راهنما انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد

مشاوره انتخاب رشته

جهت مشاوره در زمینه راهنما انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

این مقاله آموزشی قسمت اول سری مطالب راهنمای انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد می‌باشد. تمامی نکات مهم فرایند انتخاب رشته در این مقالات توضیح داده خواهد شد.

انتخاب رشته

 انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال 1401

اگر شما قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی رادارید و در فهرست استعدادهای درخشان جهت شرکت بدون آزمون در کنکور نیستید، توصیه می‌کنیم که این گفتار را در نظر داشته و از محتوای آن استفاده کنید.

همواره از اطلاعاتی که در سایت درباره شیوه ثبت‌نام در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان‌های خارجی و هنر در مقطع کارشناسی ارائه‌شده است استفاده کنید. فراموش نکنید که برای ثبت‌نام در آزمون سراسری مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، نیاز به دریافت کارت اعتباری دارید که باید از سایت سازمان سنجش تهیه کنید.

فراموش نکنید که آخرین اطلاعات درباره ثبت‌نام و انتخاب رشته و نتایج ابتدایی واجدان شرایط برای انتخاب رشته را در بخش اطلاعیه‌های سازمان سنجش دنبال کنید و راهنمای ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد را اینجا مطالعه کنید.

با ما همراه باشید.

مقدمه‌ای بر کارشناسی ارشد

کارشناسی ارشد، برای بعضی‌ها، مقطعی بلافاصله پس از دانش‌آموختگی از مقطع کارشناسی است؛ اما برای بعضی‌ها، سال‌ها پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، برای این مقطع در رشته و گرایش موردنظر، ثبت‌نام می‌کنند. بعضی‌ها هم برای تحصیل در کارشناسی ارشد، راهی مقصدهای تحصیلی معروف ایرانیان در شرق و غرب عالم می‌شوند و از فرصت‌های تحصیلی رایگان یا کم‌هزینه بهره می‌گیرند.

اگر قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌های کشور رادارید، باید به این موضوع توجه کنید که شمار متقاضیان معمولاً هرسال افزایش می‌یابد و رقابت برای ورود به رشته‌های ارشد دانشگاه پرطرفدار و معروف همچنان فشرده است و داوطلبانی که قصد تصاحب یک صندلی در این دانشگاه‌های معروف دارند، باید تسلط خوبی بر مفاهیم درسی داشته و مهارت تست‌زنی خود را همچون مقطع کارشناسی، افزایش دهند.

دوره کارشناسی ارشد برخلاف دوره کارشناسی که داوطلبان شناختی کامل از رشته‌های دانشگاهی ندارند، متفاوت است و معمولاً دانشجوی این دوره، گرایش تحصیلی خود را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کند و یا از رشته‌هایی که به‌طور غیرمستقیم به رشته کارشناسی وی در ارتباط بود استفاده می‌نماید.

بنابراین اگر در مقطع کارشناسی مدیریت، شاهد حضور داوطلبان با مدرک دیپلم ریاضی و فنی معمولاً نیستیم، اما در مقطع کارشناسی ارشد، در برخی از گرایش‌های مدیریت مثل مدیریت اجرایی، مدیریت ساخت و امثالهم، فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی هم علاقه پیدا می‌کنند تا در این گرایش‌ها ثبت‌نام کنند؛ بنابراین، رقابت برای حضور در رشته‌های مرتبط با مدیریت و کسب‌وکار در مقطع ارشد به‌خصوص در دانشگاه‌های محبوب مثل شریف و علامه، به‌شدت زیاد است.


برای آگاهی از جدیدترین اطلاعات مربوط به تمدید مهلت آزمون ارشد به کانال زیر بپیوندید.

کانال ارشد

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه راهنما انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی