منابع رشته طراحی پارچه و لباس کنکور کارشناسی ارشد 1402

منابع رشته طراحی پارچه و لباس کنکور کارشناسی ارشد 1402

جهت مشاوره در زمینه منابع رشته طراحی پارچه و لباس کنکور کارشناسی ارشد 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

رشته طراحی پارچه و لباس، لیست دروس امتحانی و ضرایب هر کدام از دروس، لیست منابع رشته طراحی پارچه و لباس کنکور کارشناسی ارشد 1402 و البته بازار کار رشته طراحی پارچه و لباس اهدافی است که در این مقاله تخصصی توسط گروه مشاور گروپ دنبال می شود. با ما همراه باشید. در صورت نیاز به دریافت و دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

رشته طراحی پارچه و لباس کنکور کارشناسی ارشد 1402

لباس و پوشش همیشه و همیشه از زمانی که نوع بشر دانست که نمیتواند و نباید بدون لباس و پوشش باشد از اهمیت برخوردار بود. شاید تا زمانی کوتاه نوع و ظاهر لباس و پارچه اهمیت زیادی نداشت و خیلی از انسان ها بسته به اقلیم و شرایط زندگی و دسترسی به مواد اولیه و الیاف و پوست ها و … لباس هایشان را طراحی کرده و میدوختند.

از زمانی که تمدن شکل گرفت لباس یکی از عوامل مشخص کننده جایگاه اجتماعی، سیاسی ، نظامی ، اقتصادی و فرهنگی مردم بود. تفاوت در لباس در ملیت های مختلف معانی مختلفی در برداشت.

بزرگان و زیر دستان لباس های یکسان بر تن نمیکردند و گاه استفاده از یک فاکتور پوششی مانند کلاه و یا کمربند نشان دهنده جایگاه، موقعیت و یا مقام خاصی بود. در حال حاضر شاید این تفاوت در پوشش کمتر احساس شود. وقتی حتی رییس جمهور یا پادشاه یک کشور نیز مانند مردان دیگر جامعه کت و شلوار می پوشد و نه رداهای بلند و زرین و سنگین و ویژه ، دیگر می توان گفت نوع لباس نمی تواند جایگاه افراد را مشخص نماید.

امروز تنها کیفیت پارچه و لباس، زیبایی و بعد سلیقه ای و قیمت لباس اهمیت دارد. و انسان ها اغلب به دسته های خوش سلیقه و بد سلیقه و یا خوش لباس و بد لباس تقسیم می شوند. اهمیت وجود طراحان پارچه و لباس سال هاست کاسته نشده و نخواهد شد و هر روز رو به افزایش می گذارد.

منابع رشته طراحی پارچه و لباس کنکور کارشناسی ارشد 1402

در صورتی که درباره ی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402، زمان فرایند های مهم، مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی مربوط به رشته طراحی پارچه و لباس کنکور کارشناسی ارشد 1402 به سوال و یا ابهامی برخوردید می توانید از مشاوران خودتان در مشاور گروپ صحیح ترین و بروز ترین راهنمایی ها را دریافت نمایید. ما تا آخر مسیر همراه شماییم.

هر روز هفته حتی ایام تعطیل از ساعت 8 صبح الی 12 شب، تماس با شماره های :

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071613 (بدون پیش شماره)

رتبه لازم قبولی رشته طراحی پارچه و لباس

لیست دروس رشته طراحی پارچه و لباس کنکور کارشناسی ارشد 1402

لیست منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته طراحی پارچه و لباس

  1. زبان عمومی و تخصصی(انگلیسی)
  2. تاریخ پارچه و لباس ایران و جهان
  3. پارچه شناسی (شناخت الیاف، تكنیك های بافت پارچه، رنگرزی با مواد طبیعی و مصنوعی)
  4. اصول طراحی پارچه و لباس (انواع چاپ های سنتی و مدرن، طراحی پارچه با دست و كامپیوتر
  5. آزمون عملی طراحی پارچه و لباس

ضرایب دروس کنکور کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر

با توجه به نیاز علاقمندان شرکت در رشته طراحی پارچه و لباس و شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد فهمیدن ضرایب دروس مختلف در این رشته ضروری است.بهتر است قبل از برنامه ریزی برای مطالعه دروس با این ضرایب آشنا شوید زیرا در گرفتن نتیجه و تعیین اهداف مطالعه کمک زیادی به شما خواهد کرد.

بهتر است قبل از اینکه زمان کنکور و گرفتن کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد فرا برسد خود را برای این آزمون آماده کنید. آماده کردن خود به این معنی است که شما تاثیر هر درس را در این آزمون متوجه شده باشید. و متناسب با آن مقدار مطالعه خود را تعیین کنید.

امیدواریم با تلاش و کوشش هنگام اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد با خیال آسوده دستمزد زحمات خود را ببینید. در این بخش ضرایب دروس کنکور کارشناسی ارشد طراحی پارچه و لباس را برای شما آورده ایم.

ضرایب دروس طراحی پارچه و لباس

توجه:

در این رشته، آزمون به صورت تستی و عملی برگزار میگردد كه پس از تصحیح اوراق تستی، از داوطلبانی كه با توجه به نمره اكتسابی، مجاز به انتخاب رشته شده و فرم انتخاب رشته اینترنتی را نیز تكمیل نمایند، آزمون عملی به عمل خواهد آمد.


منابع رشته طراحی پارچه و لباس کنکور کارشناسی ارشد 1402

قطعا شناخت منابع مناسب که اطمینان داشته باشید با خواندن آن ها می توانید برای رشته طراحی پارچه و لباس کنکور کارشناسی ارشد 1402 آماده شوید، یکی از اصلی ترین گام هایی است که برای آمادگی در کنکور باید بردارید. اینکه منابع جامع باشند و برای آمادگی در کنکور نیز اثر بخش، بسیار مهم است.

ما  در این بخش سعی داریم منابع رشته طراحی پارچه و لباس کنکور کارشناسی ارشد 1402 که پس از جستجوها به آن دست یافتیم را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

عنوان دروس رشته طراحی پارچه و لباس کنکور کارشناسی ارشد 1402 منابع رشته طراحی پارچه و لباس کنکور کارشناسی ارشد 1402
زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی) عمومی: ۱- کتاب گرامر کاربردی زبان انگلیسی، شهاب اناری و همکاران، انتشارات مبتکران. ۲- کتاب گرامر زبان انگلیسی، عباس فرزام، انتشارات باستان. ۳- کتاب تافل رهنما، ابراهیم نظری تیموری، انتشارات رهنما. ۴- کتاب ۵۰۴ واژه ضروری تافل، انتشارات جنگل.
تخصصی: ۱- کتاب انگلیسی برای دانشجویان رشته طراحی پارچه و لباس و تکنولوژی دوخت (English for Students of Fabric and Garment Designing & Sewing Technology)، تالیف اکرم ناشر، انتشارات سمت. ۲- کتاب فرهنگ لغات و اصطلاحات صنعت نساجی: با بیش از ۲۰۰۰۰ لغت و اصطلاح شیمی نساجی و علوم الیاف تکنولوژی نساجی، طراحی پارچه، لباس و مدیریت، تالیف افسانه احمدی و رحیم کریمی، انتشارات بادبادک.
تاریخ پارچه و لباس ایران و جهان ۱- کتاب هشت هزار سال تاریخ پوشاک اقوام ایرانی، تالیف مهرآسا غیبی، انتشارات هیرمند. ۲- کتاب تاریخ لباس، تالیف روبرت ترنر و کاکس ویل، ترجمه شیرین بزرگمهر، انتشارات توس. ۳- کتاب تاریخ پارچه و نساجی در ایران، تالیف فریده طالب پور، انتشارات دانشگاه الزهرا. ۴- کتاب تاریخ لباس، تالیف شبنم رنج دوست، انتشارات جمال هنر.
پارچه شناسی شناخت الیاف ۱- کتاب الیاف‌شناسی، تالیف ستاره امیری، انتشارات سمت. ۲- کتاب فیزیک الیاف، تالیف حسین توانایی، انتشارات ارکان. ۳- کتاب خصوصیات الیاف نساجی، تالیف محسن حاج شریفی، انتشارات دانشگاهی.
تکنیک های بافت پارچه ۱- کتاب تکنیک بافت پارچه، تالیف محمدرضا خجسته، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد. ۲- کتاب روش طراحی بافت پارچه،تالیف صمد نعمت اللهی،انتشارات کارآفرینان بصیر.
رنگرزی با مواد طبیعی ۱- کتاب فرایند و روش‌های رنگرزی الیاف با مواد طبیعی، تالیف ویکتوریا جهانشاهی افشار، انتشارات دانشگاه هنر. ۲- کتاب هنر رنگرزی با گیاهان، تالیف ناصر اوکتایی، انتشارات دفتر نشر خودکفایی. ۳- کتاب رنگرزی الیاف با رنگ های طبیعی، تالیف مهدی حیاتی، انتشارات موسسه آموزش عالی علمی کاربردی.
رنگرزی با مواد مصنوعی ۱- کتاب رنگرزی الیاف مصنوعی و استات سلولز، تالیف علیرضا خسروی، انتشارات جهاد دانشگاهی (دانشگاه صنعتی امیرکبیر). ۲- کتاب اصول شیمیایی رنگرزی الیاف مصنوعی، تالیف اس.ام. برکین شاو، ترجمه جواد مختاری، سیده اعظم اورومئی و سعید دادور، انتشارات دانشگاه گیلان. ۳- کتاب رنگرزی الیاف مصنوعی و مخلوط، تالیف پیمان ولی پور، حسین نجفی کوتنائی، رضا آصفی پور و امیرهوشنگ حکمتی، انتشارات جهاد دانشگاهی (دانشگاه صنعتی امیرکبیر).
اصول طراحی پارچه و لباس (انواع چاپ های سنتی و مدرن ، طراحی پارچه با دست و کامپیوتر) ۱- کتاب مبانی طراحی پارچه، تالیف کامران متین، انتشارات ارکان دانش. ۲- کتاب مبانی طراحی لباس، تالیف اعظم عابدینی، انتشارات آبان. ۳- کتاب طرح‌های پارچه‌ای، تالیف عادل ارشقی، انتشارات امیرکبیر. ۴- کتاب دانشنامه طراحی و چاپ پارچه با گرایش طراحی و چاپ پارچه، تالیف سیده زینب حسینی، انتشارات جمال هنر.

دانشگاه های محل پذیرش رشته طراحی پارچه و لباس

قطعا در کنار اینکه رشته مورد علاقه تان بسیار پر اهیت است این فاکتور که در کدام دانشگاه این رشته مورد علاقه را بخوانید نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اینکه در کدام شهر درس بخوانید، اینکه دور از خانه و شهرتان به دانشگاه بروید و یا در شهر خودتان. شبانه باشد و یا روزانه و بسیاری از فاکتور هایی که در انتخاب دانشگاه می تواند برای شما پر اهمیت باشد. در این بخش دانشگاه هایی را که در رشته ی طراحی پارچه و لباس پذیرش دارند را در اختیار همراهان خود می گذاریم.

طراحی پارچه و لباس

بازار کار رشته طراحی پارچه و لباس

شما بعد از فارغ التحصیلی می توانید به صورت تخصصی و با دارایی پشتوانه علمی و ارتقای سطح تحصیلیتان به طراحی و ارتقا کارتان بپردازید. قطعا طراحان لباس صبر نخواهند کرد تا زمان فارغ التحصیلی و حتی می توانند در دوران دانشجویی فعالیت داشته باشند.

شرکت ها یم و لباس و پوشاک و کارخانجات تولید پارچه و منسوجات شاید اولین و مهم ترین نقاط هدف شما برای کار باشند. صد البته شما می توانید برای خودتن کار کنید و یک طراح لباس، مانتو، لباس عروس، کت و شلوار و … باشید و گروه مد لباس خود را داشته باشید. مطمئن باشید که بازار کار پوشاک چیزی نیست که حتی مدتی روی بورس نباشد.

سوالات متداول رشته طراحی پارچه و لباس کنکور کارشناسی ارشد 1402

کنکور کارشناسی ارشد 1402 در چه ماهی برگزار می شود؟

کنکور کارشناسی ارشد 1402 ان شاالله کنکور ارشد 1402 در روزهای 11 و 12 اسفند 1401 برگزار می شود

دغدغه بزرگ یک طراح پارچه در ایران چیست؟

یک دغدغه این است که فروش به شیوه کلاسیک و سنتی به طراحان پارچه به راحتی مجال کار نمی دهد. این مساله البته در همه جای دنیا وجود دارد، چون سرمایه گزارن تعیین کننده نهایی هستند. اما بزرگ ترین دغدغه ی طراح پارچه، تلاش مستمر برای به روز بودن است. تنوع به قدری زیاد است که می بایست هرروز به نوآوری فکر کنید.

چه میزان فناوری طراحی پارچه وارد ایران شده است و در این رشته چه میزان با دنیا فاصله داریم؟

خوشبختانه فناوری طراحی پارچه تا حد بسیار زیادی وارد کشور شده است. امکانات و تکنولوژی روز دنیا موجود است اما مشکل رساندن طرح های جدید به چرخه ی تولید است.

1/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه منابع رشته طراحی پارچه و لباس کنکور کارشناسی ارشد 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی