زمان مصاحبه دکتری – تاریخ دعوت به مصاحبه دکتری

زمان مصاحبه دکتری - تاریخ دعوت به مصاحبه دکتری

جهت مشاوره در زمینه زمان مصاحبه دکتری – تاریخ دعوت به مصاحبه دکتری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

مصاحبه دکتری یکی از مهم ترین مراحل در فرایند پذیرش در مقطع دکتری 1402 می باشد. برای اینکه بتوانید در زمان مصاحبه دکتری سربلند باشید، بهتر است نگاهی به مطالب گفته شده در زیر اندازید تا هیچ گونه ابهامی برای شما درباره مصاحبه دکتری وجود نداشته باشد.

متقاضیانی که براساس کارنامه منتشرشده در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش در كدرشته محل‌ های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم می باشند، لازم است مطابق با اطلاعیه دانشگاه های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آنها منتشر می‌گردد به منظور انجام مراحل مختلف مصاحبه اقدام نمایند.

نتایج دعوت به مصاحبه دکتری 1402 سراسری به محض انتشار در این مقاله به روز رسانی می شود

مصاحبه آزمون دکتری 1402

پس از انتخاب رشته  افرادی که حد نصاب را کسب کرده اند برای مصاحبه دکتری معرفی می‌شوند. حدود ۳ برابر به مصاحبه دعوت می‌شوند که پیش بینی می‌شود تعداد افراد معرفی به مصاحبه حدود ۵۰ تا ۵۵ هزار نفر باشد. مصاحبه ‌های تخصصی به مدت ۲ ماه از مردادماه ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.

سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، مصاحبه داوطلبان در همه دانشگاه‌ های دولتی و غیردولتی به‌صورت مجازی برگزار شد. دانشگاه‌ها از طریق سامانه‌های برگزاری کلاس‌های آموزشی به داوطلبان دوره دکتری کد دسترسی ارائه می‌دادند تا بتوانند به‌صورت مجازی در اتاق‌ های کنفرانس آنلاین حاضر شوند.

رئیس سازمان سنجش با تشریح زمان بندی اعلام نتایج آزمون دکتری گفت: پس از انتخاب رشته، از اوایل مردادماه مصاحبه‌های دکتری ۱۴۰۲ در دانشگاه‌ها آغاز می‌شود.

بر اساس آخرین مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در زمینه سهم آزمون و سهم مصاحبه در دانشگاه‌ها، همچنان سهم ۵۰ درصد مصاحبه و سهم ۵۰ درصد آزمون است و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی حد نصاب در پذیرش دانشگاه‌ها اعمال می‌شود.

ظرفیت پذیرش در دوره دکتری دانشگاه‌ های دولتی و غیر انتفاعی به همراه دانشگاه آزاد در مجموع حدود ۲۲ تا ۲۴ هزار نفر است که برآورد می‌شود حدود ۱۲ هزار نفر در دوره دکتری دانشگاه‌ های دولتی و غیرانتفاعی و همین تعداد در دانشگاه آزاد پذیرفته شوند.

مشاهده نتایج دعوت به مصاحبه دکتری 1400 سراسری

زمان مصاحبه دکتری 1402

مصاحبه‌ ها از اوایل مردادماه آغاز شده و حدود دو ماه طول می‌کشد.

پس از آن دانشگاه‌ها از طریق سایت‌های اطلاع‌ رسانی داوطلبان را بر اساس رشته‌های انتخابی گروه‌بندی می‌کنند و در تقویمی به اطلاع داوطلبان می‌رسانند.
به دلیل شیوع ویروس کرونا مصاحبه‌های آزمون دوره دکتری سال گذشته به‌صورت مجازی برگزار شد، امسال نیز به داوطلبان اعلام شده است که مصاحبه‌ها به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. بنابراین برای انجام مصاحبه مجازی داوطلبان بر اساس زمان‌بندی تعیین‌شده و کد دسترسی که دانشگاه‌ها در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند وارد اتاق‌های مجازی می‌شوند.

معمولا حدود ۲۰ تا ۳۰ روز مصاحبه‌ ها طول می‌کشد و در نهایت اساتید نمره داوطلبان را در فرمی ثبت می‌ کنند.

زمان دقیق مصاحبه آزمون دکتری 1402 از طریق این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

زمان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

انجام مصاحبه دکتری و مقدار تاثیر آن در پذیرش

پس از اینکه نتایج اولیه آزمون دکتری 1402 اعلام شد، باید منتظر ماند تا نتایج انتخاب رشته شما نیز مشخص شود. اکثر اوقات در دهه اول مرداد، نتایج انتخاب رشته مشخص می شود (با اعلام تاریخ دقیق، این مقاله به روز رسانی خواهد شد). پس از اینکه نتیجه انتخاب رشته داوطلبین مشخص شود، زمان مصاحبه دکتری 1402 از سوی دانشگاه ها اعلام خواهد شد.

تا روز مصاحبه دکتری ، می توانید خود را برای مصاحبه آماده کنید. پیش از اینکه برای مصاحبه رجوع کنید، حتما به سایت دانشگاه سر بزنید تا از مدارکی که در روز مصاحبه باید به همراه داشته باشید، اطلاع کامل پیدا کنید. فراموش نکنید مصاحبه دکتری اهمیت بسیار زیادی در پذیرش شما دارد و می توان آن را به عنوان عامل اصلی در پذیرش دانست.

تكمیل فرم بررسی صلاحیت‌ های عمومی دکتری

متقاضیانی كه در كدرشته محل‌ های انتخابی دارای حد نصاب نمره علمی لازم به منظور شركت در مراحل ارزیابی تخصصی توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هستند، می بایست به منظور تكمیل فرم بررسی صلاحیت‌ های عمومی با مراجعه به لینک مربوط در قسمت مشاهده کارنامه مندرج در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش کشور، در تاریخ مقرر ضمن پرداخت مبلغ هزینه مصاحبه دکتری بصورت اینترنتی، فرم بررسی صلاحیت عمومی را تكمیل و كد پیگیری دریافت دارند. 

کسانی كه نسبت به تكمیل فرم بررسی صلاحیت‌ های عمومی اقدام ننمایند از گزینش نهایی حذف خواهند شد.

نکات کلیدی که در زمان مصاحبه دکتری باید بدانیم

عوامل بسیاری هستند که بر میزان موفقیت داوطلبان دکتری تاثیر مستقیمی دارند. مصاحبه دکتری یکی از عواملی است که گاهی اوقات 30 تا 50 درصد بر پذیرش دانشجویان تاثیر می گذارد. در اینجا ترفندهایی معرفی شده است که شما می توانید با بهره جویی از آنها، شانس پذیرش در مقطع دکتری را افزایش دهید.

زمان مصاحبه دکتری - تاریخ دعوت به مصاحبه دکتری

صداقت و حفظ آرامش

پیش از ورود به سالن مصاحبه، سعی کنی آرامش خود را حفظ کنید و اعتماد به نفس داشته باشید. فراموش نکنید از ابتدا زیر نظر استادان ارزیابی کننده قرار دارید. سعی کنید با حفظ آرامش و به درستی به سوالات پاسخ دهید. از گزافه گویی پرهیز کنید و تلاش نکنید درباره دانش خود اغراق کنید.

داشتن صداقت و آرامش در زمان مصاحبه دکتری

داشتن اطلاعات نسبی از دانش روز

تا زمانی که برای مصاحبه آزمون دکتری فرصت دارید، سعی کنید به اطلاعات خود راجع به فناوری و دانش روز بیافزایید. یک راه عالی برای افزایش اطلاعات درباره زمینه تحصیلی و کاری شما، خواندن به روز ترین مقالات می باشد. با توجه به اینکه فرصت کمی دارید، خواندن چکیده مقالات می تواند پیشنهاد خوبی باشد.

با توجه به رشته خود، دانش خود را به روز کنید و سعی کنید مطالب مهم قبلی را نیز بیاد آورید. این کار به شما کمک می کند تا در زمان مصاحبه دکتری 1402 با دست پر در محل حضور پیدا کنید و بتوانید به تمامی سوالات پاسخ دهید.

داوطلبان مقطع دکتری باید تمام کتاب های مرجع و مهم مربوط به رشته خود را خوانده باشند و نسبت به آنها دانش کافی داشته باشند. در صورتی که فرصت خواندن تمامی کتاب ها را پیدا نکرده اید، می توانید خلاصه ای از آنها را از اینترنت پیدا کنید و بخوانید.

زمان مصاحبه دکتری - تاریخ دعوت به مصاحبه دکتری

تهیه توصیه نامه

یکی از مدارکی که در زمان مصاحبه دکتری 1402 از شما خواسته می شود، توصیه نامه هایی از سوی اساتید دوره کارشناسی ارشد شما می باشد. با توجه به رتبه ای که دریافت کرده اید، می توانید حدس بزنید که آیا نام شما در میان مصاحبه شوندگان وجود دارد یا خیر. با توجه به اینکه گاهی اوقات امکان دسترسی به اساتید شما وجود ندارد، بهتر است از قبل برای دریافت توصیه نامه اقدام کنید. شما می توانید با صحبت با مشاوران ما اطلاعات بیشتری راجع به این توصیه نامه ها پیدا کنید.

توصیه نامه تحصیلی

ویرایش رزومه

گاهی اوقات این امکان وجود دارد که داوطلبان، اصل بعضی از مقاله های خود را نداشته باشند یا هیچ نسخه از پایان نامه خود در دسترس نداشته باشند. گاهی اوقات داوطلب کارهای پژوهشی و تحقیقی زیادی انجام داده است و در زمینه های مختلف افتخار کسب کرده است، اما هیچ مدرکی ندارند یا اینکه آنها را در کنار هم گردآوری نکرده است.

سعی کنید یک زمان مناسب برای نوشتن رزومه و ویرایش آن بگذارید تا تمامی پیشینه علمی و سوابق تحصیلی شما به خوبی در آن گنجانده شود. رزومه ای که با دقت نوشته شود، می توانید تاثیر بسزایی بر روند پذیرش شما در دانشگاه داشته باشد. متخصصان مشاور گروپ می تواند به شما در جمع آوری یک رزومه جذاب و گیرا کمک کنند.

رزومه تحصیلی

سوالات متداول برای مصاحبه دکتری 1402

برخی سوالات متداول که برای مصاحبه دکتری 1402 با آن برخورد می کنید ، به صورت زیر است:

  • آیا راجع به هزینه مصاحبه دکتری اطلاعاتی دارید؟
  • آیا می دانید برای انجام مصاحبه دکتری در تمامی مراکز عالی نیاز به پرداخت مبلغی هستید؟
  • آیا می دانید که دارای حد نصاب نمره لازم برای دانشگاه مورد نظر خود هستید یا خیر؟
  • آیا می دانید توصیه نامه ها باید به چه صورت باشند؟
  • آیا می دانید توصیه نامه ها در برگیرنده چه نوع اطلاعاتی هستند؟
  • آیا می دانید چطور می توانید یک رزومه عالی برای جلب توجه مصاحبه کنندگان تهیه کنید؟
  • آیا هیچ ایده ای راجع به تز یا رساله دکتری خود دارید؟
  • آیا می دانید گاهی اوقات در زمان مصاحبه راجع به انگیزه تحصیلی شما سوالاتی پرسیده می شود؟
  • آیا بهتر است بعد از مصاحبه پیگیری انجام دهید؟
  • آیا در جلسه آزمون احتیاج به صحبت به زبان انگلیسی خواهد بود؟

مدارک مورد نیاز در زمان مصاحبه دکتری 1402

پیش از اینکه برای مصاحبه دکتری حضور پیدا کنید، باید مدارکی را نیز آماده کنید و با خود به همراه داشته باشید. برخی از مدارکی که در زمان مصاحبه دکتری از داوطلب خواسته می شود عبارتند از:

  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
  • مدرک کارشناسی ارشد (گواهی معدل همراه با ریزنمرات)
  • یک نسخه از پایان نامه کارشناسی ارشد و نمره پایان نامه
  • مدرک لیسانس و ریزنمرات
  • ارائه مدرک زبان در صورت وجود (آیلتس، تافل و غیره)
  • مدارک علمی پژوهشی

این امکان وجود دارد که علاوه بر موارد گفته شده، از شما مدارک دیگری نیز بخواهند. پس نباید از هیچ چیز تعجب کنید.

مدارک برای مصاحبه دکتری

زمان مصاحبه آزمون دکتری 1402

چند روز پس از انجام انتخاب رشته، زمان مصاحبه آزمون دکتری 1402 نیز مشخص خواهد شد. طبق اطلاعیه سازمان سنجش، زمان مصاحبه دکتری 1402 ، مرداد ماه می باشد. در صورتی که زمان دقیق انجام مصاحبه دکتری مشخص شود، این مقاله به روز رسانی شده و تاریخ دقیق در آن ذکر خواهد شد.

زمان مصاحبه دکتری

سوالات متداول مصاحبه دکتری 1402

✔️مصاحبه آزمون دکتری 1402 چه زمانی می باشد؟

✔️براساس برنامه زمانی پیش بینی شده، زمان مصاحبه دکتری 1402، اوایل مرداد ماه اعلام شده است.

✔️سهم مصاحبه در پذیرش دانشجویان دکتری چه میزان است؟

✔️سهم مصاحبه در پذیرش دانشجویان دکتری 50 درصد می باشد.

✔️مدارک لازم برای شرکت در مصاحبه دکتری چیست؟

✔️مدارک لازم برای حضور در مصاحبه آزمون دکتری در این مقاله ارائه داده شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه زمان مصاحبه دکتری – تاریخ دعوت به مصاحبه دکتری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. شاهرخ

    با سلام خواهشمندیم مصاحبه ازمون دکتری رو به صورت حضوری برگزار کنید.مصاحبه مجازی باعث ضایع شدن حق داوطلبان خواهد شد و نمیشه در مجازی مدارک و رزومه و پاسخ سوالات رو خوب ارائه کرد. در ضمن اگر وسط مصاحبه اینترنت قطع بشه ب هر دلیلی چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403