روش مطالعه ادبیات کنکور به سبک رتبه های برتر زیر 100

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر

جهت مشاوره در زمینه روش مطالعه ادبیات کنکور به سبک رتبه های برتر زیر 100

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر  : درس ادبیات و زبان فارسی در کنکور سراسری اولین درس دفترچه عمومی است. این درس در کنکور ۲۵ تست را به خودش اختصاص داده است. همچنین ضریب ۳ را در کنکور سراسری به خود اختصاص داده است. مدت زمان پاسخ گویی به سوالات این درس ۱۸ دقیقه است.

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر

روش مطالعه ادبیات کنکور سراسری

در اینجا ، روش مطالعه‌ی 19 نفر از رتبه‌های زیر 100‌ در درس ادبیات آمده است:

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر = امیررضا براتی، رتبه‌ی 1 کشوری تجربی : موضوعی خواندن، بهترین روش درس ادبیات است، در مباحث قرابت معنایی، زبان فارسی و آرایه های ادبی تمرکز بیشتر بر روی تست زدن و در مباحث املا، لغت و تاریخ ادبیات، تمرکز بیشتر بر روی خواندن و حفظ کردن است.

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر  = مهدی طالبی، رتبه‌ی 2 منطقه‌ی 3 تجربی:

ادبیات را به صورت موضوعی و یک شب در میان می‌خواندم و 15 دقیقه هم آرایه و قرابت کار می‌کردم. هفته ای 2 ساعت هم زبان فارسی کار می‌کردم.

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر  = صدرا بهروزیه، رتبه‌ی 6 منطقه‌ی 1 تجربی: ادبیات 86 درصد: ابتدا کتاب درسی را به دقت می خواندم، سپس از تستهای استاندارد کنکور به صورت موضوعی استفاده می کردم.

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر  = پیام جنت دوست، رتبه‌ی 8 منطقه‌ی 1 تجربی: ادبیات 90 درصد: من در ادبیات هم مانند زیست به کتاب متکی بودم به طوری که نکات مختلف اعم از آرایه و مفهوم را در کتاب نوشته بودم در کنار آن از تست های موضوعی استفاده کردم.

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر  = ساجد شیری طرزم، رتبه‌ی 10 منطقه‌ی 2 تجربی: ادبیات: ابتدا توضیحات درس را از کتاب می خواندم و پس از تسلط، تست های درس به درس را مطابق برنامه راهبردی میزدم. هر هفته تعدادی تست موضوعی نیز کار میکردم.

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر  = سید محمد صادق کشاورزی، رتبه‌ی 2 کشوری ریاضی: یادگیری روش درست تست زدن از معلم و تمرین روزانه و کندوکاو کردن تست ها و مطالعه کتاب درسی برای تاریخ ادبیات از عوامل موفقیت من در درس ادبیات هستند.

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر  = محمد رضا اسکندری، رتبه‌ی 4 کشوری ریاضی: ادبیات در ابتدا نقطه ضعف من بود که با تغییر روش مطالعه به مطالعه مبحثی و موضوعی درصدم در این درس افزایش پیدا کرد.

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر  =  امیررضا وظیفه، رتبه‌ی 5 منطقه‌ی 1 ریاضی :

ادبیات جوریه که باید موضوعی خونده بشه …. برای لغت قطعا لغتای ته کتاب کافی نیست چون از لغتای غیر ستاره دار هم سوال مطرح میشه واسه این بخش من یه جزوه تهیه کرده بودم هر لغت غیر ستاره داری که تو آزمونا ی قلمچی یا کنکورای سالای قبل اومده بود رو می نوشتم تو اون جزوه برای املا هم دقیقا همینکارو میکردم اول لغتایی که تحت عنوان املا تو زبان فارسی اومده بودو می خوندم بعد می رفتم تست می زدم و توی یه برگه می نوشتم و سعی می کردم اون کلمه رو با متشابهاش بنویسم …

واسه تاریخ ادبیات هم تنها نکته ای که وجود داره باید تکرار بشه تعداد زمان زیاد .. این که یه ساعت تاریخ ادبیات بخونید کم فایده هست به جاش ۴ تا یه ربع یا ۳ تا بیست دقیقه بخونن توی زمان های متفاوت چون تو تکرار کردنه که مطلب توی ذهن جا میفته ….

برای زبان فارسی من خیلی جزوه های مبحثی می نوشتم .. یادمه وقتی تابستونی بودم که داشتم وارد سال سومم می شدم مبحث تکواژ واژه رو همین کارو کردم … روزانه ۱۰ تا تست می زدم و همه واژه هایی که مشکل بودنو تو یه برگه می نوشتم بعد حدودا دو هفته یه جزوه سه صفحه ای داشتم از همه لغات دشوار تکواژ و واژه … این جزوه رو حتی شب قبل کنکورم خوندم و تستشو با اطمینان و به راحتی درست زدم …

توی زبان فارسی تست زدن فراموش نشه … برای قرابت اگه مفاهیم کتاب درسی رو خوب یاد بگیرن با تست زدن راه می افتن من خودم توی هفته سه بار هر بار بیست تست قرابت میزدم و این روند تقریبا فیکس بود و مشکلی هم نداشتم سر جلسه کنکور ( البته یه سوال قرابتو نزدم) برای آرایه هم روندم عینه قرابت بود ولی ارایه های دور از ذهنو مثل ایهام و ایهام تناسب رو توی یه برگه می نوشتم و یه جدول ازشون داشتم که چیا ایهام ساز هستن .. ارایه بخش سختیه و به زمان و استمرار نیاز داره ، بین ۴ و نیم تا ۵ و نیم ساعت مطالعه هفتگی داشتم.

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر زیر 100 کشوری

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر  = محسن دهقان کار، رتبه‌ی 3 منطقه‌ی 3 ریاضی:

مطالعه ی مبحثی و برنامه ی جدا برای مطالعه قرابت معنایی و املا و آرایه روش مطالعه ی من بود. من در ابتدای سال در درس ادبیات مشکل زیادی داشتم به گونه ای که درصد من معمولا حدود 50 درصد بود. پس از آن تصمیم گرفتم ادبیات خود را تقویت کنم. در این کار پدرم کمک زیادی به من کرد؛ زیرا ایشان استاد ادبیات بودند. پس از عید با زدن تعداد زیادی تست از درس ادبیات به تسلط بالایی در این درس رسیدم که حتی باعث شد، در کنکور نیز در این درس 90 درصد بزنم که بالاترین درصد من نیز است.

رضا عبداله زاده، رتبه‌ی 7 منطقه‌ی 2 ریاضی: من در ابتدا در درس ادبیات مشکل زیادی داشتم به طوری که درصد هایم در آزمون های کانون در حدود 60 درصد بود؛ دلیل آن این بود که همه مباحث ادبیات را با هم می خواندم. پس از آن با جدا کردن مباحث و جزئی تر خواندن مطالب درصدم را به حدود 90 درصد افزایش دادم و در کنکور هم در این درس موفق به زدن 94.7 درصد شدم.

صابر ظفرپور، رتبه‌ی 7 منطقه‌ی 3 ریاضی: ادبیات نقطه ضعف همیشگی من در دوران تحصیل بود و پایه بسیار ضعیفی در این درس داشتم ، با استفاده از نت برداری کردن تمام لغات ستاره دار و غیر ستاره دار مهم و همچنین نت برداری تاریخ ادبیات و مطالعه دوره ای آن، توانستم به درصد 76 در این درس در کنکور برسم.

نیما سالم، رتبه‌ی 3 ایثارگران 5% ریاضی: درس ادبیات نقطه ضعف من بود و درصد هایی که در ازمون ها به دست می اوردم بسیار نوسانی بود به این دلیل سعی کردم روش مطالعه‌ام را از درس به درس به جامع خوندن تغییر بدم به طوری که برای لغت و تاریخ ادبیات و املا کتاب های جمع بندی رو استفاده میکردم تا تسلط کامل روی تمام مباحث رو به دست بیارم هم چنین سعی کردم در قرابت معنایی به جای خواندن، تست بزنم تا مفاهیم رو در تست ها یاد بگیرم و این موضوع خیلی بهم کمک کرد و در نهایت توانستم ادبیات کنکورم را 90 درصد بزنم.

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر  = احمدرضا ابراهیمی، رتبه‌ی 7 ایثارگران 5% ریاضی :  ادبیات، در گروه درس­هایی هست که مباحث تمرینی و مفهومی آن، از مباحث حفظ کردنی­اش بیشتر است. در ابتدا سعی کردم مفهوم اشعار کتاب درسی را با توجه به درس دبیر یاد بگیرم. سپس آرایه­ها و نکات هر بیت را به همین شکل یاد گرفتم؛ حفظیات تاریخ ادبیات و لغت را نیز بعد از عید کار کردم.

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر  = علی مهاجر زرین کلک، رتبه‌ی 10 منطقه‌ی 1 ریاضی: در درس ادبیات، با حل تست های موضوعی پیشرفت زیادی داشتم و نقاط ضعفم برطرف شد.

 روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر  = احمد الکاتب، رتبه‌ی 8 منطقه‌ی 1 انسانی: شرکت در المپیاد و آشنایی با متون ادبی سبب شد در ادبیات نتیجه‌ی مناسبی بگیرم.

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر  = محمد حسن نظری، رتبه‌ی 5 ایثارگران 5% انسانی: این درس را به صورت موضوعی می خواندم . لغات را جدا کرده بودم. املاها را در زمان خاص می خواندم. تاریخ ادبیات را خلاصه برداری کرده بودم. بیت ها و موضوعات معروف و خاص قرابت معنایی را در کتاب خودآموز یادداشت می کردم. برای آرایه های ادبی نیز همینطور.

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر  = حسین قربانی، رتبه‌ی 8 ایثارگران 25% انسانی: در درس تاریخ ادبیات توانستم با تغییر روش خود از کتاب خوانی به خلاصه نویسی، پیشرفت زیادی کنم. از دو کتاب زرد اختصاصی و زرد عمومی که با داشتن تست های کنکور سنوات گذشته و هم چنین درسنامه و پاسخنامه ی دقیق و کاربردی کمک زیادی به داوطلبان می کرد، بهره های زیادی بردم.

 روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر  = سارا باقریه، رتبه‌ی 7 کشوری زبان: ادبیات 86%: هرچه علاقه ی بیشتری هنگام مطالعه ی این درس داشته باشیم، راحت تر آن را می‌فهمیم و نتیجه ی بهتری می گیریم. برای قرابت باید به مفهوم ابیات توجه کرد که با این کار فهمیدن و پیدا کردن آرایه ها هم راحت تر می شود. برای لغات، املا و اعلام هم مرور روزانه بسیار مفید و موثر است.

امیرعلی اکبرزاده پاشا، رتبه‌ی 9 کشوری زبان: در ادبیات فارسی، تمرین تست‌های قرابت معنایی اهمیت بسیاری دارد اما اگر می‌توانستم به عقب برگردم، تست‌های آرایه‌ی زیادتری می‌زدم.

رتبه های برتر


خدمات تخصصی مشاور گروپ

مشاوره برنامه ریزی درسی

مشاوره برنامه ریزی کنکور

مشاوره کنکور تلفنی (مشاوره کنکور سراسری)

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره انتخاب رشته تلفنی

مشاوره تحصیل در خارج از کشور

مشاوره معافیت تحصیلی

مشاوره معرفی رشته های دانشگاهی

مشاوره معرفی دانشگاه های کشور

مشاوره پذیرش دانشگاه بدون کنکور

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

مشاوره کنکور دکتری تلفنی

مشاوره انتخاب رشته ارشد

مشاوره انتخاب رشته دکتری

مشاوره ثبت نام کنکور

مشاوره انتخاب رشته



3.5/5 - (6 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه روش مطالعه ادبیات کنکور به سبک رتبه های برتر زیر 100

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی