رشته جدید کارشناسی ارشد روانشناسی اسلامی تصویب شد

رشته جدید کارشناسی ارشد روانشناسی اسلامی

جهت مشاوره در زمینه رشته جدید کارشناسی ارشد روانشناسی اسلامی تصویب شد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

رشته جدید کارشناسی ارشد روانشناسی اسلامی تصویب شد  :  مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی ، جلسه ۱۷۹ شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حداد عادل ، برگزار شد .


رشته جدید کارشناسی ارشد روانشناسی اسلامی


1- ✔️ رشته کارشناسی ارشد روانشناسی اسلامی چیست ؟

✔️ با توجه به متن مقاله مباحث روانشناسی اسلامی مبتنی بر مبانی دینی ، بر پایه اعتقاد به تجرد روح و قائل شدن به حقیقتی در انسان می باشد .

2- ✔️ منابع آموزشی کارشناسی ارشد روانشناسی اسلامی کدام است ؟

✔️ همان طور که در متن خبر آمده است کارگروهی برای تعیین سرفصل ها و منابع آموزشی رشته ارشد روانشناسی اسلامی تشکیل شده است .

3- ✔️ آیا علاوه بر ایجاد رشته جدید کارشناسی ارشد روانشناسی اسلامی ، دکتری این رشته نیز تشکیل شده است ؟

✔️ در متن مقاله گفته شده که فعلا رشته روانشناسی اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد ایجاد شده و در صورت پیگیری می توان سرفصل دکتری این رشته را نیز تصویب کرد .


رشته جدید کارشناسی ارشد روانشناسی اسلامی سال 99 – 1400


رشته جدید کارشناسی ارشد روانشناسی اسلامی ؛ سرفصل دوره کارشناسی ارشد روانشناسی اسلامی در جلسه شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای انقلاب فرهنگی به تصویب رسید .
به گزارش  مشاورگروپ به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی ، جلسه ۱۷۹ شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حداد عادل ، برگزار شد .

حداد عادل در سخنانی در خصوص اهمیت رشته روانشناسی اسلامی گفت : در میان علوم انسانی دو علم روانشناسی و جامعه شناسی ، با مبانی معنوی و دینی در مواجهه هستند .

رشته جدید کارشناسی ارشد روانشناسی اسلامی ؛  وی افزود : روانشناسی مبتنی بر مبانی دینی ، بر پایه اعتقاد به تجرد روح و قائل شدن به حقیقتی در انسان شکل می­ گیرد در حالیکه در روانشناسی جدید کاری به ذات و مبنا و تجرد و مادی و غیرمادی ندارند و با انسان مانند اشیاء در علم فیزیک رفتار می­ کنند .

حداد عادل گفت : این از جمله مواردی است که تباین آن با مظاهر معنوی ظهور و بروز دارد در جامعه شناسی هم به شکل دیگری این تباین مطرح است .

رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی ادامه داد : از وقتی که روانشناسی غربی در نظام آموزش عالی کشور ما وارد شده ، کسی در دانشگاه­ های ما جرات نکرده که به روانشناسی دیگری بر پایه مبانی دیگری از این علم ورود پیدا کند .

وی با بیان اینکه طرح درسی با عنوان روانشناسی اسلامی ، اتفاق بسیار مبارکی است که بعد از چهل دهه ما جرات کردیم در زمینه روانشناسی اسلامی وارد شویم . وی افزود : این اتفاق مثل جوانه مبارکی است که‌ باید آن را قدر بدانیم و نواقص آن را اصلاح کرده و در اجرای آن جدی باشیم تا هم کتاب­ هایش تالیف شود و هم استاد های مسلمان جرات پیدا کنند این مباحث را مطرح کنند و تلاش در جهت راه ­اندازی دوره دکتری این رشته را داشته باشیم .

رشته جدید کارشناسی ارشد روانشناسی اسلامی ؛ حداد عادل با بیان اینکه تالیف کتب درسی رشته روانشناسی اسلامی بسیار حائز اهمیت است بیان کرد : باید ضمن انتخاب مولفی شایسته برای تالیف کتب در این رشته ، نظارت دقیق و جدی در زمینه سرفصل ­های دروس نیز صورت گیرد .

پس از اظهار نظر اعضا و جمع بندی حداد عادل سرفصل‌ دوره کارشناسی ارشد روانشناسی اسلامی با رأی مثبت اعضاء به تصویب رسید .

2/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه رشته جدید کارشناسی ارشد روانشناسی اسلامی تصویب شد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی