تغییر رشته به تجربی و قبولی در پزشکی … داستان یک کنکوری موفق

تغییر رشته به تجربی

جهت مشاوره در زمینه تغییر رشته به تجربی و قبولی در پزشکی … داستان یک کنکوری موفق

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تغییر رشته به تجربی : بعد از امتحانات خرداد ماه سال سوم بود که تصمیم بر تغییر رشته از ریاضی به تجربی با هدف پزشکی جدی شد ولی بعد از آمدن کارنامه ام با معدل 17 کمی سست شدم ولی ناامید نشدم و از اواسط تابستان به طور جدی با روزی 8 ساعت شروع کردم …

تغییر رشته به تجربی

تغییر رشته از ریاضی به تجربی در کنکور خیلی خیلی افزایش پیدا کرده.

تغییر رشته به تجربی  »  کنکور رشته تجربی با بیش از 60 درصد کنکوری ها بیشترین درخواست هارو برای کنکور داره ، در سال های اخیر تغییر رشته از ریاضی به تجربی در کنکور روند افزایشی پیدا کرده.

با افزایش جذب بازار کار رشته تجربی و افزایش سطح درآمدی و جایگاه شغلی مناسب برای رشته تجربی باعث یک تغییر بزرگ در شرایط کنکور شده.

این تغییر رشته باعث میشه که اولا میزان رقابت در بین کنکوری های تجربی افزایش پیدا کنه و به دلیل اینکه میزان قبولی در این رشته ها محدوده رقابت شدید تر میشه و میزان مردودی های کنکور افزایش پیدا میکنه.تغییر رشته به تجربی  

خیلی ها از مشاورین ما در مورد اینکه تغییر رشته بدن میپرسن ، اینکه تغییر رشته به نفعشونه ؟ میتونن با تغییر رشته موفق بشن ؟

در پاسخ باید بگیم که افزایش داوطلبای تجربی کارو برای رسیدن به رشته های اصلی خیلی سخت تر میکنه.
یک امتیاز که برای کنکوری های رشته ریاضی وجود داره اینه که دانش آموزای ریاضی در دروس محاسباتی مثل ریاضی و فیزیک بهتر از تجربی ها هستند.

تغییر رشته به تجربی  »   ولی در مقابل هم کنکوری های تجربی در زیست و شیمی خیلی بهتر از دانش آموزای ریاضی فیزیک هستند.
ولی در کنکور منابع کنکوری یکی از مهمترین انتخاب ها هستند که میتونن در موفقیت شما تاثیر گذار باشن ، مثلا برای رشته ریاضی که در تجربی شرکت کردن استفاده از منابع زیست و شیمی کنکور میتونه اونارو در شرایط بهتری قرار بده.

البته قبل از این باید یاد آور بشم که در ریاضی فیزیک رشته ها و دانشگاه های خوبی وجود داره که با قبولی از این رشته ها میتونید آینده خودتونو تضمین کنید.
چرا که میزان داوطلبای کنکور ریاضی فیزیک خیلی کمتره و این کمتر بودن تعداد داوطلبای کنکوری باعث میشه رقابت بین شما و رقبا کمتر باشه.تغییر رشته به تجربی  

بهترین برای تغییر رشته از ریاضی به تجربی ؟

تغییر رشته به تجربی  »   برای تغییر رشته از ریاضی به تجربی باید گفت که هر چه زود تر بهتر و چه بهتر که اگر قصد تغییر رشته دارید بعد از امتحانات سال دوم دبیرستان(سال نهم) اقدام به این کار نمایید.

شاید دوستان و آشنایان شما که قبلا کنکور داده اند یا حتی مشاوران قدیمی به بعضی از شما بگویند که بهتر است رشته ریاضی انتخاب کنید تا ریاضی قوی داشته باشید و سال آخر به تجربی تغییر رشته بدید و زیست رو بخونید که هم زیست بالا و هم ریاضی(که به نظر آنها نقطه ضعف داوطلبان رشته تجربی هست) بالا بزنید.تغییر رشته به تجربی 

در اینجا لازم میدونم نکته ای رو بگم :

تغییر رشته به تجربی  » در کنکور سالهای قبل (تا حدود کنکور ۸۵-۸۴) سوالات زیست بسیار ساده و سطحی طرح می شد و درس رتبه ساز تجربی ریاضی و فیزیک بود زیرا داوطلبان تجربی بیشتر برای فرار از این دروس این رشته را انتخاب می کردند. اما در سالهای اخیر با تغییرات نوع طراحی سوالات و سخت تر شدن هر چه بیشتر سوالات زیست و شیمی از یک طرف و سخت شدن بیشتر رقابت در نتیجه قوی شدن داوطلبان تجربی در دروس زیاضی و فیزیک این روش نه تنها دیگر کاربرد ندارد بلکه باعص عقب افتادن شما در درس زیست شناسی می شود.(زیست شناسی به حدی در سال های اخیر سخت شد که در کنکور سال ۹۴ هیچ یک از داوطلبان نتوانستند زیست شناسی را بالای ۹۰% بزنند).

 تغییر رشته به تجربی  »   حالا اگر تصمیم خود را برای تغییر رشته گرفته اید باید شرایط و توانایی های خود را بشناسید و از تلاش های لازم برای موفقیت و سختی های بیشتر کنکور این رشته آگاه باشید.

تغییر رشته به تجربی  » ابتدا به بیان شرایط و توانایی های لازم می پردازیم :

تغییر رشته به تجربی  »   اگر به زیست علاقه ای ندارید دور این رشته را خط بکشید! زیرا کنکور تجربی یعنی زیست، حتی اگر شما بر خلاف علاقه خود و با صرف انرژی بیشتر نسبت به رقبا بتوانید در کنکور رتبه ی عالی کسب کنید ۳ رشته ی پر طرفدار گروه تجربی (حتی داروسازی) نزدیکی تنگاتتگی با زیست شناسی دارند و در دانشگاه و شغل آینده هم شما با این درس رو به رو خواهید بود.

تغییر رشته به تجربی  »   حتما موقعیت را بسنجید! رشته ریاضی علاوه بر اینکه تعداد شرکت کنندگان کمتری دارد و به طبع رقابت در آن شدت کمتری دارد، دارای رشته های مهندسی زیادیست که همه آن ها رشته های خوبی هستند. در صورتی که در رشته ی تجربی رتبه ی بالای ۳هزار هیچ کدام از ۳ رشته پر طرفدار را قبول نمی شود.

تغییر رشته به تجربی  »  اگر بعد از امتحانات نهایی سال سوم تغییر رشته می دهید حتما نگاه ویژه ای به امتحان نهایی زیستی که در شهریور میدهید داشته باشید و در صورت کسب نمره ی عالی و ارتباط برقرار کردن با این درس به رشته ی تجربی بیایید.

 مشاور گروپ

ديگه غير ممكني وجود نداره
ديگه هيچكسي نميتونه بگه پزشكي رو ميخوام ولي دير شده !
ديگه نميشه همچين دليلي آورد ?
بزرگترين راز كنكور فاش شد ?
راز بهترين برنامه كنكور ايران فاش شد و شما ميتونيد با دونستن اين راز با اطمينان قلبي مطمئن باشيد فقط با 4 ماه مطالعه رشته پزشكي رو بدست بياريننن ?

✅ فردا نه !
سالهاست ميخواي از فردا شروع كني دوست من …
يك ساعت ديگه نه !
روزهاست ميخواي از يك ساعت ديگه شروع كني …
همين الانننن ?

مشاور گروپ

تغییر رشته به تجربی  »  حال به بیان سختی ها و تلاش های لازم برای این کنکور می پردازیم:

تغییر رشته به تجربی  »  از سختی کنکور این رشته می توان به آمار سازمان سنجش کشور که هر ساله پس از کنکور داده می شود استناد کرد که در آن ذکر شده در کنکور های اخیر بیش از ۵۰% شرکت کنندگان کنکور داوطلب رشته تجربی بوده اند(۶۷% در سال ۹۵).

پس طبیعی است که رقابت به شدت سخت تر و پر استرس تر است. این در حالیست که رتبه های مورد نیاز برای رشته های خوب این گروه بسیار رتبه های پایینی می باشد.
 تغییر رشته به تجربی  »  از تلاش های لازم برای موفقیت در این رشته نیز باید به ساعات مطالعه بیشتر، دروس اختصاصی بیشتر و در نتیجه سخت تر شدن برنامه ریزی اشاره کرد. امی سخت ترین قسمت کنکور تجربی که به بیشترین تلاش نیازمند است درس زیست می باشد. همانطور که در بالا تر گفته شد در سال ۹۴ هیچ یک از داوطلبین کنکور نتوانستند درصدی بهتر از ۹۰% کسب کنند. پس تمرکز اصلی شما به عنوان فردی که تغییر رشته داده و حداقل یک سال کمتر از رقبا درس زیست را خوانده است کار سختی را در پیش خواهید داشت.تغییر رشته به تجربی 

در آخر باید اضافه کنم در صورتی که علاقه ای به این رشته ندارید از تغییر رشته بپرهیزید!

تغییر رشته به تجربی  »   اوایل خیلی سخت بود چون نمیدانستم چگونه باید برای کنکور درس بخوانم ولی با کمک آزمون و خطا و استفاده از تجربیات دیگران کم کم راه درست درس خوندن را پیدا کردم ولی در ازای آن یک سال از عمرم را هدر دادم و سال اول به رتبه هزار رسیدم .

جا دارد در اینجا به روش های مطالعاتی در هر درس اشاره کنم…

زیست شناسی :

تغییر رشته به تجربی  »   من پایه ی خوبی در درس زیست شناسی نداشتم ولی یک کار خوبی که از همان ابتدا انجام می دادم این بود که روی کتاب درسی خیلی مانور می دادم و زیاد میخواندمش ولی در سال اول تعداد تست کمی زدم که در نتیجه توانستم در کنکور 40 درصد بزنم ولی در سال دوم علاوه بر تست های کنکوری تست های تالیفی را هم از منابع مختلف میزدم که این باعث میشد که من با دیدگاه های متفاوت آشنا بشم و 70 در صد زیست شناسی بزنم .

ریاضی و فیزیک :

تغییر رشته به تجربی  »   من با این که از ابتدا رشته ریاضی بودم ولی پایه ریاضی و فیزیک خوبی نداشتم یکی از مهمترین روش هایی که برای این دو درس یاد گرفتم این بود که فیزیک خوبی نداشتم یکی از مهمترین روش هایی که برای این دو درس یاد گرفتم این بود که برای هر مبحث گونه شناسی یا تیپ شناسی برای سوالات بکنیم مثلا برای مبحث حد چند نوع سوال حد بیشتر نداریم حد صفر صفرم حد در بینهایت و … 

پس اگر شما راه حل هر نوع از این سوالات را یاد بگیرید سر جلسه آزمون فقط کافی است که تیپ سوال را تشخیص دهید چون راه حل هر یک از تیپ ها یک جور و تکراری است این موضوع قابل تعمیم برای هر دو درس ریاضی و فیزیک میباشد من با این روش ها ریاضی را از 26 به 73 درصد و فیزیک را از 4 به 63 درصد رساندم .

مشاور گروپ

درس شیمی :

تغییر رشته به تجربی  »   شامل دو قسمت حفظی ومفهومی میشود در قسمت حفظی توصیه می کنم که حتما از روی کتاب بخوانید و به همه جای کتاب عله الخصوص شکل ها ، نمودارها و حاشیه ها توجه خاص کنید و قسمت مفهومی شامل دو قسمت مسئله و سوالات مفهومی – توضیحی میشود .

برای مسائل که اغلب در محاسبات مشکل دارند میتوانید از روش های محاسباتی سریع ( که من در پست های بعدی توضیحشان میدهم ) و تقریب زدن در مواردی استفاده کنید توجه کنید که از شگرد تیپ شناسی میتوانید در مسائل شیمی نیز بهره ببرید . با این مجموعه شگردها درصد خودم را از 25 به 71 درصد افزایش دادم .

چیزی که باعث شد که من این همه سختی را تحمل کنم علاقه من به پزشکی و در کنار آن اراده قوی که داشتم باعث شد که علاوه بر آن یک سال سختی تصمیم بر ماندن و ادامه دادن برای رسیدن به هدفم را بگیرم در سال دوم با روزی 12 ساعت شروع و با همان مقدار زمان هم تمام کردم ولی بچه ها توجه کنید که کمیت ملاک نیست بلکه کیفیت ملاک است من با کیفیت 70-80 درصد در روز درس میخواندم پس سعی کنید که درست درس بخوانید نه این که سعی کنید فقط تایم مطالعاتی را زیاد کنید . موفق باشید.

دکتر آیدین علم نژاد -پزشکی شیراز

4.2/5 - (18 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه تغییر رشته به تجربی و قبولی در پزشکی … داستان یک کنکوری موفق

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. فاطمه

    سلام من امسال یازدهم میرم و میخوام از رشته انسانی به تجربی تغییر رشته بدم باید چیکار کنم؟

    پاسخ
  2. mohammad

    سلام.. من امسال به دلایلی دیر تر برای ثبت نام دوره متوسطه دوم پایه دهم اقدام کردم و به دلیل پر شدن این رشته و اولیت ..ب.. موفق به ثبت نام در رشته تجربی نشدم
    آیا امکان تغییر رشته داخل همین سال تحصیلی رو دارم یا خیر؟ اگر جواب بلس با چه شرایطی؟

    پاسخ
  3. مهدیس

    سلام خسته نباشید،خوااهشا یک نفر جواب منو اگه میدونه بده لطفا‌.
    برای تغییر رشته از ریاضی به تجربی فقط باید درس زیست شناسی رو امتحان داد؟
    و اینکه سوالات ازمون تغییر رشته تستیه یا تشریحی؟

    پاسخ
  4. اوا

    سلام من دیپل انسانی دارم نظام جدید هست می تونم با اون دیپلم کنکور تجربی بدم لطفا جواب بدید ??????????????

    پاسخ
  5. مهدی

    سلام خسته نباشید من دیپلم ریاضی دارم و پیش دانشگاهی انسانی دارم هر دو هم نظام قدیم هستن الان میخوام کنکور بدم توی رشته تجربی و برم دانشگاه آیا میشه تغییر رشته بدم ؟ آیا باید برای تغییر رشته مدرک تجربی نظا م قدیم بگیرم یا جدید؟اصلا ممکنه با وضعیت بنده تغییر رشته دادبه تجربی برای کنکور؟

    پاسخ
  6. ستایش

    سلام.من سال ۹۹ دیپلم حسابداری شاخه کاردانش رو اخذکردم ولی میخام وارد رشته تجربی بشم و دردانشگاه پزشکی تحصیل کنم.کنکور امسال هم شرکت نکردم.من الان باید چیکارکنم ؟به کجا مراجعه کنم که بتونم کنکور ۱۴۰۰رتبه پزشکی رو بیارم.خواهشا جواب منو هر چه سریعتر بدید

    پاسخ
    1. سعید

      اع اگه اینجوریه من هم کامپیوتر رو میخونم دیپلم میگیرم ولی میام دانشگاه پزشکی میخونم و فویل میشم???

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی