انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98 |راهنمای جامع انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98 – 99

انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98 |راهنمای جامع انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98 – 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

راهنمای جامع انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98 – 99 : هر سال داوطلبان زیادی در آزمون ورودی دانشگاهها شرکت می کنند و بعد از حدود دو ماه کارنامه نتایج اولیه آزمون خود را دریافت می کنند.

انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98



انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98 :  تحلیل صحیح در نتایج اولیه این آزمون برای انتخاب رشته و گزینش بعدی مهم و سرنوشت ساز است . اما نحوه تحلیل این کارنامه ها بستگی به اطلاعات و تجربه افراد شرکت کننده داشته و اگر اشتباهی در دریافت اطلاعات و یا راهنمایی بوجود آید ممکن است داوطلب را از انتخاب رشته ناامید و یامنصرف و گمراه نماید .

انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98 در آزمون و کنکور سراسری یکی از اصولی ترین و مهم ترین مراحل پذیرش در بزرگترین ماراتن های علمی می باشد، در اینجا سعی بر این داریم پاسخ سوالات زیادی را  که سوالات داوطلبان و متقاضیان انتخاب رشته کارشناسی ارشد می باشند به طور مفید پاسخ داده و داوطلبان برای انتخاب رشته خود می توانند با مشاورین مجرب مرکز مشاور گروپ تماس حاصل بفرمایند.


انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98 :  طبق اطلاعیه قبلی ؛ آزمون کارشناسی ارشد بدلیل جاری شدن سیل در فروردین ماه سال 98 در بعضی از مناطق کشور با تاخیر اجرا و زمان برگزاری ازمون 23و24 خرداد ماه می باشد. نکته جالب توجه این است که سالهای پیش معمولا انتخاب رشته کارشناسی ارشد خرداد و تیرماه انجام می شد که متاسفانه امسال این انتخاب رشته بر اساس برنامه ریزی معین نمی باشد و احتمالا با تاخیر یک ماهه نتایج اولیه منتشر و انتخاب رشته امکان پذیر باشد.

انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98 : داوطلبان و متقاضیان انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98 می توانند برای دریافت اطلاعات دقیق از طریق کانال تلگرام مرکز مشاور گروپ به روزترین خبرهای آموزشی را نسبت به انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98 دریافت نمایند.

images


سر فصل ها

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98 اعلام شد

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98 سراسری با دانشگاه آزاد در دو تایم متفاوت انجام خواهد شد که داوطلبان می توانند برای برای دریافت دقیق اطلاعات بیشتر با مشاورین مرکز مشاور گروپ در ارتباط باشند.

سال تحصیلی 98 بدلیل حوادث، اتفاقات اخیر و نداشتن تمرکز کافی برای داوطلبان و متقاضیان آزمون کارشناسی ارشد انتخاب رشته در خرداد ماه انجام نخواهد شد و تاریخ دقیق برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 98 را می توانید از طریق شماره های زیر مطلع شوید …


11111111111223333

1222231

زمان دقیق اعلام نتایج ارشد 98


انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98 : داوطلبان با توجه به وضعیت مجاز بودن خود اقدام به انتخاب رشته کارشناسی ارشد می نمایند . به عبارت دیگر داوطلبانی که در آذر ماه   ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را انجام داده و پس از دریافت کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد 98 در جلسه آزمون حضور می یابند ، می توانند با توجه به این کارنامه ، رشته محل های مورد علاقه خود را به ترتیب اولویت انتخاب کنند . لیست رشته محل ها هم زمان با شروع انتخاب رشته توسط سازمان سنجش منتشر شده و در قالب دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد . در این دفترچه علاوه بر معرفی رشته محل ها ، شرایط و ضوابط شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد نیز ارائه شده است .


دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98

انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98 :  داوطلبان و متقاضیان توجه داشته باشند قبل از انتخاب رشته، با دانلود کردن دفترچه اطلاعات کامل و کد رشته ها را مشاهده نموده و انتخاب های خود را همزمان با وارد کردن اطلاعات انجام ندهند. دانلود دفترچه انتخاب رشته را فقط در سایت های معتبر دریافت نمایید. داوطلبان و متقاضیان انتخاب رشته کارشناسی ارشد برای دانلود دفترچه انتخاب رشته و همچنین مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98 و تعیین اولویت ها می توانند با مشاورین مجرب مرکز مشاور گروپ  در ارتباط باشند.

شرایط انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98

انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98 :  داوطلبان و متقاضیان بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری کارشناسی ارشد 98 که در مرداد ماه انجام می شود می توانند نسبت به مواد امتحانی آزمون رشته اصلی و شناور خود را به ترتیب اولویت انتخاب نموده و منتظر اعلام نتایج آن باشند.

انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98 :  کارشناسی ارشد 98 و شرایط انتخاب رشته آن نسبت به پذیرش در دانشگاه متفاوت می باشد یعنی اینکه دانشگاه آزاد و سراسری جداگانه انتخاب رشته انجام خواهد شد و داوطلبان نسبت به نمره و تراز کسب شده و کارنامه قبولی خود می توانند انتخاب رشته خود را انجام دهند.

انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98 :  انجام دادن انتخاب رشته کار مشکلی نیست اما اولویت بندی دانشگاه ها و انتخاب ها مهم ترین مرحله یک انتخاب رشته می باشد. مشاورین مجرب مرکز مشاور گروپ در تمامی مراحل انتخاب رشته همراه شما خواهند بود برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره 9099071613 و بدون نیاز به گرفتن کد از طریق تلفن ثابت سوالات خود را و انتخاب رشته خود را بدون نیاز به حضور در محل انجام دهید.

انتخاب رشته خود را به مشاوران تحصیلی مرکز مشاور گروپ بسپارید.

ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98

انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98 : بعد از انتخاب رشته و ثبت کد رشته های انتخابی نسبت به علاقه و موقعیت دانشگاه بر اساس درجه علمی می توانید انتخاب رشته خود را ویرایش کنید. ویرایش کردن اطلاعات انتخاب رشته به مدت زمان محدود می باشد، در صورتی که داوطلبان در زمان مقرر اقدام به ویرایش انتخاب رشته خود نکنند مهلت ویرایش را از دست داده و زمانی برای ویرایش نخواهند داشت.

برای بررسی اولویت های انتخاب رشته به ترتیب فاکتورهای موجود پیشنهاد می کنیم با مشاوران مرکز مشاور گروپ در ارتباط باشید.

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد 98

انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98 :  ثبت نام بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد از طریق سه عنوان استعدادهای درخشان، دانشگاه فراگیر پیام نور، بورسیه دانشگاه انجام می گیرد که معمولا هر سال با ظرفیت های متفاوتی این پذیرش ها انجام می شود. ورودی های مهرماه و بهمن ماه پذیرش های بدون کنکور انجام میگیرد که دانشگاه ها با توجه به ظرفیت ها و صندلی های خالی این پذیرش ها را انجام خواهند داد. اما سوابق تحصیلی در پذیرش های دانشگاه ها کمی متفاوت می باشد و تعداد داوطلبان و متقاضیان در هر رشته سوابق تحصیلی را برای پذیرش تحت تاثیر خود قرار می دهد.

داوطلبان و متقاضیان بدون کنکور کارشناسی ارشد 98 می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاورین تحصیلی مرکز مشاور گروپ در ارتباط باشند .


11111111111223333

1222231

 

انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98

 انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت هم در سال تحصیلی 98 با تاخیر به نسبت سالهای گذشته انجام خوهد شد .

زمان برگزاری آزمون ارشد 98

مشاوره تحصیلی مرکز مشاور گروپ

مشاورین مجرب مشاوره تحصیلی مرکز مشاور گروپ در تمامی مراحل آزمون تحصیلات تکمیلی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی، زمان برگزاری آزمون ها، شرایط و برنامه ریزی های درسی همراه شما خواهند بود. با توجه به اینکه شرایط و زمان برگزاری آزمون ها در سال تحصیلی 98 با کمی تغییرات مواجه شده است پیشنهاد می کنیم برای دریافت به روز ترین خبرهای آموزشی در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی مشاور گروپ عضو شوید.

images

انتخاب رشته کارشناسی ارشد

انتخاب رشته جزء انتخاب های مهم هر فرد در زندگی به شمار می رود. مسیر شغلی افراد، رابطه ای نزدیک با انتخاب رشته و رشته تحصیلی فرد در دانشگاه دارد و این موضوع اهمیت انتخاب رشته را دو چندان می کند.

انتخاب رشته در کنکور ارشد، با توجه به کمتر بودن ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه نسبت به مقطع لیسانس، نیاز به آگاهی بیشتری دارد و همین موضوع  اهمیت مشاوره انتخاب رشته ارشد را بیشتر می کند.

برای قبولی در دانشگاه فاکتور های متعددی دخیل هستند که بعضی از افراد در زمان انتخاب رشته توجهی به آن ها ندارند؛ بهره گیری از یک مشاوره تحصیلی مجرب، به شما کمک می کند، تقاضانامه اینترنتی انتخاب رشته را با آگاهی و با توجه به فاکتور های مهم در انتخاب رشته تکمیل کرده و شانس خود را برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظر خود بیشتر کنید.


همانند دوره لیسانس، در دوره ارشد نیز بعضی از رشته ها نیمه متمرکزند و برای قبولی در این رشته ها می بایست علاوه بر کسب حدنصاب نمره تئوری در کنکور ، حد نصاب نمره آزمون عملی/ مصاحبه را نیز کسب کنید.

برای این که بدانید در زمان انتخاب رشته این رشته ها را چگونه اولویت بندی کنید، می توانید از مشاوره انتخاب رشته ارشد بهره بگیرید و با آگاهی برای انتخاب رشته اقدام کنید.

اشتباهات انتخاب رشته ارشد چیست؟

اشتباه اول

داوطلبان کنکور معمولا از راه و روش انتخاب رشته آگاهی ندارند و گاهی با یک جمع و تفریق ساده به این نتیجه می رسند که با این رتبه نه چندان خوب دانشگاه x  آن ها را نمی پذیرد و به همین دلیل دانشگاه x را جزء اولویت های خود قرار نمی دهند!  این کار درست نیست و بهتر است در چنین موقعیت هایی از مشاوره انتخاب رشته ارشد بهره بگیرید و با مشاورین تحصیلی مشورت کنید.

اشتباه دوم

بعضی از افراد به علاقمندی های خود در انتخاب رشته ارشد توجهی ندارند و معمولا در اولویت بندی رشته ها و دانشگاه ها دچار سردرگمی می شوند.

اشتباه سوم

معمولا داوطلبان از نحوه تخصیص معدل اطلاعاتی ندارند و در مورد سهمیه ثبت نامی خود چیزی نمی دانند.

اشتباه چهارم

برای این که داوطلب شانس قبولی خود را از دست ندهد می بایست بازه مطلوب و متناسب با رتبه خود را انتخاب کند!

انتخاب نکردن رشته های متناسب با رتبه، یکی از اشتباهات رایج در انتخاب رشته است.

آگاهی از این بازه نیازمند تجربه و دانستن  اطلاعات آماری است؛ که در این زمینه مشاورین مجرب تحصیلی اطلاعات کامل تر و دقیق در دسترس دارند؛ پس توصیه می شود در زمان انتخاب رشته از مشاوره انتخاب رشته ارشد بهره بگیرید و با آگاهی برای انتخاب رشته اقدام نمایید.

سوالات متداول انتخاب رشته کارشناسی ارشد

من سال گذشته در کنکور ارشد شرکت کرده بودم و فکر می‌ کردم که انتخاب رشته آسان است.
رتبه‌ ام هم بد نشده بود اما خیلی دقت نکردم.
جدا از اینکه اولویت‌ هایم را هم به دقت تنظیم نکرده بودم و اصلا به بعضی رشته‌ های جدید توجه نکرده بودم.
که بعدا فهمیدم آن گرایش‌ ها خوب بودند و بعضی دوستانم که شرکت کرده بودند به راحتی قبول شدند و خیلی هم راضی هستند.
و بهتر بود که همان موقع با فردی صاحب‌ نظر و با تجربه مشورت می‌ کردم و عجله نمی‌ کردم.

با هر رتبه‌ ای در ارشد، کجا قبول می‌ شوم؟
پارسال یکی از دوستانم با رتبه ۴۳۰ روزانه یزد قبول شد با اینکه همه می‌ گفتند تا ۴۰۰ شبانه‌ اش پر می‌ شود، امسال هم رتبه من مشابه او است، ممکن است بتوانم همان دانشگاه قبول شوم؟
سلام من رتبه ۲۱۴۷ کامپیوتر هستم. می‌ توانم دانشگاه شبانه قبول شوم؟
لطفا بگویید من می‌ توانم با رتبه ۲۸۴ فیزیولوژی یا تغذیه گیلان قبول شوم؟

انتخاب رشته ارشد مجازی

چطور می‌ شود انتخاب رشته مجازی انجام داد و چقدر دقیق است؟
یعنی نتیجه‌ ای که مشخص می‌ شود چقدر می‌ توان به آن اطمینان داشت و بر اساس آن تصمیم گرفت؟
انتخاب رشته مجازی می‌ تواند اولویت‌ بندی‌ های خود فرد را هم لحاظ کند؟
یا بر اساس رتبه فقط یک نتیجه را اعلام می‌ کند؟
اگر با استفاده از نرم‌ افزار انتخاب رشته انجام دهیم بهتر است یا اینکه مشاوره تلفنی بیشتر کمک می‌ کند؟

مشاوره آنلاین انتخاب رشته کارشناسی ارشد

مشاوره آنلاین اولویت‌ بندی اختصاصی هم دارد و یا فقط به وسیله ابزار انجام می‌ شود؟
می‌ شود سؤال‌ ها را به صورت آنلاین پرسید؟
با رتبه ۲۷۱ کدام دانشگاه می‌ شود ارشد فقه و مبانی حقوق دوره روزانه قبول شد؟
من امکان تماس ندارم می‌ شود به صورت آنلاین جواب دهید؟
اگر من رشته‌ ای مد نظرم نباشد، می‌ توانم بپرسم که با رتبه‌ ام چه امکان‌ هایی برای انتخاب دارم؟
یا اینکه حتما باید یک رشته‌ ای مشخص کنم ببینم می‌ شود قبول شوم یا خیر؟

مشاوره تحصیلی کارشناسی ارشد تلفنی

لطفا راهنمایی کنید که با رتبه ۱۲۰۰ ژنتیک شانس قبولی در دوره شبانه را دارم یا خیر؟
من جدا از انتخاب رشته، سؤال‌ های دیگری در مورد تفاوت رتبه دانشگاه‌ ها و گرایش‌ های مختلف دارم، لطفا شماره تلفنی برای مشاوره در اختیار من قرار دهید.
می‌ خواستم بدانم با رتبه ۷۸۰ علوم دامی احتمالش وجود دارد، روزانه ایلام یا لرستان قبول شوم یا باید فکر رشته دیگری باشم؟

مشاوره انتخاب رشته ارشد

ما با افتخار آماده پاسخگویی و ارائه خدمات مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد به شما بزرگواران هستیم.
با مدرک کارشناسی حسابداری می‌ توانم در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنم و به دانشگاه نظری‌ ها (دانشگاه تبریز) بروم؟
چند رشته می‌ توانیم انتخاب کنیم و اینکه اگر به ترتیب دلخواه خود رشته‌ ها و محل‌ ها را بزنیم کافی است؟
منظور از سهمیه‌ ها چیست و امتیازات چه تأثیری دارند، و معدل را چقدر و چطور تأثیر می‌ دهند؟

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد

من می‌ خواهم ارشد مهندسی فناوری اطلاعات شرکت کنم ولی رشته‌ ام نامتجانس است.
من مدیریت خوانده‌ ام. شانس قبولی من در دانشگاه آزاد چقدر است؟
و به نظر شما روی چه درس‌ هایی بیشتر باید تمرکز کنم؟
در کنکور کارشناسی ارشد آزاد، کدام شهر یا شهرهای اطراف تهران ظرفیت بالاتری دارند و در گرایش‌  های حقوق راحت‌ تر دانشجو می‌ پذیرد.
لطفا من را راهنمایی کنید.
رتبه ۵۰۰۰ معماری شدم تقریبا (البته بعد از اعمال نمره امتحان عملی اسکیس رتبه ممکن است تغییر کند)
می‌ خواستم بدانم ارشد معماری شبانه قبول می‌ شوم یا خیر؟


ما در فرآیند انتخاب رشته شما:

در گروه‌ های

  • گروه علوم انسانی
  • گروه علوم پایه
  • گروه فنی مهندسی
  • گروه کشاورزی
  • گروه هنر
  • گروه علوم پزشکی

دانشگاه‌ های

  • روزانه
  • نوبت دوم
  • مجازی
  • پردیس خودگردان
  • پیام‌ نور
  • مجازی پیام‌ نور
  • مجازی ویژه شاغلین
  • غیرانتفاعی

همچنین مشاوره در زمینه‌ های:

  • بورسیه و رشته‌ های دارای شرایط خاص
  • شیوه‌ های آموزشی
  • سهمیه رزمندگان و ایثارگران
  • شرایط پذیرش استعدادهای درخشان
  • کارنامه اعلام نتایج اولیه
  • انتخاب اینترنتی محل تحصیل
  • لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد
  • شرایط و ضوابط پذیرش انواع دانشگاه‌ ها
  • نحوه پیش‌ نویسی فرم انتخاب رشته اینترنتی
  • نحوه انتخاب رشته كارشناسی ارشد
  • تحليل و بررسی شانس قبولی كارنامه ارشد
  • آخرين رتبه و تراز قبولی در رشته‌ های مختلف ارشد

همچنین…

  • تاریخ تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
  • تاریخ تکمیل ظرفیت ارشد سراسری
  • ثبت نام تکمیل ظرفیت
  • لیست رشته‌ها و دانشگاه‌های تکمیل ظرفیت
  • شرایط انتفالی و مهمان در مقطع ارشد هم دانشگاه آزاد و سراسری
  • مرخصی ترم اول دانشگاه سراسری و آزاد

در کنار شما هستیم تا بهترین نتیجه برای شما در این مسیر رقم بخورد.


ما در مرکز “ مشاور گروپ” در زمینه‌ های:

  • انتخاب رشته ارشد گروه حقوق

دانشجویان کارشناسی حقوق بعد از اتمام تحصیلات دوران کارشناسی می‌ توانند نسبت به انتخاب رشته ارشد حقوق در رشته‌ های زیر اقدام نمایند.

حقوق خصوصی
پذیرش در ارشد حقوق جزا
قبولی در ارشد حقوق بین‌ الملل
قبولی در ارشد حقوق تجارت بین‌ الملل
قبولی در ارشد حقوق عمومی
بازار کار حقوق نفت‌ و گاز


  • انتخاب رشته ارشد گروه روانشناسی

انتخاب رشته روانشناسی بالینی در وزارت بهداشت
روانشناسی بالینی در وزارت علوم
روانشناسی بالینی در وزارت دانشگاه آزاد
روانشناسی تربیتی
روانشناسی عمومی
روانشناسی و مشاوره
آزمون نظام روانشناسی و مشاوره


  • ارشد گروه مهندسی برق

پذیرش و ظرفیت رشته هوش مصنوعی
پذیرش و ظرفیت رشته مخابرات
پذیرش و ظرفیت رشته برق قدرت
پذیرش و ظرفیت رشته برق کنترل
پذیرش و ظرفیت رشته برق الکترونیک
بورسیه دولتی برای ادامه تحصیل رشته برق


  • ارشد گروه علوم اقتصادی

و اما رشته اقتصاد نظری از نظر انتخاب رشته کارشناسی ارشد و رشته‌ هایی که می‌ توانند انتخاب کنند به شرح زیر می‌ باشند:

بازار کار اقتصاد صنعتی
قبولی در رشته بانکداری اسلامی
کارشناسی ارشد پول و بانکداری
ارشد اقتصاد بازرگانی
مهندسی سیستم‌ های اقتصادی اجتماعی


  • ارشد گروه علوم سیاسی

پذیرش ارشد علوم سیاسی در وزارت خارجه
قبولی در دانشکده روابط بین‌ الملل
ارشد مطالعات اروپا
ارشد مطالعات آمریکا
ارشد مطالعات خاورمیانه
ارشد روابط بین‌ الملل
ارشد اندیشه سیاسی

به شما مشاوره می‌ دهیم.

مشاوره انتخاب رشته کنکور ارشد 98 و برنامه ریزی تحصیلی کارشناسی‌ ارشد 98

کافیست با این شماره ها با مرکز ما تماس بگیرید، مشاوران مجرب و متخصص “مشاور گروپ” شما را به بهترین شکل ممکن در زمینه‌ های مطرح شده یاری خواهند داد و تا انتهای مسیر در کنارتان می‌ مانند.



11111111111223333

1222231

.در صورت اشغال بودن خطوط، چندین بار شماره گیری را تکرار کنید.
.با مجوز رسمی و دارای مشاوران با تجربه و متخصص.

 


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98 |راهنمای جامع انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98 – 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403