عیدی سال 1402 بازنشستگان تامین اجتماعی

عیدی سال 1402 بازنشستگان تامین اجتماعی

جهت مشاوره در زمینه عیدی سال 1402 بازنشستگان تامین اجتماعی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

عیدی سال 1402 بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد : در این مطلب به زمان دقیق پرداخت عیدی ۱۴۰۲ بازنشستگان تامین اجتماعی می پردازیم ، با سایت مشاورگروپ همراه باشید.

زمان واریز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲

زمان پرداخت عیدی سال 1402 بازنشستگان تامین اجتماعی ، به گفته رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی تهران: عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی از ۱۵ اسفند پرداخت خواهد شد. بنا بر اعلام دولت، عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. ‌

🔴کف و سقف عیدی کارگران برای سال 1402 اعلام شد

🔹کلیه کارفرمایان مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد به عنوان عیدی و پاداش بپردازند.

🔹به عنوان نمونه چنانچه مزد ماهانه کارگری
۰۰۰، ۰۰۰، ۳ تومان باشد، مبلغ عیدی وی عبارت است از: مبلغ عیدی سالانه ۰۰۰، ۰۰۰، ۶ تومان.

🔹کف عیدی و پاداش سالانه کارگرانی که حداقل مزد بگیر هستند به نسبت یک سال کار نیز عبارت است از کف مبلغ عیدی و پاداش سالانه
۹۰۰، ۵۳،۱۰۹ ریال.

دولت در بخشنامه‌ بودجه ابلاغی به دستگاه های اجرایی رقم مشخصی را برای عیدی کارکنان اعلام نکرده و آن را منوط به ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری دانسته که به نظر می‌رسد رقم آن به طور علی الحساب حدود یک میلیون و ۶۷۵ هزار تومان است که البته این مبلغ مانند سال‌های گذشته ممکن است در کش و قوس بین دستگاه‌های اجرایی، دولت و مجلس تغییر کند.

به گزارش ایسنا، بخشنامه بودجه برای تدوین لایحه بودجه سال آینده امروز به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد که در ضوابط مالی آن و در بخش اعتبارات هزینه ای، مبلغ پاداش پایان سال مانند سنوات اخیر مشخص نشده است، اما در بند (ج) این ضوابط آمده است که «دستگاه های اجرایی مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) را مطابق ماده(۷۵) قانون مدیریت خدمات کشوری در بودجه خود پیش‌بینی نمایند. مبلغ قطعی پاداش پایان سال به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.»

ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری امتیاز میزان عیدی پاداش پایان سال کارمندان و بازنشستگان و موظفین را معادل ۵۰۰۰ امتیاز تعیین کرده که با احتساب ضریب ریالی آن مبلغ عیدی به طور علی الحساب یک میلیون و ۶۷۵ هزار تومان تعیین شده است.

البته در سنوات گذشته نیز مبلغ علی‌الحساب درنظر گرفته شده برای عیدی کارکنان بارها دستخوش تغییر شد و مسئولان دولت و نمایندگان مجلس نظرات مختلفی در این خصوص داشتند.

در ابتدا مقرر شد مبلغ یک میلیون ۵۰۰ هزار تومان برای عیدی امسال در نظر گرفته شود، سپس برخی بر این عقیده بودند که دولت باید این عدد را تا ۵۰۰ هزار تومان افزایش دهد و نهایتا مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به عنوان عیدی کارکنان دولت در نظر گرفته شد.

جدول عیدی سال 1402 بازنشستگان تامین اجتماعی

در جدول زیر به راحتی با توجه به مدت همکاری با مجموعه خود می‌توانید عیدی سال 1402 بازنشستگان تامین اجتماعی را ببینید:

سابقه کار مبلغ عیدی
1 ماه ۶۹۶,۶۲۵ تومان
2 ماه ۱,۳۹۳,۲۵۰
3 ماه ۲,۰۸۹,۸۷۵
4 ماه ۲,۸۷۶,۵۰۰
5 ماه ۳,۴۸۳,۱۲۵
6 ماه ۴,۱۷۹,۷۵۰
7 ماه ۴,۸۷۶,۳۷۵
8 ماه ۵,۵۷۳,۰۰۰
9 ماه ۶,۲۶۹,۶۲۵
10 ماه ۶,۹۶۶,۲۵۰
11 ماه ۷,۶۶۲,۸۷۵
12 ماه 8,359,500
جدول کامل عیدی 1402 براساس سابقه کار

هر سوالی درباره عیدی 1402 دارید زیر همین مطلب و در قسمت نظرات، سوال خود را مطرح کنید، ما به سرعت سوال شما را پاسخ خواهیم داد.

بنا بر اعلام دولت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مبلغ یک میلیون و 800 هزار تومان در نظر گرفته شده است و علاوه بر این رقم نیز 500 هزار تومان برای عائله‌مندی و به ازای هر فرزند تحت تکفل 200 هزار تومان تحت عنوان عیدی واریز خواهد شد.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی تهران گفت: همچنین حقوق اسفندماه بازنشستگان نیز در همان بازه زمانی اعلام شده (پرداخت از بیستم هر ماه براساس حروف الفباء) انجام خواهد شد.

دهقان‌کیا افزود: حقوق بازنشستگان بر اساس حروف الفبا پرداخت خواهد شد اما پرداخت عیدی برعکس خواهد بود یعنی از آخر حروف الفبا به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

زمان دقیق پرداخت عیدی ۱۴۰۲ بازنشستگان تامین اجتماعی

زمان پرداخت عیدی سال 1402 بازنشستگان تامین اجتماعی ، علی دهقان کیا در گفتگو با مهر در خصوص پرداخت عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: پرداخت عیدی بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی طی چند روز آینده بعد از نیمه بهمن ماه پرداخت می‌شود.

وی افزود: دستورالعمل پرداخت عیدی بازنشستگان ابلاغ شده و عیدی براساس حروف الفبا پرداخت می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی در مورد تأمین اعتبار برای پرداخت عیدی تاکید کرد: اعتبار لازم برای پرداخت عیدی بازنشستگان تأمین شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

دهقان کیا گفت: سال گذشته ۵ هزار میلیارد تومان بابت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است که ۳ هزار میلیارد تومان آن به وزارت بهداشت بابت معوقات بیمه‌ای داده شده و مابقی نیز برای پرداخت عیدی بازنشستگان هزینه شد.

آخرین خبرها از افزایش حقوق و عیدی کارگران و کارمندان در سال ۱۴۰۲

دولت برای عیدی کارکنان در سال آینده رقم قابل توجهی را پیش‌بینی کرده است.

 رییس کانون بازنشستگان سازمان تامین تهران عنوان کرد: در حال حاضر شاغلان حداقل دو ماه و حداکثر سه ماه حداقل دستمزد عیدی دریافت می‌کنند، اما وقتی افراد بازنشسته می‌شوند، به یک‌باره همه این ارقام افت پیدا می‌کند و فقط یک ماه عیدی پرداخت می‌کنند.

در جریان تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ بخشنامه مربوط به بودجه اخیرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده که براساس آن بودجه سال آینده را پیش‌بینی کند.

بخشنامه بودجه برای اولین بار در قالب دوسالانه ابلاغ شد تا علاوه‌بر ترسیم چارچوب مالی سال آینده، برنامه مالی برای سال ۱۴۰۲ نیز مشخص باشد. یکی از نکات بخشنامه دامنه میزان افزایش دستمزد و عیدی کارمندان دولت در دو سال پیش‌رو است. براساس بخشنامه، میزان افزایش حقوق در سال 1400 به میزان ۱۵ درصد و این رقم برای سال ۱۴۰۲ در سطح ۱۰ درصد پیش‌بینی شده که البته باید به تایید هیات وزیران برسد.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین تهران گفت: در حال حاضر سبد هزینه خانوار ۱۲ میلیون تومان است اما فاصله حقوق بازنشستگان تا این عدد، یک سوم است و حقوق بازنشستگان، فقط ۱۰ روز ماه را تامین می‌کند.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تأمین تهران تاکید کرد: انتظار ما از دولت فعلی، آقای رئیسی و آقای عبدالملکی به عنوان وزیر کار که رئیس شورای عالی کار نیز است، این است که باز دوباره به ما این وعده را ندهند که در آینده قرار است با کم کردن تورم، سبد هزینه خانوار را بالا ببریم و سفره خانوار را پررنگ‌تر کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون از این وعده‌ها زیاد داده شده، اما هیچکدام از این وعده‌ها اتفاق نیفتاد که ما بدانیم که دولت می‌تواند تورم را پایین آورد.

دهقان‌کیا گفت: در ماده ۴۱ قانون کار دو بند وجود دارد. یک بند، تورم بانک مرکزی است و بند دوم می‌گوید اگر این تورم جواب‌گوی سفره خانوار نبود، باید از سبد هزینه خانوار استفاده کنیم.

وی درباره مبلغ عیدی بازنشستگان گفت: هنوز برای تعیین تکلیف رقم عیدی بازنشستگان هیچ اقدامی انجام نشده است و پارسال بازنشستگان به اندازه حقوق یک ماه عیدی دریافت کردند.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تأمین تهران با اشاره به این‌که پیشنهادی برای افزایش عیدی بازنشستگان، افزود: در این خصوص پیگیری‌هایی دارد صورت می‌گیرد که بازنشستگان هم باید مثل شاغلان عیدی دریافت کنند.

با توجه به اینکه در برنامه ششم توسعه، افزایش دستمزد متناسب با تورم تنظیم می‌شود، به نوعی این ارقام می‌تواند هدف‌گذاری تورمی سیاست‌گذار نیز محسوب شود. میزان عیدی کارمندان دولتی در سال 1400 نیز در سطح یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که این رقم نسبت به سال‌ گذشته خود  افزایش ۳/ ۱۱ درصدی را ثبت کرده است. در بخشنامه بودجه پیش‌بینی شده است میزان عیدی برای سال ۱۴۰۲ نیز افزایش ۱۰ درصدی (متناسب با رشد دستمزد) داشته باشد. رویکرد کلی بخشنامه سال آینده، بر چهار محور «درآمدزایی پایدار»، «هزینه‌کرد کارآ»، «ثبات در اقتصاد، توسعه و عدالت» و «اصلاحات نهادی نظام بودجه‌ریزی» استوار است. به نظر می‌رسد برای سال آینده ردیف‌های بودجه ذیل عنوان دستگاه‌های سیاست‌گذار و اجرایی تنظیم شود.

ماده ۴۱ قانون کار

شورای عالی کار همه ساله موظف است، میزان حداقل مزد کارگران را برای نقاط مختلف کشور و یا صنایع مختلف با توجه به معیارهای ذیل تعیین نماید:

  1. حداقل مزد کارگران با توجه به درصد تورمی که از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌شود.
  2. حداقل مزد بدون آن که مشخصات جسمی و روحی کارگران و ویژگی‌های کار محول شده را مورد توجه قرار دهد باید به اندازه‌ای باشد تا‌ زندگی یک خانواده، که تعداد متوسط آن توسط مراجع رسمی اعلام می‌شود را تامین نماید.
    ‌تبصره – کارفرمایان موظفند که در ازای انجام کار در ساعات تعیین شده قانونی به هیچ کارگری کمتر از حداقل مزد تعیین شده جدید پرداخت ننمایند‌ و در صورت تخلف ضامن تادیه مابه‌التفاوت مزد پرداخت شده و حداقل مزد جدید می‌باشد.

در جریان تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ بخشنامه مربوط به بودجه اخیرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده که براساس آن بودجه سال آینده را پیش‌بینی کند.

طبق ضوابط مالی ناظر بر تهیه و تنظیم بودجه سال ۱۴۰۲، مبلغ پاداش پایان سال کارکنان (عیدی) را به محض اعلام در همین مقاله به روزرسانی خواهیم کرد.

البته مبلغ قطعی عیدی باید در نهایت به تصویب هیات وزیران برسد.

اما رقم عیدی کارکنان در سال ۱۳۹۸ یک میلیون و ۷۸ هزار تومان پیش‌بینی شده بود که در نهایت در زمان تصویب و پرداخت ۱۲۰ هزار تومان اضافه شد که دلیل آن افزایش حقوق کارکنان بود و باید میزان عیدی متناسب با آن پرداخت می‌شد.

عیدی برای کارکنان در سال جاری نیز در بودجه نیز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است که می‌تواند در نهایت با مصوبه هیات وزیران با تغییر همراه باشد.

در بخشنامه بودجه سال 1400، دامنه حقوق و دستمزد دو سال آینده معرفی شده است. بر این اساس قرار است که میزان حقوق در سال 1400 نسبت به سال قبل از آن، به میزان ۱۵ درصد افزایش یابد. این رقم پیش‌بینی می‌شود که در سال ۱۴۰۲ به رقم ۱۰ درصد کاهش یابد. همچنین قرار است که میزان عیدی سال 1400 با رشد ۳/ ۱۱ درصدی نسبت به سال قبل از آن به رقم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برسد. این رقم متناسب با افزایش حقوق سال 1400 (افزایش حدود ۱۰ درصد) در سال ۱۴۰۲ تعیین خواهد شد. براساس قانون ششم توسعه، افزایش دستمزد براساس نرخ تورم تنظیم می‌شود و این میزان می‌تواند به‌عنوان یک نوع هدفگذاری تورمی برای سیاست‌گذار نیز تعریف شود. در این بخشنامه علاوه‌بر این موارد، رویکرد کلی و اصلاحات بودجه‌ای نیز مشخص شده است.

افزایش ۱۵ درصدی دستمزد کارکنان دولت

سازمان برنامه و بودجه، در پیوست مالی بخشنامه بودجه، ضوابط مالی ناظر بر تنظیم لایحه بودجه سال 1400 و پیش‌بینی ۱۴۰۲ را منتشر کرده است. این پیوست مالی، در هر سال به انضمام بخشنامه بودجه، اعلام می‌شود که حاوی نکات جالبی است. یکی از مهم‌ترین بخش‌های این گزارش بودجه هزینه‌ای است که مربوط به افزایش حقوق دستگاه‌های سیاست‌گذار عنوان شده است. در بند دوم، خطاب به دستگاه‌های سیاست‌گذار و مجری، عنوان شده که افزایش ضریب ریالی حقوق به‌طور متوسط پانزده (۱۵) درصد لحاظ شده است. رقم قطعی ضریب به تصویب هیات‌وزیران خواهد رسید.

همچنین در این بند، افزایش حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار نیز ۱۵ درصد تعیین شده است و رقم قطعی افزایش به تصویب شورای‌عالی کار خواهد رسید. نکته قابل‌توجه این است که در این بند، افزایش حقوق و دستمزد کارکنان قانون کار نیز ۱۵ درصد تعیین شده است. کارشناسان عنوان کردند این موضوع به این دلیل است که دستگاه‌های اجرایی دولتی در برخی موارد رابطه حجمی و شرکتی با دیگر شرکت‌ها دارند. این شرکت‌ها باید براساس قوانین کار دستمزدهای خود را پرداخت می‌کنند و دولت باید در این زمینه برآوردی از هزینه‌های خود داشته باشند. نکته قابل‌توجه این موضوع است که میزان افزایش حقوق در بخشنامه بودجه سال ۱۳۹۸ به طور متوسط ۲۰ درصد لحاظ شده بود؛ بنابراین این رقم نسبت به بخشنامه سال قبل به میزان ۵ واحد درصد کاهش یافته و نشان می‌دهد که دولت در این زمینه انقباضی رفتار کرده است. به بیان دیگر، شاید دولت در این زمینه سیاستی اتخاذ کرده که در مارپیچ تورم و دستمزد، حرکت بیشتر به سمت کنترل تورم و کاهش دستمزدها باشد. اما دولت یک گام جلوتر نیز برداشته و رقم حدودی افزایش دستمزد برای سال آینده را نیز به میزان ۱۰ درصد تعیین کرده است. براساس بند ۴۵ بخشنامه ضوابط مالی، افزایش ضریب ریالی حقوق برای سال ۱۴۰۲ معادل با ۱۰ درصد نسبت به سال 1400 لحاظ شده است.

رشد ۳/ ۱۱ درصدی رقم عیدی سال 1400

در بند بعدی، سقف اعتبار مربوط به سرانه اضافه کار کارکنان را در بودجه سال 1400 حداکثر معادل اعتبار سرانه اضافه کار ۱۳۹۸ پیش‌بینی شده است. مبلغ عیدی نیز در بودجه سال 1400 معادل با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده که البته مبلغ قطعی پاداش پایان سال به تصویب هیات وزیران خواهد رسید. این رقم در سال ۱۳۹۸ به میزان یک میلیون و ۷۸ هزار تومان لحاظ شده بود. بنابراین رشد عیدی‌ها نسبت به بودجه سال قبل به میزان ۳/ ۱۱ درصد بوده است؛ بنابراین رشد عیدی‌ها در سال آینده کمتر از رشد دستمزدها لحاظ شده است. از سوی دیگر، عنوان شده که عیدی سال ۱۴۰۲ نیز متناسب با افزایش حقوق سال ۱۴۰۲ و فروض سال 1400، برای پیشنهاد بودجه سال ۱۴۰۲ تسری خواهد یافت.

حق ماموریت و حقوق و مزایا

 همچنین در این بخشنامه، اعتبار ماموریت داخلی و خارجی، کارکنان را حداکثر معادل پیش‌بینی عملکرد سرانه اعتبار سال ۱۳۹۸، پیش‌بینی کرده است. مشابه این موضوع اعتبار سرانه کمک‌های رفاهی را حداکثر معادل اعتبار سرانه سال ۱۳۹۸ و پاداش یک ماهه معادل یک ماه حقوق و مزایای کارکنان را از محل صرفه‌جویی اعتبارات پیش‌بینی کرده است. اینها مواردی است که نشان می‌دهد میزان حق‌ماموریت و کمک‌های رفاهی مشابه بخشنامه سال‌جاری تنظیم شده و تغییری در این خصوص وجود نداشته است.

در بند دهم بودجه‌ هزینه‌ای عنوان شده که تمامی دستگاه‌های مجری به منظور پیش‌بینی اعتبارات خود موظفند بر مبنای بودجه‌ریزی مبتنی‌بر عملکرد ضمن تعیین اهداف و وظایف قانونی خود نسبت به محاسبه قیمت تمام شده، خروجی‌هایی که از سامانه هزینه‌یابی استخراج می‌شود، اقدام کرده و براساس ضوابط و دستور العمل‌های صادرشده نتایج خود را براساس برنامه زمان‌بندی تدوین لایحه و پس از تایید دستگاه سیاست‌گذار برای سازمان برنامه و بودجه ارسال کند.

افزایش حقوق و عیدی کارگران در سال ۱۴۰۲

زمان پرداخت عیدی سال 1402 بازنشستگان تامین اجتماعی ، طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در لایحه بودجه سال آینده مبلغ عیدی کارکنان حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و افزایش حقوق آن‌ها به طور متوسط ۳/ ۱۱ درصد خواهد بود.

به گزارش ایسنا، دولت لایحه بودجه سال آینده را نیمه آذرماه به مجلس می‌برد و بر این اساس چندی پیش بخشنامه مربوط به پیش‌بینی بودجه را به دستگاه‌ها ابلاغ کرد. به تازگی نیز ضوابط مالی تنظیم لایحه بودجه اعلام شده است.

بر این اساس مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) در بودجه سال آینده حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است. البته باید این مبلغ در نهایت به تصویب هیأت وزیران برسد.

مبلغ عیدی کارکنان در سال 98 حدود ۹۳۲ هزارتومان و برای 99 حدود یک میلیون و ۷۸ هزار تومان پیش‌بینی شده که باید در نهایت با تصویب هیأت دولت پرداخت شد.

افزایش حقوق کارکنان در سال ۱۴۰۲ نیز به طور متوسط ۱۵ درصد است که البته این رقم نیز باید در مجلس مصوب شود.

افزایش حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار نیز ۱۵ درصد تعیین شده که رقم قطعی آن به تصویب شورای عالی کار می‌رسد.

همچنین اعتبار مأموریت داخلی و خارجی کارکنان حداکثر معادل پیش‌بینی عملکرد سرانه اعتبار سال جاری باید در دستگاه‌ها پیش‌بینی و به سازمان برنامه و بودجه اعلام شود.

اعداد و ارقام اعلام شده در ضوابط بودجه مبنایی است که تا دستگاه‌ها بتوانند بودجه خود را براساس آن تخمین زده و به سازمان برنامه و بودجه اعلام کنند تا بتواند بر مبنای آن اعداد و ارقام لایحه بودجه سال آینده را تعیین تکلیف کند.


 

✔️مبلغ عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲ چقدر است؟

✔️ مبلغ عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲ هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است، اما پارسال بازنشستگان به اندازه حقوق یک ماه عیدی دریافت کردند. برای اطلاع از مبلغ دقیق به مقاله مراجعه نمایید.

✔️آیا امکان افزایش عیدی بازنشستگان 1402 وجود دارد؟

✔️به گفته رئیس کانون بازنشستگان سازمان تأمین تهران با اشاره به این‌که آیا امکان افزایش عیدی بازنشستگان وجود دارد، افزود: در این خصوص پیگیری‌هایی دارد صورت می‌گیرد که بازنشستگان هم باید مثل شاغلان عیدی دریافت کنند.

✔️عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران کی واریز می شود ؟

✔️زمان واریز عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به طور معمول بهمن و یا اسفند ماه واریز می گردد.

✔️مبلغ عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی سال گذشته چقدر بود؟

✔️مبلغ این عیدی سال گذشته 1 میلیون و 500 هزار تومان در جلسه هیئت وزیران تصویب گردیده بود که البته بعد از تاثیر دادن ضرایب، مقداری بیش تر واریز شد.

3.5/5 - (11 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه عیدی سال 1402 بازنشستگان تامین اجتماعی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. سمیه فریفته

    واقعا بااین حقوق وعیدی دوهفته هم نمیشه زندگی کردبقران هیچی نمیخوریم هیچی نمیخریم اخرشم کم میاریم خدالعنت کنه باعث وبانیشو … هروز فشار وسختی زندگی بیشتر کمرمون وخم میکنه

    پاسخ
  2. ایرانی

    واقع تو این مملکت چه خبر کیی به کیی هر کسی برای خودش ریس جمهوریس خزانه داری خاک بر مسئول که حق بازنشستگان میخوره حق معلولین میخوره الهی سرب داغ بشه بر توگلوی اون مسئول یی قشرضعیف ناتوان بازنشستگان حق اشون خوردن نداره الهی بشه استخوان درگلوله خودش خانوادش بمون نتون بخور الهی امین

    پاسخ
  3. مستمری بگیر بدبخت

    بهمن ماه تموم شد الان 2اسفندهستین هنوز خبری از واریز عیدی نیست البته اگر دولت مردمی طرفدار قشر فقير 16بهمن واریز می کرد به دلار 40هزار تومان میشد 45 دلار تو کشور ما دلار همیشه رو به بالا بود قیمت نامعلوم خدا می دونه دلار تااخرسال چقدر بشه لااقل زودتر واريز بشه بااین قیمت دلار ادم روش بشه بگه 45 دلار شد عیدی شما فکرکن دلاربشه 55هزار تومان تا اخرسال عیدی میشه 30دلارالبته اینم جایی شکرداره مامثل مسئولین نیستیم دنیاپرس باشیم به همین راضی هستیم فکراخرت خودمون هستیم همش نمیشه که فکرمال دنیا باشیم حالا بچه هامونرکفش ارزون قیمت میخریم برای خودمون هیچ نمی گیرم عیدرو باسفرخیلی خیلی درویشان مصلک می گذرونیم ریاضت می کشیم تا اون دنیامون ازدست ندیم حالا اگه پدری شرمنده خانوادش بشه پدر بزرگی شرمنده نوعروس بشه مال دنیا ارزش نداره بزار مسیولین محترم باکمال اب رو داری عید بگذرون برن مسافرت خارچ کت شلوار میلیونی بپوشن ای بابا دنیا مال شمانخواستیم خوشی های دنیا زوذ گذرما باتلخی هاش کنار میام شما عید می گذرونی ماهم می گذرونیم برای شما به سرعت برق باد میاد می گذر می گید حیف شد کیی 13بدرشدما زمان برامون کندمی گذر میگم خدایا هر زودتر این 13بدربیاد خلاص بشیم از هم خجالت خفت راحت بشیم اره چون می گذرد غمی نیست تابگذرهم کمی نیست

    پاسخ
  4. بیچاره

    با این عیدی میشه یی بسته شکلات خرید با این گرونی تورم یک میلیون ششصد هزار تومان تومان اون تو بوق کران کردن 16 بهمن ما واریز میشه کو چرا همین چندغاز واریز نشد به خود مسولین هم یک میلیون ششصد هزار تومان عیدی بدان معلوم نیست خودشون از چند جا دارن مملکت غارت می کنن به بازنشسته بیچاره میرسه استخوان نمیدن واقع این انصاف ظلم آخر عاقبت نداره

    پاسخ
  5. مستمری بگیر

    16بهمن ماه برای هیچ بازنشستگانی عیدی واریز نشد دروغ محض اینا ملت رو ایستگاه کردن

    پاسخ
  6. بیمه تامین

    بیمه شده های تامین اجتماعی چند برابر بیمه خدمات ، حق بیمه پرداخت می کنند بعد موقع بازنشستگی از بازنشستگان کشوری خیلی کمتر حقوق بازنشستگی دریافت می کنند. ما که از اول استخدام به طور اجباری بیمه تامین اجتماعی ( دزد و کلاهبردار) بودیم ، بخواهیم صندوق بازنشستگی مون رو تغییر بدیم باید کلی پول مفت بدیم. واقعا این انصاف و عدالته.

    پاسخ
  7. منیژه

    شما بگید با این ۴ یا ۵ میلیون تومان حقوق با فرزندان دانشجو بعد از ۳۰ سال سابقه کار که عمر و جوانیمون را گذاشتیم آیا انصافه ؟ تف تو ذات کثیفتون ، شرم بر شما ، همسان سازی حقوق بازنشسته ها با شاغلان چی شد ؟ خدا لعنتتون کنه ، خدا شما را به نون شب واجب کنه که نتونید نفس بکشید ، دوره شماها هم تمام میشه ، چرا اینقدر فرق هست بین بازنشسته دولتی با بازنشسته تامین اجتماعی ؟ مگه اونا از فضا آمدن ؟؟ خاک برسرتون با این برنامه ریزی ، واقعا بیسواد هستید گند زدید به کشورعزیرمون همه ملت دارن شماها را نفرین میکنن، این چه عیدی هست خجالت نکشیدین این مقدار را تصویب کردین

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403