روش های مطالعه تشریحی و تست زنی در تعطیلات نوروزی 98

روش های مطالعه تشریحی و تست زنی در تعطیلات : 

جهت مشاوره در زمینه روش های مطالعه تشریحی و تست زنی در تعطیلات نوروزی 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

روش های مطالعه تشریحی و تست زنی در تعطیلات : علی رغم انتقادات بسیاری که بر روند برگزاری کنکور وارد است اما همچنان این غول پابرجاست و دانش‌آموزان و داوطلبان کنکوری ناگزیر باید با آن دست و پنجه نرم کنند و تقریبا یک سال عمر خود را به طور کامل به درس و کلاس های آموزشی اختصاص می‌دهند.


روش های مطالعه تشریحی و تست زنی در تعطیلات : 



روش های مطالعه تشریحی و تست زنی در تعطیلات :  یکی از مهم‌ترین روزهایی که تأثیر مهمی در نتیجه‌ی کنکور داوطلبان دارد، دوران «نوروز» است که می توان با برنامه ریزی صحیح هم ازایام تعطیل بهره گرفت و هم از ماراتن تحمیلی بر نظام آموزشی جانماند.

چرا باید در نوروز درس بخوانیم؟

روش های مطالعه تشریحی و تست زنی در تعطیلات :  برخلاف تصور اشتباه بسیاری از دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور که فکر می‌کنند فرصت‌های موجود تا کنکور برای موفقیت کافی نیست، بیش‌تر زمان موجود از ابتدای سال تا کنکور، هنوز باقی مانده است. در بسیاری از مدرسه‌ها و آموزشگاه‌ها، بیش‌تر درس‌ها تا قبل از عید به پایان می‌رسد و بعد از عید، فرصت مطالعه، بسیار بیش‌تر است.

روش های مطالعه تشریحی و تست زنی در تعطیلات :    اگر هنوز مطالعه‌ی جدی را آغاز نکرده‌اید یا ساعت مطالعه‌ نسبت به ابتدای سال، کم شده است، در دوران نوروز می‌توانید عادت مطالعه‌ی جدیدی را ایجاد کنید و یقین دارم که می‌دانید ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد، تأثیر بسیار زیادی در نتیجه‌ی کنکور دارد و شما نیازمند ساعت مطالعه‌ی بالایی در این 3ماه هستید و این عادت در دوران نوروز، ایجاد می‌شود یعنی اگر بتوانید عادت مطالعه با کمیت و کیفیت بالا را در خود ایجاد کنید، مدت‌زمان باقیمانده را نیز با قدرت، مطالعه خواهید کرد و در غیر این‌صورت، با مشکل‌های عمده‌ای مواجه خواهید شد.

در این زمان، بسیاری از داوطلبان به دلیل عادت‌های سال‌های گذشته، خوب مطالعه نمی‌کنند و به تفریح‌های مرسوم نوروزی می‌پردازند و این، فرصت خوبی برای کاهش میزان فاصله با رقیبان اصلی است.روش های مطالعه تشریحی و تست زنی در تعطیلات /


روش های مطالعه تشریحی و تست زنی در تعطیلات :  نوروز را با برنامه پیش ببرید

روش های مطالعه تشریحی و تست زنی در تعطیلات :   اگر فرصت مطالعاتی نوروز را از 26اسفند تا 13فروردین در نظر بگیریم، در حدود 18روز، فرصت داریم. بهتر است قبل از شروع دوران مطالعاتی نوروز، برنامه‌ی دقیق و منظمی برای مطالعه، تنظیم کنید. این کار، سبب می‌شود تا احتمال انجام دادن آن، افزایش یابد. مبحثی‌هایی که در دوران نوروز باید مطالعه شود، بستگی به نوع داوطلب و شرایط تحصیلی دارد اما اگر دانش‌آموز دوره‌ پیش‌دانشگاهی هستید، بهتر است درس‌های پیش‌دانشگاهی یک و پایه را مرور کنید. درس‌های پیش‌دانشگاهی دو در اردیبهشت‌ماه (امتحان‌های ترم 2) به‌راحتی مرور خواهد شد و برای جمع‌بندی در خرداد، کافی‌ست درس‌های پیش یک و پایه را در دوران نوروز مطالعه کنید.


اگر از 18روز موجود، 12روز را به مطالعه و 6 روز را به استراحت اختصاص دهیم و هر روز در حدود 10ساعت مطالعه کنیم، چیزی در حدود 120ساعت، مطالعه خواهیم داشت که می‌تواند تغییر زیادی در نتیجه‌ کنکور ایجاد کند.


روش های مطالعه تشریحی و تست زنی در تعطیلات :  در فرصت 12روز مطالعه‌ عید که باید به‌مرور درس‌های پیش یک و پایه اختصاص یابد، بهتر است با استفاده‌ از روش «مرور سریع»، کل درس‌های مورد نظر، مطالعه شود. نیازی نیست در هر درس، وقت زیادی را صرف مطالعه‌عمیق و جزئی کنید چراکه مرور کلی مطالب، مهم‌تر از جبران ضعف‌های عمده است و سعی کنید هر روز، 2 واحد مطالعاتی را به‌طور کامل، خالی (بدون برنامه) در نظر بگیرید تا در صورتی که فرصت‌های پیش‌بینی شده، نیاز شما را برطرف نکرد، بتوانید به‌راحتی آن‌ها را در زمان آزاد خود جبران کنید.

روش های مطالعه تشریحی و تست زنی در تعطیلات :  بهترین مکان و زمان مطالعه در نوروز

روش های مطالعه تشریحی و تست زنی در تعطیلات :  یکی از مشکل‌های بزرگ داوطلبان کنکور در دوران نوروز، دید و بازدیدهای نوروزی و عوامل حواس‌پرتی محیطی است که به‌طور معمول در خانه وجود دارد.

محل مطالعه‌ خود را به مکان ساکتی مانند منزل یکی از اقوام که در آن رفت‌وآمدِ کم‌تری وجود دارد، منتقل کنید تا در آن‌جا به‌راحتی مطالعه کنید و اگر امکان این کار را ندارید، باید ابتدا ساعت دید و بازدیدها را حدس بزنید و یا از خانواده بخواهید که آن‌ها را به‌طور تقریبی (نه به‌طور دقیق) معین کنند سپس ساعت مطالعه‌ خود را براساس زمانی که محیط خانه، ساکت است، تنظیم کنید.

انرژی خود را برای رسیدن به خط پایان حفظ کنید

روش های مطالعه تشریحی و تست زنی در تعطیلات :  تصور اشتباه بسیاری از دانش آموزان و داوطلبان کنکور این است که اگر شب و روز فقط درس بخوانند، نتیجه‌ خوبی خواهند گرفت درحالی که داوطلبان موفق کنکورهای سال‌های گذشته، بر این باورند که داشتن انرژی مطلوب و حفظ آن تا روز کنکور، عامل بسیار مهمی بوده است و حفظ و تقسیم انرژی، از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

روش های مطالعه تشریحی و تست زنی در تعطیلات :  باید در هفته، حدود 3 تا 6 ساعت را فقط به خودتان اختصاص دهید و بدون کنکور، زندگی کنید. لذت ببرید و انرژی هفته‌ بعد را تأمین کنید. اما بسیار مهم است که فکر کنید و کاری را که از آن لذت می‌برید، در برنامه‌ خود قراردهید.

رسیدن به قله‌ موفقیت در هر مرحله‌ای، نیازمند زمان است و باید صبور باشید و در هر مرحله فقط کمی رشد را از خود، انتظار داشته باشید و یادتان باشد که دیگران هم درحال درس‌خواندن هستند، پس اگر حتی جایگاه خود را حفظ کردید، به معنی این است که مساوی با دیگران، تلاش کرده‌اید.روش های مطالعه تشریحی و تست زنی در تعطیلات / 


5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه روش های مطالعه تشریحی و تست زنی در تعطیلات نوروزی 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403