رشته ی پرستاری و بررسی بازار کار موجود برای قبولی های کنکور 99

رشته ی پرستاری و بررسی بازار کار موجود برای قبولی های کنکور 99

جهت مشاوره در زمینه رشته ی پرستاری و بررسی بازار کار موجود برای قبولی های کنکور 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

رشته ی پرستاری و بررسی بازار کار موجود برای قبولی های کنکور 99 :  در این مطلب اختصاصی به معرفی و بررسی بازار کار موجود رشته پرستاری ,بازار کار رشته پرستاری دولتی,بازار کار رشته پرستاری دانشگاه آزاد,بازار کار رشته پرستاری در ایران,بازار کار رشته پرستاری برای مردان,بازار کار رشته پرستاری دندانپزشکی,بازار کار رشته پرستاری خارج از کشور,بازار کار رشته پرستاری در آلمان و … پرداخته ایم. با ما همراه شوید …


رشته ی پرستاری و بررسی بازار کار موجود برای قبولی های کنکور 99

سلام دوستان و همراهان عزیز سایت مشاورگروپ … در این مطلب اختصاصی به معرفی و بررسی بازار کار موجود رشته پرستاری پرداخته ایم. با ما همراه شوید …


معرفی رشته ی پرستاری و بازار کار موجود 

داشتن مهارت عملی بالا برای رشته پرستاری

رشته ی پرستاری و بررسی بازار کار موجود برای قبولی های کنکور 99 ؛  پرستاری یکی از رشته های کلیدی و مهم علوم پزشکی محسوب میشه و متخصصین این رشته هم باید بتونن مهارت های عملی بالایی داشته باشن تو کارشون و مطمئنا همین مهارت هاست که آینده ی شغلی اینها رو تعیین میکنه.

2 3داشتن شرایط سخت قرار گرفتن پرستار

پرستاری رابط بین پزشک ، بیمار هستش و باید بتونه از نظر روانی هم بیمار رو ساپورت کنه و هم همراه بیمار رو ، چون به هر حال در شرایط ناخوشایندی قرار دارند . زحمت این رشته خیلی زیاده ، این رشته یکی از رشته های سخت محسوب میشه علل الخصوص تو قسمتهای اورژانس ، جراحی و داخلی ولی تو بعضی از بخش ها یه خرده ساده تر هستش مثل بخش مراقبتهای ویژه ، آی سی یو و و سی سی یو که به هر حال یه سری قلق های خاص مخصوص این بخش وجود داره .

2 3ناخوشایند بودن برخی موارد برای پرستار

که اینا رو پرستارها باید خوب بلد باشن به علت اینکه حالا پرستار وقت زیادی رو با بیمار ، همراه بیمار سپری میکنه و به علت همون شرایط ناخوشایندی که گفتم خدمتتون .

2 3تصور اشتباه همراه بیمار روی پرستار

همچنین یکسری ناآگاهی هایی که وجود داره به هر حال همراه های بیمار گاهی وقتا فک میکنن که پرستار می تونه دارو تجویز کنه ، می تونه بیمار رو معاینه کنه و می تونه خیلی از کارها و به هر حال چون این تصور اشتباه وجود داره یه درگیری هایی بوجود میاد ، یه بحث هایی ، مسائلی پیش میاد که شاید برای شما ناخوشایند باشه .

2 3انتخاب رشته پرستاری براساس اطلاعات دقیق و موثق

اگر می خواهید پرستاری رو انتخاب کنید باید از همین الان آماده ی برخورد با این مسائل باشید و پرستار باید یه خرده تو کارش هم باحوصله باشه ، به هر حال پرستار خوب ، پرستاریه که بتونه این شرایط رو مدیریت کنه ، اطلاعات پرستار باید یه خرده بالا باشه اطلاعات دارویی ، اطلاعات بیماری باید درس های پزشکی تا حدودی بلد باشه ،حالا با عمق کمتر ! ما همیشه میگیم پرستاری همون پزشکی دوم هستش اما با عمق کم .

2 3ارتباط خوب نداشتن بین پرستار و پزشک

در بسیاری از مراکز درمانی کشور رابطه ی خوبی بین پزشک و پرستار وجود نداره این یک حقیقته که باید گفته بشه و علتش اینه که پرستار فکر میکنه که خیلی از کارهای سخت رو داره انجام میده ولی حق الزحمه ای که دریافت میکنه خیلی ناچیزه و پزشک به این فکر میکنه که من خیلی درس خوندم و من اطلاعات علمی زیادی رو دارم و می تونم به همه دستور بدم شاید و این همیشه باعث ایجاد مشکل می شود و لذا باید آماده ی اینم باشید . ولی به هر حال یه سری از جاها هست و این مشکل پیش نمی یاد ولی باید آمادگیشو حتما داشته باشیم .

2 3قوانین و شرایط دوران 1347 برای پرستار

طبق قانون 1347 پرستار نمی تونه دارو تجویز کنه یا حالا مهر داشته باشه یا بصورت مجزا کار کنه و حتما زیر نظر پزشک توی کلینک یا درمانگاه مشغول فعالیت باشه برخلاف رشته ی مامایی که ماماها میتونن مهر داشته باشن و داروها رو هم حالا بعضا تجویز کنن .

2 3شرایط سخت پرستارهای طرحی

پرستارهای طرحی که طرح میگذارنند باید خیلی شیفت بدن ، یعنی پوستشون ، کنده میشه و چون به هر حال ترم طرح هستن ، حالا ترم پایینی هستن یه خرده بهشون بیشتر شیفت می خوره و تقریبا سه رو در هفته شیفت های کامل دارن یعنی شیفت های تمام روز ، دو شیفته و در سایر روزها هم شیفت های تک شیفته هستن و با این حال خیلی بهشون سخت میگذره تو این دوره ی طرح و هر چقدر که حالا تجربه بالاتری داشته باشی و تو کارت سابقه ی بیشتری داشته باشی حالا میتونی کمتر شیفت برداری .

1 1روش ادامه ی تحصیل برای رشته ی پرستاری

اگه میخواییم راجب ادامه تحصیل تو این رشته صحبت کنیم خیلی ادامه تحصیل جالبی نداره در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیره و پس از اینکه مدرکشو گرفت میتونه پست مدیریتی هم داشته باشه مثل سرپرست ها که حقوق این افراد شاید300-400 بیشتر باشه از حقوق یک پرستار پایه و خیلی بیشتر نیست و باید کارهای عملیاتی رو هم انجام بده یعنی این نیست که شما بگید حالا صرفا پست مدیریتی هستش نه باید در کنارش هم کار انجام بده .

cancel 150x150 1جالب نبودن دکترای رشته ی پرستاری

در رشته ی دکترا زیاد جالب نیست و من با یکی از دانشجوهای دکترا که صحبت کردم می گفتش که اصلا راضی نیستم و نهایتا انتهای دکترای پرستاری نهایتا اینه که شما یک استاد دانشگاه باشی و تدریس کنی و اگر خیلی هم شانس بیاری هیئت علمی باشی و صرفا یک حقوق هیئت علمی بگیری و هیچ آینده ی کاری برای دکترای این رشته تو ایران وجود نداره اگه اشتباه نکنم 12تا دانشگاه تو ایران دکترا رو میپذیرن .

1589013333 6 1درآمد و حقوق رشته ی پرستاری برای اکثر دانشجوها

حالا بریم سراغ درآمد که شاید برا خیلی از دانشجوها خیلی مهم باشه این بحث درآمد یک پرستار پس از اینکه فارغ التحصیل تو رشته ی کارشناسی می تونه تو بخش های دولتی توی آزمون های استخدامی شرکت کنه و به علت اینکه حالا یه خرده پذیرش کمتر و سهمیه ها بیشتر شده میشه گفت قبولی توی بیمارستان های دولتی یه خرده سخت شده البته حقوق بیشتری هم داره نسبت به جاهای دیگه .

1589013333 6 1در آمد و حقوق پرستارهای طرحی

و یا اینکه دیگه در مراکز خصوصی و به هر حال کلینیک ها مشغول به فعالیت باشه که اکثرا پرستارها سعی میکنن که خودشون رو توی مراکزی جا کنن . درآمد یک پرستار طرحی تقریبا دو تا دویست هستش و اگر تو بیمارستان باشه همونجور که گفتم یه خرده بیشتر میشه ، در آمد پایه یک وهشتصد محسوب میشه واسه پرستارهایی که طرح نیستن و اگه اضافه کاری داشته باشن قطعا این مقدار بیشتر هم میشه واسه سر پرستار تا 3/5 هم درآمد داشتیم .

2 3اضافه کارهای پرستار در بحث حقوق و درآمد

و اگر بتونه که فول تر کار کنه چون من با یکی از پرستارها که می شناختم تمام شیفت ها رو برمی داشت تقریبا شاید ماهی یه روز رو آف بود یعنی تمام شیفت های ماه رو بر می داشت و واقعا هم خسته کننده هستش به هر حال ولی حقوقی معادل 4/5تا5 می گرفت و دیگه بستگی به میزان کارتون داره این در آمد ولی دیگه بیشتر از این و کمتر از این دیگه نیستش یعنی بین یک وهشتصد تا 5تومن هستش حقوق این رشته .

2 3بازار کار پرستاری در بیمارستان ها و مراکز

از نظر بازار کار ، بازار کار پرستاری هنوزم نسبت به سایر رشته ها بالا هستش و فارغ التحصیلای این رشته سریعتر وارد بازار کار میشن و طی سال های 84 تا 92 بازار این رشته خیلی بیشتر بود و این آمار تو سال های اخیر یه خرده کمتر شد .

2 3بالا بودن مهارت فردی یک پرستار

به هر حال هر چقدر هم که مهارت فردی یک پرستار بیشتر باشه قطعا می تونه درآمد بهتری هم داشته باشه از نظر رضایت شغلی دانشجوی پرستاری اکثرا از شغلشون راضی نیستند و میگن درآمدی که ما داریم نهایتا باید خرج خودمون کنیم حالا کمر درد ، زانو درد در آینده و این پولی که در میاریم خیلی زیاد نیست و خسته کننده هست .

2 3تنش و استرس های رشته ی پرستاری

به هر حال یه سری درگیری های ذهنی هم گفتم که وجود داره یه سری تنش ها و استرس ها توی این شغل وجود داره که علتش همون ارتباط مستقیم با بیمار و همراه بیمار هستش و به هر حال دانشگاه این رشته بصورت غالب راضی نبودن از رشته ی خودشون.

نتیجه گیری : من بعنوان یک نتیجه گیری در انتها به خدمتتون عرض کنم پرستاری یک شغل پر زحمت و پر استرس و بازار کار نسبتا خوب و آینده ی ادامه تحصیل ضعیف محسوب میشه و دانشجوهای این رشته عمدتا از کار خودشون هم راضی نیستن و همین عامل باعث شده که خیلی از این دانشجوها بیان و توی کنکور سراسری شرکت کنن تا شانس خودشون واسه ورود به یه رشته ی دیگه که حالا زحمت کمتری داشته باشه و شاید یه خرده شآن بیشتری داشته باشه بسنجن .

پیروز باشید …




1.5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه رشته ی پرستاری و بررسی بازار کار موجود برای قبولی های کنکور 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. مهسا

    سلام من سهمیه پنج درصد دارم و منطقه یکم میخواستم بدونم اخرین رتبه قبولی پرستاری دانشگاه دولتی هم تو سهمیه پنج درصد و هم منطقه یک چنده؟شهرش مهم نیس

    پاسخ
  2. مهسا

    سلام من سهمیه پنج درصد دارم و منطقه یکم میخواستم بدونم اخرین رتبه قبولی پرستاری دانشگاه دولتی تو سهمیه پنج درصد و منطقه یک چنده؟شهرش مهم نیس

    پاسخ
  3. ولید

    سلام خدمت بنیان گذار جمهوری اسلامی و عوامل آن
    بنده 33 ساله کارشناسی مدیریت بازرگانی خدمت رفته و چهارسال سابقه بیمه هم دارم لطفا راهنمایی کنید
    تشکر

    پاسخ
  4. میترا

    سلام خسته نباشید چند بار در پست تخمین رتبه پیام دادم پاسخ ندادین

    بنظرتون با سهمیه25 درصد و با این درصدا دندان پزشکی یا داروسازی سراسری یا حداقل آزاد شهرایی مثل تبریز شیراز اصفهان تهران قبول بشم

    ادبیات35

    عربی35

    دینی50

    زبان50

    فیزیک40

    زیست30_40

    ریاضی 10_15

    شیمی 60_70

    لطفا سریع پاسخ بدید خیلی مهمه:(

    اگ قبول نمیشم کدومارو افزایش بدم

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      در کل پارسال قبول شدن اما امسال رو نمیشه گفت زیست رو افزایش بدید

      پاسخ
  5. محسن

    سلام وقت بخیر برای کنکور۹۹ باسهمیه بسیج فعال

    دروس با درصد

    زیست ۷۰

    شیمی ۵۰

    فیزیک ۴۰

    ادبیات ۸۰

    دینی ۸۰

    عربی۶۰

    زبان ۶۰

    ریاضی۱۰

    میشه پزشکی تهران ازاد پردیس قبول شد ؟

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      بسیج فعال از پارسال حذف شد
      احتمال نمیدم

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403