راهنمای انتخاب رشته کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

انتخاب رشته

جهت مشاوره در زمینه راهنمای انتخاب رشته کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

این مقاله ی آموزشی به موضوع راهنمای انتخاب رشته مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی 97 – 98 می پردازد. نکات مربوط به انتخاب رشته بطور کامل توضیح داده خواهد شد.

انتخاب رشته

داوطلبان دانشگاه علمی کاربردی بخوانند – نکات مهم درمورد انتخاب رشته مقطع کاردانی

دانشگاه علمی کاربردی دانشگاهی کارآفرین و پویاست که در چهار رشته آموزشی صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر فعالیت می‌کند و سالانه بدون برگزاری کنکور اقدام به پذیرش دانشجو می‌نماید.
هر داوطلب بر اساس میزان علاقه‌مندی خود در رشته‌های تحصیلی و شرایط اختصاصی هر یک از مراکز آموزشی تنها می‌تواند دریکی از این چهار گروه اصلی آموزشی صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر شرکت و 30 رشته را از یک گروه آموزشی انتخاب کند.
داوطلبین شاغل باید حتماً رشته‌های مرتبط به شغل خود را انتخاب نموده و کد اشتغال خود را از جدول شماره 5 دفترچه راهنمای ثبت‌نام دانشگاه علمی کاربردی انتخاب کنند.

داوﻃﻠﺐ آزاد ﻣﺠﺎز ﺑﻪ اﻧﺘﺨﺎب ﺣﺪاﻛﺜﺮ ﺳﻲ کد رشته ﻣﺤﻞ در ﺻﻮرت وجود از ﺑﻴﻦ رشته‌های ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ ﻣﻮﺟﻮد، صرفاً در یک گروه آﻣﻮزﺷﻲ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺟﺪول ﺷﻤﺎره 2 می‌باشد. در ﺻﻮرت اﻧﺘﺨﺎب از ﭼﻨﺪ گروه آﻣﻮزﺷﻲ ﺗﻤﺎﻣﻲ انتخاب‌های داوطلب حذف ﺷﺪ ﺧﻮاﻫﺪ.
 داوﻃﻠﺐ ﺷﺎﻏﻞ هم ﻣﺠﺎز ﺑﻪ اﻧﺘﺨﺎب ﺣﺪاﻛﺜﺮ ﺳﻲ کد رشته ﻣﺤﻞ در ﺻﻮرت وجود از ﺑﻴﻦ رشته‌های ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ ﻣﻮﺟﻮد، صرفاً در ﻳﻚ زﻳﺮﮔﺮوه آﻣﻮزﺷﻲ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺟﺪول شماره 2 ﺷﻤﺎره ﺑﺎﺷﺪ. در ﺻﻮرت اﻧﺘﺨﺎب از ﭼﻨﺪ زﻳﺮﮔﺮوه آﻣﻮزﺷﻲ ﺗﻤﺎﻣﻲ انتخاب‌های داوﻃﻠﺐ ﺣﺬف ﺷﺪ ﺧﻮاﻫﺪ.

در انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی اولویت پذیرش چگونه است؟

در هر خانواده کد رشته‌های موردپذیرش دانشگاه علمی کاربردی آمده و به این منظور است که داوطلبانی که کد دیپلم مرتبط با رشته‌های مذکور رادارند برای قبولی در آن رشته‌ها در اولویت هستند، البته برای رشته‌های دیگر نیز می‌توانند انتخاب داشته باشند اما اگر اولویت مرتبط با کد دیپلم خود را انتخاب کنند شانس قبولی بالاتری خواهند داشت.

رشته‌های تحصيلي دوره كارداني فني و كارداني حرفه‌ای دانشگاه جامع علمی کاربردی سال 96:

گروه آموزشی صنعت دارای 14 کد زیرگروه آموزشی از 101 تا 114، گروه آموزشی کشاورزی دارای 9 کد زیرگروه آموزشی از 201 تا 209، گروه آموزش مدیریت و خدمات اجتماعی دارای 10 زیرگروه آموزشی از 301 تا 310 و در آخر گروه آموزشی فرهنگ و هنر دارای 12 زیرگروه آموزشی از 401 تا 412 می‌باشد.

لیست رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی در گروه صنعت:

لیست رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی در گروه صنعت، شامل رشته‌های فنی و مهندسی است.
تمامی دیپلمه‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش می‌توانند با انتخاب یکی از رشته‌های گروه آموزشی صنعت در این دانشگاه پذیرش شوند.
این رشته‌ها عبارت‌اند از: کلیه رشته‌های مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی مواد (متالوژی) و مهندسی کامپیوتر …

لیست رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی در گروه کشاورزی:

لیست رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی در گروه آموزشی کشاورزی شامل رشته‌های مرتبط با زراعت، امور دامی، امور گلخانه‌ای، منابع طبیعی، دامپزشکی، شیلات، صنایع غذایی و فراورده‌های گوشتی است.

لیست رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی در گروه مدیریت و خدمات اجتماعی:

لیست رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی در گروه آموزشی مدیریت و خدمات اجتماعی مشتمل بر رشته‌های علوم انسانی است.
تمامی رشته‌های مجموعه مدیریت، حقوق، تربیت‌بدنی در لیست رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی در گروه مدیریت و خدمات اجتماعی جای گرفته است.

لیست رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی در گروه فرهنگ و هنر:

لیست رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی در گروه فرهنگ و هنر شامل مجموعه‌ای از رشته‌های زبان انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، صنایع‌دستی، هنرهای تجسمی، طراحی لباس، سینما و موسیقی است که هرکدام از این مجموعه‌ها شامل گرایش‌های مختلفی است که داوطلبین بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.

لیست رشته های کاردانی – کلیک کنید

مطالب تکمیلی

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه راهنمای انتخاب رشته کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403