زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

جهت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به بیان توضیحات کامل و جامعی در رابطه با زمان ، شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی پرداخته ایم. پذیرش در دانشگاه فرهنگیان دارای شرایط خاصی می باشد و داوطلبان پس از شرکت در آزمون سراسری، در صورت پذیرش دعوت به مصاحبه می شود. پذیرش داوطلبان در دانشگاه فرهنگیان صرفا از طریق شرکت در کنکور سراسری و کسب تراز لازم برای قبولی است. مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1403

دانشگاه فرهنگیان،با هدف تامین و تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد و کارآمد برای وزارت ­آموزش وپرورش و همچنین دستیابی به اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران تاسیس شده  است. این دانشگاه پس از طی مراحل قانونی و با امضای رئیس جمهور وقت در اسفند ماه سال 1390 تاسیس شد. دانشگاهی که در زمان شکل گیری قریب به یکصد سال تجربه در عرصه های مختلف آموزش معلمان مشتاق را در پیشینه خود داشت.

سازمان مرکزی دانشگاه در تهران مستقر و 98 پردیس و مرکز با گستردگی کشوری در حال فعالیت می باشند. پردیس ها در ساختار سازمانی مافوق مراکز بوده و در هر استان مجموعه­ی پردیس و مراکز تابعه آن با یک مدیریت در استان به فعالیت می پردازند.

دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، در سال 1372، به دانشكده تربيت دبير فنی و حرفه ‌ای تبديل شد و از طريق آزمون سراسری در دو رشته كارشناسی، اقدام به پذيرش دانشجو نمود. سپس با توجه به امكانات و توانايی ‌های موجود، در سال 1367، با ادغام « مركز آموزش عالي» و « دانشكده تربيت دبير فنی و حرفه‌ای» و با اخذ پروانه از وزارت فرهنگ و آموزش عالي و تأييد شورای عالی انقلاب فرهنگی به مرتبه دانشگاه ارتقا پيدا نموده و به نام «دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي‌» خوانده شد.

تاریخ ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

داوطلبانی که قصد ثبت نام دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی را دارند باید، ثبت نام کنکور سراسری یکی از گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان را انجام دهند و زمان ثبت نام کنکور سراسری از تاریخ 12 بهمن ماه آغاز شده و تا تاریخ 18 بهمن ماه  ادامه خواهد داشت.

پس برگزاری کنکور سراسری، در صورت پذیرش داوطلبان، زمان دقيق انجام مصاحبه اختصاصی از متقاضیان معرفی شده، به وسیله اداره کل آموزش و پرورش محل اقامت و مركز مجری مصاحبه، تعيين خواهد شد.

شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی

داوطلبان برای ثبت نام و ادامه تحصیل در دانشگاه مذکور، باید دارای یکسری شرایط عمومی و اختصاصی برای پذیرش باشند. پذیرش در دانشگاه فرهنگیان از جمله دانشگاه هایی با شرایط خاص پذیرش می باشد و داوطلبان علاوه بر کسب تراز لازم در کنکور سراسری، ملزم به کسب نمره لازم در مصاحبه حضوری خواهند بود.

شرایط عمومی داوطلبان

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی
  • داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • پایبندی به قانون اساسی
  • داشتن سلامت کامل جسمی و روانی
  • نداشتن سو سابقه کیفری و جزایی
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر، دخانیات و الکل
  • داشتن اخلاق و رفتار نیکو متناسب با شان معلمی
  • داشتن گواهینامه پایان دوره پیش دانشگاهی یا متوسطه دوم

شرایط اختصاصی داوطلبان

  1. کسب حداقل معدل کتبی نهایی 14 در پایه دوم متوسطه
  2. کسب تراز 6500 و بالاتر در کنکور سراسری
  3. داشتن حداکثر سن 24 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه (داوطلبان 1 مهر ماه به بعد می توانند در آزمون ورودی دانشگاه فرهنگیان ثبت نام نمایند.)
  4. نداشتن هیچگونه رابطه استخدامی یا تعهد خدمت
  5. بومی بودن در کد رشته محل های پذیرفته شده
  6. داشتن حداكثر 28 سال در بدو استخدام قطعی بعداز فراغت از تحصیل
  7. برخورداری از سلامت كامل تن و روان و شرايط مناسب جسمانی برای حسن انجام وظیفه معلمی (ویژگی های جسمانی پذیرفته شدگان، در رشته های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، باید توسط پزشک معتمد واجد شرايط آموزش و پرورش، صرفا در مهلت مقرر در زمان انجام مصاحبه، بايد مورد تاييد قرار گيرد. در غير اين صورت انجام مصاحبه امكان پذير نخواهد بود.)

لازم به ذکر است، حداقل معدل و حداكثر سن، تحت هر شرايطی تغيير نخواهد كرد.

ویژگی های جسمانی داوطلبان برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

  • قدرت بينايی: قدرت بینایی (قدرت دید هر چشم حداقل پنج دهم یا هر دو چشم بدون عینک و لنز، (حداقل ده بیستم) و نداشتن کوررنگی و انحراف چشم).

پس از اصلاح با عينك و لنز، داشتن دید 10/10 هر چشم و داشتن دید حداقل 20/16 در دو چشم،الزامی می باشد.

  • قدرت شنوایی: کمی شنوایی داوطلب نباید کمتر از 40 دسی بل باشد.
  • عدم ابتلا به بیماری های مزمن و صعب العلاج
  • توانایی و مهارت گفتاری (توانایی رعایت مخارج تمام حروف و ادای كلمات و عبارات، به طور كامل و صحیح و نداشتن لكنت زبان به هر میزان)
  • تغییر شكل مادر زادی یا اكتسابی اندام ها و نداشتن كراهت منظر در اثر سوختگی، سوانح یا دیگر عوامل در صورت یا قسمت های ظاهری و نمایان بدن
  • نداشتن نقص عضو مشهود و موثر در انجام وظایف حرفه ای معلمی براساس تشخیص پزشک معتمد واجد شرایط

مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان

داوطلبان در صورت پذیرش در دانشگاه فرهنگیان، لازم است مدارک و اطلاعات زیر را تهیه نموده و نسبت به انجام مراحل ثبت نام غیر حضوری دانشگاه فرهنگیان خود به صورت اینترنتی اقدام نمایند.

  • اصل و کپی تاییدیه تحصیلی دیپلم
  • اصل و کپی گواهینامه موقت دیپلم نظام جدید
  • اصل و کپی کارنامه دیپلم نظام جدید
  • اصل و کپی مدرک پیش دانشگاهی
  • کپی از صفحات شناسنامه و کارت ملی
  • گواهینامه انصراف از تحصیل (برای دانشجویان انصرافی)
  • دو قطعه عکس 4*3 که در سال جاری گرفته شده باشد.

نحوه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان و شرکت در مصاحبه حضوری

نحوه پذیرش دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان فقط از طریق شرکت در کنکور دانشگاه فرهنگیان و کسب تراز لازم برای قبولی می باشد.. آن دسته از داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان می باشند، پس از اعلام نتایج کنکور سراسری با توجه به رتبه و تراز خود ، می توانند اقدام به انتخاب رشته های ارائه شده در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی نمایند.

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، از داوطلبان پذیرفته شده در دانشگاه فرهنگیان دعوت به مصاحبه می گردد. زمان مصاحبه دانشگاه فرهنگیان، هر ساله از طریق سایت سازمان سنجش کشور منتشر خواهد شد. لازم است پذیرفته شدگان در زمان مقرر در مصاحبه حضوری شرکت نمایند و عدم حضور در مهلت مقرر برای انجام مصاحبه و ساير مراحل گزينش آن به هر دليل، به منزله انصراف از تحصيل در رشته ­های مورد نياز آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگيان و دانشگاه تربيت دبيرشهيد رجاييی تلقی می ‌گردد و مسئوليت آن صرفا به عهده متقاضی خواهد بود.

نکات مهم پیرامون مصاحبه حضوری دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی

 انجام مصاحبه اختصاصی صرفا درمهلت مقرر امكان پذير می ‌باشد و انجام مصاحبه مجدد و يا تمديد مهلت اعلام شده، تحت هر شرايطی به هيچ عنوان امكان پذير نخواهد بود.

  1. انجام مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحيت های عمومی معرفی شدگان به آموزش و پرورش، با رعايت دقيق مفاد دستور العمل کنترل و مراقبت کرونا ویروس 19 و فاصله گذاری اجتماعی كه به مراكز مجری مصاحبه ابلاغ شده، صورت خواهد گرفت.
  2. معرفی شدگانی كه مبتلا به كويد 19 شده و درحالت قرنطينه و يا در بيمارستان بستری مي باشند به شرطی كه درطول مدت  انجام مصاحبه، مدارک و مستندات پزشكی  آنان، توسط والدين متقاضی و يا وكيل قانونی به اداره كل آموزش و پرورش استان معرفی شده، ارائه شود، مصاحبه از اين گونه متقاضیان، حداكثر با گذشت يک ماه از آخرين روز مصاحبه، درصورت تاييد سلامت وی توسط پزشک معتمد آموزش و پرورش، در همان استان صورت خواهد گرفت.
  3. متقاضیانی كه صلاحیت ‌های تخصصی و يا عمومی آنان مورد تاييد آموزش‌ و پرورش قرار نمی‌گیرد، از فرایند گزينش نهايی براي دانشگاه فرهنگيان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی حذف خواهند شد.
  4. عدم تكميل فرم اطلاعات و يا عدم ارسال به موقع آن به هسته گزينش آموزش و پرورش استان بومی، به منزله انصراف از تحصيل در دانشگاه‌های مذكور بوده و برابر مقررات تصميم مقتضی اتخاذ خواهد شد.
  5. انجام مصاحبه اختصاصی از معرفي شدگان در استان محل اقامت، صورت خواهد گرفت.

مدارک لازم برای شرکت در مصاحبه حضوری

به همراه داشتن مدارک زیر، برای معرفی شدگان به مصاحبه حضوری در ادامه مقالع بیان شده است:

  • کارت ملی و شناسنامه
  • دفترچه درمانی در صورت وجود
  • ديپلم و يا گواهی تاييد شده كه معدل كل در آن قيد شده است.
  • يک قطعه عكس 4×3 كه در سال جاری گرفته شده باشد.

نحوه تكميل و ارسال فرم ثبت نام بررسی صلاحيت های عمومی گزينش دانشگاه فرهنگیان

  •  پس از تهيه نسخه پرينت فرم اطلاعات فردی، نسبت به تكميل دقيق آن و الصاق يک قطعه عكس اقدام و به همراه تصوير صفحات شناسنامه و كارت ملي حداكثر ظرف مدت 48 ساعت از تاريخ انتشار اسامی در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش، به وسيله پست پيشتاز به هسته گزينش آموزش و پرورش استان محل اقامت خود ارسال نمايند.

دانلود و تکمیل فرم اطلاعات فردی

  • لازم است در تكميل فرم اطلاعات فردی دقت كافی معمول ­گردد. بديهی ­است مسئوليت هرگونه نقص و … در تكميل فرم به عهده متقاضی خواهد بود.

نکته 1: متقاضیان معرفی شده درصورت عدم تمايل به تحصيل در كد رشته محل انتخابی، می ‌توانند در زمان انجام مصاحبه با ارائه درخواست كتبی نسبت به انصراف از تحصيل اقدام نموده و يا در مراحل مصاحبه اختصاصی شركت ننمايند.

نکته 2: تغییر رشته و گرايش، تغيير اولويت، تغيير دوره تحصیلی، انتقال و جابجايی در بين دانشگاه ها و بالعكس در بدو ورود و يا در طول تحصیل تحت هيچ شرایطی امکان پذیر نخواهد بود.

نکته 3: تغییر سهمیه استان محل خدمت قبل از شروع به کار و ایفای تعهد، تحت هر شرایط اعم از تاهل، تجرد، بعد مسافت، تکفل، سرپرستی خانواده، فوت والدین و غیره … ممنوع می‌باشد.

نکته 4: انتقال و جابجايی در بين پرديس­ های دانشگاه فرهنگيان ممنوع می ‌باشد.

سایر تذکرات برای ثبت نام و پذیرش دانشگاه فرهنگیان

  • تحصیل دانشجویان پذیرفته شده دردانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی به صورت شبانه روزی می باشد.
  • جهت ادامه تحصیل در رشته های كارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان، داشتن حداقل سه سال سابقه خدمت آموزشی و یا اداری درآموزش و پرورش الزامی خواهدبود.
  • نخبگان علمی و مهارتی، مخترعان، مبتكران، برگزیدگان المپیادهای علمی، فرهنگی،هنری و مهارتی، جشنواره خوارزمی در شرایط علمی برابر، براساس كد رشته محل انتخابی، از اولویت پذیرش برخوردار خواهند شد.
  • داوطلبانی كه سه سال آخر محل تحصیل را در خارج از كشور گذرانده اند، استان محل تولد، استان بومی این گونه داوطلبان تلقی خواهد شد.
  • انجام خدمت سربازی و یا سوابق كاری و موارد دیگر، تحت هیچ شرایطی به سقف سنی داوطلب افزوده نمی شود.
داوطلبان برای ثبت نام غیر حضوری دانشگاه فرهنگیان و آگاهی از نحوه ثبت نام می توانند، بدون تعیین وقت قبلی با کارشناسان مجموعه مشاور گروپ تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایند.

سوالات متداول داوطلبان

نحوه پذیرش داوطلبان در دانشگاه فرهنگیان چگونه است؟

پذیرش داوطلبان از طریق شرکت در کنکور سراسری و کسب تراز لازم برای قبولی صورت می گیرد.

مدارک لازم برای شرکت در مصاحبه حضوری کدام است؟

کارت ملی و شناسنامه /دفترچه درمانی در صورت وجود/ ديپلم و يا گواهی تاييد شده كه معدل كل در آن قيد شده است./ يک قطعه عكس 4×3 كه در سال جاری گرفته شده باشد.

شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان چیست؟

شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان در این مقاله بیان شده است.

4.5/5 - (11 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. امیرحسین

    سلام خسته نباشید بابت مطالب کامل و خوبتون
    ببخشید زمان اقدام برای ثبت نام درست وقتیه که برای کنکور ثبت نام میکنی یا وقتیه که انتخاب رشته باید کنی و جواب کنکور میاد؟

    پاسخ
  2. سپاهی

    سلام علیک آیا ثبت نام حضوری دانشگاه فاطمه الزهرا یزد شروع شده یا نه؟
    اگه نشده کی شروع میشه

    پاسخ
  3. نسرین

    سلام من برای دومین بار هست که سوالمو مطرح میکنم لطفا پاسخم رو بدین.
    من یه مشتاوره ی آنلاین یا تلفنی لازم دارم چون سوالاتم خیلی زیاد هستند اما هر چه سعی میکنم نمیتونم با این شماره تماسی که جهت مشاوره هست تماس برقرار کنم چون انگار شماره در شبکه موجود نداره ممنون میشم پاسخم رو بدین.

    پاسخ
    1. مشاور گروپ

      سلام وقت شما بخیر. متأسفانه برخی مواقع به دلیل شلوغی خطوط و یا اشکالات مخابراتی دیگر امکان برقراری تماس برای تمامی خطوط وجود ندارد. در اینگونه موارد می توانید از شماره دوم مجموعه استفاده کنید. 70705011-021

      پاسخ
  4. امید

    ببخشید من رشته تجربی هستم و ترازم هم شده8002 اما دانشگاه فرهنگیان رو اولویت 30 به بالا زدم ایا دعوت به مصاحبه میشم یا باید چزو اولویت های 1 تا 9 قرار میدادم .میشه سریع جواب بدین.ممنون

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403