رشته لیزینگ دانشگاه آزاد

رشته لیزینگ دانشگاه آزاد

جهت مشاوره در زمینه رشته لیزینگ دانشگاه آزاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

رشته لیزینگ نام جدیدی است که احتمالا به زودی باید به طور رسمی به لیست رشته های در حال تدریس دانشگاه آزاد، اضافه شود. این انتظار را داریم چون در آبان ماه سال 1401 در یک جلسه ی رسمی تصمیم برای راه اندازی رشته لیزینگ دانشگاه آزاد، گرفته شده است.

در این مقاله قصد داریم به بررسی کلی رشته لیزینگ و معرفی آن بپردازیم احتمالا آینده شغلی رشته لیزینگ دانشگاه آزاد، سوال دیگری است که برای شما عزیزان در این خصوص مطرح خواهد شد. برای دریافت پاسخ تمامی سوالات مربوط به رشته لیزینگ آزاد تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مشاور گروپ، مرکز تخصصی مشاوره تحصیلی

آینده شغلی رشته لیزینگ دانشگاه آزاد

معرفی رشته لیزینگ دانشگاه آزاد

معرفی رشته لیزینگ دانشگاه آزاد، را باید در ابتدای صحبت از رشته لیزینگ در دستور کار قرار دهیم چرا که ماهیت رشته لیزینگ و نحوه تدریس آن هنوز مشخص نیست.

رشته لیزینگ رشته ایی است که قرار است به زودی در مقطع کارشناسی در دانشگاه آزاد تدریس شود. در ابتدا لازم است تا با مفهوم لیزینگ و کاربرد آن و همچنین انواع لیزینگ آشنا شویم. اصلا معنی لیزینگ چیست؟

کلمه لیزینگ در زبان فارسی، هم معنی کلماتی مانند اجاره دهی و اجاره داری است اما معنای بهتری که می توان برای این کلمه ارائه داد، «اجاره اعتباری» است. روش لیزینگ (Leasing) مجموعه ای از مبادلات اقتصادی شامل خرید، اجاره و در نهایت فروش (تملیک) را دربرمی گیرد و لیزینگ در عمل یعنی تنظیم نوعی قرار داد، برای بهره برداری از کالای سرمایه ای یا مصرفی با دوام یا منفعت کالای سرمایه ای یا مصرفی با دوام که از قابلیت اجاره برخوردار باشد.

قرار داد لیزینگ می تواند بین اشخاص حقیقی یا حقوقی که تعدادشان دو نفر یا بیشتر است، بسته شود. به شرکت لیزینگ مالک یا موجر (Lessor) و به متقاضی یا استفاده کننده از تسهیلات، مستاجر (Lessee) می گویند و قرار داد بین این دو بسته خواهد شد.

حالا که یک آشنایی کلی با معنای لیزینگ پیدا کردیم، می توانیمک انواع لیزینگ را نیز بررسی کنیم.

انواع لیزینگ

انواع لیزینگ از سوالات متداول دیگری است که متقاضیان شرکت در رشته لیزینگ می توانند داشته باشند.

لیزینگ انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر است:

1) لیزینگ عملیاتی (Operating Lease)

لیزینگ عملیاتی، قدیمی ترین و ساده ترین نوع و روش در رشته لیزینگ است.

۲) لیزینگ سرمایه ای (Financial or Capital Lease)

لیزینگ سرمایه ای یکی از پیشرفته ترین شیوه های لیزینگ در جهان محسوب می شود که امروزه به دلیل ماهیت آن، گستره وسیعی از مبادلات اعتباری را دربرگرفته است.این نوع لیزینگ، خود دارای انوع مختلف است:

  1. روش لیزینگ یا اجاره اعتباری کمک فروش (Sales-AidLease)
  2. روش لیزینگ اهرمی یا اجاره اعتباری سه جانبه (Leveraged Lease)
  3. روش لیزینگ خرید و اجاره مجدد (Purchase and Lease Back)
  4. روش لیزینگ برون مرزی (Cross Border Lease)

پس از بررسی خلاصه ایی از معرفی لیزینگ و انواع لیزینگ، حالا می توان حدس زد که جای رشته لیزینگ برای تدریس در دانشگاه ها خالی است. و این رشته برای تدریس چه پتانسیل هایی دارد. حالا خبر هایی در خصوص راه‌اندازی رشته لیزینگ در مقطع کارشناسی در دانشگاه آزاد، آن هم با همکاری انجمن ملی لیزینگ ایران، به گوش می رسد.

در آبان ماه سال 1401 در جلسه مشترک مرکز مطالعات و برنامه ریزی دانشگاه آزاد با نمایندگان انجمن ملی لیزینگ ایران که با حضور اساتید برجسته حوزه بانکداری و اقتصاد مرکز تشکیل شد،اساتید گروه بانکدارای در خصوص لزوم ایجاد رشته مدیریت امور بانکی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی به بحث و بررسی پرداختند.

نهایتا در این جلسه مصوب شد تفاهم نامه ایی بین دانشگاه و انجمن ملی لیزینگ، برای دستابی به موارد زیر تنظیم و منعقد شود:

  • توانمند سازی اعضای انجمن لیزینگ
  • آموزش نیرو های فعلی و موجود در رشته لیزینگ و
  • آموزش نیرو های انسانی در آینده و دانش افزایی آنان
  • راه اندازی رشته لیزینگ دانشگاه آزاد در مقطع کار شناسی

برای تاسیس رشته لیزینگ دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی، واحدهای تهران جنوب و تهران غرب مسئول تهیه و تدوین سرفصل آن شدند.

بیشتر بخوانید: معرفی رشته مهندسی مدیریت اجرایی

آینده شغلی رشته لیزینگ دانشگاه آزاد

حالا اگر فردی متقاضی تحصیل در رشته لیزینگ دانشگاه آزاد باشد، قطعا نیاز دارد تا اطلاعاتی از آینده شغلی رشته لیزینگ دانشگاه آزاد به دست آورد. ما به همراه کارشناسان خود در این بخش نیز همراه شما خواهیم بود.

به طور کلی لیزینگ در دنیا دارای پتانسیل‌ های قوی و اثر گذار است که می تواند نقش زیادی در اقتصاد، رفاه اجتماعی و اقتصادی مردم داشته باشد. از این رو می توان آینده شغلی روشنی را برای رشته لیزینگ دانشگاه آزاد در نظر داشت .

البته باید کیفیت آموزش و شناساندن مسیر درست برای دانشجویان این رشته و فعالیتشان در بازار لیزینگ را نادیده نگرفت و در نظر داشت که باید شیوه تدریس و سرفصل های مقرر شده برای رشته لیزینگ با تدبیر درستی انتخاب شده باشند.

شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره آینده شغلی رشته لیزینگ دانشگاه آزاد، به صورت تخصصی و درکمترین زمان، با ما در مشاور گروپ تماس گرفته و پاسخ تمامی سوالاتتان را در این خصوص به همراه راهنمایی های لازم دریافت کنید.

پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

9099071613

توجه داشته باشید که راه اندازی رشته لیزینگ دانشگاه آزاد، فعلا در حد یک خبر است که از سوی منابع معتبر منتشر شده است. از حرف تا عمل مسئولین فاصله ی زیادی است و باید ببینیم این رشته چه زمانی راه اندازی خواهد شد؟

به محض اعلام رسمی تاسیس رشته لیزینگ دانشگاه آزاد، در این مقاله تمامی جزئیات ایم رشته را پوشش داده و مقاله به روز رسانی خواهد شد.

معنی لیزینگ

در ادامه مطالعه کنید:

سوالات متداول رشته لیزینگ دانشگاه آزاد

✔️ رشته لیزینگ چیست؟

رشته لیزینگ رشته ایی است که قرار است به زودی در مقطع کارشناسی در دانشگاه آزاد تدریس شود. کلمه لیزینگ در زبان فارسی، هم معنی کلماتی مانند اجاره دهی و اجاره داری است اما معنای بهتری که می توان برای این کلمه ارائه داد، «اجاره اعتباری» است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله را مطالعه نمایید.

✔️ زمان راه اندازی رشته لیزینگ دانشگاه آزاد، کی هست؟

زمان راه اندازی رشته لیزینگ دانشگاه آزاد، هنوز مشخص نیست به محض اعلام مقاله بروز رسانی خواهد شد؟

✔️ آینده شغلی رشته لیزینگ دانشگاه آزاد، چگونه است؟

آینده شغلی رشته لیزینگ را در مقاله مورد بررسی کوتاهی قرار داده ایم می توانید مطالعه کرده و در صورتی که سوال بیشتری داشتید برای مشاوره آینده شغلی رشته لیزینگ با ما در مشاور گروپ تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه رشته لیزینگ دانشگاه آزاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403