رشته های ممنوع اتباع غیرایرانی 1402

رشته های ممنوع برای داوطلبان اتباع غیرایرانی

جهت مشاوره در زمینه رشته های ممنوع اتباع غیرایرانی 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

رشته های ممنوع اتباع غیرایرانی 1402 و یا اینکه اتباع غیر ایرانی در چه رشته هایی و چه مناطقی نمی توانند تحصیل نمایند از سوال هایی است که اتباع عزیز و گرامی غیر ایرانی ساکن در کشور جویای پاسخ آن اند. بر طبق آخرین صلاح دید و اعلام سازمان محترم سنجش با نگاه به جوانب متعددی که مدیران مربوطه در نظر گرفته اند رشته ها و مناطق ممنوع برای تحصیل اتباع محترم غیر ایرانی برای سال 1402  مشخص گردید. بر این اساس پذیرش اتباع غیرایرانی در رشته هایی که منجر به ایجاد تعهدات استخدامی برای جمهوری اسلامی ایران نماید امکان پذیر می باشد.

رشته های ممنوع اتباع غیرایرانی 1402

رشته های ممنوع اتباع غیرایرانی 1402 شامل:

فیزیک اتمی، فیزیک هسته ای، فیزیک مولکولی (پلاسما)، فیزیک ذرات بنیادی، مهندسی پلاسما، مهندسی ایمنی (گرایش بازرسی فنی و حفاظت هواپیما)، مهندسی تعمیر و نگهداری (هلیکوپتر و هواپیما)، مهندسی هوا فضا، مهندسی هوانوردی (خلبانی، ناوبری هواپیما، تعمیر و نگهداری هواپیما، خلبانی هلیکوپتر و مراقبت پرواز)، علوم نظامی، الکترونیک هواپیمایی، تعمیر و نگهداری هواپیما، مخابرات هواپیما، مراقبت پرواز، فناوری اطلاعات IT (گرایش مخابرات امن)، مهندسی فناوری ماهواره و مهندسی کامپیوتر (گرایش رایانش امن) جزء رشته های ممنوع اتباع غیرایرانی می باشد.

رشته های ممنوع برای داوطلبان اتباع غیرایرانی 98

مناطق ممنوع تحصیلی اتباع غیرایرانی 1402

هر یک از اتباع غیرایرانی که متقاضی شرکت در آزمون های سراسری می باشند، باید واجد شرایط اعلام شده در دفترچه های راهنمای هر یک از آزمون های مربوطه  باشند. ایشان باید در زمان انتخاب رشته، محل تحصیل خود را با توجه به شرایط و ضوابط مربوط انتخاب نمایند.

اتباع غیرایرانی مقیم، مجاز به انتخاب رشته در مناطق ممنوعه نمی باشند. بدیهی است در صورت پذیرش و اعلام قبولی داوطلبان غیرایرانی در رشته ها و مناطق ممنوعه، پذیرش آنان در دانشگاه ها لغو خواهد شد. در این صورت امکان بررسی جهت رشته های مناطق مجاز به هیچ عنوان برای این عزیزان مقدور نمی باشد و از ثبت نام آنان ممانعت به عمل خواهد آمد.

یک تبصره خوب: آن دسته از اتباع غیرایرانی گرامی که دارای تابعیت  جمهوری اسلامی ایران می باشند، محدودیتی برای تردد و یا سکونت در هیچ یک از شهرها و یا مناطق کشور را ندارند.

آذربایجان شرقی:  اقامت اتباع افغانی در سطح استان (بغیر از شهرستان تبریز) ممنوع می باشد.

آذربایجان غربی: اقامت اتباع افغانی در سطح استان (بغیر از شهرستان ارومیه) و سایر اتباع غیرایرانی در شهرهای مرزی استان ممنوع می باشد.

اردبیل:  اقامت اتباع افغانی در سطح استان (بغیر از شهرستان اردبیل) و اقامت اتباع عراقی در شهرستان های پارس آباد، بیله سوار، گرمی، مشکین شهر و نمین ممنوع می باشد.

اصفهان:  اقامت اتباع افغانی در شهرستان های نطنز، فریدن، فریدون شهر، سمیرم، چادگان، خوانسار، دهاقان، نائین، گلپایگان، خور وبیابانک، اردستان و بخش ابوزید از شهرستان آران و بیدگل ممنوع می باشد.

البرز: اقامت اتباع غیرایرانی در کل استان بلامانع است.

ایلام: اقامت اتباع افغانی در سطح استان (بغیر از شهرستان ایلام) و اقامت سایر اتباع غیرایرانی در شهرستانهای مهران، دهلران و شهرهای مرزی استان ممنوع می باشد.

بوشهر: اقامت اتباع افغانی در شهرستانهای دیلم و گناوه ممنوع می باشد.

تهران: اقامت اتباع غیرایرانی در کل استان (به استثناء منطقه خجیر در منطقه 13 شهرداری تهران برای اتباع افغانی) بلامانع می باشد.

چهارمحال و بختیاری: اقامت اتباع افغانی در سطح استان (بغیر از شهرستان شهرکرد) ممنوع می باشد.

خراسان جنوبی: اقامت کلیه اتباع غیرایرانی در شهرستانهای مرزی نهبندان، سربیشه، درمیان، قائن، زیرکوه، فردوس، سرایان و طبس ممنوع می باشد. اقامت اتباع افغانی در شهرستانهای خوسف و بیرجند مجاز است. اقامت اتباع عراقی در سطح استان (بغیر از شهرستان بیرجند) ممنوع می باشد.

خراسان رضوی:  اقامت اتباع افغانی در شهرستانهای مرزی تربت جام، قوچان، تایباد، خواف، سرخس، کلات نادری و درگز ممنوع می باشد.

خراسان شمالی:  اقامت اتباع افغانی و عراقی در سطح استان (بغیر از شهرستان بجنورد) ممنوع می باشد.

خوزستان: اقامت اتباع افغانی در سطح استان (بغیر از شهرستانهای اهواز و گتوند) و اقامت و تردد سایر اتباع غیرایرانی در شهرستانهای آبادان، خرمشهر و دشتآزادگان ممنوع می باشد. تبصره: اقامت اتباع غیرایرانی دارنده گذرنامه و اقامت معتبر در شهرستانهای آبادان و خرمشهر بلامانع است.

زنجان: اقامت اتباع افغانی در سطح استان (بغیر از شهرستان زنجان) ممنوع می باشد و صرفاً شهرستانهای زنجان و خدابنده برای اقامت اتباع عراقی مجاز است.

سمنان: تردد و اقامت اتباع غیرایرانی در منطقه گرمسار و ورودی قصر بهرام، مرکز آزمایش معراج یک و منطقه دامغان از جاده جندق به طرف مرکز آزمایش سراج و اقامت اتباع افغانی در شهرستان های شاهرود و دامغان ممنوع می باشد.

سیستان و بلوچستان:  اقامت اتباع افغانی و عراقی در کل استان (بغیر از شهرستان زاهدان) و اقامت و تردد اتباع غیرایرانی در شهرستانهای زابل، هیرمند، زهک و نیز بخشهای مرزی شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان و چابهار ممنوع می باشد.

فارس: اقامت اتباع افغانی در شهرستانهای فیروزآباد، فراشبند، داراب، ارسنجان، فسا، مُهر، رستم، خنج و نیریز ممنوع می باشد.

قزوین: اقامت اتباع افغانی در کل استان (بغیر از شهرستان قزوین)، ممنوع می باشد.

قم: اقامت اتباع غیرایرانی در کل استان بلامانع است.

کردستان: اقامت اتباع افغانی در سطح استان (بغیر از شهرستان سنندج) و اقامت کلیه اتباع غیرایرانی در بخش مرکزی شهرستان سقز و شهرستانهای بانه و مریوان و همچنین شهرهای مرزی استان (به استثنای مهمان شهرها) ممنوع می باشد.

کرمان: اقامت اتباع افغانی در شهرستان های عنبرآباد، بافت، منوجان، قلعهگنج، بم، فهرج، رودبار، فاریاب، نرماشیر، کهنوج، جیرفت، انار و ریگان و همچنین اقامت اتباع عراقی در سطح استان (بغیر از شهرستان کرمان) ممنوع می باشد.

کرمانشاه: اقامت اتباع افغانی در سطح استان (بغیر از شهرستان کرمانشاه) و کلیه اتباع غیرایرانی در شهرهای مرزی استان ممنوع می باشد.

کهگیلویه و بویراحمد:  اقامت اتباع افغانی در سطح استان (بغیر از شهرستان یاسوج) ممنوع می باشد.

گلستان: اقامت اتباع افغانی در کل استان (بغیر از شهرستانهای گرگان و گنبد) ممنوع می باشد.

گیلان: اقامت اتباع افغانی در سطح استان (بغیر از شهرستان رشت) ممنوع می باشد.

لرستان: اقامت اتباع افغانی در سطح استان (بغیر از شهرستان خرمآباد) ممنوع می باشد.

مازندران: اقامت اتباع افغانی در سطح استان (بغیر از شهرستان ساری) ممنوع می باشد.

مرکزی: اقامت اتباع افغانی در شهرستانهای آشتیان، تفرش، فراهان، فرمهین، خمین، شازند، محلات، زرندیه، کمیجان و خنداب ممنوع می باشد.

هرمزگان: اقامت اتباع غیرایرانی صرفاً در شهرستانهای ابوموسی و جاسک ممنوع می باشد.

همدان: اقامت اتباع افغانی در سطح استان (بغیر از شهرستان همدان) ممنوع می باشد.

یزد: اقامت اتباع افغانی صرفاً در شهرستانهای خاتم و بافق ممنوع می باشد.


برای آگاهی از جدیدترین اخبار رشته های ممنوع اتباع غیرایرانی با کارشناسان اختصاصی این دانشگاه در مجموعه مشاور گروپ تماس بگیرید.

سوالات متداول رشته های ممنوع اتباع غیرایرانی 1402


✔️کدام رشته ها برای داوطلبان اتباع غیر ایرانی ممنوع است؟

✔️پذیرش اتباع غیرایرانی در رشته هایی که منجر به ایجاد تعهدات استخدامی برای جمهوری اسلامی ایران شود، ممنوع است. رشته ها و مناطق ممنوعه برای تحصیل اتباع غیرایرانی در این مقاله آمده است.

✔️مناطق ممنوعه برای انتخاب محل تحصیل اتباع غیرایرانی کجا هستند؟

✔️جدول مناطق ممنوعه برای انتخاب محل تحصیل اتباع غیرایرانی درهمین مقاله به طور کامل جمع آوری شده است.

✔️شرایط اتباع غیر ایرانی دارای دفترچه مخصوص مدرک اقامت ویژه چگونه است؟

✔️آن دسته از اتباع غیرایرانی که دارای «دفترچه مخصوص مدرک اقامت ویژه» صادره از سوی پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هستند، محدودیتی برای تردد و یا سکونت در هیچیک از شهرها و یا مناطق کشور را ندارند.

2.1/5 - (7 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه رشته های ممنوع اتباع غیرایرانی 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. Ros

    ایا فقط گرایش رایانش امن در مهندسی کامپیوتر ممنوع هست برای اتباع؟
    یعنی مثلا گرایش نرم افزار ممنوع نیست؟؟

    پاسخ
  2. f

    اتباع میتونن در رشته های پزشکی تحصیل کنن فقط مقداری هزینه داره، اگه دولتی قبول بشین یه درصدی پول میگیرن ولی ازاد همشو میگیرن

    پاسخ
  3. الهام

    سلام ایا اتباع میتوانند در رشته های پزشکی بدونه هیچ مشکلی تحصیل کنند؟

    پاسخ
  4. رضا

    سلام،رشته Itبرای اتباع افغانی ممنوع هستش ؟

    پاسخ
  5. سیده حجاب زینب زیدی

    سلام
    یعنی من که یک غیر ایرانی هستم نمیتوانم رشته مهندسی هوافضا رو در ایران بخونم؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403