روش مطالعه بهینه و مفهومی کنکور سراسری

روش مطالعه

جهت مشاوره در زمینه روش مطالعه بهینه و مفهومی کنکور سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

امروز با روش مطالعه بهینه و مفهومی کنکور سراسری در خدمت شما هستیم. این مطلب به‌صورت پیوسته می‌باشد و تمامی نکات مطالعاتی را می‌آموزد.

این مقاله از سری مقالات روش مطالعه صحیح آزمون سراسری 1400 می‌باشد. این پست اولین مقاله‌ی آموزشی بوده و سایر مقالات در ادامه در سایت مشاور گروپ درج خواهد شد. با ما همراه باشید.

روش مطالعه

با روش‌های مطالعه بهینه برای کنکور 1400 آشنا شویم

تکاپو میان قریب به یک‌میلیون دانش‌آموز در سراسر برای آمادگی علمی جهت شرکت در آزمون سراسری دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی کل کشور در سال 1400 از اوایل سال 99 آغاز و تا تیرماه سال 1400 که زمان برگزاری آزمون است ادامه خواهد داشت.

بسیاری از دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه، هم تلاش دارند تا نمرات خوبی در آخرین سال تحصیلی در مقطع متوسطه در نظام آموزش‌وپرورش بگیرند و هم بتوانند یافته‌های علمی خود را در ۴ سال گذشته یکپارچه کرده و با سازمان‌دهی منظم، برای شرکت در بزرگ‌ترین رقابت علمی ایران آماده شوند.

شرکت در آزمون سراسری دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی چه در مقطع کارشناسی و چه ارشد و حتی دکترا، نیازمند برنامه‌ریزی و پشتکار است. مثل هر کار دیگری در زندگی شما که نیازمند اشراف اطلاعاتی، نیازسنجی، برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی هم ابزارها برای کسب موفقیت است، مقوله کنکور نیز همچون یک پروژه، دارای زمان شروع و زمان خاتمه، فرآیندها، زیرساخت‌ها و درواقع، ضوابط و قوانینی است که برای کسب نتیجه حداکثری، باید به نهاده‌های آن آگاه بود.

این گفتار، برای آن هر داوطلبی در هر سنی و در هر جای ایران عزیز که به سر می‌برد و سودای موفقیت در آزمون سراسری سال 1400 را دارد، نکات کلیدی خوبی را ارائه کرده که مطالعه آن و رعایت نکات مطرح‌شده در فرآیند آمادگی آزمون توصیه می‌شود.

با ما همراه باشید.

نکته اول: شرکت در کنکور یک پروژه است!

بله! شما از زمانی که تصمیم می‌گیرد تا در آزمون سراسری دانشگاه‌ها شرکت کنید تا زمانی که ثبت‌نام اینترنتی می‌کنید و کارت اعتباری خریداری می‌کنید و بر اساس شرایط عمومی و اختصاصی، ثبت‌نام را نهایی می‌کنید تا در آزمون شرکت می‌کنید و کارنامه دریافت می‌کنید، یک پروژه را آغاز کرده‌اید. پروژه‌ای تحصیلی که بعضاً می‌تواند آینده علمی و کسب‌وکار شمارا تا حدودی مشخص و تعیین کند. بنابراین آماده کردن همه ابزارها و شرایط لازم برای موفقیت حداکثری این پروژه بر اساس امکانات و محدودیت‌هایی که وجود دارد، اهمیت بسیار دارد.

  • کنکور یک پروژه است،چراکه نقطه شروع (ثبت‌نام) و نقطه پایان (دریافت کارنامه و رتبه نهایی) دارد.
  • کنکور یک پروژه است، چراکه مدت‌زمان مشخصی برای انجام این کار در اختیاردارید.
  • کنکور یک پروژه است، چراکه هدف مشخصی را برای کسب نتیجه آن دنبال می‌کنید.
  • کنکور یک پروژه است، چراکه پس از اخذ رتبه و قبولی یا عدم قبولی در آزمون، ادامه نمی‌یابد.
  • کنکور یک پروژه است، چراکه برای موفقیت حداکثری در آن، باید برنامه‌ریزی همه‌جانبه کرد.
  • کنکور یک پروژه است، چرا برای کسب نتیجه دلخواه، باید امکانات و محدودیت‌ها را شناسایی کرد.
  • کنکور یک پروژه است،‌چراکه افراد مختلفی برای اجرای موفق این پروژه دخیل هستند.

بر اساس مؤلفه‌های ۷ گانه فوق‌الذکر متوجه می‌شویم که به بزرگ‌ترین ماراتن علمی کشور که از جنبه‌ای، حساس‌ترین ماراتن علمی ایران و شاید خاورمیانه به شمار رود، باید پروژه‌ای نگاه کنیم. نگاه پروژه‌ای به هر قضیه‌ای در زندگی سبب می‌شود تا بتوان به آن قضیه،‌نگاه علمی از جنس عدد و رقم و زمان و برنامه‌ریزی و امثالهم داشت.

هر مقوله‌ای را در زندگی که بازه زمانی شروع و پایان دارد (مثل سفر، مثل تحصیل، مثل مهمانی رفتن و امثالهم) پروژه‌ای نگاه کنید، ذهن شما با برنامه‌ریزی، نظم، نگاه سیستماتیک و به قول مهندسان صنایع، کل‌نگری ، آشنا می‌شود.

روش مطالعه مفهومی، نیاز قبولی در کنکور

پس اولین چیزی که باید درباره کنکور بدانیم آن است که کنکور، یک پروژه علمی برای شما از زمان تصمیم به شرکت در آزمون تا زمان دریافت کارنامه نهایی آزمون خواهد بود. شما برای موفقیت در پروژه علمی، بایستی از همه ابزارها و قابلیت‌های فردی و اجتماعی استفاده کنید:

  • باید نسبت به گروه آزمایشی ۵ گانه، اطلاعات لازم را داشته باشید.
  • باید نسبت به سیستم‌های آموزشی ۷ گانه که مجاز به شرکت هستید، اطلاعات داشته باشید.
  • باید شرایط عمومی و اختصاصی و شیوه ثبت‌نام در آزمون را بشناسید.
  • باید با رشته‌هایی که قصد انتخاب دارید، تا حدودی از طریق اینترنت و مشاوران آشنا شوید.
  • باید نقاط ضعف علمی خود را در دروسی اصلی و پایه ، ۱ سال قبل از استارت پروژه آشنا شوید.
  • باید منابع مطالعاتی و منابع تست‌زنی مفید و مطلوب را برای ارتقای سطح دانش در این پروژه، شناسایی کنید.
  • باید، با برنامه‌ریزی روزانه، هفتگی و ماهانه برای آمادگی در پروژه کنکور به‌خوبی آشنا شوید.
  • باید شرایط مناسب را در خانه،‌مدرسه، ارتباط با دوستان، آشنایان، معلمان و مشاوران درسی فراهم کنید تا از کمک آن‌ها به بهترین نحو برای پیش برد اهداف پروژه کنکور خود استفاده کنید.

موفقیت در کنکور با روش مطالعه صحیح

یعنی برای موفقیت حداکثری در این پروژه علمی (کنکور)، سازمان‌دهی، برنامه‌ریزی، پشتکار، اشراف اطلاعاتی، فراهم کردن شرایط مکانی و پشتیبانی اطلاعاتی باید توأمان در اختیار شما باشد. به دست آوردن همه این امکانات به این معنا نیست که برای کسب موفقیت در این پروژه باید میلیون‌ها تومن خرج کرد و ده‌ها مشاور داشت!

خیر! گاهی مطالعه روند موفقیت و برنامه‌ریزی رتبه‌های برتر آزمون سراسری در ۵ یا ۱۰ سال اخیر، شمارا با نکته‌های کاریزماتیکی آشنا می‌کند که با وفق دادن آن با شرایط مکانی و زمانی خود، می‌توانید نتایج شگفت‌آوری را کسب کنید.

پس برای موفقیت حداکثری در کنکور، روش مطالعه خود را به‌صورت پروژه‌ای درآورده و برایش برنامه‌ریزی دقیق و سازمان‌دهی خوب منابع را انجام دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه روش مطالعه بهینه و مفهومی کنکور سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی