سامانه استعلام مدارک تحصیلی

سامانه استعلام مدارک تحصیلی

جهت مشاوره در زمینه سامانه استعلام مدارک تحصیلی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه استعلام مدارک تحصیلی  به نشانی estelam-madrek.ir به تازگی راه اندازی شده است. افراد به جای مراجعه حضوری و دردسر هایی که دارد می توانند از این سامانه برای استعلام مدارک تحصیلی خود اقدام کنند. در این مقاله راجع به سامانه استعلام مداک تحصیلی صحبت کرده ایم.

نحوه ورود به سامانه استعلام مدارک تحصیلی

برای ورود به سامانه استعلام مدارک تحصیلی باید به نشانی اینترنتی estelam-madarek.ir وارد شوید. و طبق منو هایی که در صفحه اصلی می باشد ( استعلام مدارک تحصیلی دیپلم، استعلام مدارک تحصیلی آموزش عالی، استعلام مدارک علمی طلاب،استعلام مدرک سواد آموزی) بر روی گزینه مورد نظر کلیک کنید.

استعلام مدارک تحصیلی


استعلام مدارک تحصیلی دیپلم

برای تقاضای استعلام مدارک تحصیلی دیپلم باید به نشانی emt.medu.ir وارد شوید و بعد گزینه ثبت نام مدارک تحصیلی را بزنید(برای راهنمایی بیشتر میتوانید گزینه سمت چپ، راهنمایی ثبت نام را کلیک کنید و مراحل ثبت نام را بخوانید) ما در ادامه مطلب مراحل ثبت نام را آورده ایم.

با کلیک بر گزینه ثبت نام مدرک تحصیلی اطلاعات فردی و اطلاعات مدرک تحصیلی خود از منطقه آموزش و پرورش صادر کننده مدرک را، برای دانشگاه یا سازمان مدنظر متقاضیان وارد کنید. در این مرحله ثبت نام کامل می شود و بعد یک کد پیگیری به تلفن همراه متقاضی پیامک می شود.

گزینه پیگیری افراد از طریق گزینه پیگیری( گزینه وسط) تاییدیه تحصیلی می توانند آخرین وضعیت درخواست خود را مشاهده کنند. 

درخواست پیگیری مدارک تحصیلی توسط آموزش و پرورش بررسی میشود و اگر صحت اطلاعات وارد شده تایید شد، گواهی تاییدیه تحصیلی صادر می شود. تاییدیه تحصیلی به صورت اینترنتی به متقاضیان ارسال می شود.

مراحل ثبت نام برای استعلام مدارک تحصیلی دیپلم

برای ثبت نام استعلام مدارک تحصیلی دیپلم به آدرس  emt.medu.ir  مراجعه کنید و روی گزینه ثبت نام مدرک تحصیلی کلیک کنید. صفحه ای که باز می شود یک سری سوالات مربوط به مدرک تحصیلی و اطلاعات هویتی آمده که باید به دقت پاسخ دهید. مراحل به روش زیر است.

⇔دراختیار داشتن مدارک مورد نیاز شامل:

  • اطلاعات گواهی نامه فارغ التحصیلی
  • پیامک تلفن همراه
  • آشنا بودن با دانشگاه یا سازمان گیرنده تاییدیه تحصیلی
  • کارت بانکی و رمز دوم برای پرداخت کردن هزینه

⇔ثبت درخواست تاییدیه:

ثبت درخواست تاییدیه شامل 5 مرحله به شرح زیر است:

  1. انتخاب مقطع آموزشی:

در این قسمت باید مقطع آموزش خود را بر اساس نظام آموزشی که در آن تحصیل کردید ( راهنمای آن در سایت وجود دارد) ذانتخاب کنید.

  • نظام جدید 3-3-6 متوسطه : نظام آموزشی فعلی
  • نظام سالی واحدی: این نظام قبل از نظام 3-3-6 بود. از سال 1381 تا سال 1399 امکان فارغ التحصیلی وجود داشت.
  • نظام ترمی واحدی: این نظام قبل از نظام سالی واحدی بود. قبل از سال  تا 1395 امکان فارغ التحصیلی وجود داشت.1372
  • نظام چهار ساله متوسطه: از سال 1353 آغاز و اولین و تا سال 1379 ادامه داشت
  • نظام شش ساله متوسطه: از ابتدای آموزش در ایران تا سال 1356 اداه داشت.

2. وارد کردن مشخصات هویتی و تحصیلی:

  • مشخصات هویتی که در شناسنامه و مدارک تحصیلی دارید را انتخاب کنید
  • سازمان و دانشگاه مد نظر را انتخاب کنید و در نهایت روی گزینه بعدی کلیک کنید

3. تایید اطلاعات وارد شده

در این مرحله باید هر اطلاعاتی که وارد کردید را به دقت مشاهده کنید اگر اطلاعات درست بود گزینه گام بعدی را انتخاب کنید و اگر اطلاعات وارد شده صحیح نبود گزینه قبلی را فشار دهید در این صورت به مرحله قبل وارد می شوید و اطلاعات خود را ویرایش می کنید.

4. پرداخت اینترنتی

به در گاه پرداخت بانکی وارد می شوید و با شماره کارت و رمز دوم مبلغ درج شده را پرداخت می کنید. در صورت تایید به مرحله بعدی وارد می شوید.

5. دریافت کد پیگیری

مرحله پایانی است. در این مرحله همه مواردقبلی مثل اطلاعات وارد شده، مبلغ پرداخت شده ظاهر می شود و شما از این صفحه پرینت می گیرید.


مدارک تاییدیه تحصیلی دیپلم چه مدارکی را شامل می شود؟

مدارک تاییدیه تحصیلی دیپلم شامل مدرک تاییدیه تحصیلی و سوابق فارغ التحصیلی (ریز نمرات و محلهای تحصیل) است.

آیا برای دریافت تاییدیه تحصیلی و سوابق تحصیلی هزینه باید پرداخت کرد؟

برای دریافت تاییدیه تحصیلی و سوابق تحصیلی برای دریافت هر مدرک در زمان ثبت نام  باید مبلغ بیست دو هزار صد و ده تومان باید پرداخت کرد.

سامانه استعلام مدارک تحصیلی آموزش عالی

برای استعلام مدارک تحصیلی آموزش عالی ابتدا باید به آدرس http://estelam.msrt.ir

مرا جعه کنید.


استعلام مدارک تحصیلی

اطلاعاتی که از شما خواسته شده را وارد کنید. این اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره موبایل، کد ملی، شماره شناسنامه، 6 رقم عددی سریال شناسنامه، تاریخ تولد می باشد.

سوابق تحصیلی





بعد از این مرحله کد رهگیری پیامک می شود.

نکته:امکان دارد مدارک تحصیلی بعد از چند روز به نمایش دربیاید.

آیا امکان ویرایش اطلاعات استعلام مدارک تحصیلی وجود دارد؟

بله داوطلبان امکان ویرایش اطلاعات استعلام مدارک تحصیلی را دارند و برای انجام این کار داوطلبان باید با مراجعه به سامانه استعلام مدارک تحصیلی estelam.msrt.ir  اطلاعات هویتی خود را وارد کنند و کد رهگیری را دریافت نمایند و با وارد شدن به سامانه استعلام مدارک تحصیلی اطلاعات خود را ویرایش کنند.

ارزیابی مدارک تحصیلی حوزه علمیه در سامانه استعلام مدارک تحصیلی

مدارک علمی حوزه، از سال 1374 براساس مصوبه 368 شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر می شود و از مزایای علمی و استخدامی همتراز دانشگاهی آن برخوردار می باشد. در گذشته از مدرک معادل استفاده می شد (البته الان هم هست) ولی تحصیل در مقاطع بالاتر امکان پذیر نمی باشد.

  • طلاب و فضلاء حوزه علمیه که براساس مدرک صادرشده مدیریت حوزه علمیه قم، دوره «سطح 1» را طبق برنامه گذرانده اند، از کلیه مزایای علمی و استخدامی فارغ التحصیلان دوره «کاردانی» دانشگاهها برخوردار خواهند بود.
  • 2ـ طلاب و فضلاء حوزه علمیه که براساس مدرک صادرشده مدیریت حوزه علمیه قم، دوره «سطح 2» را طبق برنامه گذرانده اند، از کلیه مزایای علمی و استخدامی فارغ التحصیلان دوره «کارشناسی» دانشگاهها برخوردار خواهند بود.
  • 3ـ طلاب و فضلاء حوزه علمیه که براساس مدرک صادرشده مدیریت حوزه علمیه قم، دوره «سطح 3» را طبق برنامه گذرانده اند، از کلیه مزایای علمی و استخدامی فارغ التحصیلان دوره «کارشناسی ارشد» دانشگاهها برخوردار خواهند بود.
  • 4ـ طلاب و فضلاء حوزه علمیه که براساس مدرک صادرشده مدیریت حوزه علمیه قم، دوره «سطح 4» را طبق برنامه در یکی از رشته های فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآن، قضا، عقاید و کلام، ادیان و مذاهب و تربیت مبلّغ گذرانده اند، از کلیه مزایای علمی و استخدامی فارغ التحصیلان دوره «دکتری» دانشگاهها برخوردار خواهند بود.
  • 5ـ فارغ التحصیلان دوره سطح 2 می توانند در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاهها با گرایش های پنج گانه (رشته الهیات و معارف اسلامی و رشته زبان و ادبیات عرب ) شرکت کنند و در صورت پذیرفته شدن، ادامه تحصیل دهند.
  • 6ـ فضلاء و طلاب حوزه های علمیه فارغ التحصیل دوره سطح3می توانند در امتحان ورودی مقطع دکترای همه (پنج رشته دانشکده الهیات و معارف اسلامی و نیز رشته زبان و ادبیات عرب شرکت کنند ) و در صورت پذیرفته شدن برحسب تشخیص گروه آموزشی، دروس پیش نیاز را تا سقف تعداد واحدهای مجاز در دو نیم سال تحصیلی بگذرانند.

رشته های های پنج گانه دانشکده الهیات شامل:

  1. علوم قرآن و حدیث
  2. تاریخ تمدن و ملل اسلامی
  3. ادیان و عرفان
  4. فقه و مبانی حقوق اسلامی
  5. فلسفه و حکمت اسلام

نحوه ثبت نام و استعلام مدرک علمی طلاب

برای ثبت نام و دریافت مدرک علمی طلاب به نشانی  ashboard.ismc.ir مراجعه کنید.

مراحل ثبت نام به روش زیر می باشد:

  1.  به منوی نمایه طلبه، قسمت «مدارک» مراجعه و نواقص مدارک خود را تکمیل یا بروزرسانی نمایید.
  2.  به منوی نمایه طلبه، قسمت «مشخصات فردی» مراجعه و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت، از طریق منوی «اصلاح مشخصات» اقدام کنید. شماره همراه خود را نیز در این قسمت، بروز کنید.
  3. به منوی نمایه طلبه، قسمت «ارزیابی من» مراجعه و معدل، سال اتمام هر سطح و رشته خود را مشاهده کنید و اگر اعتراضی به آن دارید، تا قبل از پیگیری و رفع آن، اقدام به ثبت نام مدرک علمی نکنید.
  4. بارگذاری «مدارک» و هرگونه «اصلاح مشخصات» توسط طلبه، پس از بررسی و تأیید توسط بخش «امور طلاب»، در سیستم اعمال می شود و فرایند آن را در منوی «نمایه طلبه / درخواست های من» می توانید مشاهده کنید و تا زمانی که این تغییرات در سیستم اعمال نشده باشد، مجاز به اقدام برای ثبت نام مدرک علمی نمی باشید.
  5. طلاب در صورت تکمیل سطح ۱ یا ۲ می توانند. به صفحه پیشخوان شخصی خود مراجعه و برای دریافت مدرک علمی ثبت نام نمایند.

 شرایط ثبت نام و تقاضای مدرک علمی طلاب

مدارک مورد نیاز برای سطح 1 شامل :

تکمیل پایه های 1 تا 6

کسب معدل حداقل ۱۴

درج سال اتمام سطح ۱ در ارزیابی

مدارک مورد نیاز برای سطح 2 شامل:

کسب معدل حداقل ۱۴

درج سال اتمام سطح ۲ و رشته تحصیلی در ارزیابی

نکات مهم

  • اگر مدارک سطح 1 و 2 را دریافت نکردید، هر دو مدرک با هم صادر می شود.
  • بعد از ثبت نام و تایید اولیه، مدارک برای احراز صلاحیت های لازم  به مرکز امور صیانتی ارجاع می گردد.
  • سیر انجام مراحل و ارسال مدارک 20 روزه انجام میشود. لذا اگر 3 ماه طول کشید از مدارج علمی پیگیری کنید.
  • آماده شدن مدرک را به طلاب پیامک می کنند.

سامانه استعلام مدارک تحصیلی سواد آموزی

سامانه استعلام مدارک تحصیلی سواد آموزی به نشانی savad.ir می باشد. هدف از راه اندازی سامانه استعلام مدارک تحصیلی سواد آموزی تسهیل امور اداری و سازمانی می باشد. سواد آموزان و افراد آموزش دهنده باید با نام کار بری و رمز عبور خودشان وارد پرتال شخصی خودشان شوند. و خدمات مورد نظر خود را به صورت آنلاین انجام دهند.

همه افراد سواد آموز و همه کسانی که آموزش دهنده سواد آموزان هستند برای انجام تمام خدمات وارد سایت نهضت سواد آموزی به نشانی savad.ir  می شوند و از خدمات و ویژگی های سازمانی و اداری استفاده خواهند کرد. برای ورود به سامانه نهضت سواد آموزی به نام کاربری و رمز عبور احتیاج است.

نحوه دریافت رمز عبور و نام کاربری در سامانه نهضت سواد آموزی

افراد برای وارد شدن به سامانه نهضت سواد آموزی برای استعلام مدارک تحصیلی به رمز عبور و نام کاربری احتیاج دارند. آموزش دهندگان باید کد ملی خود را به شماره ۱۰۰۰۸۸۹۹  پیامک کنند در این صورت رمز عبور و نام کاربری به آنها پیامک میشود. اگر افراد با پیامک نتوانستند رمز عبور و نام کار بری را دریافت کنند از  طریق خود سایت می توانند اقدام کنند.

آموزش دهندگان با وارد شدن به سایت نهضت سواد آموزی به آدرس savad.ir روی گزینه ثبت نام آموزش دهنده کلیک کنید، کد ملی و شماره موبایل خود را وارد کنید بعد از آن رمز عبور و نام کاربری را دریافت می کنید. با استفاده از آن می توانید وارد کارتابل خود در سایت سواد آموزی شوید و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنید.


5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه سامانه استعلام مدارک تحصیلی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403