100 زدن زیست ۱۴۰۲ : وقتی که زیست شناسی سکوی پرتاب می شود ..!

100 زدن زیست ۱۴۰۲

جهت مشاوره در زمینه 100 زدن زیست ۱۴۰۲ : وقتی که زیست شناسی سکوی پرتاب می شود ..!

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

100 زدن زیست ۱۴۰۲ : درس زيست شناسي در آزمون رشته تجربي به‌خاطر دارا بودن ضريب بالا در کنکور سراسري از اهميت ويژه‌اي برخوردار است وبه‌خاطر تأثير مهمي که اين درس در کنکور دارد، معمولاً دانش آموزان اين درس را خيلي خوب مطالعه مي کنند. در کنکور سراسري تعداد سوالات اين درس 50ومدت پاسخگويي 36دقيقه است.

100 زدن زیست 98

100 زدن زیست ۱۴۰۲  »  همونطور که میدونید زیست شناسی با ضریب 12 از درس های فوق العاده رتبه ساز در کنکور تجربی هستش و خیلی مهمه که با این درس از جنبه های متفاوت آزمون و مطالعه و… چطور رفتار بشه .

100 زدن زیست ۱۴۰۲  »   در این درس میخوام چند نکته اصلی که باعث شد من در کنکور زیست را 81/4% بزنم و تاثیر زیادی بر رتبه ی من داشته یادآوری کنم :

100 زدن زیست ۱۴۰۲  »    اول از همه یک منبع قابل اعتماد داشته باشید که بتونه نیاز شما را برطرف کنه تا در طول سال دچار آشفتگی در انتخاب منبع و تعویض منبع نشید در این درس خیلی مهمه که یک یا دو منبع قابل اعتماد داشته باشید و روی اونها مسلط باشید تا اینکه چند منبع داشته باشید که همه نیمه کاره موندن . مثلا من فقط از یک منبع برای زیست شناسی استفاده میکردم ولی اون منبع را چندین بار تا کنکور مرور کردم . اگر مهارت و وقت کافی داشته باشید و یک منبع را خوب استفاده کردید میتونید از کتاب تست های دیگه ای هم استفاده کنید اما همچنان یک منبع برای شما به عنوان منبع اصلی برای خلاصه برداری و مرور درسنامه باشه .100 زدن زیست ۱۴۰۲   

100 زدن زیست ۱۴۰۲  »  شیوه مطالعه :

برای مطالعه زیست اول باید سراغ کتاب درسی برید ؛ بار اول که مطلب را از کتاب میخوانید باید سعی کنید حداقل 70 درصد مباحث را متوجه بشید توجه کنید چون بار اول مطلب را مطالعه میکنید در این مرحله خلاصه نویسی انجام ندید چون ممکنه طولانی و حاوی مطالب کم اهمیت باشه . بعد از مطالعه کتاب سراغ منبع تستی میرید و درسنامه های مرتبط با اون مبحث رو میخونید و برای نکته های مهم خلاصه برداری انجام میدید و تستها رو کار میکنید و نکات جدیدی که در تستها میبینید را یادداشت میکنید . مرحله ی بعدی اینه که دوباره به کتاب برمیگردیم این باز باید خیلی دقیق مطالعه بشه و اگه نکته جدیدی باقی مونده بود یادداشت میکنیم توجه کنید یادداشت برداری برای زیست شناسی باید طوری باشه که همه ی نکات مهم را دربگیرید و با نگاه کردن به اونها مطالب درس به صورت کلی مرور بشه .

100 زدن زیست ۱۴۰۲  »  مرور زیست شناسی برای آزمون های آزمایشی :

100 زدن زیست ۱۴۰۲  »   بهتره که دو وقت مطالعاتی دو روز قبل آزمون به مرور زیست شناسی داده بشه ؛ وقت اول برای مرور پایه و وقت دوم در روز دوم برای مرور زیست پیش دانشگاهی . برای مرور اول باید متناسب با حجم مبحث ( حداقل 20 عدد ) تست هایی به عنوان تست نمونه کار بشه تا مباحثی که در طول بازه دو یا سه هفته ای مطالعه شده بازیابی بشه این تست ها باید استاندارد باشه و بهتره که از کنکور سراسری و آزمون های آزمایشی باشه بعد از این ، خلاصه برداری ها و نکاتی که یادداشت کردیم را مرور میکنیم تا تمام مباحث یکبار دیگه به صورت خلاصه مرور بشه در آخرین مرحله از مرور باید تورق سریع داشته باشیم به این شکل که مطالب کتاب درسی را به صورت کلی با نگاه به تیترها و تصاویر مرور کنیم و با نگاه به تیترها مطالب را برای خودمون توضیح بدیم .100 زدن زیست ۱۴۰۲    

100 زدن زیست ۱۴۰۲  »  نکاتی درباره زیست شناسی در آزمون :

1.در اختصاص دادن زمان به این درس وسواس به خرج ندید که باعث بشه از وقت سایر درس ها کم بشه به جای اینکار سعی کنید با بالا بردن تسلط سرعت تست زدن را بالا ببرید . مبنا بر این باشه که حداکثر 45 دقیقه صرف بشه .
2. تست های محاسباتی و چند موردی را برای آخر بذارید . این باعث میشه همه ی سوالات را دیده باشید و تست های ساده تر را از دست ندهید .
3. حتما به قیدها و شکل منفی یا مثبت بودن فعل ها در صورت سوال و گزینه ها توجه کنید و تک تک کلمات در عبارات به دقت بررسی بشه .

100 زدن زیست ۱۴۰۲  »   در اين درس 54تا56 درصد سوالات کنکور ازدروس پايه و 44تا46 درصد ازدروس پيش دانشگاهي است. زيست شناسي با ضريب 12 بالاترين ضريب را در ميان دروس گروه آموزشي علوم تجربي دارا است و اين نشان از اهميت ويژه اين درس در بين دانش آموزان اين رشته مي‌دهد.

100 زدن زیست ۱۴۰۲  »   شواهد نشان مي‌دهند که فقط ۷ درصد از دانش آموزان تست‌هاي زيست شناسي را بالاي۵۰ درصد مي‌زنند. از دو جنبه مي توان به اين مشکل نگاه کرد؛ اول آن که دانش آموزان سواد کافي نداشته باشند. اما اين دليل چندان قابل استناد نيست.

100 زدن زیست ۱۴۰۲  »   نکته دوم و عامل اصلي ضعف داشتن در پاسخ گويي به تست‌هاي زيست‌شناسي، عدم درک سؤالات و عجله در پاسخ دادن است. هر سؤال نکات کليدي دارد که با خوب فهميدن سؤال قابل دستيابي است.

*براي هر سؤال زيست شناسي ۴۵ ثانيه زمان وجود دارد. از اين زمان مي‌توان ۱۵ ثانيه را به خوب خواندن سؤال، ۱۵ ثانيه را به خواندن گزينه‌ها و ۱۵ ثانيه را به پاسخ دادن و پر کردن پاسخ نامه اختصاص داد.

100 زدن زیست ۱۴۰۲  »   البته بيان اين نکته صرفاً براي ايجاد يک الگو و تصوير ذهني است، نه اين که واقعاً براي هر تست زمان بگيريد! در تست هاي زيست شناسي، دقت به روي درک و فهم متن سؤالات اهميت بيش‌تري دارد.
آنچه در درس زيست‌شناسي اهميت فوق‌العاده‌اي پيدا مي‌کند چگونه خواندن اين درس و پي بردن به نکات، مفاهيم و مطالب در کتاب درسي است.
کتاب درسي منبع اول و آخر طرح سوال در کنکور است و نکته ي مهمي که در هنگام مطالعه ي اين درس بايد به آن توجه داشت مرور است .100 زدن زیست ۱۴۰۲ /   

100 زدن زیست ۱۴۰۲  »   اين درس ، درسي نيست که با يک بار خواندن توانست در آن درصد بالايي کسب کرد بنابراين مرورهاي متوالي ومفهومي خواندن اين درس بايد در اولويت برنامه‌ها قرار داده شود.

علت اينکه دانش آموزان اين درس را بيش از دروس ديگر مي‌خوانند ولي موفقيتي هم رديف با زحمات خود کسب نمي کنند اين است که :

100 زدن زیست ۱۴۰۲  »   دانش‌آموز مطالب را رو بنايي و سطحي خوانده و هرگز به عمق مفاهيم مطرح شده فکر نکرده بنابراين قادر به ارتباط دادن مسايل مختلف کتاب‌ها با هم نبوده و لذا نمي‌تواند پاسخ صحيح را انتخاب کند. به همين منظور بايد نکات خاصي را در زمينه خوب خواندن کتاب و ارتباط دادن مطالب درسي کتاب‌هاي مختلف زيست با هم مد‌نظر قرار دهد.
زيست شناسي و آزمايشگاه 1در کنکور، درحدود 13 تا 15 سؤال را به خود اختصاص مي‌دهد،
زيست شناسي و آزمايشگاه 2حدود 17 تا 20 سؤال را معمولاً در آزمون سراسري به خود اختصاص ميدهد.

100 زدن زیست ۱۴۰۲  »  يکي از فصل هاي مهم اين کتاب فصل 8 (ژنتيک) است که هرساله تعدادي از سوالات کنکور را شامل مي شود و براي بعضي از دانش آموزان هم‌چون کابوسي مي‌ماند .در صورتي که با دقيق ومفهومي خواندن و وقت گذاري براي آن مي توان براحتي آن را يادگرفت و بر آن تسلط کافي يافت.

100 زدن زیست ۱۴۰۲  »   کتاب زيست‌شناسي سال سوم در سال‌هاي اخير بارم‌بندي حدود 40-35 درصدي در کنکور دارد که نشان از اهميت بالاي اين کتاب در کنکور دارد.
از فصل هاي مهم اين کتاب، فصل 4 است که حدود 8 تست کنکور را شامل مي شود .
در اين درس توجه به اشکال و نمودارها بسيار مهم است که نبايد مورد بي توجهي قرار بگيرد.
دانش آموزاني که خواهان يکي از رشته هاي خوب رشته ي علوم تجربي مانند پزشکي ، دندانپزشکي ، داروسازي و… هستند، بايد در اين درس درصدي بالاتر از 80-85 درصد(در مناطق 1و2 ) ودرصدي بالاتراز 70درصد(در منطقه 3) را کسب کنند.100 زدن زیست ۱۴۰۲ /
براي کسب يک رتبه ي زير 1000 مطالعه ي مستمر و حداقل روزانه 2 ساعت الزامي به نظر مي رسد.

100 زدن زیست ۱۴۰۲  »   در هنگام مطالعه ي اين درس ، کتاب درسي به عنوان بهترين مرجع مطالعه است، منظور از مرور هاي متوالي و مطالعه ي مستمر، خواندن طوطي‌وار مطالب و تنها حفظ کردن آن ها نيست، شما بايد براي يادگيري عميق مطالب از شيوه هاي صحيح مطالعه استفاده کنيد. دقت کنيدکه شيوه ي مطالعه و ياد گرفتن از خود مطالعه مهم تر است.100 زدن زیست ۱۴۰۲ /

100 زدن زیست ۱۴۰۲  »    استفاده از روش پس ختام مي تواند خيلي مؤثر باشد، مطالعه ي اجمالي اوّليه در شکل گيري يک ذهنيت کلي به شما کمک مي کند. در هنگام مطالعه از هيچ قسمت کتاب غافل نشويد و مطالب آن را خط به خط و با دقت بخوانيد و زير مطالب مهم آن خط بکشيد (يا اين کار را با ماژيک علامت زن انجام دهيد.) به نمودارها و شکل ها دقت کافي داشته باشيد.

از حاشيه نويسي در اين درس استفاده کنيد و همچنين از مطالب خوانده شده ، خلاصه نويسي به عمل آوريد و مطالب خلاصه شده را به صورت نمودار درآوريد و آنها را دسته بندي کنيد.

100 زدن زیست ۱۴۰۲  »   براي حفظ مطالب آن از بحث ياديارها که در فصل دوم مطرح شده استفاده کنيد و با خلاقيت ، مطالب را در قالب نمودارها و ياديارها و… فرا بگيريد. اگر در آزمون‌هاي کانون شرکت مي‌کنيد ،حتمآً بعد از بررسي سوالات نکته هاي هر تست را در حاشيه درس مربوطه يا در دفتر نکته برداري يادداشت نماييد.
100 زدن زیست ۱۴۰۲  »    در هنگام مطالعه ي فصل هاي جديد، مطالب فصل قبل مرور نماييد تا آنها را فراموش نکنيد و بازهم تکرار مي کنم : «اين درس را چندين بار به طور جدي و فعال مرور کنيد.»
با توجه به تغييرات کتاب هاي زيست شناسي نسبت به سال هاي گذشته ، ديگر نمي توان به کتاب زيست پايه ي خاصي (مثلاً پيش دانشگاهي) اهميت بيش تر دارد. اولاً مطالب کتاب هاي زيست بسيار به هم پيوسته مي باشند و براي يادگيري مطالب لازم است تمامي کتاب هاي زيست را (دوم، سوم، پيش دانشگاهي) به دقت مطالعه کرد و ثانياً برخلاف سال هاي گذشته ديگر سهم پايه ي خاصي در پرسش هاي کنکور بيش تر از پايه ي ديگر نيست و مي توان گفت تقريباً تعداد پرسش هاي برابري از هر سه پايه مطرح مي شود.100 زدن زیست ۱۴۰۲    

100 زدن زیست ۱۴۰۲  »   در اين درس بررسي تست هاي سال هاي قبل کنکور سراسري و دانشگاه آزاد بسيار مهم است . تقريباً نيمي از پرسش ها در اين درس در سال هاي قبل به نحوي آمده است . (مثلاً به صورت پرسش هاي مشابه ) که اين امر خود اهميت مرور و بررسي تست هاي سال هاي اخير آزمون سراسري را در اين درس نشان مي دهد.



مشاور گروپ


اما بریم سراغ بودجه بندی زیست کنکور ۱۴۰۲

100 زدن زیست ۱۴۰۲  »    پیش از دسته بندی مباحث لازم به ذکر است تاکید کنیم بیشترین سوالات زیست شناسی را سوالات ترکیبی تشکیل میدهند و شما میتوانید در زیر به جزئیات تعداد سوالات هر فصل توجه کنید.

مبحث مولکول زیستی : این بخش از زیست شناسی تا کنون سوالی را در آزمون های سراسری نداشته است و ممکن است در بودجه بندی زیست ۱۴۰۲ دیده شود!
مبحث سفری به درون سلول : به طور میانگین 1 سوال در هر سال را پوشش داده است.
مبحث سفری در دنیای جانداران : به طور میانگین 1 سوال در هر سال را پوشش داده است.
مبحث گوارش : به طور میانگین 3 سوال در هر سال را پوشش داده است.
مبحث تبادل گاز ها : به طور میانگین 1 سوال در هر سال را پوشش داده است.
مبحث گردش مواد : به طور میانگین 4 سوال در هر سال را پوشش داده است.
مبحث تنظیم محیط داخلی : به طور میانگین 1 سوال در هر سال را پوشش داده است.

بخش دوم :

مبحث حرکت : به طور میانگین2 سوال در هر سال را پوشش داده است.
مبحث ایمنی بدن : به طور میانگین 1 سوال در هر سال را پوشش داده است.
مبحث دستگاه عصبی : به طور میانگین 2 سوال در هر سال را پوشش داده است.
مبحث گردش حواس : به طور میانگین 2 سوال در هر سال را پوشش داده است.
مبحث هورمون ها : به طور میانگین 2 سوال در هر سال را پوشش داده است.
مبحث ماده ژنتیک : این بخش از زیست شناسی تا کنون سوالی را در آزمون های سراسری نداشته است و ممکن است در بودجه بندی زیست ۱۴۰۲ دیده شود!
مبحث کروموزم و میتوز : به طور میانگین 2 سوال در هر سال را پوشش داده است.
مبحث میوز و تولید جنسی : به طور میانگین 1 سوال در هر سال را پوشش داده است.
مبحث خاستگاه ژنتیک : به طور میانگین 4 سوال در هر سال را پوشش داده است.
مبحث تولید مثل گیاهان : به طور میانگین 2 سوال در هر سال را پوشش داده است.
مبحث رشد و نمو گیاهان : به طور میانگین 2 سوال در هر سال را پوشش داده است.
مبحث تولید مثل جانوران : به طور میانگین 2 سوال در هر سال را پوشش داده است.
مبحث پروتئین سازی : به طور میانگین 2 سوال در هر سال را پوشش داده است.

بخش سوم :

مبحث تکنولوژی زیستی : به طور میانگین 1 سوال در هر سال را پوشش داده است.
مبحث پیدایش زندگی : به طور میانگین 2 سوال در هر سال را پوشش داده است.
مبحث تحول گونه ها : به طور میانگین 1 سوال در هر سال را پوشش داده است.
مبحث ژنتیک جمعیت : به طور میانگین 3 سوال در هر سال را پوشش داده است.
مبحث پویایی جمعیت : به طور میانگین 1 سوال در هر سال را پوشش داده است.
مبحث رفتار شناسی : به طور میانگین 2 سوال در هر سال را پوشش داده است.
مبحث شارش انرژی در بدن جانداران : به طور میانگین 4 سوال در هر سال را پوشش داده است.
مبحث ویروس و باکتری : به طور میانگین 3 سوال در هر سال را پوشش داده است.
مبحث آغآزیان : به طور میانگین 4 سوال در هر سال را پوشش داده است.
مبحث قارچ ها : به طور میانگین 2 سوال در هر سال را پوشش داده است.
سوالات ترکیبی : به طور میانگین بین 6 الی 10 سوال در هر سال را پوشش داده است.

مشاور گروپ

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی زیر نظر دانشجویان رشته های علوم پزشکی با شمار زیر تماس بگیرید …

علی منصوری – پزشکی تبریز – عضو دپارتمان مشاوره و برنامه ریزی مشاور گروپ

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه 100 زدن زیست ۱۴۰۲ : وقتی که زیست شناسی سکوی پرتاب می شود ..!

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی