معرفی و بازار کار رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی از زبان دانشجوی شهید بهشتی

بازار کار رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی

جهت مشاوره در زمینه معرفی و بازار کار رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی از زبان دانشجوی شهید بهشتی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

بازار کار رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی : تصمیم گرفتم با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخاب رشته نکاتی رو در خصوص سه تا از پرطرفدارترین رشته های گروه آزمایشی علوم تجربی خدمت شما عزیزان عرض کنم…

بازار کار رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی

بازار کار و مدت زمان تحصیل در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی

بازار کار رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی : کما اینکه دوستانی قبل از من مقایسه هایی بین این دو رشته انجام دادن منتها میگم به مناسبت نزدیک شدن به این ایام و با توجه به اینکه بعضی از دوستان هنوز تردید دارن در انتخاب بین این دو رشته نکاتی که از نظر بنده سودمند واقع میشه به استحضارتون میرسونم .

اول اینکه پروسه ی انتخاب رشته برای یکایک شما عزیزانی که تصمیم به انتخاب رشته در کنکور سراسری گرفتین بسیار مهمه به این دلیل که شما هر رشته ای رو که انتخاب بکنید آیندتون تا حد زیادی و در
واقع شغلتون ، زندگیتون به اون رشته وابسته است علی الخصوص این اتفاق در رشته هایی که مدت تحصیل طولانی تری دارن اتفاق می افته .

 بازار کار رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی : برای معرفی خدمت شما عزیزان عرض کنم که رشته ی پزشکی رشته ای هست که مدت زمان تحصیلش 7ساله در 14 ترم دانشجو در 5 ترم اول دانشجوی علوم پایه محسوب میشه و محل تحصیلش از محیط بالینی کاملا دوره در محل دانشکده ی تحصیلش تعدادی واحد رو میگذرونه و بعد از پاس کردن اون واحدها امتحان تحت عنوان امتحان علوم پایه ی قطبی برگزار میشه و در این امتحان نمره ی حداقل قبولی هست از 200 البته تا این لحظه اطلاعاتی که خدمتتون میرسونم تا این لحظه هست بعد از پذیرفته شدن در این آزمون دانشجو در ترم 6 و 7  وارد محیط بالینی میشه منتها کار عملی انجام میده و دروس دیگه ای رو از قبیل سمیولوژی ، فامئولوژی و پاتولوژی و یه سری از پروسه های دروس مختلف پاس میکنه.

در ترم 6 و 7    به اون دانشجوی دوره ی فیزیوپاتولوژی میگن بعد از اون ترم  8 و 9   استیجری سال 1 ترم
10و11  استیجری سال 2 و بعد از ترم 11 امتحانی تحت عنوان امتحان پره انترنی برگزار میشه و با موفقیت در اون امتحان دانشجوی اینترنی محسوب میشه و وارد ترم12و13و14 میشه .

خب طبیعتا بعد از اون   طرح رو هم نمیگذرونه که البته شرایط تا این لحظه مربوط به این هست که دانشجو در تمام ترم ها نمره ی معدل بالای 16داشته باشه و در امتحان علوم پایه ی قطبی هم جزء 2/5درصد برتر کشوری بشه که استریت میشه و حق اینو داره که قبل از گذروندن طرحش یکبار امتحان تخصص رو شرکت کنه حالا چه قسمت ها مستقیما بعد از دوران عمومی وارد مقطع تخصص بشه چه بعد از گذراندن طرح به دانشجوی تخصص رزدینت میگیم و بعد از اون دانشجو با امتحان دستیاری وارد تخصص مورد علاقش میشه .

بعد از گذروندن سالهای دوران تخصص وارد طرح تخصص میشه و بعد از اون فوق تخصص رو ما داریم شاید به گفتن این صحبتها فکر کنید که پزشکی یه رشته ای هست که واقعا نمیشه واردش شد و خیلی طولانیه منتها برای کسانیکه در واقع این خصوصیاتی که الان میگم خدمتتون رو ندارن رشته ی مناسبیه بعضی از ما دوستان اولویتهای دیگه ای در زندگیمون داریم که بخاطر طولانی شدن رشته ی پزشکی نمیگم بهش نمیرسین ولی دیرتر بهش میرسین بعضی از دوستان حالا از نظر درآمد دوست دارن که در سال های پایین تر و زودتری به اون درآمد برسن .بازار کار رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی/

رشته پزشکی دوران تحصیل طولانی تری نسبت به رشته دندانپزشکی دارد

باید بگم که رشته ی پزشکی از این خبرا نیست در رشته ای مثل دندانپزشکی قطعا در واقع زود بازده تر هست لغتی من میتونم استفاده کنم و حداقلش اینه که اگر دوست ندارید سالهای طولانی از عمرتون رو صرف درس خوندن بکنید در رشته ی دندونپزشکی تفاوتی که داره شما با گرفتن در واقع دکترای عمومی میتونید مطب
بزنید و بیمارای زیادی رو داشته باشید الزام به گرفتن تخصص وجود نداره .

در رشته ی پزشکی هم الزام به گرفتن تخصص وجود نداره ولی خب قاعدتا جامعه ی ما یک پزشک عمومی رو از نظر سطح سواد کمتر میپذیره تا رشته ی دندانپزشکی بنابراین اگه که دنبال زودبازده بودن اون شغلتون هستین در آینده پیشنهاد نمیکنم که به سمت رشته ی پزشکی بیایید و دندانپزشکی برای شما مناسب تر خواهد بود این دیدگاه اول .

پزشکی یا دندانپزشکی ؟ کدامیک بهتر است ؟

دیدگاه دوم همون بحث در واقع تشکیل خونواده هست شاید به سبب طولانی شدن سالهای تحصیل در رشته ی پزشکی این امر دیرتر اتفاق بیفته ولی در رشته ی دندانپزشکی بخاطر سبک تر بودن درس ها امکان اینکه شما در کنار درستون به کارای دیگه ای هم برسید وجود داره من جمله اینکه میتونید در طول اینکه درس میخوند فعالیتهای مختلفی هم در طول روز داشته باشید در رشته ی پزشکی هم میتونید منتها یه مقدار سنگین تر هست .بازار کار رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی/

نکته ی دیگه اینه که در واقع در رابطه با طرح و مدت زمان تحصیلش رشته ی دندونپزشکی در 6سال به اتمام میرسه نه 7سال و در واقع بطور کلی اگر دوست دارید که وارد محیط بالینی بشید از اینکه ساعات زیادی با بیمارانتون در تماس باشید لذت میبرید از محیط بیمارستان لذت میبرید اگر طولانی شدن مدت تحصیل براتون اهمیت کمتری داره و واقعا با تمام وجود در یک کلام میتونم بگم با تمام وجود اومده بودید که وارد رشته ی پزشکی بشید و ناملایماتی که در این راه وجود داره و براتون اهمیتی نداره و از علاقتون کم نمیکنه

من رشته ی پزشکی رو بهتون توصیه میکنم .

در کنار این دو رشته ما رشته ی داروسازی رو داریم که در واقع رشته ی داروسازی هم نیاز به گرفتن تخصص برای وارد شدن تو بازار کار به اون صورت نداره شما با گرفتن دکترای عمومی میتونید وارد بازار کار شوید.
  شما میتونید خودتون بعد از اینکه حالا یه تعدادی امتیاز رو جمع آوری میکنید ابتدا در نقاط دورتری از شهر یعنی در ابتدا در کلان شهرها و در جاهای اصلی مکانای اصلی به شما مجوز تأسیس داروخانه رو نمیدن ولی میتونید با جمع آوری امتیاز اول از نقاط حالا دور افتاده تر در شهرها شروع به زدن داروخانه میکنید و بعد از اون کم کم این داروخانتون رو به جاهایی که حالا تمایل دارد انتقال بدید در نهایت امیدوار هستم که تمامی دوستان در انتخاب رشته موفق باشن و انتخاب آگاهانه داشته باشن با آرزوی موفقیت برای همه ی شما عزیزان.

پارسا محمدی -دندانپزشکی شهید بهشتی

مشاور گروپ

خدمات مشاوره تلفنی مشاور گروپ در زمینه مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره برنامه ریزی درسی

مشاوره برنامه ریزی کنکور

مشاوره کنکور تلفنی (مشاوره کنکور سراسری)

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره انتخاب رشته تلفنی

مشاوره تحصیل در خارج از کشور

مشاوره معافیت تحصیلی

مشاوره معرفی رشته های دانشگاهی

مشاوره معرفی دانشگاه های کشور

مشاوره پذیرش دانشگاه بدون کنکور

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

مشاوره کنکور دکتری تلفنی

مشاوره انتخاب رشته ارشد

مشاوره انتخاب رشته دکتری

مشاوره ثبت نام کنکور

مشاوره انتخاب رشته

4.7/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه معرفی و بازار کار رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی از زبان دانشجوی شهید بهشتی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. سولماز

    سلام . بنده ۲۸ سالمه کارشناس اتاق عمل هستم و استخدام رسمی و تعهدی هستم بنظرتون میشه دوباره کنکور بدم؟ . ارزش داره ؟ از شیفت دادن و جو بیمارستان خسته شدم .دلم فقط یه مطب اروم دندون پزشکی میخواد .

    پاسخ
    1. user3

      بنده از توانایی ها و اهداف شما خبر ندارم.اگر توانشو دارید میتونید شانستون رو امتحان کنید

      پاسخ
  2. آرش

    سلام خسته نباشید،خواهشا به این سوال جواب بدین?
    از نظر شما رشته ای که هم بشه تشکیل خانواده داد و هم بشه درکنارش کار کرد و اینده خوبی داشته باشه از بین این سه تا کدومه؟؟

    لطفا جواب بدین ضروریه واسم?

    پاسخ
    1. user3

      دندانپزشکی

      پاسخ
  3. پزشک

    سلام و درود
    ببخشید دراند یه متخصص ارتوپد چقدره؟

    پاسخ
  4. دکتر نیما

    سلام . خسته نباشید .برای تاسیس داروخانه ای که ماهانه حدودا ۴۰ تومن دربیاره . حدودا قیمت مجوز کارکرده چقدر هست ؟؟؟( میدونم شهر و شرایطشم مهمه ولی حدودا چقدره )

    و سوال دوم اینکه قیمت مجوز خام برای داروخانه ای که درآمد بالا داشته باشه حدودا چقدر میشه ؟؟!( توی شهر معمولی مثلا )؟؟

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      نمیشه قیمت دقیقی گفت چون همونطور که گفتید شرایط فرق داره اما در کل بالای 1 میلیارد
      اینم فرق میکنه باز.400-500 میلیون و حتی بالاتر

      پاسخ
  5. عباس حیدری

    سلام . چند بار نوشتم به سوالم جواب ندادین . تخصص بالینی هم طرح 4 ساله اجباری داره مثل تخصص های رشته پزشکی ؟ اگه آره درامد تو طرح تخصص چقدره ؟

    یه سوال دیگه اینکه امسال گفتن البرز ساعتی 67500 رو واسه مسئول فنی اعلام کرده . ایا تو البرز و تهران اجرایی میشه ؟

    لطفا لطفا جواب بدین

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      بله طرح دارن اما حقیقتا از حقوقشون خبری ندارم
      خیر تهران ساعتی ۴۷ تومن اعلام کرده با توجه به حقوق ۹ میلیونی که گذاشتن.ساعتی ۶۷۵۰۰ میشد ۱۳ میلیون

      پاسخ
  6. محمد

    آقا واقعا آیا رشته های علوم پزشکی اونقدری که میگن پردرآمد هستن؟من از پزشک و دندانپزشک و داروساز و فیزیوتراپ پرسیدم و هیچ کدوم راضی نیستن واقعا

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      کسایی که به امید درآمد بالا وارد رشته های پزشکی میشن قدم تو راه اشتباهی میزارن و اون چیزی که از دور میبینن صرفا یه سرابه. من به شما میگم که درآمد یه سوپرمارکت از درآمد ۸۰ درصد علوم پزشکی بالاست.البته حرفم الان ملموس نیست اما یکی دو سال پس از ورود به دانشگاه ملموس میشه

      پاسخ
  7. زهرا

    سلام آقای مشاور به نظر شما برای یه خانوم کدوم یکی ازسه رشته مناسب تره؟بعضیا میگن دارو اشباع شده واسه همین مجوز تاسیس داروخانه نمیدن درسته؟اینکه میگن دروس دارو سختن یعنی باید مثل دانشجوها پزشکی همش درس بخونی؟گرفتن تخصص دارو سخت تره یا تخصص پزشکی ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      باید مشخص کنید مناسب از چه نظر؟سوالتون خیلی کلی هست
      بله مجوز کم میدن اما خب اگه وضع مالیتون خوبه میشه مجوز خرید و در این صورت دارو مناسب ترین هست
      بله درسته
      تخصص پزشکی سخت تره

      پاسخ
  8. مرتضی حیدری

    سلام .خواهشا جواب بدید ???

    به نظر شما کسی که میخواد فقط تا مقطع دکترا ادامه بده و در ایران هم بمونه کدام رشته از این ۳ تا رشته در ۷یا ۸ سال دیگه پردرآمدترند؟؟؟؟!

    به نظرتون رشته علوم آزمایشگاهی نسبت به این ۳ تا رشته بهتر نیست ؟؟؟،

    دکترای علوم آزمایشگاهی به شرط تاسیس آزمایشگاه درآمدش از دکترای داروسازی با تاسیس داروخانه بیشتر هست یا نه ؟؟!

    ویه سوال دیگه . اینکه کسی که کارشناسی زیست شناسی سلولی مولکولی داره میتونه در صورت گرفتن دکترا مثل دکترای علوم آزمایشگاهی ، آزمایشگاه تاسیس کنه؟؟؟؟

    پاسخ
    1. user3

      بله بالا بوده
      هم کنکور اسون بود هم بچه ها بهتر بودن
      اگر عمومی ها رو بالا بزنید میشه

      پاسخ
    2. user3

      سلام
      ترجیح میدم به سوالات در مورد درامد جواب ندم!
      سوال اخرتون بله میتونه

      پاسخ
  9. مرجان

    سلام برای مهاجرت از چه نظر داروسازی بهتره؟لطفا در این مورد بیشتر توضیح بدین چون فقط یه خط گفتین.
    بعد مدرک دکترا دارو خارج از کشور کلا وجود نداره و در حد ارشد قبول دارند این مورد درسته؟
    برای داروسازی با کار در شرکت های خصوصی داروسازی و ارایشی و بهداشتی و یا کار تحقیقاتی میشه درامد 20 ملیونی متصور شد؟
    بطفا کامل یا در صوت کمبود وقت به یکی دوتاش به ترتیب از بالا پاسخ بدین .ممنون

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      به هر حال داروسازی رشته ای هست که حالت پژوهش محور داره و غرب بهش بیشتر توجه میکنه
      رشته های پزشکی و دندان و دارو در بیشتر کشورهای غربی از کارشناسی شروع میشن و به بالاتر میرن و این فقط مختص دارو نیست
      بله میشه

      پاسخ
  10. هانیه

    سلام یه سوال داشتم که من دندون رو دوست دارم امابخاطر گسترده نبودن کاراش یه مقدار مردد شدم و کمی به جراحی پلاستیک فکر میکنم نظرم درسته یا اشتباه فکرمیکنم

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      نظرتون در مورد چی درسته یا اشتباه؟اگر منظورتون گستره علمی دندانپزشکی هست بله محدود هست

      پاسخ
  11. شایان

    سلام

    با مدرک تخصص داروسازی میشه ب دنبال تاسیس داروخانه بود؟

    مدرک ماقبل تخصص، کارشناسی ارشدشیمی است.

    ممنونم

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      صرفا میتونید مجوز رو از یه داروخانه دار بخرید وگرنه مجوز جدید صرفا برای افرادی با پایه داروسازی صادر میشه

      پاسخ
  12. bb-a

    سلام.خسته نباشید ممنون میشم به سوالام جواب بدین.

    1-فردی که تخصص داروی بالینی داره به ازای چند ساعت کار در بیمارستان ماهیانه چقدر از بیمارستان حقوق میگیره؟

    2-فردی که فارغ التحصیل داروی بالینی هست میتونه تو شهر خودش عضو هیئت علمی بشه یا باید بره شهری که اعلام نیاز میکنه؟خیلی ممنون.

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      پول که از بیمارستان های خصوصی و دولتی گرفته میشه فرق داره.نمیشه نرخ خاصی گفت.در کل درامدشون حداقل 15 تومن
      اگر اون شهر دانشکده دارو بله

      پاسخ
  13. نیما

    سلام میخواستم بپرسم با این وضعیت که مجوز داروخونه ازاد شده،درامد داروخونه هم بد میشه؟درسته؟

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      فعلا تغییری نکرده.

      پاسخ
  14. عرفان

    سلام ….حداقل حقوق متخصص داروساز که در شرکت های داروسازی کار میکنه چقدر هست

    تو شهر ما یه شرکت داروسازی هست دکتر عمومی داروساز ماهی 15 میگیره

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      معمولا حداقل 10 تومن هست

      پاسخ
  15. L-P

    سلام . چه کسانی از طرح دندان یا دارو معاف هستند ؟؟؟؟

    معافیت شامل تک فرزندان میشه ؟؟؟

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      گوگل سرچ کنید
      بله تک فرزندها معاف هستن

      پاسخ
  16. میثم

    سلام . راستش من دانشجو دارو هستم و وضعیت مالیمون خوب نیس راهی وجود داره کسی که پول زیادی هم نداره هم مهاجرت کنه حالا نه لزوما امریکا کانادا همین ترکیه گرجستان میشه جواب بدین

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      بله میشه بعضی کشورا امکانات و حقوق میدن و نیرو کار میخوان.مثلا کشورای حوزه خلیج فارس و…

      پاسخ
  17. داروسازم

    الان که دارم این کامنت رو میذارم توی داروخانه شیفت هستم. این رشته به قدری بی خود هست که آدم نمیدونه از کجا شروع کنه. توی دانشگاه دو سه سال اول جوری با رفرنس های علمی و آکادمیک مواجه میشید که فکر می کنید در آینده قراره چه آدم مهمی بشید. بعد از سال ۴ ام که میتونید شیفت داروخونه برید میفهمید که هیچ نقشی تو روند درمانی ندارید. داروخونه ها اکثرا برای افراد بی سواد هستند و شما به عنوان داروساز برای این افراد کار می کنید اما واقعیت اینه که داروخونه ها ففط حضور فیزیکی شما رو میخوان برای این که چند وقت یک بار بازرسی از داروخونه ها انجام میشه و عملا هیچ اختیاری شما ندارید. نسخه پیچ ها خودشون رو دکتر جا می زنند و به مردم دارو میدن شما هم یه گوشه نشستی نگاه می کنی در رابطه با نسخه ها هم حرفه ای ترین کاری که میتونی بکنی اینه که دارو ها رو بریزی تو کیسه بدی دست بیمار. حتی اگر توی نسخه هر دارویی نوشته باشن واسه کسی شما حق دخالت نداری و هر چیزی بخوای بگی پزشک میاد میگه تو کار من دخالت نکن هر کسی که میخواد بره رشته ی داروسازی فکر کنه ببینه تو زندگیش تا حالا به داروساز نیازی پیدا کرده؟ اصنلا داروساز رو میشناسه؟ خلاصه بعضی داروخونه ها مثل بقالی هستند و شما رو فقط برای رد کردن بازرس میخوان. بیمارستان ها نیازی به داروساز ندارند به دلیل این که سیستم پزشک سالاره و مردم فقط پزشک رو میشناسند داروساز رو تو بیمارستان راه نمیدن. تنها حیطه ای که برای داروساز وجود داره کارخونه های داروسازی هستند که به سختی نیروی داروساز میگیرند و حقوق خیلی کمی می دهند. در کل داروسازی با این که از نظر میزان درس خوندن اندازه ی پزشک و دندونپزشکه ولی از نظر کاری آینده ی شغلی نداره و قابل مقایسه نیست. اگر رتبه ی کنکورتون به پزشکی و دندونپزشکی نمیرسه برید سمت مامایی و فیزیوتراپی و علوم آزمایشگاهی. هم درامدشون بیشتره هم شان و احترام به هیچ وجه داروسازی نیایید. این رشته خانمان سوزه و کسی که این رشته بیاد مثل من و خیلی دیگه از داروسازها یه فرد افسرده و بی اعتماد به نفس میشه. به زندگی خودتون رحم کنید. بخوام از بدبختی و بی خود بودن این رشته بگم میتونم ده جلد کتاب بنویسم.

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی