روش مطالعه زیست رتبه های برتر کنکور

مطالعه زیست رتبه های برتر کنکور

جهت مشاوره در زمینه روش مطالعه زیست رتبه های برتر کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

روش مطالعه زیست رتبه های برتر برای داوطلبان رشته تجربی همیشه مورد سوال بوده است چرا که زیست شناسی یکی از دروس کلیدی و رتبه ساز رشته تجربی است و برای قبولی در رشته های تاپ کنکور تجربی بسیار تاثیرگذار است.

مطالعه زیست رتبه های برتر کنکور


روش مطالعه زیست رتبه های برتر از زبان چندین نفر از رتبه های تک رقمی ، همه در اینجا توسط سایت مشاور گروپ گرد آوری شده اند تا شما داوطلبان عزیز رشته تجربی بتوانید از روش مطالعه زیست رتبه های برتر ، ایده بگیرید و در برنامه های درسی خود لحاظ کنید.

روش مطالعه زیست رتبه های برتر ؟ هر کسی روش مطالعه خودشو داره اما آشنایی با روش مطالعه زیست رتبه های برتر کنکور می تواند باعث شود به یک روش حرفه ای در مطالعه دست یابید .
کشف بهترین روش مطالعه نیازمند آزمودن و تجربه و خطاهای زیادی است لذا دانستن روش های مطالعه نفرات برتر کنکور می تواند مانع از تجربه کردن مسیرهای اشتباه در مطالعه شود.


روش مطالعه زیست رتبه های برتر-نیما فقیرپور، رتبه ۲۷ منطقه ۲ کنکور ۹۵ درصد زیست: ۹۳ درصد

ابتدا یک دور سریع و روزنامه وار کتاب درسی را می خواندم . در این مرحله خیلی دقیق نمی خواندم و به جزئیات تمرکز نمی کردم و عمیق نمی خواندم . سپس تعدادی تست سراسری و تالیفی را با هم می زدم . نکاتی که در مرحله اول مطالعه به اون ها توجهی نداشتم و جایی یادداشت نکرده بودم را حالا یادداشت می کردم سپس بعد از یک یا دو هفته دوباره متن کتاب و نکات را می خواندم ولی این بار عمیق و دقیق . این پروسه را در فواصل زمانی زیاد و مختلف چندین بار تکرار می کردم.

روش مطالعه زیست رتبه های برتر , قبل از عید بیشتر از کتاب درسی مطالعه داشتم و بعد از عید هم بیشتر تست کار می کردم . برای مطالعه شکل ها در سال سوم بیشتر نکات گفته شده را حفظ می کردم اما در سال چهارم خود اشکال را حفظ می کردم . در پاسخگویی به هر تست نکات لازم رو می نوشتم.

روش مطالعه زیست رتبه های برتر- شایان پور میربابایی رتبه ۱ کنکور ۹۳ درصد زیست: ۱۰۰ درصد

مهمترین منبع برای من کتاب درسیم بود و نکات مهم تستی را در کتاب درسی یادداشت می کردم . اول متن کتاب درسی رو خوب می خوندم و خیلی دقیق می خوندم اگر نکته ای بود که با نکات قبلی ارتباط داشت حتما یادداشت می کردم . شکل های کتاب را بررسی می کردم و نکاتشونو می نوشتم . تمام یادداشت بردای ها در خود کتاب درسی و در حاشیه های صفحات بود.

بعد از چند بار مطالعه و رسیدن به تسلط نسبی سراغ تست زنی می رفتم و اولویت در تست زنی با کنکورهای سراسری بود . کنار تست هایی که غلط جواب داده بودم یا جواب نداده بودم علامت میزدم تا در بار بعدی بهشون توجه کنم . تمام تست های حتی اونایی که درست جواب داده بودمو بررسی میکردم و نکاتشونو می نوشتم.
روش مطالعه زیست رتبه های برتر , نکات تستی را هم در خود کتاب درسی می نوشتم.

در سال چهارم دبیرستان در هفته 14 ساعت برای مطالعه زیست وقت می گذاشتم . گاهی اوقات براساس تسلطم در مبحثی ، تست طراحی می کردم . سعی می کردم خودمو جای طراح بذارم و تشخیص بدم کدوم نکات و قسمت های ممکنه ازشون تست بیاد.

برای مباحث حفظی و فرار زیست خلاصه نویسی می کردم .مثلا فصل چرخه ها رو برای خودم خلاصه نویسی کرده بودم و برای نکات سه فصل آخر زیست پیش 2 هم جدول طراحی کردم تا مطالب رو بهتر بیاد بیارم.

  اطلاع از آخرین اخبار کنکور سراسری و آزاد با کلیک بر روی لینک زیر:

5465

روش مطالعه زیست رتبه های برتر- امید جلیل، رتبه‌ی ۳ تجربی منطقه‌ی ۳ درصد زیست: ۸۴ درصد

در بار اول مطالعه سعی می کردم دقیق و عمیق مطالعه کنم . از کتاب کمک آموزشی استفاده می کردم تا نکاتی را که نخوانده و یا حواسم نبوده ، پیدا کنم و بخونم. مثلا نکاتی که در تست های پر تکرار کنکور سراسری آمده اند. دو ماه قبل از کنکور دیگر از کتاب کمک آموزشی استفاده نکردم بجز زرد اختصاصی بهمراه کتاب درسی و یادداشت برداری های خودم. نکات را بصورت مبحثی می نوشتم مثلا جنین و کل مطالب مربوط به آن را در سه کتاب زیست استخراج کرده و بصورت نکته ای نوشته بودم . نکات را تا جایی که می توانستم بصورت ترکیبی می نوشتم و تست طرح می کردم.

روش مطالعه زیست رتبه های برتر-اميرمسعود ندافى، رتبه‌ی ۱۰ تجربی منطقه‌ی ۲ درصد زیست: ۸۶ درصد

در ابتدا در زیست خیلی ضعیف بودم حتی با وجود داشتن منابع کمک آموزشی زیاد .هر نوع کتاب کمک آموزشی زیست که فکرشو کنید من داشتم . اما در ماههای انتهایی مانده تا کنکور متوجه شدم با مطالعه فقط کتاب درسی دارم درصد میگیرم لذا خیلی تلاش کردم نکات را بصورت ترکیبی بخوانم و بعد خودم تست طرح کنم و از روش های رتبه های برتر در حل تست های ترکیبی هم استفاده می کردم.

روش مطالعه زیست رتبه های برتر-علیرضا رضایی رتبه ۹ کشوری کنکور ۹۳ درصد زیست: ۹۰ درصد

اولویت مطالعه ام با کتاب درسی بود و هر نکته تستی را در حاشیه های کتاب درسی می نوشتم تا نیاز نباشه به کتاب های دیگه رجوع کنم و کتاب درسی را تبدیل به یک منبع جامع و کامل برای خودم کرده بودم .

در آزمون های تابستان در درس زیست خیلی مشکل داشتم و درصدم 56 بود ولی کم کم تونستم به 90% برسونم و در یکی از آزمون های دی به 100% هم رسیدم. در ابتدا و در تابستان اشتباه اصلی من این بود که تعدد منابع در این درس داشتم . کتاب های تستی ام استاندارد نبودم و همه تست های تالیفی بودن اما بعدش از کتاب های کانون و تست های کنکور سراسری برای تست زنی استفاده کردم و این منابع باعث شدن دید من نسبت به چگونگی طرح تست از مباحث تغییر کنه و نیز مطالعه ام دقیق و موشکافانه شود این باعث می شد همیشه تصاویر ، جملات و قیود مباحث در ذهنم باشند.

روش مطالعه زیست رتبه های برتر , برای زیست نکته برداری ، حاشیه نویسی و یادداشت برداری داشتم . تمام تست های آزمون های آزمایشی را یکی یکی به دقت بررسی میکردم حتی تست هایی که درست جواب داده بودم و نکات مهمشان را در حاشیه کتاب درسی می نوشتم . نکات تست هایی که در اثر بی دقتی اشتباه زده بودم نیز یادداشت می کردم تا فراموششان نکنم.

روش مطالعه زیست رتبه های برتر-سارا همتی رتبه‌ی ۱ کنکور ۹۴ درصد زیست: ۸۹ درصد

اول کتاب درسی را با دقت می خواندم و بعد تست آموزشی می زدم و نکات تستی را در کتاب یادداشت می کردم و دیگر هیچ وقت به این تست ها رجوع نمی کردم و در بارهای بعد فقط کتاب درسی را مرور می کردم . همیشه در زیست شناسی یادداشت برداری می کردم. درخت دانش رسم میکردم و به دوستانم آموزش می دادم. در تحلیل آزمون ها همیشه پاسخ ها را بررسی میکردم.


روش مطالعه زیست رتبه های برتر-متين جماليان. رتبه ۴۶ منطقه ۱ کنکور تجربی ۹۵ درصد زيست شناسي: ۹۳ درصد

من به تازه گی تغییر رشته داده بودم لذا در ابتدا و در زیست شناسی بسیار ضعیف بودم. در یکی از امتحانات نمره 11 و در دومی 12 گرفته بودم. در بار اولی که در کنکور تجربی شرکت کرده بودم درصد زیستم 30 بود اما بعد از آن کمک کم پیشرفت کردم و در کنکور دوم یعنی سال 95 توانستم 93 % بزنم. مطالعه زیست در سال اول کنکوری ام بسیار به من کمک کرد.

چیزی که در مورد زیست شناسی متوجه شدم این بود که مطالعه این درس هیچ قاعده و قانون خاصی ندارد و فقط نیاز به مرورهای فراوان دارد.

روش مطالعه زیست رتبه های برتر , زیست درسی حفظی است و مرورهای زیاد در آن حرف اول را می زند. به کمک آزمون های متوجه می شدم که کدام نکات و مباحث از نظر طراحان کلیدی و تست خیز تر هستند. سعی می کردم از دید طراح به مباحث نگاه کنم و خودم طرح تست انجام بدم . نکات را به جای حفظ کردن سعی می کردم در مباحث دیگر نیز بیابم و نحوه استخراج نکات از مباحث مختلف را یاد گرفته بودم . فراموش نمی کردم که خط به خط زیست نکته داره و حتی از ساده ترین مطالب کتاب هم میشه تست هایی طرح کرد که اکثرا به آنها توجهی ندارند ولی مد نظر طراح است لذا کتاب را زیر ذره بین داشتم.


دریافت آخرین اخبار سازمان سنجش و کنکور سراسری با کلیک بر روی عکس زیر:

657 2


روش مطالعه زیست رتبه های برتر , بودجه بندی آزمون های آزمایشی خیلی به من کمک کرد . هیچ وقت تحلیل آزمون را از دست نمی دادم . طولانی ترین تست ها را بررسی میکردم و نکات آن را در کتاب درسیم یادداشت می کردم . تمام نکات تست های آزمون را در کتاب درسی یادداشت میکردم و همه ی تست ها را بررسی می کردم حتی تست هایی که ایراد نداشتم.

برای جبران شکستم در کنکور اول ، از تابستات شروع به حفظ کتاب زیست کردم جوری که در تابستان فقط زیست خوندم و تا آخر تابستان همه ی کتاب های درسی زیست را از حفظ بودم.

بعد از آن جزوه می خواندم و تست می زدم و نکات جدید و جالب و البته خیلی مهم را در کتاب درسی ام یادداشت می کردم.

روش مطالعه زیست رتبه های برتر , در تست زنی اولویتم با تست های سراسری بود اما چون کافی نبودن شروع به تست زنی تست تالیفی می کردم . نکاتی که در تست های تالیفی می دیدم یادداشت می کردم .
در مبحث ژنتیک قوی بودم و حتی تست های سختی در کنکور امده بودن را از این مبحث توانستم درست پاسخ دهم. دلیل تسلم بر مبحث ژنتیک ، قوی بودن در درس ریاضی و احتمال بود.

دلیل موفقیت من در درس زیست شناسی بررسی های موشکافانه تمام نکات زیست بود . من حتی تست های خیلی ساده را هم بررسی می کردم و همین باعث شد تست های سخت و ترکیبی را حل کنم . در مبحث ژنتیک برای به تسلط رسیدن تمرین و تست زنی زیاد می تواند کلید موفقیتتان باشد


  • آیا هنوز نتوانسته اید در درس زیست پیشرفت کنید؟
  • آیا درصدهای زیست شما پایین است؟
  • آیا می دانید مباحث تست خیز و ساده زیست را می دانید؟
  • آیا می خواهید در 4 ماه زیست را به بالای 80 درصد برسانید؟
  • آیا می دانید در آزمون های آزمایشی چگونه می توان افزایش تراز و درصد زیست داشت؟
  • آیا می خواهید با کسی که خودش زیست را در کنکور 80 درصد زیست صحبت کنید  و مشاوره بگیرید؟
  • آیا نمی دانید کدام منبع تستی زیست مختص شماست؟
  • آیا می دانید زیست را باید چگونه بخوانید؟
  • آیا می دانید چگونه در زیست تست زنی داشته باشید ؟

مطالب تکمیلی

و… پاسخ تمام سوالات و دغدغه های شما در مورد تاثیرگذارترین درس کنکور تجربی یعنی زیست شناسی ، در مرکز مشاور گروپ…

فقط کافیست همین امروز با شماره  تلفن زیر تماس حاصل نمایید . ما در کنارتان هستیم تا ماههای مانده تا کنکور را حرفه ای درس بخوانید و با درصد زیست بالا به پزشکی برسید.



4.2/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه روش مطالعه زیست رتبه های برتر کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403