سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

جهت مشاوره در زمینه سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به معرفی سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و نحوه ثبت نام آزمون ارشد می پردازیم. بعد از ثبت نام اگر متوجه درج اطلاعات اشتباه در فرم ثبت نام شدید، می توانید در این سایت به تصحیح و ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود بپردازید.



1535198591

سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد sanjesh.org

برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد طبق روال گذشته و امسال باید با سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید. امسال نیز سازمان سنجش متولی ثبت نام و برگزاری آزمون کارشناسی ارشد می باشد برای ورود به سایت ثبت نام کارشناسی ارشد می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

جهت اطلاع از مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ این مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید. در صورت نیاز نیز می توانید با مشاوران مرکز مشاور گروپ تماس حاصل فرمایید. مشاوران این مرکز حتی روزهای تعطیل پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود.

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام خواهد شد.

بازه زمانی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

چنانچه بلافاصله پس از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری ۱۴۰۲ و قبل از اتمام زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، متوجه ثبت نادرست معدل خود در فرم ثبت نام شدید. این فرصت را خواهید داشت که قبل از اتمام زمان ثبت نام به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه و اقدام به ویرایش اطلاعات خود نمایید.

مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

چنانچه پس از اتمام زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ متوجه اشکال در ثبت معدل خود در فرم ثبت نام شده اید و فرصت اصلاح اطلاعات ثبت نامی خود را در بازه زمانی اول از دست داده اید، نگران نباشید. چرا که سازمان سنجش در چندین مرحله این امکان را در اختیار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد قرار می دهد. فرصت بعدی که امکان اصلاح اطلاعات ثبت نامی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد، همزمان با مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد است. سازمان سنجش هر ساله پس از اتمام زمان ثبت نام، جهت مساعدت با داوطلبان جا مانده، مهلت مجددی را برای ثبت نام جاماندگان درنظر می گیرد که شما نیز می توانید در این بازه زمانی مجددا به سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد مراجعه و اقدام به اصلاح اطلاعات ثبت نامی خود نمایید.

ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

یکی دیگر از سوالات متداول داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد از کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی مشاور گروپ در رابطه با اشتباه در وارد کردن اطلاعات ثبت نامی است. در این رابطه لازم است بدانید که ورود صحیح اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد الزامی است و در صورت ثبت نادرست اطلاعات از حضور داوطلب در جلسه آزمون جلوگیری خواهد شد.

با توجه به اهمیت این موضوع باز هم هر ساله با داوطلبانی مواجه هستیم که سهوا اطلاعات ثبت نامی خود را در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به اشتباه در سیستم وارد و ثبت کرده اند. اگر شما هم با چنین مشکلی مواجه شدید، حتما قبل از اتمام زمان ثبت نام با مراجعه مجدد به سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد اقدام به اصلاح اطلاعات ثبت نامی خود نمایید. اگر پس از اتمام زمان ثبت نام متوجه اشکال در اطلاعات ثبت نامی خود شدید لازم است به اطلاعتان برسانیم که سازمان سنجش در مهلت مجددی که برای جاماندگان از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ در نظر خواهد گرفت، امکان ویرایش اطلاعات ثبت نامی را نیز در اختیار داوطلبان قرار خواهد داد. در ضمن چنانچه فرصت مراجعه به سایت سنجش و ویرایش اطلاعات ثبت نامی خو را ندارید می توانید از طریق تماس با مرکز مشاورگروپ، ثبت نام و یا ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود را به کارشناسان مجرب مرکز مشاوره تحصیلی مشاورگروپ بسپارید.

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

داوطلبانی مجاز به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ خواهند بود که دارای شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ذیل باشند :

شرایط عمومی

اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران
عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
عدم اشتهار به فساد اخلاقی
عدم سوء پیشینه در گروه های سیاسی غیرقانونی

شرایط اختصاصی

داوطلبانی که تا تاریخ 31 شهریور ۱۴۰۲ موفق به اخذ مدرک کارشناسی خود گردند، مجاز به ثبت نام در آزمون خواهند بود.
دانشجویان کارشناسی ارشد و یا دکتری جهت شرکت در کنکور کارشناسی ارشد، می بایست قبل از زمان ثبت نام از تحصیل در دانشگاه محل تحصیل انصراف دهند در غیر این صورت مجاز به ثبت نام نخواهند بود. داوطلبانی که تنها قصد شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد را دارند از رعایت این شرط معاف می باشند.
داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ دوره ی روزانه پذیرفته شده اند مجاز به ثبت نام هستند ولی زمان انتخاب رشته تنها مجازبه انتخاب رشته های دوره غیر روزانه خواهند بود.
فارغ التحصیلان رشته های دبیری ، گروه پزشکی و داوطلبان شاغل در سازمان های دولتی و یا وزارتخانه ها تنها در صورت اخذ موافقت سازمانه مربوطه مجاز به شرکت و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد خواهند بود.



نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

کلیه داوطلبان دارای شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد که متقاضی ثبت نام و انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری که شامل دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، غیر انتفاعی ، پیام نور ، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد هستند ، بایستی در ابتدا برای ورود و ادامه تحصیل در این دانشگاه ها در یک آزمون جامع و مشترک که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود ، شرکت نمایند.

برنامه ریزی برای کنکور ارشد

توجه داشته باشید که برای هر کد ضریب، عناوین دروس امتحانی و ضرایب دروس ممکن است متفاوت باشد. توصیه می شود قبل از شروع مطالعه منابع، حتما در مورد ضرایب دروس اطلاعاتی کسب کنید و بر اساس اهمیت دروس، برنامه ریزی نمایید.

بعضی از رشته ها، مانند نقاشی، تصویرسازی، انیمیشن، معماری، طراحی صنعتی و … علاوه بر آزمون تئوری، آزمون عملی هم دارند. داوطلب می بایست بعد از اعلام نتایج اولیه و بعد از انجام فرایند انتخاب رشته، در صورت دارا بودن شرایط، در زمان تعیین شده توسط سازمان سنجش، برای آزمون عملی ثبت نام نمایند.

اگر می خواهید در مورد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ اطلاعات و راهنمایی های کامل تری دریافت کنید، می توانید، با مشاورین تحصیلی ما در مشاور گروپ تماس بگیرید و اطلاعات جامع تر را از آن ها بخواهید.

آیا می توان در کنکور دو رشته کاملا متفاوت شرکت کرد؟ یکی به عنوان رشته اصلی و دیگری رشته شناور؟
رشته های شناور کدام رشته ها هستند؟
آیا می توان در کنکور ارشد رشته ای به جز رشته دوره کارشناسی شرکت کرد؟
هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ چقدر است؟

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد بنابراین برای انجام ثبت نام بایستی به سایت sanjesh.org مراجعه نمایید داوطلبان پس از ورود به سامانه و دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام و مطالعه آن ، می توانند با واریز هزینه ثبت نام مراحل نام نویسی و تکمیل فرم اینترنتی را در پیش بگیرند.

مرحله اول

در قدم اول پس از ورود به سامانه sanjesh.org از منوی سمت راست بر روی گزینه کارشناسی ارشد کلیک نمایید و سپس گزینه “سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 13۱۴۰۲” انتخاب کنید.

مرحله دوم

چنانچه برای اولین بار است ثبت نام را انجام می دهید بر روی گزینه “ثبت نام جدید” و اگر قصد ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود را دارید بر روی گزینه “ورود به سیستم” کلیک کنید.

پیش از اقدام به ثبت نام می بایست هزینه ثبت نام را از طریق خرید سریال ثبت نام واریز نمایید بنابراین در ابتدا با کلیک بر روی لینک خرید سریال ثبت نام ، اطلاعات کارت بانکی خود را وارد نمایید تا هزینه ثبت نام از حساب شما کسر شود.

مرحله سوم

پس از واریز هزینه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ، سریال ثبت نام توسط سامانه به شما ارائه می شود که بایستی آن را یادداشت نمایید. پس از انتخاب گزینه “ثبت نام جدید” صفحه ای مانند زیر ایجاد می شود که باید سریال ثبت نام را وارد کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله باید عکس داوطلبی خود را که شامل مشخصات زیر می باشد در محل تعیین شده بارگذاری نمایید.

فرمت jpg
دارای زمینه روشن و مربوط به سال جاری داوطلب
فاقد اثر مهر ، منگنه و حاشیه های اضافی
حداقل اندازه 300*200 و حداکثر اندازه 400*300
اسکن عکس از روی کارت ملی ، شناسنامه و … قابل قبول نمی باشد.

مرحله پنجم

پس از بارگذاری عکس نوبت به تکمیل فرم ثبت نام می رسد. در هنگام درج اطلاعات دقت و توجه کافی را داشته باشید زیرا در صورت ارسال اطلاعات اشتباه ممکن است ثبت نام شما باطل شود.

برای کاهش خطا در زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ، توصیه می شود ابتدا فرم پیش نویس ثبت نام را که در انتهای دفترچه راهنما قرار داده شده است ، تکمیل نمایید.

تأثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد چگونه است ؟

به طور کلی می توان گفت :

دانشگاه ها، طبقه بندی شده و بر اساس ضریب مشخص یک معدل مؤثر برای شما معین می شوند.
این معدل همان معدل مؤثری است که به عنوان بیست درصد از تراز شما در نظر گرفته شده و اعمال می شود.

حدود معدل در دانشگاه های مختلف متفاوت است و بر اساس طبقه بندی دانشگاه ها، این ضریب اعمال می شود.
در آزمون ارشد ۸۰ درصد نمره تراز بر اساس نمره کسب شده توسط داوطلب در کنکور و ۲۰ درصد دیگر بر اساس معدلی که دانشجو زمان ثبت نام اعلام می کند، اعمال می شود.
این ضرایب با توجه به موقعیت محل تحصیل دانشجو در دوره کارشناسی متفاوت است.
این معدل در بین داوطلبان مشابه از نظر رشته دوره کارشناسی و دانشگاه پذیرنده اعمال می شود تا به این صورت عدالت برای همه داوطلبان رعایت شود.

اگر راجع به چگونگی تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، با مشاوران ما در دپارتمان مشاوره ” مشاور گروپ” تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند و پاسخگوی سؤالات شما باشند.


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی