راهنمای انتخاب رشته کنکور تجربی 98

انتخاب رشته کنکور تجربی 98

جهت مشاوره در زمینه راهنمای انتخاب رشته کنکور تجربی 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

به جرأت می توان گفت، در انتخاب رشته کنکور تجربی 98 همگی به سمت رشته های پزشکی هجوم می برند. سعی کنید در انتخاب رشته کنکور تجربی 98 به دقت روی اولویت بندی ها و بازار کار و آینده رشته ها تحقیق کنید.

انتخاب رشته کنکور تجربی 98 یکی از سخت ترین کارها برای 637094 نفر داوطلب شرکت کننده در آزمون سراسری رشته تجربی سال 98 است. چرا که بیش از 47 درصد کل داوطلبان آزمون سراسری سال 98 در این گروه هستند و کار انتخاب رشته را سخت میکند. بازار کار مطلوب رشته های علوم تجربی به نسبت ریاضی و فنی و زبان های خارجه و حتی علوم انسانی سبب شده تا حجم متقاضیان این رشته ها به صورت قابل ملاحظه ای در سال های اخیر افزایش یابد. انتخاب رشته در گروه علوم تجربی برای ورود به رشته ها و دانشگاه های ممتاز و معروف ایران کمی سخت است به خصوص در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی که در اوج اولویت های انتخاب رشته این گروه بوده و تقاضا برای آن ها بسیار است.

متقاضیان ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی، کلیه داوطلبان گروه علوم تجربی نیستند. برای ورود به این رشته ها می بایست تراز و رتبه خیلی خوبی در منطقه و کشور داشته و اثر سهیمه ها هم روی انتخاب شما تاثیر موثر و جدی نداشته باشد. اگر خیلی علاقه دارید تا وارد عرصه پزشکی و دندان پزشکی و دارو سازی شده و این امکان در سال 98 برای شما میسر نیست، میتوانید سال دیگه دوباره درس خوانده و نقاط ضعف را بپوشانید یا به فکر تحصیل در خارج از کشور باشید. اگر قصد تحصیل رشته های پزشکی در خارج از کشور را دارید پس از اعلام نتایج آزمون سراسری در اواخر مرداد ماه 98 ، دانشگاه های مورد تایید مرکز سنجش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در نظر داشته باشید و گزینه اول شما، اوکراین و فیلیپین و هندوستان نباشد.

زمان انتخاب رشته کنکور تجربی 98

براساس گزارش سازمان سنجش آموزش کشور زمان انتخاب رشته ی تجربی نیمه ی دوم مرداد ماه سال 98 خواهد بود. داوطلبان باید بعد از اعلام نتایج قطعی به انتخاب رشته در گروه خود بر اساس آن چه که در دفترچه منتشر شده از سوی سازمان سنجش است، اقدام کنند. زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 98 هم چون سال های گذشته در نیمه دوم مردادماه خواهد بود و نتایج قطعی بعد از انتخاب کد رشته محل های مورد نظر در دهه ی سوم شهریور ماه خواهد بود.

مشاوره انتخاب رشته کنکور تجربی 98

در انتخاب رشته کنکور تجربی، اصل اول علاقه شما به رشته است. این علاقه به صورت چشم بسته ایجاد نمیشود. باید مطالعه کنید. تحقیق کنید. با متخصصان صحبت کنید. با دانشجویان و دانش آموختگان رشته های علوم تجربی صحبت کنید. به دانشگاه استان محل سکونت رفته و مستقیم با اساتید صحبت کنید. وضعیت رشته های مورد نظر خود را در فضای آکادمیک تحلیل کنید و بازار کار آن ها را بسنجید. چشم و هم چشمی را کنار بگذارید. دوران چشم و هم چشمی گذشت. کسب و کار و تحقیق، چشم و هم چشمی و حسادت ندارد.

بعد از شرکت در کنکور و اعلام نتایج، نوبت به مرحله ای می رسد که یکی از مهم ترین انتخاب های دوران زندگی هر داوطلب محسوب می شود و آن انتخاب رشته است. انتخاب رشته تحصیلی یک تصمیم بزرگ در مورد مسیری است که در آینده می خواهید آن را دنبال کنید و قرار است سالها در آن فعالیت کنید. علاقه و اشتیاق شما مهم ترین گزینه در این انتخاب بزرگ است.

نمونه کارنامه اولیه کنکور تجربی


انتخاب رشته کنکور تجربی 98

اگر شما به شغلی که انتخابش می کنید علاقه داشته باشید، درصورت بروز هرگونه مشکل در پی حل آن بر می آیید. اما اگر به شغل انتخابیتان علاقه نداشته باشید، به سرعت از آن دل سرد می شوید و با کوچک ترین مشکلی در پی تعویض آن شغل خواهید بود.  برای این موضوع با مشاوران مجرب مجموعه بزرگ مشاور گروپ مشورت کنید.

انتخاب رشته خوب در کنکور تجربی سال 98

مهم ترین موضوع در انتخاب رشته کنکور تجربی سال 98، شناخت درست از رشته ها و انتخاب رشته های مورد علاقه بر اساس تحقیقات قبلی است. برای انتخاب رشته های کنکور تجربی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

    • انتخاب رشته کنکور تجربی را با حوصله انجام دهید.
    • تا رتبه و تراز منطقه ای و استانی شما مشخص نشده است، از تحلیل های احتمالی خودداری کنید.
    • اگر به دنبال تحصیل در رشته های آزمایشگاهی هستید، حداقل یک بار به آزمایشگاه های سطح شهر بروید.
    • اگر با رشته هایی که تشریح حیوان و انسان دارد میانه خوبی نمیخواهید داشته باشید، آنها را بیخیال شوید!
    • اگر قصد دارید معلمی را پیشه بگیرید و مدرس کنکور شوید، زیست شناسی و شیمی و زمین شناسی در نظر داشته باشید.
    • اگر قصد انتخاب رشته در حوزه پرستاری و مامایی دارید، با مشاوران مجرب انجمن پرستاری ایران در مجموعه مشاور گروپ هم صحبت شوید.
  • رشته هایی که بازار کار خیلی خوبی دارد را در اولویت بررسی ها قرار دهید.
  • اگر قصد دارید پس از دندانپزشک شدن، ارشد فیزیک را دنبال کنید، وقت خود و دولت را نگیرید! (نمونه سال های گذشته اش موجوده)
  • آشنایی با توانایی‌ های‌ لازم‌ برای ورود به هر رشته کنکور تجربی را بررسی کنید.
  • آشنایی با دروس و کتاب های رشته های مورد نظر در کنکور تجربی اهمیت دارد.
  • آشنایی با موقعیت‌ شغلی‌ شغل مورد نظر شما در گروه علوم آزمایشی تجربی مهم است.
  •  آشنایی با درس‌هایی که باید در هر‌ رشته‌ در طول‌ تحصیل‌ آن ها را بگذرانید.
  •  گرایش های هر رشته و شرایط ادامه تحصیل در آن رشته در آینده را بررسی کنید.
  • برای انتخاب رشته بهتر است سعی کنید با توجه به رتبه خود و آخرین رتبه های قبولی در رشته مورد نظر، عمل کنید.
  • ابتدا رویایی ترین و بهترین انتخابهای خود را بر اساس علاقه در فرم انتخاب رشته مخصوص گروه تجربی وارد کنید.
  • حتما می دانید که شما حق انتخاب ۱۵۰ کد رشته محل را در کنکور سراسری دارید که این تعداد، هم شامل رشته های مربوط به دانشگاه آزاد و هم دانشگاه های سراسری می شود.
  •  سعی کنید اولین انتخاب های شما، انتخاب هایی باشد که امیدی به قبولی در آن ها ندارید که همان رشته های تاپ در دانشگاه های معتبر کشور هستند و به نظر محال می رسد ولی شما به آن ها علاقه دارید.
  • انتخاب های میانی به ترتیب انتخاب هایی باشند که احتمال قبولی شما متوسط یا زیاد است.
  • انتخاب های آخر مخصوص انتخاب هایی است که صد در صد مطمئن هستید که در آنها قبول می شوید که می تواند شامل انتخاب رشته هایی شود که صرفا با سوابق تحصیلی نیز می توانید در آن ها پذیرفته می شوید که بیشتر شامل کد رشته های دانشگاه آزاد و غیر انتفاعی و پیام نور و علمی کاربردی است.

داوطلب گرامی! بهترین انتخاب رشته وجود ندارد. بهترین انتخاب رشته بر اساس اولویت های شما و دیگران است. لذا استرس را از خود دور کنید و در فضایی که حداقل ۶۵۰ هزار نفر مثل شما مجاز به انتخاب رشته هستند، درجه حساسیت خود را کم  کنید. لیسانس فلان رشته در بهترین دانشگاه ایران، شرط لازم و کافی برای ثروت و فرصت آفرینی نیست.

اولویت بندی انتخاب رشته کنکور تجربی 98

در کل برای اینکه بهترین نوع اولویت بندی را در انتخاب رشته کنکور تجربی 98 داشته باشید، سعی کنید نکات زیر را رعایت کنید:

  1.  علاوه بر رشته های زیر گروه پزشکی شامل دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی، حتما به رشته های زیر گروه پیراپزشکی مثل علوم آزمایشگاهی، بینایی سنجی، فیزیوتراپی، پرتوشناسی (رادیولوژی)، اتاق عمل، هوشبری، پرستاری و … نیز نیم نگاهی داشته باشید. بعد از رشته های پزشکی، این رشته ها، جزء رشته های دارای بازار کار خوب و با درآمد مناسب هستند.
  2.  اگر به گروههای غیر پزشکی نظیر شیمی و زیست شناسی علاقه مند هستید باید بدانید که یا باید با لیسانس بلافاصله به دنبال کار باشید و یا این که تا مقطع دکترا در این رشته ها تحصیل کنید. در نظر داشته باشید که این رشته ها بهترین رشته های ایران برای ادامه تحصیلیمشاور گروپ در مقطع دکترا هستند و بهترین شرایط بورسیه مخصوص این رشته هاست.
  3. برای اولویت بندی رشته های تجربی بهتر سعی کنید با توجه به رتبه خود بدین ترتیب عمل کنید. ابتدا رویایی ترین و بهترین انتخابهای خود را در فرم انتخاب رشته سنجش مخصوص گروه تجربی وارد کنید. می توان گفت که بهتر است از 150 انتخاب حداقل 30 انتخاب، انتخابهای رویایی باشد که شما حتی شانس قبولی در آنها را ندارید. رشته هایی با کیفیت و در دانشگاههایی خوب. سعی کنید 50 انتخاب خود را انتخابهای خوشبینانه بچینید. انتخاب هایی که اگر خوش شانس باشید در آنها قبول می شوید و 50 انتخاب بعدی خود را انتخابهایی با احتمال قوی در قبولی را قرار دهید. 20 انتخاب آخر مخصوص انتخابهایی است که صد در صد در آنها قبول هستید که می تواند شامل انتخاب رشته های صرفا با سوابق تحصیلی نیز می باشد.
  4.  رشته های مهندسی کشاورزی از نظر بازار کار به حاشیه رانده شده اند و رشته هایی مانند زمین شناسی محجور مانده اند. در مجموع با این وضعیت نا به سامان در سایر رشته های تجربی چه سبکی از انتخاب رشته پاسخگو خواهد بود؟

پیشنهاد مشاور گروپ این است که در انتخاب رشته کنکور تجربی 98 ابتدا این را در نظر بگیرید که قرار است تا آخر عمر با این رشته زندگی کنید و این انتخاب یک انتخاب موقتی نیست. عملا از فرآیند کسب درآمد تا ازدواج و سالمندی شما، این انتخاب رشته کنکور تجربی 98، زندگی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. پس با دید بلند مدت به موضوع نگاه کنید. به جای این که دچار کابوس حسرت شوید که چرا اینگونه انتخاب رشته کردم، با دیدی باز انتخاب رشته کنید. از کسانی که می دانند و در این زمینه متخصص هستند کمک بگیرید. قطعا مسائلی وجود دارد که شما در این سن کم اصلا به آنها فکر نمی کنید ولی 10 سال بعد یقه شما را در پیچهای تند زندگی می گیرند.

اگر بعد از مطالعه این محتوا ؛ ابهامی در ذهن شما هست همین حالا با کارشناسان مجرب مجموعه مشاور گروپ تماس گرفته و پاسخ تمامی سوالات خود را با یک تماس تلفنی کوتاه دریافت نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه راهنمای انتخاب رشته کنکور تجربی 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی