رشته بهداشت مدارس دانشگاه فرهنگیان

معرفی جامع رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان Moshavergroup.com

جهت مشاوره در زمینه رشته بهداشت مدارس دانشگاه فرهنگیان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله مشاور گروپ به معرفی رشته بهداشت مدارس دانشگاه فرهنگیان می پردازیم. اگر شما هم جزو علاقه مندان به حوزه سلامت مدارس هستید و می خواهید با این رشته دانشگاهی بیشتر آشنا شوید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

رشته بهداشت مدارس دانشگاه فرهنگیان

رشته بهداشت مدارس دانشگاه فرهنگیان در پی کمبود نیروی مراقب سلامت در مدارس سراسر کشور و همچنین اهمیت ویژه ی آموزش و یادگیری مباحث بهداشتی در دوران کودکی، طراحی و ایجاد شده است زیرا نهادینه شدن رفتار و دانش سلامت در دوره دانش‌ آموزی سبب می‌ شود تا آینده سالم‌ تری برای فرزندان ایران رقم بخورد.

همانطور که می دانید یکی از چالش‌ های اصلی و مهم آموزش و پرورش که در سال های گذشته هنگام شیوع ویروس آنفلوآنزا و به دنبال آن شیوع کرونا مشهود بود، کمبود مراقبین سلامت در مدارس بود. البته دو واحد عمومی درس بهداشت برای همه دانشجو معلمانی که با ثبت نام دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل در این واحد آموزشی هستند، گنجانده شده است اما این مقدار کافی نیست!

همچنین بیش از دو میلیون دانش‌ آموز به عنوان سفیر سلامت آموزش داده شده اند تا در این مسیر یاریگر مراقبان سلامت باشند  و از این طریق سطح بهداشت مدارس و دانش بهداشتی دانش‌ آموزان ارتقا یابد، زیرا آموزش‌ پذیری هم‌ سن‌ ها از یکدیگر بیشتر است. اما باز هم کمبود مراقب سلامت خصوصا در مدارس مناطق محروم کشور احساس می شود.

سفیران سلامت رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان Moshavergroup.com

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش طی مصاحبه ای ابراز داشت در سراسر کشور ۴۴۴۳ مراقب سلامت مرتبط داریم که با غیر مرتبط‌ ها حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر می‌شوند و هنوز حدود ۲۰ هزار مراقب سلامت در سراسر کشور کمبود نیرو داریم. البته لازم به ذکر است با افزایش ۸.۵ درصدی راه‌ اندازی و تجهیز اتاق‌ های بهداشت در مدارس سراسر کشور در دولت سیزدهم، زمینه ارتقا دانش سلامت محور و ارائه خدمات به دانش‌ آموزان فراهم شده است.

رشته بهداشت سلامت دانشگاه فرهنگیان

لزوم رشته بهداشت سلامت دانشگاه فرهنگیان از آنجایی محرز می شود که حتی با وجود استفاده از ظرفیت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌ آموز به عنوان مراقب سلامت، همچنان با کمبود مراقب سلامت در مدارس سراسر کشور مواجه هستیم و به همین دلیل دانشگاه فرهنگیان اقدام به معرفی و جذب دانشجو معلمان به رشته بهداشت سلامت نموده است.

بنابراین امسال با جذب ۴۰۰ نفر در کنکور سراسری ، تعداد دانشجو معلمان  به ۷۱۰ نفر افزایش خواهد یافت تا بعد از چهار سال این افراد به مدارس جذب و به ارتقا سطح بهداشت مدارس کمک کنند.

وظایف مراقب سلامت در مدارس

بسیاری از مردم شاید تعریف و شرح وظایف مراقب سلامت در مدارس را چک کردن ناخن های بلند، تذکرات به مسواک زدن و کوتاهی موهای سر دانش آموزان بدانند و به همین دلیل با ساده انگاری، متاسفانه این امور را پیش پا افتاده تصور می کنند و همین تفکرات غلط باعث شده که مربیان بهداشت مدارس از رشته‌ های ناهمسو با گرایش‌ های بهداشت انتخاب شوند و نتیجه آن اشاعه اطلاعات نادرست و نادیده گرفتن دستور العمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدارس خواهد بود.

دانشگاه فرهنگیان برای مقابله با این موضوع و جایگزین کردن این باورهای غلط و نادرست با باورهای صحیح و اصولی، اقدام به ایجاد رشته بهداشت مدارس دانشگاه فرهنگیان نموده است.

شرح وظایف فارغ التحصیلان رشته بهداشت سلامت دانشگاه فرهنگیان
  • بررسی وضعیت بهداشتی بوفه، آبدارخانه
  • نظارت مستقیم بر مواد غذایی سالم و بهداشتی
  • بهسازی ساختمان (کلاس های درسی، حیاط، وسایل بازی، آزمایشگاه ها، نمازخانه، سالن ها و …)
  • بهداشت آب از نظر کلرسنجی و نمونه برداری آب و ارسال آن به آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب جهت خودکنترلی بهداشتی
  • نظارت بر سیستم دفع پسماند مدارس به خصوص بحث بازیافت کاغذ و مقوا
  • آموزش کامل اصول گندزدایی سرویس‌ های بهداشتی، روشویی ها و آب‌ خوری‌ ها به کارکنان خدمات مدرسه
  • آموزش صحیح و مداوم شستشوی صحیح دست‌ ها
  • موارد استفاده از ضدعفونی کننده‌ ها
  • کنترل و مبارزه با حشرات و جوندگان موذی همچون سوسک، مگس و موش
  • بررسی تهویه، نور، رنگ کلاس‌ها و…
  • برنامه‌ریزی واکسیناسیون دانش آموزان
  • ارائه مشاوره‌ های تغذیه سالم
  • تشکیل پرونده‌های بهداشتی برای دانش آموزان در راستای ارجاع موارد حاد به پزشک مراکز بهداشتی و درمانی

ثبت نام رشته بهداشت مدارس دانشگاه فرهنگیان

اگر قصد ثبت نام رشته بهداشت مدارس دانشگاه فرهنگیان را دارید مطلع باشید که شرط اصلی پذیرش در این دانشگاه در هر یک از گروه های آزمایشی ثبت نام کنکور و شرکت در آزمون سراسری و همچنین کسب رتبه و تراز لازم برای قبولی است. توجه به این نکته خالی از لطف نیست که دانشگاه فرهنگیان از جمله دانشگاه های با شرایط خاص پذیرش و مصاحبه می باشد و از پذیرفته شدگان اولیه کنکور برای حضور در مصاحبه دعوت به عمل می آید.

رشته بهداشت سلامت در دانشگاه فرهنگیان Moshavergroup.com

تنها راه ورود به رشته بهداشت سلامت دانشگاه فرهنگیان کسب رتبه قبولی در کنکور و پذیرش در مصاحبه حضوری این دانشگاه می باشد. بنابراین اگر شما هم جزو علاقه مندان به تحصیل در این رشته دانشگاهی هستید، می توانید راهنمایی های لازم را تنها از طریق یک تماس تلفنی با مشاور گروپ دریافت نمایید. همچنین می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه فرهنگیان مراجعه نمایید.

بهترین متخصصان مشاوره تحصیلی در مشاور گروپ گرد هم آمده اند تا بتوانند در اسرع وقت جامع ترین پاسخ ها را به سوالات شما عزیزان ارائه نمایند.

شماره تماس 9099071613 پل ارتباطی شما و ما در مجموعه مشاور گروپ است 🙂

همه روزه حتی در روز های تعطیل هم از 8 صبح تا 12 شب در کنار شماییم

پاسخگویی همه روزه از 8 صبح تا 12 شب

☎️ تماس از تلفن ثابت ☎️

مشاور گروپ

9099071613

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت، از منوی بالای سایت یا ستون سمت چپ مشاور گروپ روی خرید بسته های تماس بزنید. با تکمیل فرم مشاوره و ثبت اطلاعات خود، در اولین فرصت و کمتر از یک ساعت ما با شما تماس خواهیم گرفت.

بیشتر بخوانید: برای اطلاع از لیست رشته های جدید دانشگاه فرهنگیان کلیک نمایید.

سوالات متداول

✔️ظرفیت رشته بهداشت مدارس دانشگاه فرهنگیان چقدر است؟

✔️با جذب ۴۰۰ نفر در کنکور سراسری امسال ، تعداد دانشجو معلمان به ۷۱۰ نفر افزایش خواهد یافت تا بعد از چهار سال این افراد به مدارس سراسر کشور جذب و به ارتقا سطح بهداشت مدارس کمک نمایند.

✔️شرایط استخدام مراقب سلامت چیست؟

✔️افرادی که می خواهند از طریق تحصیل در رشته بهداشت مدارس دانشگاه فرهنگیان در مراکز آموزشی استخدام شوند باید ابتدا از سد کنکور سراسری و مصاحبه دانشگاه فرهنگیان عبور کنند. فارغ التحصیلان این رشته شرایط استخدام مراقب سلامت مدارس را دارا هستند.

2.6/5 - (9 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه رشته بهداشت مدارس دانشگاه فرهنگیان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. پرستار مدرسه

    سلام
    من خودم رشته بهداشت مدارس میخونم
    به نظرم رشته جالبی میاد راستش وقتی وارد اسن رشته شدم اون قدرام بهش علاقه نداشتم ولی هر چی پیش میره بهش بیشتر علاقه مند میشم
    ما علوم پزشکی درس می‌خونیم و در عین حال به آموزش و پروش تعهد دادیم و آینده کارمون مشخصه
    ولی با عین حال هنوز خیلی ها راجب این رشته نمیدونن

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی