رشته تعهدی جدید شورای عالی فرهنگی

رشته تعهدی جدید شورای عالی فرهنگی

جهت مشاوره در زمینه رشته تعهدی جدید شورای عالی فرهنگی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

رشته تعهدی جدید شورای عالی فرهنگی صرفا برای ارائه خدمت در شهرشتان ها و مناطق محروم و کم برخوردار است. با توجه به کمبود پزشک در کشور به خصوص در مناطق محروم، مسئولین و ارگان های ذیربط اقدام به افزایش ظرفیت پزشکی برای افزایش پزشکان تربیت شده در آینده کرده اند. با این افزایش ظرفیت پزشکی، در آینده می توان انتظار داشت که هیچ کدام از مناطق کشور، با مشکل کمبود پزشک و نیروی پزشکی مواجه نشوند.

مشاور گروپ لیست رشته تعهدی شورای عالی فرهنگی، پذیرش تعهدی پزشکی و پذیرش تعهدی دندان پزشکی را به همراه شرایط پذیرش رشته تعهدی افزایش ظرفیت پزشکی و دندان پزشکی را بررسی خواهد کرد.

معرفی رشته تعهدی جدید شورای عالی فرهنگی

منظور از رشته تعهدی جدید شورای عالی فرهنگی، افزایش ظرفیت پزشکی و دندان پزشکی است که به  منظور خدمات رسانی به مناطق محروم و افزایش تربیت نیروی پزشکی کشور است. در این سهمیه که برای جذب بیشتر نیروی پزشکی در رشته های پزشکی و دندان پزشکی در نظر گرفته شده است، پذیرفته شده گان در ازای تعهد به خدمت در مناطق محروم و کم برخوردار، می توانند در این رشته ها مشغول به تحصیل شوند.

با آغاز انتخاب رشته کنکور سراسری، داوطلبین مجاز به انتخاب رشته ایی که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی هستندف می توانند نسبت به وارد کردن کد رشته های مربوطه در جدول انتخاب رشته اقدام کنند.

در ادامه آمار کمبود دندان پزشکان در کشو را بررسی می کنیم:

آمار و اطلاعات موجود در خصوص ظرفیت پذیرش دندان‌­ پزشکی در سال‌ های گذشته و نیز شاخص‌ های موجود از سرانه دندان‌­ پزشکان در کشور و مقایسه آن با کشورهای مختلف مبنای شناسایی مساله قرار گرفته است. چنانکه مطابق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سرانه دندان­‌پزشک در کشور ۵۱ دندان‌ پزشک در صدهزار نفر است و با حذف تعداد دندان­‌پزشکان غیرفعال در حوزه درمان این عدد به ۳۵ کاهش پیدا می‌کند. این در حالی است که در کشورهای با نظام سلامت پیشرفته سرانه دندان ­‌پزشک بیش از ۷۰ دندان‌پزشک در هر صدهزار نفر است.

بیشتر بخوانید: افزایش ظرفیت پزشکی کنکور ۱۴۰۱

شرایط پذیرش رشته تعهدی جدید

شرایط پذیرش رشته تعهدی جدید شورای عالی فرهنگی را در ادامه بررسی خواهیم کرد. همانطور پیش تر اشاره کردیم این افزایش ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی، برای ارائه خدمت به استان ها و مناطق محروم در نظر گرفته شده است با در ازای تعهد خدمت دانشجویان این رشته ها نیروی پزشکی در مناطق کم برحوردار کشور، تا حدودی، تامین شود.

این شرایط در دفترچه انتخاب رشته تجربی که توسط سازمان سنجش منتشر شده است نیز قرار دارد.

شرایط پذیرش تعهدی رشته پزشکی و دندان پزشکی، به شرح زیر است:

  1. پذرفته شدگان کد رشته محل های فوق دارای تعهد به خدمت به مدت یک و نیم برابر طول دوره تحصیل در مناطق محروم و کم برخوردار هستند.
  2. تعهدات قابل خرید و جابجایی نمی باشد.
  3. دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی محل قبولی،مکلف به اخذ محضوری تعهد خدمت محضری از پذیرفته شدگان در بدو ثبت نام است.
  4. پذیرفته شدگان مجاز به جابجایی کد رشته محل قبولی نمی باشند.
  5. پذیرفته شدگان مجاز به ادامه تحصیل، تا گذراندن نیمی از تعهد خدمت خود نمی باشند. در صورت ادامهتحصیل دانش آموختگان این سهمیه در مقطع تخصص، بخش باقی مانده از تعهد باید پس از اتمام مقطع تخصص در محل خدمت دوره انجام پذیرد.
  6. ارائه مدرک تحصیلی پذیرفه شدگان پس از پایان دوران تعهد به خدمت انجام خواهد شد.
  7. دانش آموختگان این سهمیه، در طول زمان تعهد، مجاز به فعالیت پزشکی رسمی در سایر نقاط کشور نمی باشند.
  8. شرط لازم برای پذیرش در هر کد رشته کسب حد نصاب نمره علمی 80 درصد گزینش آزاد رشته اصلی، دوره روزانه آن دانشگاه می باشد.
  9. تمامی داوطلبان امکان انتخاب این کد رشته ها را دارند. پذیرش ابتدا به صورت ازاد و رقابتی با اولیت داوطلبان بومی صورت خواهد گرفت و در صورتی که در پایان ظرفیت خالی باقی مانده باشد، از بین سایر داوطلبان با داشتن حدنصاب نمره علمی، انجام می شود.

در صورتی که هرگونه سوالی در خصوص شرایط پذیرش رشته تعهدی جدید شواری عالی فرهنگی یا پذیرش تعهدی دندانپزشکی و… داشتید، با شماره 9099071613 تماس بگیرید تا کارشناسان ما در مشاورگروپ، پاسخ سوالتان را در کمترین زمان در اختیارتان قرار دهند.

لیست رشته های تعهدی جدید

لیست رشته های تعهدی جدید در این قسمت بررسی می شود. در این مصوبه که توسط شورای عالی فرهنگی ابلاغ شده است. رشته های پزشکی و دندان پزشکی قرار دارند و علاقه مندان به تحصیل در این رشته ها و ارئه خدمت در مناطق محروم، می توانند در انتخاب رشته خود این کد رشته ها را وارد کنند.

توجه داشته باشید که شیوه گزینش در این سهمیه تعهدی جدید پزشکی و دندان پزشکی، در ابتدا به صورت بومی گزینی خواهد بود. و هنگامی که ظرفیت با پذیرش بومی گزینی تکمیل نشودف گزینش از میان سایر داوطلبان نیز انجام خواهد شد.

لیست رشت های تعهدی جدید به شرح زیر است:

  • رشته های تعهدی پزشکی
  • رشته تعهدی دندان پزشکی

کارشناسان ما در مرکز مشاوره مشاور گروپ آماده اند تا به تمامی سوالات شما در خصوص رشته جدید تعهدی شورای عالی فرهنگی، شرایط پذیرش تعهدی رشته دندان پزشکی و… پاسخ دهند.

انتخاب رشته تعهدی جدید

لیست دانشگاه های رشته تعهدی جدید

دانشگاه های رشته تعهدی جدید در سراسر کشور در فایل زیر قرار داده شده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رشته تعهدی جدید شورای عالی فرهنگی برای کنکور 1401 می توانید جداول کدرشته های پزشکی و دندان پزشکی را در این فایل مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:طرح افزایش ظرفیت پزشکی در مجلس به تصویب رسید + جزئیات

در این مقاله رشته تعهدی جدید شورای عالی فرهنگی را بررسی کردیم، امیدواریم اطلاعات موجود در این مقاله برای شما داوطلبین عزیز، کاربردی بوده باشد.

مشاور گروپ، به عنوان مرکز تخصصی مشاوره انتخاب رشته آماده خدمت رسانی به داوطلبین انتخاب رشته کنکور 1401 می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با 9099071613 تماس بگیرید.

در ادامه مطالعه کنید:

سوالات متداول رشته تعهدی جدید شورای عالی فرهنگی

❓پزشکی تعهدی به چه معناست؟

✔️ پزشکی تعهدی به معنای فرصت تحصیل در رشته پزشکی در ازای تعهد خاصی است. این تعهد معمولا مربوط به محل خدمت پس از پایان دوران تحصیل مربوط می شود. در ازای این تعهد فرد باید در محل تعیین شده تا مدت معینی به طبابت بپردازد.

❓شرایط پذیرش رشته تعهدی جدید چیست؟

✔️ شرایط پذیرش رشته تعهدی جدید شورای عالی فرهنگی به طور کامل در مقاله آورده شده است. می توانید مطالعه کنید. برای کسب اطلاعت بیشتر در این خصوص نیز می توانید با کارشناسان مشاور گروپ، تماس بگیرید.

❓افزایش ظرفیت پزشکی به چه منظور انجام می شود؟

✔️ با توجه به کمبود پزشک در کشور به خصوص در مناطق محروم، مسئولین و ارگان های ذیربط اقدام به افزایش ظرفیت پزشکی برای افزایش پزشکان تربیت شده در آینده کرده اند. با این افزایش ظرفیت پزشکی، در آینده می توان انتظار داشت که هیچ کدام از مناطق کشور، با مشکل کمبود پزشک و نیروی پزشکی مواجه نشوند.

3/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه رشته تعهدی جدید شورای عالی فرهنگی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. حسنا

    سلام این بند 7 که گفته مجوز فعالیت رسمی ندارن یعنی حق مطب ندارند

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403