منابع رشته زبان فرانسه کنکور کارشناسی ارشد 1402

منابع رشته زبان فرانسه کنکور کارشناسی ارشد 1402

جهت مشاوره در زمینه منابع رشته زبان فرانسه کنکور کارشناسی ارشد 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی عناوین امتحانی، منابع رشته زبان فرانسه کنکور کارشناسی ارشد 1402 و بازار کار این رشته در کنکور ارشد 1402 بپردازیم. رشته زبان فرانسه کنکور کارشناسی ارشد 1402 موضوع مورد بحث این مقاله است. فراگیری زبان و ادبیات ملت های دیگر و به کار گیری آن در مواقع لزوم از گذشته تا امروز برای فرد فراگیرنده یک امتیاز  ویژه تلقی می شود.

توانایی ارتباط فرا سرزمینی با افراد، توانایی مطالعه و تحقیق متون علمی در زمینه ها ی مختلف و وجهه ی جذاب صحبت کردن روان به زبان های دیگر برای فرد، می تواند انگیزه ای باشد تا برای ادامه ی تحصیل، این رشته ها را بر حسب علاقه به هر کشور و زبان مورد انتخاب قرار دهد.در صورت نیاز به دریافت و دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

چنانچه در مورد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ، زمان فرایند های مهم، مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی برای رشته زبان فرانسه کنکور کارشناسی ارشد 1402 ، به مشورت و آگاهی نیاز دارید، می توانید با تیم همیشه همراه مشاور گروپ تماس حاصل بفرمایید.

هر روز هفته حتی ایام تعطیل از ساعت 24-8، تماس با شماره های :

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071613 (بدون پیش شماره)

منابع رشته زبان فرانسه کنکور کارشناسی ارشد 1402

لیست دروس رشته زبان فرانسه کنکور کارشناسی ارشد 1402

لیست منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته زبان فرانسه

  • زبان عمومی (فرانسه)
  • زبان تخصصی (آموزش زبان فرانسه، زبان و ادبیات فرانسه)
  • زبان تخصصی (مترجمی زبان فرانسه)

ضرایب دروس کنکور کارشناسی ارشد زبان فرانسه

با توجه به نیاز علاقمندان شرکت در رشته زبان فرانسه و شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد فهمیدن ضرایب دروس مختلف در این رشته ضروری است.بهتر است قبل از برنامه ریزی برای مطالعه دروس با این ضرایب آشنا شوید زیرا در گرفتن نتیجه و تعیین اهداف مطالعه کمک زیادی به شما خواهد کرد.

بهتر است قبل از اینکه زمان کنکور و گرفتن کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد فرا برسد خود را برای این آزمون آماده کنید. آماده کردن خود به این معنی است که شما تاثیر هر درس را در این آزمون متوجه شده باشید. و متناسب با آن مقدار مطالعه خود را تعیین کنید.

امیدواریم با تلاش و کوشش هنگام اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد با خیال آسوده دستمزد زحمات خود را ببینید. در این بخش ضرایب دروس کنکور کارشناسی ارشد زبان فرانسه را برای شما آورده ایم.

ضرایب رشته زبان فرانسه

منابع رشته زبان فرانسه کنکور کارشناسی ارشد 1402

قطعا شناخت منابع مناسب که اطمینان داشته باشید با خواندن آن ها می توانید برای رشته زبان فرانسه کنکور کارشناسی ارشد 1402 آماده شوید، یکی از اصلی ترین گام ها برای آمادگی در کنکور است. اینکه منابع جامع باشند و برای آمادگی در کنکور نیز اثر بخش، بسیار مهم است. ما در این بخش سعی داریم منابع مناسب رشته زبان فرانسه کنکور کارشناسی ارشد 1402 ، که پس  از جستجوها به آن دست یافتیم را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

عنوان دروس رشته زبان فرانسه کنکور کارشناسی ارشد 1402 منابع رشته زبان فرانسه کنکور ارشد 1402
زبان عمومی (فرانسه) 1-      گرامر:  Sorbonne و  Grevisse

2-      زبانشناسی: linquistique francaise، گیتی دیهیم

3-      نامه نگاری: la corrspondance، رؤیا لطافتی و مهری بهرام بیگی، انتشارات سمت

4-      امثال و تعبیرات: expressions images et proverbes de langue francaise، نسرین دخت خطاط-گلناز رعدی آذرخشی-انماری موثقی

5-      متون اسلامی: textes islamiques، فاطمی قمی

ادبیات فرانسه      1- profil : قرون ۱۶ تا ۲۰
2-ittineraire litteraire : قرون ۱۶ تا ۲۰
3- تاریخ ادبیات فرانسه در قرن بیستم به زبان فرانسه littérature        francaise: XXe siècle، دکتر رؤیا لطافتی، دکتر بیتا معظمی فراهانی1-      تئاتر: le theatre en france قویمی و شاهین2-      شعر: vershfication francaise et genres poetiques، شاهین و قویمی3-      نقد: la critiqur litteraire، ژاله کهنمویی پور و نسرین خطاط4-      واژه شناسی فرانسه: La lexicologie française، دکتر شهرزاد ماکویی5-      واژه شناسی موضوعی (فرانسه): Lexicologie thématique، دکتر ناهید جلیلی مرند6-      تست های طبقه بندی شده ی کارشناسی ارشد زبان فرانسه، غلام سلطانی، انتشارات فروزش
 

 

 

 

 

 

مترجمی زبان فرانسه

1-      ترجمه متون مطبوعاتی فرانسه،  Lecture et traduction de textes journalistiques، دکتر افضل وثوقی

2-      مقابله و بررسی آثار ترجمه شده Etude comparée des textes traduits، دکتر کتایون شهپر راد، دکتر آذین حسین زاده

3-      ترجمه متون اسلامی،  Lecture et traduction de textes islamiques (de sources différentes)، دکتر افضل وثوقی، محمود جوان

4-      اصول فن ترجمه (فرانسه به فارسی)، Techniques de traduction français en persan، دکتر محمدجواد کمالی

5-      بررسی مقایسه ای وجه و زمان فعل در زبان های فارسی و فرانسه، Etude comparative des modes et  , des temps dans les langues française et  ،persaneدکتر سهیلا فتاح، وجیهه هواکشیان

6-      دیرینه شناسی ترجمه (میان ایران و فرانسه)، Histoire de la traduction Entre l’iran et la france، دکتر ایلمیرا دادور

7-      نظریه های ترجمه (مسائل ترجمه متون ادبی از فارسی به فرانسه)، Les théories de la traduction des textes littéraires، دکتر رؤیا لطافتی، ارشنگ صرافان چهارسوقی


 


بازار کار رشته زبان فرانسه

تدریس زبان فرانسه در برخی دانشگاه ها و مدارس خاص و آموزشگاه های خصوصی و یا مترجمی زبان فرانسه، می تواند اولین گزینه ای باشد که برای کار می توانید به آن فکر کنید. همچنین می توانید با موسسات ترجمه فیلم و سریال همکاری کنید و از کارتان لذت ببرید چون دیدن فیلم ها و خواندن رمان های فرانسوی با زبان اصلی شانسی است که هرکسی ندارد.

شما می توانید با مجموعه های گردشگری به عنوان مترجم و تور لیدر فرانسوی ها همکاری نمایید. همچنین می توانید در زمینه های هنری و تجاری مرتبط با کشور فرانسه کار کنید و ارتباط موثر داشته باشید.

سوالات متداول رشته زبان فرانسه کنکور کارشناسی ارشد 1402


دروس‌ مشترک‌ در گرایش‌های‌ زبان‌ فرانسه چیست؟

دوره‌ مقدماتی‌ زبان‌ فرانسه‌ (پیش‌نیاز)، زبان‌ اختصاصی‌ فرانسه، خواندن‌ متون‌ ساده‌، مکالمه‌، خواندن‌ و درک‌ مفهوم‌ متون‌ ساده‌،زبان‌شناسی‌ عمومی‌، ترجمه‌ ساده‌، گرامر و دیکته‌ ، انشاء ساده‌ ، خواندن‌ متون‌ اسلامی‌، آواشناسی‌ و فرانسه‌، واژه‌شناسی‌ و ترکیبات‌ زبان‌ فرانسه‌، وقایع‌نگاری‌، ترجمه‌ متون‌ اسلامی‌، امثال‌ و تعبیرات‌ فرانسه‌ به‌ زبان‌ فارسی‌ و برعکس‌، زبان‌شناسی‌ فرانسه‌، نقد ادبی‌، ترجمه‌ متون‌ گوناگون‌ فرانسه‌ به‌ فارسی‌ و فارسی‌ به‌ فرانسه‌، ترجمه‌ متون‌ نظم‌.

دروس‌ تخصصی‌ گرایش‌ مترجمی‌ زبان فرانسه چیست؟

درآمدی‌ بر ادبیات‌ فرانسه‌، مکتب‌های‌ ادبی‌، تاریخچه‌ ترجمه‌، خواندن‌ و درک‌ مفهوم‌ متون‌ گوناگون‌، اصول‌ فن‌ ترجمه‌ ، مقاله‌ و بررسی‌ آثار ترجمه‌ شده‌، تفسیر متون‌ ادبی‌، ترجمه‌ متون‌ مطبوعاتی‌ فرانسه‌ به‌ فارسی‌، ترجمه‌ متون‌ مطبوعاتی‌ فارسی‌ به‌ فرانسه‌، ترجمه‌ گروهی‌ (کارگاه‌ ترجمه‌)، ترجمه‌ شفاهی‌، ترجمه‌ متون‌ علمی‌ و فنی‌، ترجمه‌ متون‌ اقتصادی‌، سیاسی‌ و اداری‌، خواندن‌ و درک‌ متون‌ علوم‌ انسانی‌ و اجتماعی‌، خواندن‌ و درک‌ متون‌ علوم‌ پایه‌ انسانی‌ و اجتماعی‌، ترجمه‌ انفرادی‌ یا پایان‌ نامه‌.

گرایش‌ ادبی‌ رشته زبان فرانسه شامل چه مباحثی است؟

دانشجویان‌ زبان‌ فرانسه‌ گرایش‌ ادبی،‌ پس‌ از گذراندن‌ دروس‌ ابتدایی‌ مانند نگارش‌، مکالمه‌ و خواندن‌ زبان‌ فرانسه‌ با ادبیات‌ این‌ زبان‌ شامل‌ تاریخ‌ ادبیات‌، شعر، رمان‌ و نمایشنامه‌ فرانسوی‌ به‌ طور جامع‌ و گسترده‌ای‌ آشنا می‌شوند. برای‌ مثال‌ در بخش‌ تاریخ‌ ادبیات‌ و نقد ادبی‌ با مکتب‌های‌ ادبی‌ رئالیسم‌، رمانتیسم‌، سورئالیسم‌، پوچی‌ و اگزیستانسیالیسم‌ و نکات‌ افتراق‌ و اشتراک‌ آنها و نویسندگان‌ و هنرمندان‌ مطرح‌ در هر یک‌ از دوره‌های‌ یاد شده‌ آشنا می‌شوند و در بخش‌ شعر نیز انواع‌ شعر نو و کلاسیک‌ را مطالعه‌ می‌کنند و قواعد شعر کلاسیک‌، طرز شمارش‌ هجاها و نحوه‌ شناخت‌ قافیه‌های‌ غنی‌ و ضعیف‌ را فرا می‌گیرند.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه منابع رشته زبان فرانسه کنکور کارشناسی ارشد 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403