زمان ثبت نام دانشگاه شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

زمان ثبت نام دانشگاه شاهد

جهت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام دانشگاه شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

این مقاله سعی دارد به زمان ثبت‌نام دانشگاه شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ بپردازد. شما می‌توانید تمامی نکات و مشخصات دانشگاه شاهد را در این مقاله مشاهده نمایید.

ثبت‌نام دانشگاه شاهد

دانشگاه شاهد از زیرمجموعه‌های دانشگاه دولتی است که از سال ۱۳۶۸ در تهران بنیان و تحت نظر بنیاد شهید فعالیت می‌کند. هیئت امنای این داشگاه از ۸ نفر تشکیل شده است که عبارتند از: رئیس جمهور، رئیس بنیاد شهید، وزیر علوم، وزیر آموزش و پرورش، دو نفر از اعضای هیئت علمی در مرتبهٔ استاد یاری و بالاتر با حداقل سه سال سابقه کار آموزشی، یکی از اشخاص فرهنگی که رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی پیشنهاد می‌دهد و رئیس دانشگاه.

دانشگاه شاهد کجاست؟

دانشگاه شاهد تهران در بزرگراه خلیج فارس واقع شده و در حال حاضر بیش از ۶۰۰۰ نفر دانشجو در ۱۰۲ رشته (۱۳ رشته در مقطع دکتری تخصصی، دو رشته در مقطع دکتری حرفه‌ای، ۶۱ رشته درکارشناسی ارشدو ۲۶ رشته در مقطع کارشناسی) دارد. جذب دانشجو در دانشگاه شاهد نیمه‌متمرکز است اما تحصیل در این دانشگاه نیمه‌متمرکز به‌حساب نمی‌آید.

زمان ثبت نام دانشگاه شاهد تهران

دانشگاه شاهد تهران دانشجویان خود را از طریق آزمون سراسری ۱۴۰۲ سازمان سنجش آموزش کشور گزینش می‌کند. برای شرکت در دانشگاه شاهد باید در زمان ثبت‌نام دانشگاه سراسری 1402، که از ۱ بهمن آغاز و تا ۸ بهمن ۱۴۰۲ ادامه دارد، ثبت‌نام به عمل‌آورید. داوطلبین می‌توانند یک یا چند کد رشته از رشته‌های این دانشگاه را بدون محدودیت در اولویت‌های ۱ تا ۱۵۰ خود انتخاب کنند. قبل از اعلام نتایج کنکور سراسری، ابتدا متقاضیان چند برابر ظرفیت در دانشگاه‌های نیمه‌متمرکز از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شوند که برای تأییدیه نهایی باید در یکسری آزمون عملی یا مصاحبه که از سوی دانشگاه تعیین می‌شود، شرکت کرده و نتیجه مطلوب کسب نمایند.

زمان مصاحبه دانشگاه شاهد

برای ورود به دانشگاه شاهد در مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری علاوه بر آزمون سراسری، یک مصاحبه عقیدتی هم وجود دارد  که به‌صورت کتبی و شفاهی برگزار می‌شود. مصاحبه اولیه دانشگاه شاهد به‌صورت کتبی با تعدادی سؤال (تستی و تشریحی) گرفته می‌شود و اگر فرد پذیرفته شود در مرحله بعد باید در مصاحبه شفاهی شرکت کند. در مرحله اول مصاحبه  (برای متقاضیان چند برابر ظرفیت) آزمونی کتبی مشتمل بر حدود تعداد 80 تا 100 از داوطلبان گرفته می‌شود.

زمان مصاحبه دانشگاه شاهد

زمان دقیق مصاحبه دانشگاه شاهد که به صورت  حضوری انجام می شود، برای هر مقطع و هر سال متفاوت بوده و داوطلبان با مراجعه به سامانه ثبت نام و دریافت مدارک مصاحبه دانشگاه شاهد برای هر داوطلب که نیاز به مصاحبه حضوری داشته است، تعیین شده است.

۱- حضور نیافتن در زمان مصاحبه دانشگاه شاهد برای انجام مصاحبه و سایر مراحل گزینش آن به هر دلیل به منزله انصراف از تحصیل در رشته‌های مورد نیاز دانشگاه شاهد تلقی می‌شود.  مسئولیت آن نیز صرفاً به عهده متقاضی خواهد بود.

۲- انجام مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت‌های عمومی معرفی شدگان به دانشگاه شاهد،  با رعایت دقیق مفاد دستورالعمل کنترل و مراقبت بیماری کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی که به مراکز مجری مصاحبه ابلاغ شده، صورت خواهد گرفت. به متقاضیان توصیه می‌شود ضمن همراه داشتن مواد ضد‌عفونی‌کننده و زدن ماسک در تمام مراحل انجام مصاحبه و گزینش، نکات بهداشتی را نیز به طور کامل و به دقت رعایت نمایند.


مدارک لازم جهت ثبت‌نام حضوری دانشگاه شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳:

  • دو قطعه عکس ۴×۳ جدید
  • یک برگ تصویر صفحه اول شناسنامه یا کارت ملی
  • فرم تکمیل‌شده ثبت‌نام یا معرفی‌نامه سازمان متبوع
  • اصل فیش بانکی مبنی بر واریز مبلغ شهریه به‌حساب جاری ۱۶۳۰ بانک ملی ایران شعبه شاهد کد ۷۶۰ به نام درآمدهای مرکز آموزش‌های آزاد (قابل واریز در کلیه شعب بانک ملی)

مطالب تکمیلی

راهنمای مصاحبه شاهد

شرايط و ضوابط پذيرش دانشجو در شاهد 

شرایط ثبت‌نام دانشگاه بین‌الملل

زمان ثبت‌نام دانشگاه بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی

شرایط ثبت‌نام بر اساس سوابق تحصیلی

شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های نیمه‌متمرکز

زمان ثبت‌نام دانشگاه مجازی

زمان ثبت‌نام دانشگاه فرهنگیان

شرایط ثبت‌نام در دانشگاه مجازی

زمان ثبت‌نام در دانشگاه پردیس خودگردان

شرایط ثبت‌نام و پذیرش در پردیس دانشگاهی خودگردان


برای آگاهی از جدیدترین اخبار دانشگاهی بر روی عکس زیر کلیک نمایید.

مشاور گروپسوالات متداول زمان ثبت نام دانشگاه شاهد

✔️زمان ثبت نام دانشگاه شاهد چه موقع است؟

✔️زمان ثبت نام دانشگاه شاهد از طریق سایت سازمان سنجش sanjesh.org اعلام می شود، تمامی توضیحات تکمیلی این خصوص در مقاله ارائه شده است.

✔️نحوه پذیرش دانشجو دانشگاه شاهد چگونه است؟

✔️داوطلبان علاقمند به تحصیل در این دانشگاه پس از ارسال مدارک در سامانه ثبت نام و دریافت مدارک دانشگاه شاهد، به «مصاحبه حضوری» دانشگاه دعوت شده‌ و باید براساس شرایط اعلام شده جهت تکمیل مراحل بررسی و پذیرش خود به این دانشگاه مراجعه کنند.

✔️ نحوه مصاحبه دانشگاه شاهد چگونه است؟

✔️کلیه معرفی‌شدگان زن برای ورود به دانشگاه باید بر اساس ضوابط اختصاصی دانشگاه شاهد با حجاب چادر وارد شوند.

2/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام دانشگاه شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی