سایت sanjeshp.ir ثبت نام آزمون زبان MHLE وزارت بهداشت 99

سایت sanjeshp.ir ثبت نام آزمون زبان MHLE وزارت بهداشت 99

جهت مشاوره در زمینه سایت sanjeshp.ir ثبت نام آزمون زبان MHLE وزارت بهداشت 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سایت sanjeshp.ir ثبت نام آزمون زبان MHLE وزارت بهداشت 99 : همانطور که می دانید آزمون MHLE یک آزمون زبان انگلیسیت که از سوی وزارت بهداشت در نوبتهای تعیین شده در طول سال برگزار می شود.

سایت sanjeshp.ir ثبت نام آزمون زبان MHLE وزارت بهداشت 99

سایت sanjeshp.ir ثبت نام آزمون زبان MHLE  

158694644596021.jpg 1

 
سایت sanjeshp.ir ثبت نام آزمون زبان MHLE وزارت بهداشت 99  بهمراه تمامی مراحل ثبت نام در ادامه ی این مطلب آمده است … فارغ التحصیلان و دانشجویانی که علاقه مند به تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های زیر نظر وزارت بهداشت هستند می بایست پیش از ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی (ph.D)، در این آزمون شرکت کرده و نمره قبولی را کسب نمایند.

از لحاظ سطح علمی، این آزمون بسیار شبیه به آزمون TOEFL (تافل) بوده و گواهی آن دارای دو سال اعتبار می باشد. علاقه مندان به شرکت در این آزمون با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور در زمان مقرر، می توانند نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند.

داوطلبان باید فرم ثبت نام خود را به زبان انگلیسی تکمیل نمایند زیرا فرم هایی که با حروف الفبای فارسی تکمیل شوند، حذف خواهند شد.

سایت sanjeshp.ir ثبت نام آزمون زبان MHLE وزارت بهداشت 99   ؛  آزمون زبان mhle در سال 98 دستخوش تغییرات بسیاری شده است. اما بر اساس آخرین اخبار اعلام شده آزمون زبان mhle برای کنکور ارشد سال 99 اعمال نمی شود و جزئیات برگزاری این آزمون برای کنکور ارشد سال 1400 می باشد. همچنین طبق آخرین اخبار اعلام شده الزامی بودن ارائه مدرک زبان mhle برای آزمون دکتری برداشته شده است و داوطلبان می توانند بدون داشتن مدرک زبان در کنکور سال 99 شرکت کرده و داشتن مدرک زبان mhle امتیاز مثبت در زمان مصاحبه محسوب می شود (توجه داشته باشید که بهتر است برای مصاحبه مدرک زبان ارئه شود). همچنین جزئیات زبان برای آزمون دکتری سال 1400 اعلام خواهد شد.

 زمان بندی مراحل شرکت در آزمون MHLE

سایت sanjeshp.ir ثبت نام آزمون زبان MHLE وزارت بهداشت 99   ؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور برای سال 99 در 5 نوبت اقدام به برگزاری آزمون زبان انگلیسی MHLE می نماید. جدول زیر زمان ثبت نام و ویرایش، زمان توزیع کارت، برگزاری آزمون و زمان دریافت نتایج را بر هر نوبت نمایش می دهد. نکته قابل توجه این است که زمان در نظر گرفته شده برای پایان ثبت نام هر آزمون قطعی نیست و در صورت تکمیل ظرفیت آزمون، مهلت ثبت نام زود تر از تاریخ اعلام شده به اتمام می رسد.

تقویم آزمون MHLE سال 1399

دوره آغاز ثبت نام و ویرایش(ساعت 18:00) پایان ثبت نام و ویرایش (ساعت 24:00) آغاز توزیع کارت(ساعت 18:00) برگزاری آزمون (ساعت 9:00) توزیع کارنامه (ساعت 18:00)
57 15 تیر ماه 99 21 تیر ماه 99 31 تیر ماه 99 2 مرداد ماه 12 مرداد ماه 99

آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت (MHLE) دارای 10 پرسش در سطح آزمون استاندارد تافل (30 پرسش درک مطلب شنیداری، 40 پرسش واژگان، ساختار و دستور زبان و 30 پرسش درک مطلب نوشتاری) و 10 نمره (بدون نمره منفی) است. لازم به ذکر است، مدرک کسب شده در این آزمون که 2 سال اعتبار دارد، معمولا در هنگام مصاحبه دکترا و یا پیش از برگزاری آزمون جامع دکترا، توسط همه دانشگاه‌های علوم پزشکی قابل پذیرش بوده و اعتبار دارد. این آزمون بسیار به آزمون زبان وزارت علوم یعنی MSRT شباهت دارد و سطح آن مشابه آزمون‌های تافل کاغذی است.

آزمون‌های زبان وزارت بهداشت به صورت الکترونیک و مبتنی بر رایانه (Computer Based) خواهد بود. آزمون‌های زبان وزارت بهداشت به صورت الکترونیک و مبتنی بر رایانه (Computer Based) خواهد بود.

جزئیات زبان MHLE

سایت sanjeshp.ir ثبت نام آزمون زبان MHLE وزارت بهداشت 99   ؛ آزمون زبان انگليسی عمومی وزارت بهداشت (mhle )دارای 100 پرسش در سطح آزمون استاندارد تافل( 30 پرسش درک مطلب شنيداری، 40پرسش واژگان، ساختار و دستور زبان و 30 پرسش درک مطلب و نوشتاری ) بدون نمره منفی می باشد. بنابراین آمادگی و قبولی در آزمون زبان نیازمند تهیه منابع درست برای مطالعه و در صورت نیاز حضور در دوره های فشرده برای کسب نمره مطلوب در این آزمون می باشد.

 نکات مهم در آزمون زبان mhle:

1- در برخی از دورهها، ممكن است آزمون در بیش از یک حوزه برگزار شود كه هنگام آغاز نام نویسی همان دوره، به (Examinees’ Guide) آگاهی داوطلبان خواهد رسید. نشانی دقیق مكان برگزاری آزمون بر روی راهنمای داوطلبان كه همراه با كارت ورود به جلسه در اختیار شركت كنندگان قرار میگیرد، یا بر روی كارت ورود به جلسه درج میشود.

2- تاریخهای در نظر گرفته شده برای پایان نام نویسی، قطعی نیست و در صورت تكمیل ظرفیت هر حوزه، نام نویسی برای آن حوزه زودتر از تاریخهای اعلام شده در جدول بالا، متوقف خواهد شد.

4-برای ورود به جلسه ی آزمون، همراه داشتن پرینت كارت ورود به جلسه و اصل كارت ملی (یا شناسنامه) الزامی است و همراه نداشتن هریك از این مدارك، موجب محرومیت از ورود به جلسه و شركت در آزمون میشود. بوده و درستی آن از طریق سایت مركز سنجش Certification Code هر كارنامه دارای کد ویژه به نام قابل استعلام است؛ (Check Certificate Validity : بخش « دریافت و تأیید كارنامه » آموزش پزشكی (در پیوند بنابراین، كارنامه ی چاپ شده یا گواهی دیگری برای شركت كنندگان جهت ارائه به مراجع گوناگون، صادر نخواهد شد. مراجع گوناگون (دانشگاهها، سازمانها، …) میتوانند به همین روش، از درستی كارنامه اطمینان حاصل كنند.

5- پیش از مراجعه به حوزه ی آزمون از كارت ورود به جلسه ی خود پرینت تهیه فرمایید، در حوزه ی آزمون، امكانات تهیه ی كارت موجود نیست و از ورود افرادی كه كارت ورود به جلسه و كارت ملی (یا شناسنامه) همراه نداشته باشند به سالن برگزاری آزمون، جلوگیری خواهد شد.

6- به دلیل لزوم برقراری نظم و حفظ سكوت و آرامش در سالنهای برگزاری آزمون، درهای حوزه رأس ساعت ٠٨:٤٥ بسته و از ورود افرادِ دیرآمده، جداً جلوگیری خواهد شد.

7- هزینه ی نام نویسی قابل برگشت یا نگهداری برای دورههای بعدی نیست؛ پیش از اقدام به نام نویسی، از قطعیت تصمیم خود اطمینان حاصل فرمایید.

تفاوت آزمون MHLE با آزمون MSRT چیست ؟

  آزمون MHLE یک آزمون زبان انگلیسی است که توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برگزار می شود و مختص گروه علوم پزشکی است . آزمون MSRT توسط وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری اطلاعات برگزار می شود و این آزمون توسط تمام دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه های آزاد اسلامی مورد قبول است و در حین مصاحبه از داوطلب پذیرفته می شود .

محتوای و سیستم نمره دهی هر دو آزمون تقریبا یکسان است و تفاوت آزمون زبان MHLE با آزمون زبان MSRT در محتوای لغات و متون سوالات است . در آزمون MHLE این محتوا تخصصی تر و در زمینه علوم پزشکی می باشد . از دیگر تفاوت های این دو آزمون می توان به تعداد دفعات برگزاری آن ها در سال اشاره کرد . زمان برگزاری آزمون MSRT تقریبا به صورت ماهانه است اما آزمون MHLE در صورت نیاز از طرف وزارت بهداشت برگزار می شود .

راهنمای تصویری انجام ثبت نام آزمون MHLE

چنانچه قصد ثبت نام در آزمون MHLE وزارت بهداشت را دارید با طی نمودن مراحل زیر می توانید برای ثبت نام خود اقدام نمایید.

آماده نمودن مدارک مورد نیاز (اسکن یک قطعه عکس پرسنلی که در سال جاری گرفته شده است و اسکن کارت ملی و صفحه اول شناسنامه . تصاویر ارسالی باید با فرمت jpg و حجم 20 تا 300 کلیو بایت باشند.)

ورود به سامانه اینترنتی sanjeshp.ir و انتخاب گزینه “زبان – MHLE” از منوی سمت راست سایت.

 سایت sanjeshp.ir ثبت نام آزمون زبان MHLE وزارت بهداشت 99 


کلیک بر روی عبارت “Send Documents and Register”
 

سایت sanjeshp.ir ثبت نام آزمون زبان MHLE وزارت بهداشت 99


با ورود به صفحه جدید مجددا بر روی گزینه “Send Documents and Register” کلیک نمایید. توجه داشته باشید که در این صفحه می توانید حوزه های دارای ظرفیت را مشاهده کنید.

 سایت sanjeshp.ir ثبت نام آزمون زبان MHLE وزارت بهداشت 99

پس از مطالعه ضوابط شرکت در آزمون، مطابق تصویر زیر گزینه مربوطه را فعال نمایید.

 سایت sanjeshp.ir ثبت نام آزمون زبان MHLE وزارت بهداشت 99

با هدایت به صفحه بعدی باید کد ملی خود را وارد نموده و هزینه ثبت نام را واریز نمایید.

 سایت sanjeshp.ir ثبت نام آزمون زبان MHLE وزارت بهداشت 99

روی عبارت “پرداخت الکترونیکی هزینه نام نویسی” کلید کنید و پس وارد نمودن اطلاعات مورد درخواست، کلید “ثبت اطلاعات و ادامه خرید اعتبار” را بفشارید. (هزینه شرکت در آزمون مبلغ 100 هزار و 600 تومان می باشد که توسط کارت های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی فعال (رمز دوم) دارند، قابل پرداخت می باشد.)

 سایت sanjeshp.ir ثبت نام آزمون زبان MHLE وزارت بهداشت 99

بعد از پرداخت مجددا به صفحه اصلی بازگردید.

اسکن مدارک را به صورت جداگانه در سامانه بارگذاری نمایید. در ارسال مدارک نهایت دقت را داشته باشید که هر مدرک با عنوان درست ارسال شوند. به منظور ارسال عکس پرسنلی گزینه ” Personal Photo”، کارت ملی گزینه ” National Card” و شناسنامه گزینه ” ID Card” را انتخاب نمایید.

بعد از ارسال مدارک گزینه “Registration” فعال شده و امکان تکمیل فرم ثبت نام برای شما فراهم می گردد.

تذکر: داوطلبانی که در دوره های قبلی ثبت نام کرده بودند نیازی به ارسال مجدد مدارک نخواهند داشت و گزینه “Registration” بعد از پرداخت هزینه برای آنان فعال است.

