راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 99

نتایج اولیه ارشد وزارت بهداشت

جهت مشاوره در زمینه راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ضمن آرزوی موفقیت برای كلیه متقاضیان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 99، بدین وسیله به اطلاع كلیه داوطلبان آزمون ورودی دوره‌های كارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 میرساند كه نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 99 در مورخ 99/06/13 روز پنجشنبه  اعلام شده است و شما عزیزان همین حالا میتوانید نتایج خود را دریافت کنید. آن دسته از داوطلبانی كه بر اساس اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 99 و مفاد كارنامه نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در این آزمون شوند، لازم است براساس مفاد اطلاعیه‌ای كه در ادامه ی این مقاله همزمان با اعلام نتیجه بر روی سایت اطلاع رسانی سازمان سنجش قرار داده شده است، نسبت به انتخاب رشته‌های تحصیلی مورد نظر خود از روز شنبه 99/06/15 لغایت روز سه شنبه 99/06/18 اقدام نمایند.

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 99

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 99 برای آن دسته از داوطلبانی كه بر اساس مفاد كارنامه مذكور مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در این آزمون شده‌اند، لازم است براساس مفاد این مقاله نسبت به دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره 2) و همچنین تكمیل فرم انتخاب رشته‌های اینترنتی خود در موعد مقرر به ترتیب زیر اقدام نمایند.

  1.  دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 99 (شماره 2) كه شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها میباشد، از عصر روز پنج‌شنبه مورخ 99/06/13 در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش و سایت مشاور گروپ قابل دریافت است.
  2. به متقاضیان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی توصیه میشود ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره 2) اقدام نموده و با توجه به نتیجه اعلام شده در كارنامه اعلام نتایج اولیه، كدرشته محل‌های مورد نظر خود را استخراج و به ترتیب علاقه مرتب نموده و پس از آن در فرم پیش‌نویس (نمونه‌ای كه به همین منظور در دفترچه راهنمای شماره 2 قرار دارد) درج نمایند و پس از اطمینان از صحت رشته محل‌های انتخابی خود، از روز ‌شنبه مورخ 99/06/15 لغایت ساعت 24:00 روز سه‌شنبه مورخ 99/06/18، برای انتخاب رشته با وارد كردن اطلاعات كارت اعتباری، شماره شناسنامه و یا كد رهگیری كه در پایان ثبت‌نام اولیه توسط سیستم به متقاضی داده شده است (درج این اطلاعات برای ورود به برنامه انتخاب رشته اینترنتی ضروری میباشد) نسبت به ثبت كد رشته محلهای انتخابی (حداكثر 100 كدرشته‌محل) و تكمیل فرم مذكور اقدام نمایند. بدیهی است پس از تأئید نهایی رشته‌های انتخابی توسط متقاضی، رسید 15 رقمی توسط سیستم در اختیار وی قرار داده خواهد شد، در غیر این صورت انتخاب رشته آنان تكمیل نگردیده است.
  3. متقاضیان مجاز به انتخاب رشته قبل از اقدام به تكمیل فرم انتخاب رشته، بندهای ذیل را مشاهده مینمایند كه در صورت علامتگذاری در یكی از این موارد به آنها اجازه انتخاب رشته داده میشود. بدیهی است هر زمان‌ مشخص‌ شود كه‌ متقاضی‌ حقایقی را عمداً یا سهواً كتمان‌ نموده‌، در هر مرحله ‌(پذیرفته‌شدن‌، حین‌ تحصیل‌ ‌و …) كه باشد، از این آزمون‌ و آزمون‌ سال‌ بعد محروم‌ خواهد شد و حق هرگونه اعتراضی از وی سلب میگردد.

  1.  اطلاعات فوق (معدل كاردانی و كارشناسی، رشته و محل تحصیل دوره كارشناسی و تاریخ فارغ‌التحصیلی) مورد تأیید میباشد.
  2.  اطلاعات فوق (معدل كاردانی و كارشناسی، رشته و محل تحصیل دوره‌كارشناسی و تاریخ فارغ التحصیلی) مورد تأیید نبوده و دارای مغایرت است.
  3. حداكثر تا تاریخ 99/06/31 در مقطع كارشناسی فارغ‌التحصیلی خواهم شد  فارغ‌التحصیل نخواهم شد.

توضیحاتی درخصوص بند 3 فوق:

1- در صورتی كه داوطلبان بند 2-3 را علامتگذاری نمایند به آنها اجازه اصلاح و ویرایش معدل، دانشگاه محل تحصیل و تاریخ فراغت از تحصیل داده خواهد شد و پس از ویرایش این موارد و تأیید آنها، اجازه انتخاب رشته به آنان داده میشود.

2- داوطلبانی كه در ردیف پذیرفته شدگان نهایی انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 99 قرار بگیرند و به هنگام ثبت‌نام در موسسه محل قبولی، دارای مغایرت معدل باشند با توجه به مصوبات و دستورالعمل‌های مربوط ابتدا از آنان ثبت‌نام مشروط بعمل خواهد آمد. و پس از بررسی وضع علمی چنانچه نمره قبولی را دارا نباشند قبولی آنان لغو خواهد شد. پس لازم است داوطلبان معدل خود را براساس مفاد بند «تذكرات خیلی مهم در رابطه با معدل» مندرج در صفحه 2 دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 99 (شماره 2) مورد بررسی قرار دهند تا بین معدل اعلام شده به این سازمان و معدلی كه به هنگام قبولی ارائه خواهند نمود، مغایرتی نداشته باشند.

3- چنانچه متقاضیی در ردیف پذیرفته‌شدگان این آزمون قرار بگیرد، و تا تاریخ 99/06/31 موفق به دریافت مدرك كارشناسی خود نگردد قبولی وی باطل خواهد شد. لذا چنانچه به دلایلی احتمال فارغ التحصیلی خود را تا تاریخ فوق نمی‌دهید لازم است حداکثر تا تاریخ 99/07/10 درخواست انصراف از گزینش در رشته های انتخابی را به همراه تصویر شناسنامه و یا کارت ملی (به روش الکترونیکی که در زیر توضیح داده می شود) به سازمان سنجش ارسال نمایید تا از گزینش نهایی حذف شوید. بدیهی است به درخواست‌هایی که بعد از تاریخ تعیین شده به این سازمان واصل شود ترتیب اثرداده نخواهد شد و تمامی تبعات آن متوجه شخص متقاضی خواهد بود. لازم به تاكید است متقاضیانی که در دوره روزانه در آزمون سال 1399 پذیرفته شوند حق شركت در آزمون سال 1400 را نخواهند داشت.

4- به اطلاع داوطلبان كدرشته امتحانی 1152 (مجموعه مدرسی معارف اسلامی) كه با توجه به مفاد كارنامه نتایج اولیه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 99 مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، میرساند از آنجائیكه شرط ورود داوطلبان متقاضی در كدرشته امتحانی مذكور به دانشگاه علاوه بر كسب نمره علمی لازم، احراز  شرایط عمومی رشته مدرسی معارف اسلامی و نتیجه مصاحبه‌ معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها میباشد، لذا این دسته از داوطلبان لازم است علاوه بر دارا بودن شرایط فوق و همچنین شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شركت در آزمون مذکور (دفترچه شماره 1)، حداكثر یك هفته پس از اعلام نتایج اولیه، برای طی مراحل پذیرش به پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان به نشانی: www.asatid.org مراجعه و ضمن ثبت‌نام در این سامانه، منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوی معاونت مذكور باشند. بدیهی است عدم ثبت نام در این سامانه به منزله انصراف از تحصیل در این رشته تلقی میگردد. ضمناً لازم به ذكر است كه در گزینش نهایی وضعیت علمی داوطلبانی كه مبادرت به تكمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی اینترنتی خود در موعد مقرر ننمایند و یا نتیجه مراحل مذكور از سوی معاونت فوق‌الذكر به صورت منفی به این سازمان اعلام گردد، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.


مشاور گروپ مرجع انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 99

9099071614

5- تذكرات مهم: 

الف‌- به داوطلبان گرامی انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 99 توصیه میگردد، قبل از اقدام به تكمیل نهایی فرم انتخاب رشته خود، توضیحات و اطلاعات مربوط به آن (محل تحصیل، نوع دوره، میزان شهریه و …) و همچنین اطلاعات مندرج در بخش پیوستهای دفترچه راهنمای انتخاب رشته را حسب مورد مطالعه نموده و مد نظر داشته باشند.

ب‌- سیستم انتخاب رشته، تا حدودی هوشمند پیش‌بینی گردیده كه  در حد امكان خطاهای احتمالی داوطلبان را در زمان انتخاب رشته اینترنتی به آنان تذكر دهد (به عنوان مثال: انتخاب كد رشته محلی كه داوطلب در آزمون آن شركت نكرده و یا اینكه در گرایشی از گرایشهای رشته امتحانی خود مجاز به انتخاب رشته نگردیده است و …)، لذا لازم است داوطلبان نسبت به رفع خطاهای داده شده اقدام نمایند.

ج‌- داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 99، لازم است اطلاعیه‌های این سازمان، دفترچهراهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 99 و شرایط و ضوابط ارگانهای بورس دهنده و مؤسساتی كه به صورت شرایط خاص پذیرش مینمایند را به دقت مطالعه نمایند.

د- داوطلبان متقاضی رشته‌ محل‌های بورسیه دارای شرایط خاص ضمن مطالعه دقیق شرایط و ضوابط این گونه رشته‌ها، توجه داشته باشند منحصراً مجاز به انتخاب حداكثر 2 كدرشته محل از این نوع كدرشته محلها میباشند و لازم به توضیح است اطلاعیه این سازمان درخصوص معرفی شدگان چند برابر ظرفیت و برنامه زمانی مصاحبه و سایر مراحل گزینش از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در تاریخ‌ 99/06/25 منتشر خواهد شد.

تبصره: انتخاب كدرشته‌محلهای تحصیلی دانشگاه‌های شاهد، امام صادق (ع) و دانشگاه غیرانتفاعی خاتم از شرط محدودیت انتخاب حداكثر 2 كدرشته‌محل رشته‌های دارای شرایط خاص و بورسیه مستثنی میباشند.

ه ـ كلیه داوطلبان متقاضی كدرشته‌های امتحانی 1131-1139- 1148 (رشته مدیریت امور شهری) كه مجاز به انتخاب رشته شده باشند لازم است برای اطلاع از زمان مصاحبه علمی به اطلاعیه‌ این سازمان كه در تاریخ 99/06/25 از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان منتشر میشود، توجه نمایند.

و- با توجه به مصوبه یازدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تكمیلی مورخ 99/01/24 شركت در آزمون عملی و تشریحی در كدرشته های امتحانی 1350، 1351، 1352، 1356، 1357، 1358، 1360، 1362 و 1364منحصراً برای داوطلبانی كه براساس كارنامه نتایج اولیه در دوره‌های روزانه و نوبت دوم (شبانه) مجاز به انتخاب رشته باشند و تمایل به انتخاب رشته محل های دوره روزانه و نوبت دوم (شبانه) را در فرم انتخاب رشته خود داشته باشند، ضرورت دارد. به عبارت دیگر برای داوطلبانی كه در دوره روزانه و نوبت دوم (شبانه) مجاز نشوند و یا در فرم انتخاب رشته خود رشته محل های دوره های غیرانتفاعی، پردیس خودگردان، پیام نور و مجازی را درج  كنند و یا برای انتخاب رشته محلهای دانشگاه آزاد اسلامی اقدام نمایند، آزمون عملی برگزار نخواهد شد. ملاك پذیرش در رشته محلهای دوره های غیرانتفاعی، پردیس خودگردان، پیام نور، مجازی و دانشگاه آزاد اسلامی نمره كل نهایی بدون احتساب آزمونهای عملی و تشریحی حسب مورد در هریك از كد ضریب ها خواهد بود. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های روزانه و نوبت دوم (شبانه) برای اطلاع از زمان برگزاری آزمونهای عملی، تشریحی و پروژه (كه در نیمه اول مردادماه خواهد بود) به اطلاعیه‌ این سازمان كه در تاریخ 99/06/31 از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان منتشر میشود، مراجعه نمایند.

تذكر 1: متقاضیان كدرشته‌های امتحانی دارای پروژه و یا آزمون عملی گروه هنر شامل كدهای 1350، 1351، 1352، 1356، 1357، 1358، 1360، 1362 و 1364 كه براساس كارنامه نتیجه مجاز به انتخاب دوره‌های روزانه و نوبت دوم (شبانه) هستند در صورت تمایل به انتخاب كدرشته محلهای مربوط به دوره‌های فوق در فرم انتخاب رشته میبایست در زمان انتخاب رشته به ازای انتخاب هر پروژه و یا آزمون عملی نسبت به پرداخت مبلغ 1.000.000 (یک میلیون) ریال بابت هزینه برگزاری آزمون عملی از طریق كارتهای عضو شتاب اقدام و سپس نسبت به انتخاب رشته عمل نمایند.

لازم به توضیح است داوطلبانی مجاز به شركت در پروژه و یا آزمون عملی رشته‌های امتحانی فوق خواهند بود كه:

 1- براساس كارنامه نتایج اولیه در رشته و گرایش مربوط به دوره‌های روزانه و شبانه مجاز به انتخاب رشته شده باشند.

 2- همزمان با انجام انتخاب رشته، علاقمندی خود را برای شركت در پروژه و یا پروژه‌ها اعلام نموده و نسبت به پرداخت هزینه فوق برای هر پروژه اقدام نماید. (داوطلبانی علاقمندی خود را برای شركت در 2 و یا 3 پروژه اعلام ‌نمایند، میبایست نسبت به پرداخت هزینه برای هر پروژه به مبلغ 1.000.000 ریال اقدام كنند).

 3- كدرشته‌محلهای پذیرش دوره‌های دوره‌های روزانه و نوبت دوم (شبانه) مربوط به هر پروژه و یا آزمون عملی را در فرم انتخاب رشته خود درج نمایند.

تذكر 2: در صورتی كه داوطلب مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های روزانه و نوبت دوم (شبانه) در این مرحله نسبت به اعلام علاقمندی و پرداخت هزینه اقدام نماید ولی در تاریخ برگزاری پروژه یا آزمون عملی غایب جلسه آزمون باشد، نتیجه پروژه و یا آزمون عملی برای وی بصورت نمره «0» صفر منظور شده و نمره كل نهایی داوطلب با اعمال نمره صفر «0» محاسبه خواهد شد.

ز- متقاضیان لازم است برای اطلاع از اطلاعیه احتمالی اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته و یا رشته‌های جدید تا پایان مهلت انتخاب رشته به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه كنند تا در صورت صدور این اطلاعیه از محتوای آن اطلاع حاصل نمایند.

ژ- شیوه امتحانی مجموعه موسیقی (آهنگسازی ـ نوازندگی موسیقی ایرانی ـ نوازندگی موسیقی جهانی ـ موسیقی شناسی كد 1360) و منابع آزمون تشریحی درس تجزیه و تحلیل نمایشنامه رشته كارگردانی (كد 1357) به شرح ذیل برای آگاهی داوطلبان اعلام میگردد. بدیهی است اطلاعات تكمیلی در خصوص زمان و مكان آزمون‌های تشریحی رشته‌های مذكور و سایر رشته‌های مربوط در تاریخ 99/06/31 از طریق سایت سازمان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

شیوه امتحانی مجموعه موسیقی (كد 1360)

1- آزمون سرایش و شنوایی: 

•برای داوطلبان رشته موسیقی ایرانی:

الف: سرایش:

– خواندن ملودی در گام‎های ماژور

– خواندن ملودی در گام‎های مینور یا مدهای ایرانی

ب: شنوایی: تشخیص فواصل ملودیک و هارمونیک

ج: ریتم خوانی (ساده و ترکیبی)

• برای داوطلبان رشته موسیقی جهانی: 

الف: سرایش: خواندن ملودی در گام های ماژور و مینور

ب: شنوایی: تک صدایی (ملودی تنال)، دو صدایی (تشخیص فواصل ملودیک و هارمونیک)،

ج: ریتم‌خوانی: (ساده و ترکیبی)

• برای داوطلبان رشته آهنگسازی:

الف: سرایش: خواندن ملودی در گام‏های ماژور و مینور

ب: شنوایی: تک صدایی (ملودی تنال)، دو صدایی (تشخیص فواصل هارمونیک و ملودیک)، آکوردشناسی سه صدایی

ج: پیانوی عمومی: اجرای یک قطعه از دوره کلاسیک یا رومانتیک

د: آهنگسازی و اجرای یک قطعه به فرم “روندو” توسط داوطلب

•برای داوطلبان رشته موسیقی‎شناسی

 الف: سرایش: خواندن ریتم‎های ساده و ترکیبی

ب: شنوایی: تشخیص فواصل ملودیک

2- آزمون تخصصی:

• برای داوطلبان رشته موسیقی ایرانی: 

ساز تخصصی: (سازهای تار، سه‎تار، سنتور، نی، کمانچه، قانون، عود، قیچک)

الف: آشنایی با اجرای کل ردیف دستگاهی ایران (ردیف های درویش خان، وزیری، محجوبی، مختاری، کسایی، بهاری، پایور، بیگجه خانی، نی داود، حبیب سماعی، میرزا عبداالله، میرزاحسین قلی خان، ابوالحسن صبا، عبدالله دوامی، محمد کریمی، علی اکبر شهنازی، عبادی و موسی معروفی)

ب: انتخاب یک دستگاه و دو آواز توسط داوطلب

ج: قطعه نوازی: بداهه نوازی با متر آزاد

د: آمادگی اجرای حداقل سه قطعه بدون کلام از مجموعه معتبر ایران

ر: جواب آواز

• برای داوطلبان رشته موسیقی جهانی:

ساز تخصصی: (سازی از خانواده‎های بادی چوبی، بادی برنجی، زهی، پیانو، گیتار و هارپ)

الف: اجرای سه قطعه از چهار دوره باروک، کلاسیک، رمانتیک و معاصر ، بدیهی است یکی از چهاردوره‌ها  بطور کامل اجرا شود .

ب: داوطلبان غیر ساز پیانو ، گیتار و هارپ موظفند رپرتوار خود را با همراهی ساز پیانو اجرا کنند.

ج: دشیفراژ: اجرای یک قطعه از روی نت با انتخاب هیئت داوران برای داوطلبان نوازندگی پیانو، هارپ و گیتار ضروری می‌باشد.

د: داوطلبین ملزم به اجرای رپرتوار تعیین شده بدون استفاده از نت قطعات می باشند. (توجه شود اجرای از روی نت قابل قبول داوران نخواهد بود.)

• برای داوطلبان رشته آهنگسازی:

آزمون کتبی: نوشتن قطعاتی در بافت‌های مونوفونیک، هموفونیک، پلی فونیک در فرم‌های دو و سه بخشی، روندو، تم و واریاسیون و تنظیم برای ارکستر سمفونیک یا آنسامبل تعیین شده توسط ممتحنین (هیئت داوران)

• برای داوطلبان رشته موسیقی شناسی:

مصاحبه‏ علمی، ارائه مقاله، سوابق تحصیلی، درک مطلب زبان و آزمون اجرای موسیقی (آشنایی با آواز یا یکی از سازهای موسیقی ایرانی، جهانی یا محلی).

منابع آزمون تشریحی درس “تجزیه و تحلیل نمایشنامه” رشته كارگردانی (كد 1357) کارشناسی ارشد 1399 به شرح ذیل اعلام میشود:

1- دکتر فاستوس اثر کریستوفر مارلو  2- تارتوف  اثر مولیر  3- آدم آدم است اثر برتولت برشت  4- مرگ فروشنده اثر آرتور میلر  5- میمون پشمالو اثر یوجین اونیل  6- مویزی زیر آفتاب اثر لورین هانسبری (لورن هنزبری)

ح- داوطلبان لازم است برای اطلاع از اطلاعیه احتمالی اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته و یا رشته‌های جدید تا پایان مهلت انتخاب رشته (99/06/18) به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه كنند تا در صورت صدور این اطلاعیه از محتوای آن اطلاع حاصل نمایند.

ط- آن دسته از داوطلبانی كه در تقاضانامه ثبت‌نامی برای انتخاب رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام‌نور، اعلام علاقمندی ننموده‌اند، در صورتی كه حداقل نمره علمی لازم را برای انتخاب رشته‌های این دانشگاه‌ها كسب كرده باشند، در ذیل بند الف (مشخصات ثبت‌نامی) پیغامی را مبنی بر امكان انتخاب این رشته‌ها در كارنامه اعلام نتایج اولیه مشاهده خواهند نمود. لذا این دسته از داوطلبان در صورتی كه علاقمند به انتخاب رشته‌های مربوط به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور هستند، میبایست پس از واریز مبلغ 138.000 (یكصدو سی و هشت هزار) ریال بابت اعلام علاقمندی به رشته‌های این دانشگاه‌ها و مؤسسات، از طریق سیستم اینترنتی و توسط كارت‌های بانكی عضو شبكه شتاب، نسبت به اعلام علاقمندی به انتخاب این دانشگاه‌ها و مؤسسات اقدام نموده و سپس این رشته‌ها را در فرم انتخاب رشته اینترنتی درج نمایند.

ی- آن دسته از داوطلبان علاقمند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراكز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، میبایست پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت كارنامه، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته از تاریخ 99/06/22 به سایت مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی: www.azmoon.org مراجعه نمایند. انتخاب رشته برای رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از كد دسترسی مندرج در كارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون بطور مجزا و از طریق دانشگاه مذكور انجام میپذیرد. بدیهی است داوطلبانی كه در یكی از رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و یا دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شوند میتوانند به دلخواه خود منحصراً در یكی از مؤسسات ثبت‌نام و مشغول به تحصیل شوند.

ك- پس از مشاهده كارنامه نتایج اولیه آزمون، آن دسته از داوطلبانی كه در خصوص مندرجات كارنامه (به غیر از معدل كاردانی و كارشناسی، نام رشته تحصیلی و یا نام محل اخذ مدرك كارشناسی) خود سوالی دارند، ضمن توجه به توضیحات مربوط به كارنامه كه در دفترچه راهنمای انتخاب رشته و در سایت درج گردیده است، لازم است حداكثر تا تاریخ 99/06/24 منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام نمایند. لذا از داوطلبان تقاضا میشود از ارسال نامه پستی و مراجعه حضوری اكیداً خودداری نمایند. بدیهی است به كلیه مواردی كه از طریق دیگری و یا بعد از تاریخ 99/06/24 واصل شود، به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد. ضمناً داوطلبان گرامی میتوانند سؤالات خود را با شماره تلفن‌ 9099071614 نیز در میان ‌بگذارند.

چند اشتباه رایج در انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

  1. عدم انتخاب رشته‌های متناسب با رتبه داوطلب که شاید این اشتباه بدترین و مهمترین بین آنها باشد. فراموش نکنید بازه مطلوب و متناسب با رتبه خود باید انتخاب شود، در غیر اینصورت فرصت انتخاب رشته خود را از دست می‌دهید. انتخاب این بازه مناسب نیازمند به اطلاعات آماری داشته و در دسترس همگان نیست.
  2. با توجه به اینکه نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد براساس علاقمندی داوطلب است، این مطلب به خوبی توسط انتخاب رشته کنندگان تفهیم نشده و گروهی در ترتیب کردن رشته های مورد تقاضای خود دچار اشتباه می‌شوند.
  3. عدم آشنایی صحیح از سهمیه ثبت نامی در آزمون کارشناسی ارشد ، امتیازات و نحوه تخصیص معدل.
  4. عده ای از داوطلبان که رتبه خود را اصطلاحا درخشان نمی بینند، با جمع زدن ظرفیت پذیرش یک یک دانشگاههای مورد انتخاب رشته و محاسبه فاصله رتبه خود از عدد بدست آمده، از انتخاب رشته منصرف می شوند. اشتباه این داوطلبان از آنجایی ناشی می‌شود که آنها با نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاهها آشنایی ندارند .

پردیس‌های دانشگاهی چیستند؟

پردیس‌های دانشگاهی شعبه‌هایی از دانشگاه‌های دولتی هستند که تحصیل در آن‌ها مستلزم پرداخت هزینه بالاتری نسبت به دوره شبانه است. عموماً کیفیت آموزشی در پردیس‌ها تفاوتی با دانشگاه مادر ندارد و همان اساتید در دوره پردیس نیز به تدریس می‌پردازند.

پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد در پردیس‌ها از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش و یا آزمون اختصاصی، بر اساس مقررات و آیین‌نامه‌های دانشگاه‌ها و با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور صورت می‌گیرد.

لازم به ذکر است در مدرک فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌ها، لفظ «پردیس» ذکر می‌شود.

علی‌رغم شائبه‌هایی که درمورد اعتبار مدرک پردیس‌ها مطرح می‌شود، مدرک پردیس‌ها معتبر و مورد قبول وزارت علوم است.

کارشناسی ارشد نوبت دوم شبانه به چه معناست؟

دوره شبانه یا نوبت دوم، در حقیقت دوره‌ای مشابه دوره روزانه و با همان کیفیت تحصیلی است. این دوره همانند دوره روزانه و گاهی همراه با آن برگزار شده و به لحاظ زمان برگزاری کلاس‌ها و موارد مشابه تفاوتی با دوره روزانه ندارد. پذیرش در این دوره نیز عموماً در همان ترم مهر صورت می‌گیرد و عبارت نوبت دوم به هیچ وجه به معنای پذیرش در ترم دوم نیست.

  • ضمن این که مدرک فارغ‌التحصیلان دوره شبانه با مدرک دوره روزانه نیز تفاوت خاصی ندارد.
  • تنها تفاوت مهم این دوره با دوره روزانه، لزوم پرداخت شهریه در آن است که برای هر ترم متغییر است.

لطفا قبل از انجام عملیات انتخاب رشته به موارد زیر توجه کنید:

– شما امکان انتخاب 100 رشته/ محل را در فرم انتخاب رشته دارید

– در بسیاری از کدرشته های امتحانی، تعداد تمامی رشته‌محل ها کمتراز 100 انتخاب در کل کشور است. بنابراین اولویت بندی انتخاب ها در فرم انتخاب رشته می‌تواند صرفا به علاقه مندی شما بستگی داشته باشد و در این حالت خاص با هرگونه چینش و اولویت بندی شانس قبولی خود را از دست نمی‌دهید.

البته در این حالت سامانه “انتخاب‌یار”، یک اولویت بندی براساس میزان استقبال دانشجویان (رتبه های بالا تا آخرین ها) از دانشگاهها و ترتیب بندی ویژه امکانات و توانمندی‌های این مراکز تحصیلی و آنچه که عرف انتخاب رشته کنندگان است ارائه می‌دهد.

– اگر تعداد کدرشته دانشگاههای آزمون شما بیش از 100 عدد است، انتخاب 100 عدد از این تعداد متناسب با رتبه خود می‌تواند در گزینش نهایی شما بسیار موثر باشد و در این حالت با انتخاب اشتباه شانس قبولی خود را از دست می‌دهید.

با توجه به رتبه ای که گرفته‌ام احتمال قبولی من چقدر است؟

احتمال قبولی هر داوطلب مجاز به انتخاب رشته بسیار بستگی به نفرات رتبه های قبلی خود دارد. اگر یک به یک رتبه های قبل از شما انتخاب رشته کنند، آنها در اولویت قبولی قرار دارند. به عبارت دیگر هرچقدر نفرات قبل از شما از انتخاب رشته منصرف شوند و یا اشتباه انتخاب رشته کنند و یا بعضی از موقعیت ها را نادیده بگیرند این فرصت برای شما باقی می ماند.

با توجه به رتبه ای که گرفته ام چگونه انتخاب رشته کنم؟

– ابتدا بازه ی مناسب (حداقل احتمال قبولی تا حداکثر احتمال قبولی) را انتخاب کنید.

– با توجه به بهترین رتبه های گرایش های خود و بر اساس علاقه مندی و اعتبار دانشگاه ها، رشته ها را مرتب کنید.

سایت انتخاب رشته چه کمکی می کند؟

در پاسخ به این سؤال به دو گروه توجه کنید:

گروه اول: داوطلبانی که با توجه به دفترچه ی شماره 2، تعداد رشته‌شهرهای تا 100 عدد دارند.

سایت تمامی انتخابهای ممکن را با یک چینش منطقی و از کمترین احتمال قبولی تا بیشترین احتمال قبولی در اختیار داوطلب قرار می دهد.

گروه دوم: داوطلبانی که با توجه به دفترچه ی شماره ی 2 تعداد رشته‌شهرهای بیش از 100 عدد دارند.

سایت ابتدا با توجه به کارنامه ی شما بازه ی مناسب (حداقل احتمال قبولی در اولویت اول و حداکثر احتمال قبولی در اولویت صدم) را ارائه می‌دهد. سپس همزمان با یک چینش منطقی در شهر دانشگاه گزارش دهی می کند.

چگونه از سایت انتخاب رشته استفاده کنم؟

-هنگام استفاده از سایت کارنامه ی خود را همراه داشته باشید.
-ابتدا کلمه ی کاربری و رمز عبور شخصی برای خود تعریف کنید.
-پس از تایید کلمه ی کاربری در رمز عبور شما توسط سایت وارد سیستم شده و مشخصات لازم را از کارنامه وارد سیستم شده و مشخصات لازم را از کارنامه وارد سایت کنید.
-پس از وارد کردن مشخصات، گزارش و نتیجه را در همان زمان می توانید روی صفحه ی نمایش خود داشته باشید.

خطاها در انتخاب رشته کدام است؟

– داوطلبی که با رتبه ی واقعی خود انتخاب رشته نکرده باشد.
– داوطلبی که بدبینانه انتخاب رشته کرده باشد.
– داوطلبی که بدون توجه به رتبه خود، انتخاب رشته ی خیلی خوشبینانه (رویایی) انتخاب رشته کرده باشد.
– داوطلبی که از گرایش های با کمترین احتمال قبولی انتخاب رشته کرده باشد.

شما می توانید 10 انتخاب اول خود را رویایی و 10 انتخاب آخر خود را بدبینانه استخراج کرده و به گزینه های خود بیافزایید.



اگر بعد از مطالعه این محتوا ؛ ابهامی در ذهن شما هست همین حالا با کارشناسان مجرب مجموعه مشاور گروپ تماس گرفته و پاسخ تمامی سوالات خود را با یک تماس تلفنی کوتاه دریافت نمایید.

9099071614

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. امیر عرفان

    سلام وقت شما بخیر
    بعد از انتخاب رشته یک رسید ثبتنام/انتخاب رشته به من داده شد که به جای 15 رقم دارای 16 رقم هست . اما در سایت سنجش و دفترچه تاکید شده بود 15 رقم . مشکل کار کجاست ؟؟ ممنون میشم جواب بدین . با تشکر

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403