ذخیره دانشگاه آزاد چیست؟ ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد + نتایج ذخیره

ذخیره دانشگاه آزاد یعنی چه ؟

جهت مشاوره در زمینه ذخیره دانشگاه آزاد چیست؟ ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد + نتایج ذخیره

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به بیان توضیحات کامل و جامعی در رابطه با ذخیره دانشگاه آزاد و یا تکمیل ظرفیت ذخیره دانشگاه آزاد پرداخته ایم. ذخیره دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش کشور و به منظور در اختیار دادن فرصتی دوباره برای آن دسته از داوطلبانی که تراز و نمره کل آنها به آخرین فرد قبولی نزدیک تر است، انجام می گیرد و پذیرفته شدگان می توانند، در اولین نیمسال تحصیلی ادامه تحصیل دهند. مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

ذخیره دانشگاه آزاد یعنی چه ؟

نتایج ذخیره دانشگاه آزاد

بر اساس اطلاعیه دانشگاه آزاد، آن دسته از داوطلبانی که در انتخاب رشته دانشگاه آزاد دارای تراز و نمره کل بالاتری بودند، یک رشته محل به عنوان ذخیره برایشان اعلام شده است. بنابراین داوطلبانی که دارای رتبه بالاتری می باشند، شانس قبولی بیشتری نسبت به سایر ذخیره ها خواهند داشت.

در کارنامه داوطلبانی که در مقابل یکی از رشته محل های انتخابی آنها واژه “ذخیره” نوشته شده باشد، می توانند در صورت وجود ظرفیت، در آن رشته ثبت نام نمایند. به عبارت دیگر، برای داوطلبانی که تراز آنها در یکی از رشته محل های انتخابی فرم انتخاب رشته، به نفر آخر پذیرفته شده در رشته محلی نزدیک باشد، امکان اعلام ذخیره وجود خواهد داشت.

فقط داوطلبانی می توانند در تکمیل ظرفیت ذخیره دانشگاه آزاد اسلامی شرکت نمایند، که در کارنامه نهایی آنها در یک یا چند کد رشته محل انتخابی، اعلام “ذخیره” شده باشند و دانشگاه محل قبولی ظرفیت خالی داشته باشد.

زمان ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

داوطلبانی که بر اساس کارنامه نهایی دانشگاه آزاد، شرایط پذیرش را داشته باشند می توانند برای ثبت نام ذخیره، به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی csdis.azmoon.iau.ac  در روزهای یکشنبه و دوشنبه مورخ 11 و 12 آبان ماه مراجعه نمایند. در صورتی که داوطلبان پذیرفته شده در زمان مقرر فرآیند ثبت نام خود را انجام ندهند، به منزله انصراف داوطلب برای ثبت نام تلقی خواهد شد و هیچ گونه اعتراضی پذیرفته نیست.

 ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد

تمامی مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش و پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org انجام می گیرد. نحوه ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ در ادامه مقاله به صورت گام به گام ارائه داده شده است:

  1. مراجعه به سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org
  2. کلیک بر روی گزینه “سامانه اعلام آمادگی به منظور ثبت نام ویژه ذخیره های آزمون سراسری سال ۱۴۰۱”
  3. درج کد ملی و کد دسترسی برای ورود به سامانه ثبت نام
  4. مشاهده نتایج و انجام فرآیند ثبت نام

لازم به ذکر است، ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد به منزله قبولی آنها تلقی نخواهد شد و داوطلبان برای مشاهده نتایج نهایی باید در زمان معین به سایت دانشگاه آزاد مراجعه نمایند و از وضعیت قبولی خود مطلع گردند.

ثبت نام تکمیل ظرفیت پزشکی دانشگاه آزاد

شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام ذخیره (تکمیل ظرفیت) رشته های پزشکی دانشگاه آزاد را در ادامه مقاله مشاهده می کنید:

  • دانشجویان رشته های علوم پزشکی، متعهد می شوند پس از گذراندن دروس علوم پایه، به هر واحدی که دانشگاه با توجه به امکانات خود از نظر آموزشی و بیمارستانی برای ادامه تحصیل آنان تعیین و اعلام می کند، منتقل شده و ادامه تحصیل دهند و حق هیچ گونه اعتراضی در این مورد نداشته باشند.
  • شاغلین نیرو های نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران باید گواهی موافقت و معرفی سازمان مربوطه را ارائه کنند.
  • از آنجایی که پذیرش برای برخی رشته ها برای دو نیمسال تحصیلی اعلام شده است، بعضی از پذیرفته شدگان این رشته ها با توجه به ظرفیت و تقدم نمره از مهرماه یا بهمن ماه سال جاری مشغول به تحصیل خواهند شد.
  • عدم مراجعه پذیرفتـه ‌شـدگان در روز و سـاعت مقـرر بـه منزله انصراف از ثبت‌نام تلقی شده و هیچگونه اعتراضی پذیرفتـه نخواهد شد.
  • دانشجویان غیرمشمول که به منظور انتقال، تغییر رشته و یا تغییر مقطع در آزمون مجدد شرکت کرده و پذیرفته شده اند، لازم است ضمن مراجعه به واحد اولیه و ارائه کارنامه اینترنتی قبولی درخواست تسویه حساب کرده و پس از پرداخت هزینه های مربوط مدارک تحصیلی خود را دریافت و جهت ثبت نام به واحد مقصد مراجعه کنند. دانشجویان مشمول مجاز به شرکت در آزمون مجدد نیستند.

مدارک لازم برای ثبت نام ذخیره رشته های پزشکی دانشگاه آزاد

  • دیپلم سه ساله نظام جدید یا دیپلم چهار ساله نظام قدیم یا مدرک پیش دانشگاهی
  • شناسنامه و کارت ملی
  • شش قطعه عکس 4*3 (با زمینه سفید / مربوط به سال جاری)
  • کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت برای داوطلبان آقا
داوطلبان در صورت بروز هرگونه مشکل در ورود به سامانه و انجام مراحل ثبت نام، می توانند با کارشناسان مجرب مجموعه مشاور گروپ تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایند.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

سوالات متداول داوطلبان

ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد از طریق چه سایتی صورت می گیرد؟

داوطلبان با مراجعه به سایت azmoon.org می توانند فرآیند ثبت نام خود را انجام دهند.

کدامیک از داوطلبان می توانند در تکمیل ظرفیت ذخیره دانشگاه آزاد ثبت نام نمایند؟

فقط داوطلبانی می توانند در تکمیل ظرفیت ذخیره دانشگاه آزاد اسلامی شرکت نمایند، که در کارنامه نهایی آنها در یک یا چند کد رشته محل انتخابی، اعلام “ذخیره” شده باشند و دانشگاه محل قبولی ظرفیت خالی داشته باشد.

نحوه ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ چگونه است؟

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در این مقاله شرح داده شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ذخیره دانشگاه آزاد چیست؟ ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد + نتایج ذخیره

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی