نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲

زمان و نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور سراسری 99 در دانشگاه ها

جهت مشاوره در زمینه نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ : آمار نهایی داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری ۱۴۰۲ به تفکیک هر رشته  : کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ در روز آینده برای بیش از یک  …


زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 99

 توجه : این خبر در حال به روزرسانی است …

نحوه اعتراض به مردود شدن کنکور ۱۴۰۲

 نحوه اعتراض کنکوری ها به نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد

نحوه اعتراض به مردود شدن کنکور سراسری ۱۴۰۲ ؛  به گزارش مشاورگروپ ؛ سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد؛ در راستای مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مبنی بر اعمال محدودیت در پذیرش حضوری متقاضیان به منظورجلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی آنها، سازمان سنجش آموزش کشور امکان پاسخگویی حضوری به داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ نخواهد داشت و به داوطلبان اکیداً توصیه می شود درصورتی که درخصوص نتیجه این آزمون سوال و یا درخواستی دارند می توانند از روش های ذیل درخواست خود را به این سازمان ارسال و یا سوالات خود را مطرح کنند.

نحوه اعتراض به مردود شدن کنکور سراسری ۱۴۰۲ :  پذیرفته شدگانی که مدعی هستند در انتخاب رشته خود مرتکب اشتباه شده اند و تقاضای بررسی کدرشته اولویت بعدی در فرم انتخاب رشته و یا مجوز شرکت در آزمون سال آینده (برای قبولین رشته های دوره روزانه) را دارند باید پس از انتشار کارنامه نتایج نهایی (در تاریخ 6 مهر) تقاضای خود را منحصراً بصورت اینترنتی از طریق سیستم پاسخگویی در درگاه اطلاع رسانی این سازمان «با موضوع بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بعدی» حداکثر تا تاریخ 12 مهر به این سازمان ارسال کنند

 تقاضا هایی که برای طرح این موضوع از سایر روش ها و بعد از تاریخ 12 مهر به این سازمان واصل گردد قابل بررسی و پاسخگویی نخواهد بود. بدیهی است صرفا مواردی که اشتباه در انتخاب رشته تشخیص داده شود مورد بررسی قرار می گیرد و در سایر موارد لازم است بعد از ثبت نام در کد رشته اعلام شده در دانشگاه یا موسسه محل قبولی از طریق آئین نامه مربوطه اقدام کنند.نحوه اعتراض به مردود شدن کنکور سراسری ۱۴۰۲

باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظورجلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواست ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال و یا اعتراض به مندرجات کارنامه نتایج نهایی (بجز موضوع ذکر شده در بند ۱) می توانندحداکثر تا تاریخ 12 مهر به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند.
نحوه اعتراض به مردود شدن کنکور سراسری ۱۴۰۲ : پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان می توانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه، به پرتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس      http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند. به مواردی که از طریق دیگری و یا بعد از تاریخ 12 مهر واصل شود به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.
همچنین متقاضیان در صورت لزوم می توانند سئوال یا سئوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ مطرح کنند.


اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ فقط به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و سامانه پیشخوان خدمات الکترونیک این سازمان امکان پذیر می باشد.

به چه مواردی از نتایج کنکور می توان اعتراض کرد؟

برای پاسخ به این سوال باید بدانید که تنها با داشتن دلایل معقول و منطقی می توانید به نتیجه کنکور سراسری اعتراض کنید. در این قسمت می خواهیم دلایلی که از نظر سازمان سنجش آموزش کشور برای اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ قابل قبول است را برای شما کاربران عزیز شرح دهیم.

مسائل مربوط به سوالات و کلید آزمون (اشتباه در محاسبه درصد دروس)

اگر داوطلبان متوجه اشتباه در محاسبه درصد دروس خود شوند، باید پاسخنامه خود را که چند روز بعد از اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲ بر روی سایت سنجش قرار می گیرد با توجه به کلید کنکور سراسری مورد بررسی قرار دهند و در صورت وجود اشتباه می توانند برای اعتراض اقدام کنند.

مسائل مربوط به سوابق تحصیلی

چنانچه پس از مشاهده کارنامه اولیه خود، متوجه شدید که سوابق تحصیلی شما به درستی اعمال نشده است می توانید از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش آموزش کشور، مشکل خود را پیگیری نمایید.

مسائل مربوط به عدم اعمال سهمیه رزمندگان و ایثارگران

به این دلیل که سهمیه ها تاثیر مثبت در قبول شدن داوطلبان دارند، لحاظ نشدن آن ها در کارنامه داوطلبان دارای سهمیه، از مواردی است که باید از سازمان سنجش آن را پیگیری کند.

موارد فوق از جمله مهم ترین دلایل داوطلبان برای اعتراض به نتایج کنکور سراسری بوده است اما در سال های گذشته مواردی مانند جابجا شدن تصویر پاسخ برگ داوطلبان یا مشکلات مربوط به وضعیت نطام وظیفه داوطلبان آقا پیش آمده است که داوطلب در نهایت با پیگیری های زیاد توانسته است مشکل خود را حل نماید.

به طور کلی هر مشکلی که در خصوص کنکور سراسری و کارنامه منتشر شده از سوی سازمان سنجش وجود داشته باشد، از طریق سیستم پاسخگویی این سازمان قابل پیگیری می باشد.

نحوه اعتراض به مردود شدن کنکور سراسری ۱۴۰۲

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ :

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آزمون سراسری سال ۱۴۰2 در رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی خبر داد.

===================================================

راهنمای مشاهده نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲

نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ :  پس از انتشار نتایج کنکور ۱۴۰2 متقاضیان باید با در دست داشتن اطلاعات ثبت نامی خود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند . در این سایت لینک اعلام نتایج فعال شده و داوطلبان به دو طریق می توانند نتایج خود را مشاهده و دریافت کنند که در این بخش راهنمای تصویری نحوه مشاهده نتایج انتخاب رشته ارائه شده است .

داوطلبان با دو روش جستجو می توانند اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ خود را مشاهده کنند :

شماره داوطلبی و شماره شناسنامه

شماره پرونده و شماره شناسنامه

نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ :  در صورت قبولی داوطلب در یکی از انتخاب های خود در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ ، کارنامه ای مطابق تصویر زیر در یک ستون کد رشته محل پذیرفته شده و در ستون دوم عنوان رشته و دوره قبولی و محل قبولی مشخص می شود .
در صورت عدم قبولی داوطلب در هیچ کد رشته محلی کارنامه زیر به نمایش در می آید .
در ستون کد رشته علامت ( — ) و در ستون دوم کلمه ( مردود ) درج می شود .

داوطلبانی که در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری به شماره پرونده و شماره داوطلبی خود دسترسی ندارند
جهت دریافت راهنمایی و مشاوره با شماره زیر تماس بگیرند .

9099071613

بدون کد و صفر

اعتراض به نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲

نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ :  داوطلبایی که بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری ، به نتیجه قبولی شون اعتراض دارن می تونن از طریق ارسال درخواست به سازمان سنجش ، اعتراض خودشون رو نسبت به نتایج کنکور سراسری رو اعلام کنن . ثبت اعتراض به نتیجه نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ شامل یکی از این موارد باشه :

اعتراض به قبول نشدن در رشته محل های انتخابی

اعتراض به قبول نشدن در رشته محل های بالاتر

نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ :  سازمان سنجش بعد از اتمام مهلت ثبت اعتراض ، اقدام به بررسی این درخواست ها کرده و از طریق همون پورتال به داوطلبا پاسخ میده . بنابراین داوطلبایی که از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ راضی نیستن و دنبال راهین تا بتونن قبولیشون رو بهتر کنن ، می تونن بعد از اینکه کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ منتشر شد ، اون رو بررسی کنن و اگه در انتخابای پایین تر از رشته محل قبولیشون ، انتخابی بود که رتبه شون از رتبه آخرین نفر قبولی تو اون رشته محل کمتر بود ، از طریق سایت سازمان سنجش واسه بررسی اولویت های بعدی ، درخواست اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری رو ثبت کنن .

همچنین می تونن با توجه به شرایطشون درخواست های تغییر دوره قبولی ، به حد نصاب نرسیدن محل قبولی و مجوز شرکت در آزمون سال بعد رو هم با سازمان سنجش در میون بزارن .

راهنمای پذیرفته شدگان کنکور ۱۴۰۲

نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ :  سازمان سنجش همزمان با اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ ، اطلاعیه ای منتشر می کنه و در اون مدارک مورد نیاز ، زمان و نحوه ثبت نام حضوری رو واسه داوطلبایی که در یکی از رشته محل های انتخابی شون قبول شدن ، اعلام می کنه تا بر اساس همون زمان بندی به دانشگاه محل قبولیشون مراجعه کنن .

البته بعضی از دانشگاه ها جزئیات نحوه ثبت نام رو در سایت خودشون به صورت اطلاعیه ای اعلام می کنن و گاهی نیازه که قبل از مراجعه به دانشگاه ، از طریق خود سایت ، ثبت نام اینترنتی انجام بشه . البته این داوطلبا حتما باید رسید تاییدیه تحصیلی هم دریافت کنن .

به محض اینکه اطلاعیه ای در مورد نحوه ثبت نام پذیرفته شده های آزمون سراسری ۱۴۰۲ اعلام بشه ، اینجا اطلاع رسانی می کنیم .

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۲

نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ : هر سال پس از مشخص شدن نتایج نهایی کنکور سراسری، برخی از داوطلبان اقدامی جهت ثبت نام در رشته محل پذیرفته شده انجام نمی دهند. از همین رو، ممکن است ظرفیت برخی از رشته محل ها تکمیل نشده و فرصت مجددی جهت تکمیل ظرفیت کنکور در اختیار داوطلبان قرار گیرد تا بتوانند مجددا شانس خود را برای قبولی در رشته محل های مورد علاقه خود امتحان نمایند.

برای انجام این فرآیند، لازم است که متقاضیان جزئیات دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۲ را به دقت مورد مطالعه قرار دهند و از این فرصت استفاده نمایند. افراد می توانند در زمان مقرر به سایت سنجش مراجعه کنند و با مشاهده اعلام نتایج تکمیل ظرفیت سراسری ۱۴۰۲ در صورت قبولی از دانشگاه محل پذیرش خود آگاه شوند.

نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ : لازم به ذکر است که در سال 97 فرصتی با عنوان تکمیل ظرفیت تعیین نشده بود، بلکه تنها مهلت مجددی جهت انتخاب رشته در دانشگاه های شهریه پرداز برای داوطلبان در نظر گرفته شد. جهت کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص زمان تکمیل ظرفیت کنکور و این که آیا امسال هم این فرصت برای داوطلبان در نظر گرفته می شود یا خیر، می توانید در کانال تلگرام زیر عضو شوید.

54545

برای ورود به کانال تلگرام مشاورگروپ کلیک کنید.

دریافت نتایج کنکور ۱۴۰۲ بدون داشتن شماره پرونده و شماره داوطلبی

نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ : داوطلبان جهت مشاهده کارنامه های خود چه اولیه و چه نهایی به شماره داوطلبی یا شماره پرونده خود نیاز دارند . اما اگر داوطلبی به هر دلیل امکان دسترسی به این موارد را نداشته باشد ؛ از طریق زیر باید اقدام نماید …

به سایت سازمان سنجش مراجعه و وارد قسمت پاسخگویی شود سپس یک حساب کاربری ایجاد کند و از طریق همین حساب کاربری درخواست دریافت و بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی خود را ثبت کند .

آن دست از داوطلبانی که پس از مطالعه این مقاله همچنان برای مشاهده نتایج کنکور سراسری  ۱۴۰۲ خود دچار اشکال هستند می توانند با استفاده از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی مشاور گروپ کلیه امور مربوط به دریافت کارنامه را به مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی مشاور گروپ بسپارند .

نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ در سه مرحله نتایج اولیه ؛ نتایج نهایی و کارنامه نهایی سراسری ۱۴۰۲ منتشر خواهد شد .

بعد از انتشار دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکوری سراسری ۱۴۰۲ توسط سازمان سنجش ؛ سراغ محاسبه درصد دروس امتحانی خود می روند و با تخمین رتبه کنکوری خود شانس قبولی خود را با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته سراسری ۱۴۰۲ می سنجند .

نحوه مشاهده اعلام اولیه نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲

نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ : جهت مشاهده و دریافت نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ باید وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوید سپس گزینه سراسری را انتخاب و بعد بروی لینک نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ کلیک نمایید .

در مرحله بعد می توانید با استفاده از شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام ، نتایج اولیه خود را مشاهده نمایید .
چنانچه به هر دلیلی شماره پرونده و یا شماره داوطلبی نداشته باشید ، میتوانید از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش که در ابتدای مطلب نحوه ثبت درخواست و بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی توضیح داده شده ؛ اقدام نمایید .

مشاوره رایگان اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲

کارشناسان و مشاوران مجرب مرکز مشاور گروپ از زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ تا اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ راهنمای حرفه ای و مطمئن برای داوطلبان بوده و از طریق سامانه تلفنی مشاوره تحصیلی مشاور گروپ ؛ راهنمای قدم به قدم داوطلبان در این مرحله حساس و سرنوشت ساز خواهد بود .

موارد مهم در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

  • رتبه من خیلی بالا نیست، امسال انتخاب رشته کنم یا بمانم یک سال دیگر درس بخوانم؟
  • هزینه تحصیل در رشته‌ ای که انتخاب کرده‌ ام چقدر است؟
  • بازار کار دانشگاه آزاد و سراسری چقدر با هم فرق دارد؟
  • از همه رشته‌ های دانشگاه آزاد می‌ شود برای تحصیلات تکمیلی در دانشگاه سراسری ادامه تحصیل داد؟
  • اگر امسال وارد دانشگاه آزاد شوم، می‌ توانم سال دیگر دوباره کنکور بدهم؟
  • رشته‌ های دانشگاهی را چطور بشناسم؟
  • از کجا بدانم امسال به میزان کافی درس خوانده‌ ام یا خیر؟؟
  • بهترین روش انتخاب رشته کنکور چیست؟

بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ باید چه کنیم ؟

در این مرحله دانشگاه های سراسری نتایج نهایی خود را اعلام کرده اند و داوطلبان پذیرفته شده باید به سایت دانشگاه قبولی مراجعه و اطلاعیه مربوط به زمان و نحوه ثبت نام را مطالعه نمایند .
دقت داشت باشید که ممکن است دانشگاه مورد نظرتان ثبت نام را بصورت غیرحضوری و اینترنتی اعلام کند لذا عدم ثبت نام اینترنتی در سایت دانشگاه به معنای انصراف از تحصیل در آن دانشگاه تلقی می شود پس اکیدا توصیه می کنیم که به اطلاعیه های مختلف دانشگاه ها در خصوص ثبت نام ، توجه نمایید …


5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. شهروند

    هنوز جواب اعتراض به نتیجه نهایی من نیومده ؟؟ آیا ممکنه اصلا نیاد ؟؟

    پاسخ
  2. سینا

    با سلام . من دانشجوی دانشگاه دولتی هستم روزانه. امسال کنکور دادم ولی برام زده مردودیت . خواستم بدونم ممکنه دانشگاه اینکارو کرده باشه و مثلا قبول شده باشم و رد شده باشم ، یا ن صرفا ب خاطر رشته ها رد شدم؟

    پاسخ
  3. Mohammad

    سلام وقت بخیر بخشید اولویت اول ما شهر خودم بود کافی نت اشتباهی زرد تبریز رفتم اعتراض بزارم دوتا گزینه داشت اعتراض به عدم قبول در رشته محل های انتخابی‌2 اعتراض به عدم قبول در رشته محل انتخاب بلاتر من اولی زدم مشکل بیش نیامد اول زدم

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403