی 99 :

کارنامه حاوی نمره و رتبه (صرف نظر از این که داوطلب مجاز یا غیر مجاز به انتخاب رشته باشد) از طریق سایت در اختیارداوطلبان قرار میگیرد و تنها داوطلبانی که با در نظر گرفتن احراز حداقل 51 % کل نمره ی خام آزمون، مجاز به انتخاب رشته میشوند، میتوانند رشته/محلهای مورد علاقهی خود را به ترتیب اولویتِ دلخواه، در فرم انتخاب رشته/ محلی که در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی همراه کارنامه به آنها ارائه میشود، انتخاب کنند. داوطلب میتواند یک رشته را در تمام دانشگاهها یا ترکیبی از چند رشته را در چند دانشگاه، انتخاب کند. معیار پذیرش داوطلبان: ابتدا نمرهی کسب شده و سپس اولویت رشته/محل انتخابی داوطلب خواهد بود.

تذکر: در صورتی که داوطلب اقدام به انتخاب رشته/محل نکند، منصرف محسوب شده و واجد شرایط پذیرش نخواهد بود.






اگر می خواهید در مورد آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی ، ضریب دروس و منابع این آزمون اطلاعات کامل تری کسب کنید، می توانید با کارشناسان ما در مشاورگروپ تماس بگیرید و اطلاعات کامل تر را از کارشناسان تحصیلی ما بخواهید.


  • برای ثبت نام آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی باید به کجا مراجعه کرد؟
  • نتایج آزمون دستیاری دندان پزشکی چه مدت بعد از برگزاری آزمون اعلام می شود؟
  • آیا آزمون دستیاری دندانپزشکی تکمیل ظرفیت دارد؟
  • شرایط گرفتن مدرک دندانسازی تجربی چیست؟

منبع: مرکز سنجش آموزش پزشکی


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه سایت www.sanjeshp.ir اعلام نتایج آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403