کلیک بر روی گزینه “Registration” و مشاهده فرم ثبت نام “Form Registration”
تکمیل فرم نام نویسی و دریافت کد رهگیری ثبت نام با عنوان “Registration Code”

در نهایت لازم است از فرم ثبت نام خود پرینت تهیه کنید و در نگهداری Registration Code کوشا باشید چرا که در مراحل بعدی از جمله دریافت کارت ورود به جلسه به آن نیاز خواهید داشت.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون MHLE

زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون MHLE برای هر دوره، در جدول بالا اعلام شده است. داوطلبان باید در زمان مقرر برای دریافت کارت ورود به جلسه خود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور مراجعه نموده و کارت خود را دریافت کنند. همراه با کارت ورود به جلسه، یک برگه راهنما در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که مطالعه آن برای تمامی متقاضیان ضروری می باشد. برای دریافت کارت باید به ترتیب مراحل زیر عمل نمایید:

ورود به سامانه الکترونیکی sanjeshp.ir
انتخاب گزینه ” زبان – MHLE” از منوی تعبیه شده در سمت راست سایت
کلیک بر روی گزینه “Get Admission Card”
مشاهده و پرینت کارت ورود به جلسه


نکاتی در خصوص کارت ورود به جلسه آزمون MHLE

سایت sanjeshp.ir ثبت نام آزمون زبان MHLE وزارت بهداشت 99 ؛ برای دریافت کارت ورود به جلسه، قبل از روز برگزاری امتحان اقدام نمایید چرا که در محل برگزاری آزمون امکانات دریافت کارت ورود به جلسه فراهم نمی باشد و به همراه نداشتن کارت ورود به جلسه در روز آزمون موجب محرومیت از امتحان خواهد شد.
داوطلبان باید برای ورود به جلسه آزمون، پرینت کارت ورود به جلسه و اصل کارت ملی و یا شناسنامه عکس دار خود را به همراه داشته باشند زیرا در صورت به همراه نداشتن هر یک از این مدارک، از ورود داوطلب به حوزه امتحانی جلوگیری خواهد شد.
آدرس دقیق محل برگزاری آزمون در برگه راهنمای داوطلبان “Examinees’ Guide” همراه با کارت ورود به جلسه در اختیار آن ها قرار می گیرد یا ممکن است نشانی مکان برگزاری آزمون بر روی کارت ورود به جلسه نوشته شود.

نحوه دریافت کارنامه آزمون MHLE

سایت sanjeshp.ir ثبت نام آزمون زبان MHLE وزارت بهداشت 99 ؛ شرکت کنندگان در آزمون زبان وزارت بهداشت می توانند در موعد مقرر (در جدول بالا به زمان توزیع کارنامه برای هر دوره اشاره شده است.) با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور کارنامه علمی خود را مشاهده نمایند. مراحل دریافت نتیجه آزمون زبان MHLE به شرح زیر می باشد.

ورود به سامانه الکترونیکی sanjeshp.ir
انتخاب گزینه ” زبان – MHLE” از منوی تعبیه شده در سمت راست سایت
کلیک بر روی عبارت “Show Exam Result”

نکته : برای هر کارنامه آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت یک کد ویژه با نام “Certification Code” تعبیه شده است که صحت آن از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور قابل پیگیری می باشد. یکی از مزیت های کد ویژه این است که مراجع گوناگون از قبیل سازمان ها، دانشگاه ها و …از طریق این روش می توانند از صحت کارنامه شما اطمینان حاصل نمایند. برای این کار باید مطابق روش زیر عمل نمود.

ورود به سامانه الکترونیکی sanjeshp.ir
انتخاب گزینه ” زبان – MHLE” از منوی تعبیه شده در سمت راست سایت
کلیک بر روی عبارت “Check Certificate Validity”

بهترین منابع برای شرکت در آزمون MHLE

آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت، شامل 100 سوال می باشد که از لحاظ سطح علمی بسیار شبیه به آزمون استاندارد تافل طراحی شده است. نمره کل این آزمون از 100 و بدون احتساب نمره منفی محاسبه می شود. محتوای سوالات آزمون MHLE به صورت زیر می باشد.

درک مطلب شنیداری شامل 30 سوال
واژگان، ساختار و دستور زبان شامل 40 سوال
درک مطلب نوشتاری شامل 30 سوال

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه سایت sanjeshp.ir ثبت نام آزمون زبان MHLE وزارت بهداشت 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی