رشته بهیاری در دبیرستان | چه هنرستان هایی رشته بهیاری دارند ؟

رشته بهیاری در دبیرستان | چه هنرستان هایی رشته بهیاری دارند ؟

جهت مشاوره در زمینه رشته بهیاری در دبیرستان | چه هنرستان هایی رشته بهیاری دارند ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله آموزشی، به بیان توضیحات کامل و جامعی در رابطه با رشته بهیاری در دبیرستان | چه هنرستان هایی رشته بهیاری دارند ؟ پرداخته ایم. رشته بهیاری به دلیل بازار کار و شغلی مناسبی که دارد از توجه بسیار بالایی برخوردار است. داوطلبان میتوانند برای رشته بهیاری در دبیرستان ها نیز اقدام کنند. داوطلبانی که قصد بر تحصیل در رشته بهیاری در دبیرستان نیز را دارند، میتوانند از دوره نهم متوسطه و از طریق آزمون هدایت تحصیلی با توجه به شرایط لازم برای ثبت نام اقدام کنند. در ادامه مقاله به بیان توضیحاتی در رابطه با رشته بهیاری و شرایط پذیرش پرداخته ایم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

رشته بهیاری در دبیرستان

ارائه خدمات پرستاری در ساده ترین شکل خود تقریبا همزمان با آغاز استفاده از خدمات پزشکی آغاز شده است. در بین سطوح علمی مختلف ارائه خدمات پرستاری، رده بهیاری در میانه سطوح عالی و مقدماتی عهده دار ارائه مستقیم خدمات پرستاری به بیماران و خدمات جنبی بهداشتی درمانی گسترده ای است و به دلایل مختلف از جمله نوع و تنوع خدمت و گستردگی امکانات آموزشی و تماس مستقیم در خط مقدم با بیماران و گیرندگان خدمات بهداشتی و درمانی اهمیت ویژه ای دارد.
در طول سالیان متمادی تحولات و تغییراتی در محتوای این آموزش، طول مدت تحصیل و شرایط انتخاب داوطلب برای این رشته به وقوع پیوسته است. و اکنون نیز به دلیل انتقال آموزش بهیاری به نظام جدید آموزش متوسطه دبیرستان ها کاردانش رشته بهیاری تشکیل گردیده است. در ادامه شرایط ورود به رشته بهیاری در دبیرستان ارائه داده شده است.

pada.medu.ir | ورود به سامانه پادا | پرونده الکترونیکی دانش آموزان

hamgam.medu.ir | ورود به سایت همگام | سایت سامانه همگام مدارس

معرفی رشته بهیاری در دبیرستان

بهیاران عضوی از یک تیم پرستاری می باشند و می توانند در بیمارستان ها، اورژانس ها، آسایشگاه ها، درمانگاه ها، کلینیک های خصوصی و … مشغول بکار شوند. بهیار عبارت است از، عضو بودن در یک تیم پرستاری. رشته بهیاری بازارکار مناسب و موقعیت شغلی خوبی دارد از این رو، مورد توجه بسیاری از دانش آموزان قرار گرفته است و متقاضیان می توانند برای تحصیل در رشته بهیاری، در دبیرستان اقدام نمایند. بدین منظور، دانش آموزان برای ادامه تحصیل در رشته بهیاری در دبیرستان می توانند از دوره نهم متوسطه و از طریق آزمون هدایت تحصیلی، علاقه خود نسبت به این رشته را اعلام نمایند.  دانش آموزان برای پذیرش در رشته بهیاری در دبیرستان، باید دارای یکسری شرایط لازم باشند که در ادامه بیان شده است.

بهیاری بعنوان یکی ازشاخه های علوم وخدمات پزشکی آمیزه ای است از دانش پرستاری، مهارت فنی واخلاق و عواطف انسانی وانضباط ویژه که درقالب شرح وظایف خاص خدمات بهداشتی درمانی دربیمارستان ها، درمانگاه ها، آسایشگاه ها، اورژانس ها ومراکزبهداشتی درمانی به مددجویان ارائه خدمات می نمایند .شرح وظایف بهیاری از وظایف اداره کل  امورپرستاری وزارت بهداشت ودرمان می باشد.  کار بهیاران از دورترین روستاها شروع می شود تا بزرگترین مراکز بیمارستانی دولتی و حتی در اورژانس های جاده ای انجام وظیفه می نمایند.

شرایط پذیرش رشته بهیاری در دبیرستان

شرایط پذیرش رشته بهیاری در دبیرستان

شرایط پذیرش رشته بهیاری در دبیرستان در این مقاله بیان شده است. دانش آموزانی که قصد انتخاب رشته بهیاری در دبیرستان را دارند، باید دارای یکسری شرایط عمومی و اختصاصی باشند. اطلاع از شرایط ورود به رشته بهیاری در دبیرستان، به انتخاب رشته درست داوطلبان کمک بسیاری خواهد کرد. شرایط و نحوه پذیرش دانش آموزان به شرح زیر است:

  1. دارا بودن تابعیت جمهوری اسلامی.
  2. اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی.
  3. دارا بودن مدرک قبولی پایه نهم تحصیلی.
  4. دارا بودن حداکثر سن 18 سال.
  5. داشتن حداقل معدل لازم برای قبولی. (در هر دبیرستان متفاوت است.)
  6. داشتن سلامت جسمانی و روحی روانی.
  7. برخورداری از صلاحیت اخلاقی و حسن خلق.
  8. کسب حدنصاب نمره در آزمون ورودی و قبولی در مصاحبه. ( سوالات عقیدتی و سیاسی بخش مهمی از این آزمون می باشد.)
  9. سپردن تعهد خدمت دو برابر سنوات تحصیلی.
  10. حق تقدم در ثبت نام و پذیرش، با افراد بومی استان مربوطه می باشد.
  11. در شرایط مساوی آزمون ورودی، اولویت پذیرش با جانبازان (در صورتی که مشکلی جهت ارائه خدمات و انجام کارهای محوله نداشته باشند)، آزادگان، خانواده های شهدا، اسرا، مفقودین و جانبازان از کار افتاده می باشد.

برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با نحوه پذیرش رشته بهیاری در دبیرستان می توانید با مشاوران مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

طول دوره رشته بهیاری در دبیرستان

دانش آموزان برای تحصیل در رشته بهیاری لازم است اطلاعات لازم را در رابطه با این رشته کسب نمایند در ادامه به بیان توضیحاتی در رابطه با طول دوره رشته بهیاری پرداخته ایم. برای تحصیل در رشته بهیاری به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • مدت زمان تحصیل در رشته بهیاری، 3 سال می باشد.
  • وزارت بهداشت، هیچ تعهدی برای پرداخت کمک هزینه های تحصیلی و ارائه خوابگاه برای دانش آموزان ندارد.
  • رشته تحصیلی بهیاری، از جمله رشته هایی می باشد که دارای تعهد رسمی کاری است و مدت زمان رسمی آن، 2 برابر طول زمان تحصیل می باشد.
  • دانش آموزان پس از گذراندن دروس عمومی و اختصاصی و الزامی، دیپلم کادانش در رشته بهیاری دریافت خواهند کرد.
  • جدول مواد درسی رشته بهیاری توسط وزارت بهداشت تهیه و به تایید وزارت آموزش و پرورش خواهد رسید.
  • ارزشیابی کلیه دروسی که به صورت تئوری و عملی در این دبیرستان ها اجرا می گردد، برابر آیین نامه امتحانات مورد عمل در آموزش و پرورش توسط دبیرستان و با نظارت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.
  • دبیرستان های دخترانه و پسرانه به صورت مجزا و در دو ساختمان جداگانه می باشد.

مدارک ثبت نام رشته بهیاری در دبیرستان

مدارک ثبت نام رشته بهیاری در دبیرستان

دانش آموزان در صورت دارا بودن شرایط پذیرش، لازم است نسبت به تهیه مدارک ثبت نام رشته بهیاری در دبیرستان اقدام نمایند و فرایند ثبت نام خود را انجام دهند. مدارک لازم برای ثبت نام داوطلبان به شرح زیر است:

  1. مدرک تحصیلی نهم و کسب معدل لازم
  2. کپی از صفحات شناسنامه
  3. چهار قطعه عکس 4*3
  4. فیش پرداخت بانکی مبلغ ثبت نام به شماره حساب اعلام شده از سوی دبیرستان مربوطه.
  5. پرداخت هزینه ثبت نام
  6. فرم هدایت تحصیلی.

نحوه ثبت نام رشته بهیاری در دبیرستان

نحوه ثبت نام رشته بهیاری در دبیرستان به صورت زیر است. دانش آموزان برای ادامه تحصیل در رشته بهیاری در دبیرستان می توانند از دوره نهم متوسطه و از طریق آزمون هدایت تحصیلی، علاقه خود نسبت به این رشته را اعلام نمایند. دانش آموزان در صورت دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی لازم برای پذیرش، پس از تهیه مدارک لازم باید فرآیند ثبت نام خود را انجام دهند.

دانش آموزان به منظور ثبت نام در رشته بهیاری در دبیرستان، باید نسبت به اسکن مدارک تحصیلی خود در سایت مربوط به دانشگاه علوم پزشکی استان اقدام نمایند. دانش آموزان با درج اطلاعات فردی، کد ملی و بارگذاری مدارک لازم در سایت، کد رهگیری ثبت نام خود را دریافت می کنند. لازم به ذکر است، تمامی مراحل ثبت نام داوطلبان به صورت اینترنتی و غیر حضوری انجام می شود. لذا از مراجعه حضوری برای ثبت نام اکیدا خودداری نمایید.

سوالات امتحانی رشته بهیاری در دبیرستان

منابع امتحانی رشته بهیاری در دبیرستان چیست ؟ سوالات آزمون رشته بهیاری به صورت چهار گزینه ای و تستی طرح می شود. سوالات آزمون بهیاری، از دروس علوم زیستی، ریاضی، زبان انگلیسی، ادبیات فارسی و بینش دینی طرح می شود. تعداد سوالات در مجموع 100 سوال می باشد و از هریک از دروس ذکرشده، 20 سوال طرح خواهد شد. کتاب های همراه هنرجو و کاربرد فناوری های نوین، ازجمله کتاب های اصلی رشته بهیاری در دبیرستان می باشد.

برای آگاهی از منابع امتحانی و نحوه طراحی سوالات آزمون بهیاری، می توانید راهنمایی های لازم را از کارشناسان مجموعه مشاورگروپ به شماره 9099071613 دریافت نمایید.

چه هنرستان هایی رشته بهیاری دارند ؟

و اما چه هنرستان هایی رشته بهیاری دارند ؟ امکان تحصیل در رشته بهیاری در کدامیک از هنرستان ها وجود دارد ؟ لازم به ذکراست، دبیرستان های پسرانه و دخترانه به صورت مجزا و در دو ساختمان جداگانه دایر خواهد شد.

**دبیرستان می تواند با رعایت ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش به صورت شبانه روزی اداره شود.

در جدول زیر، لیست هنرستان هایی که در رشته بهیاری اقدام به جذب متقاضیان نموده اند، ارائه داده شده است:

ردیف نام و شهر جنسیت
۱ هنرستان بهیاری آباده دخترانه
۲ هنرستان بهیاری آباده پسرانه
۳ هنرستان بهیاری مرودشت دخترانه
۴ هنرستان بهیاری مرودشت پسرانه
۵ هنرستان بهیاری ایرانشهر دخترانه
۶ هنرستان بهیاری ایرانشهر پسرانه
۷ هنرستان بهیاری ایرانشهر پسرانه
۸ هنرستان بهیاری بم دخترانه
۹ هنرستان بهیاری بم پسرانه
۱۰ هنرستان بهیاری بافت دخترانه
۱۱ هنرستان بهیاری رفسنجان پسرانه
۱۲ هنرستان بهیاری نهاوند دخترانه
۱۳ هنرستان بهیاری تویسرکان پسرانه
۱۴ هنرستان بهیاری بندر گناوه دخترانه
۱۵ هنرستان بهیاری برازجان پسرانه
۱۶ هنرستان بهیاری زابل دخترانه
۱۷ هنرستان بهیاری قائمشهر پسرانه
۱۸ هنرستان بهیاری قائن دخترانه
۱۹ هنرستان بهیاری زابل دخترانه
۲۰ هنرستان بهیاری زابل پسرانه

مزایای تحصیل در رشته بهیاری در دبیرستان

عنوان بهیار به کسی اطلاق می شودکه دوره آموزشی رسمی بهیاری را براساس ضوابط آموزشی با کسب دانش ومهارت قابل قبول درقالب یک انضباط شغلی و اخلاقی کسب نموده باشد و توانایی ارائه خدمات بهداشتی درمانی را درقالب شرح وظایف همراه با آموزش اولیه به بیمار داشته باشد. از مزایای تحصیل در رشته بهیاری در دبیرستان، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. گرفتن دیپلم کاردانش ازآموزش وپرورش
  2. امکان ادامه تحصیل دررشته پزشکی وپیراپزشکی
  3. داشتن بازارکار فراوان، امکان اشتغال واستخدام دربیمارستان های دولتی وخصوصی، اورژانس ها، مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی.
  4. شرکت در کنکورسراسری کاردانی کارودانش، دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاه آزاداسلامی و دانشگاه پیام نور وهمچنین داوطلبان می توانند با گذراندن چند درس طبق بخشنامه آموزش وپرورش دیپلم سایر رشته ها را اخذ نمایند.
  5. اخذ گواهی مهارت بهیاری از وزارت بهداشت.

سهمیه بهیاری در کنکور

برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با ثبت نام رشته بهیاری در دبیرستان می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه مشاورگروپ به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

تماس همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب، بدون تعیین وقت قبلی

سوالات متداول ثبت نام در رشته بهیاری

نحوه ثبت نام در رشته بهیاری در دبیرستان چگونه است؟

دانش آموزان پایه نهم برای ثبت نام در رشته بهیاری باید به سایت مربوط به دانشگاه علوم پزشکی استان مراجعه نموده و ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.

طول دوره رشته بهیاری چند سال است؟

مدت زمان تحصیل در رشته بهیاری 3 سال می باشد.

چه هنرستان هایی رشته بهیاری دارند؟

لیست کامل هنرستان های دخترانه و پسرانه که در رشته بهیاری اقدام به جذب متقاضیان می کنند، در این مقاله ارائه داده شده است.

5/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه رشته بهیاری در دبیرستان | چه هنرستان هایی رشته بهیاری دارند ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. مهدی

    نه تو باید پرستاری بخونی

    پاسخ
  2. وحید

    ایا دیپلم بهیاری برای بزرگسالان هم هست ممنون

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی