رتبه بندی دانشگاه های خارج از کشور

رتبه بندی دانشگاه های خارج از کشور

جهت مشاوره در زمینه رتبه بندی دانشگاه های خارج از کشور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ما در این مقاله رتبه بندی دانشگاه های خارج از کشور را بررسی کرده ایم. یکی از موارد الزامی برای تحصیل در خارج از کشور، مورد تایید بودن دانشگاه محل تحصیل توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری می باشد. به همین دلیل خیلی مهم است که دانشجو بتواند قبل از اخذ پذیرش از دانشگاه، از معتبر بودن آن توسط وزارت علوم مطمئن شود. برای اطلاع از لیست رتبه بندی دانشگاه های خارج از کشور با مشاور گروپ همراه باشید.

رتبه بندی دانشگاه های خارج از کشور

رتبه بندی دانشگاه های خارج از کشور وزارت علوم

یکی از مهمترین دغدغه های دانشجویان برای تحصیل در خارج کشور مورد تایید بودن دانشگاه محل تحصیل خود در وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزرات بهداشت می باشد. اگر دانشجویی در دانشگاهی تحصیل کند که مورد تایید وزارت علوم نباشد مدرک تحصیلی فرد معتبر نیست. در این صورت مدرک دانشجو در فرایند ارزشیابی قرار نمی گیرد.

از این رو بسیار مهم می باشد که دانشجو بتواند قبل نهایی کردن انتخاب خود ، دانشگاه مورد نظرش را در لیست رتبه بندی دانشگاه های خارج از کشور مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت پیدا کند تا با آسودگی خاطر بیشتری به تحصیل خود بپردازد. در ادامه مطلب لیست دانشگاه ها اورده شده است.

اداره دانش‌ آموختگان به‌ جهت صیانت علمی از خود دانشجویان، به ارزشیابی دانشگاه های خارج از کشور می پردازد. در این جا رتبه بندی دانشگاه های خارج از کشور به چند گروه تقسیم شده است.

رتبه بندی دانشگاه های خارج از کشور
دانشگاه گروه الف دانشگاه گروه ب دانشگاه گروه ج دانشگاه گروه د ……
مؤسسات و دانشگاه‌های ممتاز مؤسسات خوب مؤسسات متوسط مؤسسات ضعیف گروه غیر قابل قبول تلقی می‌شوند.
بدون استثنا مدارک در فرایند ارزیابی قرار می گیرد بدون استثنا مدارک در فرایند ارزیابی قرار می گیرد     به هیچ عنوان مدارک قابل ارزیابی نمی باشد.

لیست این دانشگاه‌ های خارج از کشور در گروه های چهارگانه در سامانه اداره کل دانش آموختگان این سازمان در دسترس عموم است. چهار مؤسسه رتبه‌ بندی معتبر دانشگاهی بین‌ المللی به نام لایدن، شانگ‌های، کیو اس و تایمز می باشد اگر اسم دانشگاهی در یکی از این چهار مؤسسه بود در کنار شاخص‌ها و ملاحظات دیگر در فرایند ارزیابی قرار می‌گیرد

فهرست دانشگاه‌ ها با رتبه بندی آنها در سامانه اداره دانش‌آموختگان به نشانی grad.saorg.ir قرار گرفته و قابل‌ دسترسی است.  توصیه می‌ کنیم یکی از نکات مهم که در اعزام دانشجویان وجود دارد این است که آیا دانشگاهی که انتخاب کرده، در رتبه بندی دانشگاه های خارج از کشور مورد تأیید است یا خیر؟ تا مبادا پس از بازگشت مدارک آنان در فرایند ارزشیابی قرار نگیرد.

سطح بندی دانشگاه های خارج از کشور

اگر میخواهید در بهترین دانشگاه‌ ها به ادامه تحصیل بپردازید، باید با سطح بندی دانشگاه های خارج از کشور اشنا باشید. تحصیل در دانشگاه‌ های برتر جهانی می‌ تواند مزیت‌ های بسیاری برای دانشجویان داشته باشد و آینده تحصیلی و شغلی آنها را تضمین کند.‌ با تحصیل در دانشگاه‌ های برتر‌ می‌‌ توانید دانش و تخصص بسیار بالایی در زمینه رشته تحصیلی خود کسب کرده و در آینده‌ فرصت‌های شغلی بسیاری را در اختیار داشته باشید.‌

دانشگاه‌های برتر‌ جهانی‌ که جزو رتبه بندی دانشگاه های خارج از کشور هستند دارای کیفیت آموزشی بالایی هستند و‌ تحصیل در آنها‌ این فرصت را برای شما به وجود می‌ آورد که فرد تاثیر گذاری برای جامعه جهانی باشید و بتوانید راهکارهای مفید و خلاقانه‌ای را برای حل مشکلات روز جهان ارایه دهید.

دانشگاه‌ های برتر جهانی در کشور های مختلف‌ قرار دارند. تعداد زیادی از بهترین دانشگاه‌ ها در ایالات متحده، کانادا، کشورهای اروپایی، جین، مالزی، ژاپن، استرالیا و … قرار دارند. این دانشگاه‌ ها بین‌ المللی هستند و امکان ادامه تحصیل برای دانشجویان خارجی را نیز فراهم می‌کنند.‌ ارگان‌های‌ مختلفی اقدام به رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان می‌کنند.‌ باید به این نکته نیز اشاره کرد که‌ رتبه بندی هر دانشگاه در هر سال می‌تواند متفاوت باشد و دانشگاه‌ های‌ برتر رقابت شدیدی در مورد کسب جایگاه برتر در هر سال دارند.‌

سطح بندی دانشگاه های خارج از کشور

معیار رتبه بندی دانشگاه های خارج از کشور

معیار رتبه بندی دانشگاه های خارج از کشور هر دانشگاه با توجه به کیفیت آموزشی، سطح علمی ‌و دستاوردها،‌ نحوه ارایه خدمات به دانشجویان، فراهم کردن شرایط مناسب برای تعلیم و پرورش‌ توانایی‌ها و استعدادهای دانشجویان و…‌ متفاوت است.

از جمله معیار های رنکینگ دانشگاه‌ ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

معیار رتبه بندی دانشگاه های خارج از کشور
آمار های مبتنی بر تجربه بورس‌های داده شده تعداد دانشجویان تعداد جوایز کسب شده
سطح علمی و کیفی اساتید تجهیزات آزمایشی و پژوهشی اچ ایندکس تعداد پروانه ثبت اختراع
تعداد تولیدات علمی تعداد استنادات مقالات پُراستناد تعداد اعضای هیئت علمی

در جدول زیر معیار های رتبه بندی دانشگاه های خارج از کشور بر اساس شاخص تولید، شاخص استناد، شاخص هیرش، مقالات پر استناد و تعداد جوایز بین المللی را توضیح دادهد ایم:

شاخص تولید شاخص تولید نشان‌ دهنده تعداد تولیدات علمی که توسط اعضای هیئت علمی یا دانشجویان هر دانشگاه منتشر شده است. به عبارت دیگر حداقل یکی از نویسندگان باید دارای وابستگی سازمانی به دانشگاه مربوطه باشد. این شاخص نشان دهنده کمیت تولیدات علمی است.
شاخص استناد شاخص کیفی محسوب می‌شود ،تعداد کل استنادهای دریافتی هر دانشگاه طی سال‌هایی که تولیدات علمی دانشگاه در پایگاه‌ های استنادی ( وب‌ آف‌ ساینس، اسکوپوس، گوگل اسکالر) نمایه شده است، مورد بررسی قرار می‌گیرد.
شاخص هیرش شاخص هیرش یک پژوهشگر برابر با h است، اگر h مقاله وی هر کدام حداقل h استناد و سایر مقاله‌ های وی کمتر از h استناد دریافت کرده باشند. شاخص هیرش مبتنی بر مجموعه مقاله های پر استناد و تعداد استناد های دریافتی است. این شاخص می‌تواند به عنوان یکی از شاخص‌های نشان دهنده کیفیت مقاله های منتشر شده توسط یک فرد، سازمان و یا کشور مورد استفاده قرار گیرد.
مقالات پُراستناد مقاله پُراستناد به مقاله ای گفته می شود که از زمان انتشار تاثیر بسیاری بر آثار علمی و پژوهشی داشته و استناد زیادی دریافت کرده باشد. از نظر مؤسسه اطلاعات علمی، بنیانگذار نمایه استنادی علوم، به مقاله ای پُراستناد گفته می شود که جزو 1 درصد بالای مقاله های پُراستناد حوزه خود باشند.
تعداد جوایز بین‌المللی جوایز علمی به عنوان معیار و ملاکی برای ارزیابی عملکرد افراد و موسسات و دانشگاه‌ها در رتبه بندی دانشگاه های جهان در نظر گرفته شده است

لیست رتبه بندی دانشگاه های جهان 2021 – 2022

هر ساله وزارت علوم و تحقیقات و وزارت بهداشت لیست رتبه بندی دانشگاه های خارج از کشور را اعلام میکنند. دانشجویان در زمان انتخاب دانشگاه حتما باید به لیست رتبه بندی دانشگاه های خارج از کشور توجه داشته باشند تا دانشگاه های سطح الف و ب را انتخاب کنند. در صورت انتخاب دانشگاه سطح پایین در هنگام فارغ التحصیلی و تایید مدرک، دچار مشکل میشوند و مدرکشان مورد تایید قرار نمیگیرد.

ما در این قسمت لیست رتبه بندی دانشگاه های جهان 2021 – 2022 را که وزارت علوم تایید کرده است برای شما اورده ایم.  برای دانلود لیست روی لینک زیر بزنید.

سیستم  رتبه بندی دانشگاه های جهان

در سراسر جهان بر اساس تعداد مشخص از سیستم، رتبه بندی دانشگاه های جهان را انجام میدهند. در جدول زیر مهم ترین سیستم رتبه بندی دانشگاه های جهان را اورده ایم.

رتبه‌بندی کیو اس (QS Ranking) رنکینگ کیو اس (کیو-اس یا همان QS) یک سیستم رتبه‌بندی برای دانشگاه‌ها و موسسات بوده که بصورت سالیانه و توسط کمپانی انگلیسی Quacquarelli Symonds که تحلیل‌گر سطح کیفی آموزشی موسسات آموزشی و دانشگاه‌ ها است منتشر می‌ شود و در واقع کیو اس (QS) مخفف نام این کمپانی تاسیس شده در سال 1990 می‌ باشد. رتبه‌ بندی QS مورد تأیید گروه خبره بین‌المللی رتبه‌بندی (IREG) قرار گرفته و به عنوان یکی از 3 رتبه‌بندی دانشگاهی مشهور در جهان در کنار رتبه‌بندی تایمز و رتبه‌بندی ARWU یا همان رتبه‌ بندی شانگهای قرار دارد. رنکینگ کیو اس این رتبه‌ بندی‌ ها در آمار سالانه را هم به صورت جهانی و هم مختص تقریبا همه قاره‌ ها و هر کشور ارایه می‌دهد.
رتبه‌بندی تایمز (THE) رتبه‌بندی تایمز با نام کامل Times Higher Education World University Rankings یا به اختصار THE از دیگر 3 رتبه‌ بندی‌ های معتبر و برتر جهانی در کنار رنکینگ کیواس و ARWU می‌ باشد.  این رتبه‌ بندی نیز همانند رتبه‌بندی کیو اس، نتایج خود را بصورت سالانه ارایه داده و این رتبه‌بندی‌ها در آمار سالانه را هم به صورت جهانی و هم مختص تقریبا همه قاره‌ ها و هر کشور ارایه می‌دهد و در مجله Times Higher Education به چاپ می‌رساند.
رتبه‌بندی شانگهای (ARWU) رتبه‌بندی شانگهای با نام کامل Academic Ranking of World Universities یا به اختصار ARWU (با عنوان کمتر شناخته شده SJTU) از دیگر 3 رتبه‌بندی‌های معتبر و برتر جهانی در کنار رنکینگ کیو اس و تایمز می‌ باشد.  این رتبه‌بندی نیز همانند 2 رتبه‌ بندی ما قبل، نتایج خود را به صورت سالانه ارایه داده و این رتبه‌ بندی‌ ها در آمار سالانه را هم بصورت جهانی و هم مختص تقریبا همه قاره‌ ها و هر کشور ارایه می‌ دهد و به طور سالانه و توسط دانشگاه جیائو تونگ شانگهای در چین ارایه می‌گردد که از سال 2003 و با در نظر گرفتن شاخص‌ های چند فاکتوره شناخته شده که ابتدا در مجله اکونومیست نتایج خود را چاپ نموده و سپس بطور رسمی‌تر و از سال 2009 با حق کپی رایت بطور سالانه آمار خود را انتشار می‌دهد.
رتبه‌بندی

US N)ews

رتبه‌بندی نشریه نیوزویک آمریکا یا همان U.S. News & World Report (به اختصار همان (US News از دیگر رتبه‌ بندی‌ های معتبر و برتر جهانی پس از 3 سیستم رنکینگ و رتبه‌بندی مشهور ذکر شده در بالا می‌باشد.  این رتبه‌بندی نیز همانند دیگر رتبه‌ بندی‌ های معرفی شده، نتایج خود را بصورت سالانه ارایه داده و در واقع Us News یک کمپانی رسانه‌ ایی آمریکایی بوده که اخبار، نظرات، بازخورد و توصیه مشتریان و مصرف‌کنندگان، رتبه‌بندی‌ ها و تحلیل‌ های داده را ارایه می‌ دهد. این کمپانی اولین رنکینگ و رتبه‌ بندی جهانی برای دانشگاه‌ ها و موسسات آموزشی را در سال 2014 ارایه داد که سریعا شناخته و تبدیل به یکی از معتبر ترین سیستم‌های رتبه‌بندی موسسات آموزشی گردید. این کمپانی در مجله و نشریات خود موارد متعدد دیگری را هم از جمله بیمارستان‌ها و… را نیز رتبه‌ بندی می‌نماید

ما در این مقاله در رابطه با رتبه بندی دانشگاه های خارج از کشور، لیست دانشگاه های مورد تایید وزرات علوم، جدید ترین لیست رتبه بندی دانشگاه جهان در سال 2022 و مطالب دیگر صحبت کردیم در صورت داشتن هر گونه سوال در خصوص رتبه بندی دانشگاه های خارج از کشور می توانید با کارشناسان مشاور گروپ با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید.

❓کدام دانشگاه های خارج از کشور مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت می باشد؟

✔️ ما در متن مقاله دانشگاه های خارجی مورد تایید وزارت علوم و بهداشت را توضیح داده ایم.

❓آخرین لیست رتبه بندی دانشگاه های خارج از کشور مربوط به سال 2022 از کجا دریافت کنم؟

✔️ در متن مقاله لیست رتبه بندی دانشگاه های خارج از کشور سال 2022 را قرار داده ایم برای دانلود این لیست متن مقاله را بخوانید.

❓برچه اساسی دانشگاه های جهان رتبه بندی می شوند؟

✔️ دانشگاه های جهان بر اساس سیستم های کیو اس، شانگهای، تایمز،نیوز ویک رتبه بندی میشود که به طور کامل در مقاله بیان شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه رتبه بندی دانشگاه های خارج از کشور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی