نحوه مطالعه زیست شناسی برای داوطلبان ضعیف و تازه کار

مطالعه حرفه ای زیست

جهت مشاوره در زمینه نحوه مطالعه زیست شناسی برای داوطلبان ضعیف و تازه کار

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

همان‌طور که می‌دانید مهم‌ترین رکن در مطالعه زیست‌شناسی کتاب درسی شماست. حال برای خواندن کتاب درسی زیست چگونه باید اقدام کنیم؟

100 زدن زیست



زیست‌شناسی را از ابتدا چگونه استارت بزنیم؟


دربار سوم می‌توانید به سراغ تست‌های آسان آن مبحث بروید. بهتر است تست‌های مجموعه‌ای را کارکنید. تست‌های آسان در این مرحله باعث می‌شوند کمی بیشتر مطالب در ذهن جاافتاده و نکات فراموش‌شده نیز مجدداً یادآوری شوند.

اکنون بعد از طی ۳ مرحله فوق شما کار مطالعه یک‌فصل زیست‌شناسی را از کتاب درسی به‌طور کامل تمام کرده‌اید و الآن نوبت مطالعه دقیق‌تر و توجه به جزئیات آن فصل می‌رسد که در این بار باید به کمک مداد یا ماژیک به‌غیراز رنگ سری اول، مبحث را با دقت و صبر زیاد خط به خط بخوانید و زیر نکاتی که فراموشتان شده‌اند علامت بزنید.

حال بعد از مطالعه کامل بازهم نوبت تست‌زنی است که ترجیحاً بهتر است مجموعه تست باشد؛ اما تست‌ها باید کمی سخت‌تر از مرحله قبل باشند. مثلاً تست‌های مفهومی خیلی سبز.

در آخرین مرحله و برای بار آخر کتاب درسی را مطالعه و مرور کنید آن‌هم با دقت بیشتر از همیشه و این بار توجه بیشتر به اشکال و تصاویر داشته باشید و با یک خودکار یا ماژیکی که نشان‌دهنده مطالعه برای بار آخر هست بازهم نکاتی را که فراموش کرده‌اید علامت‌گذاری کنید.

در بین هر مرحله زمان‌های خالی زیادی است که باید با تست زنی پوشش داده شوند.

جهت دریافت آخرین اخبار کنکور سراسری بر روی عکس زیر کلیک نمایید:

کنکور سراسری


و اما شب قبل از آزمون چگونه زیست‌شناسی را مرور کنیم؟

در شب قبل از آزمون مطالبی را که با خودکار یا ماژیکی که نشان‌دهنده آخرین مرحله مطالعه شما بوده، مطالعه و مرور کنید.
امیدوارم از خواندن این درس پر چالش هیچ روزی خسته نشوید و مطمئن باشید با اجرای مراحل گفته‌شده به‌صورت قدم‌به‌قدم می‌توانید شاهد پیشرفت در زیست‌شناسی باشید به‌شرط اینکه با صبر و حوصله زیاد و البته دقت فراوان مطالعه داشته باشید.


روبرو شدن با تست‌های درس زیست‌شناسی:

با توجه به ضریب بالای زیست شناسی ، این درس اهمیت بالایی برای داوطلبان رشته تجربی دارد و برای به دست آوردن رتبه خوب، باید درصد بالایی را در این درس کسب کرد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود این درس را روزانه بخوانید.
همه مباحث درس زیست‌شناسی به هم مرتبط‌اند و برای یادگیری بسیاری از مطالب جدید باید مطالب پایه را به‌خوبی بلد باشید به همین دلیل نمی‌توان فصل های مختلف آن را از هم جدا یا فاقد اهمیت دانست و برای مطالعه زیست‌شناسی مطالب مرتبط با هر مبحثی را که تصمیم به مطالعه آن گرفته‌اید از هر ۳ کتاب درسی به‌طور هم‌زمان مطالعه کنید.

زیست‌شناسی را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده و سپس به مطالعه آن بپردازید به این صورت که ابتدا به‌صورت اجمالی آن را مطالعه کرده تا ایده‌ای از آن در ذهنتان بیاید و سپس در مورد مبحث مربوطه به‌دقت تفکر کنید و در قدم بعدی متن کتاب را دقیق بخوانید و زیر مطالب کلیدی خط کشیده و خلاصه‌برداری کنید سپس با زدن تست آموخته‌های خود را بیازمایید.

مطالب حاشیه‌نویسی شده یا خلاصه‌نویسی شده را طی بازه‌های زمانی مشخص (ابتدا بازه‌های کوتاه‌مدت و سپس بازه‌های بلندمدت) یادآوری کنید تا در ذهنتان تثبیت گردد.

دریافت آخرین اخبار سهیمه های کنکور سراسری با کلیک بر روی عکس زیر:

کانال


برای مطالب خیلی فرار و حفظی مثل چرخه‌های کتاب پیش‌دانشگاهی پیشنهاد می‌کنیم در یک ماه منتهی به کنکور هرروز زمانی را هرچند کوتاه به‌مرور آن اختصاص دهید.

توجه داشت باشید که برای مطالعه زیست‌شناسی هیچ منبع کمک‌آموزشی نمی‌تواند جایگزین کتاب درسی شود . لذا حتماً روزانه و حداقل یک ساعت مطالعه از خود کتاب درسی داشته باشید بدون تست‌زنی و فقط مطالعه تشریحی متون کتاب درسی.

برای آشنایی با نحوه طرح تست در کنکور سراسری، تمرین تست‌زنی با تست‌های کنکورهای سال‌های اخیر داخل و خارج بسیار مفید است.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه نحوه مطالعه زیست شناسی برای داوطلبان ضعیف و تازه کار

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی