دکتری استاد محور ۱۴۰۲

دکتری استاد محور Moshavergroup.com

جهت مشاوره در زمینه دکتری استاد محور ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دکتری استاد محور ۱۴۰۲ چیست؟ شروط اجرای طرح استاد محوری دکتری چیست؟ دکتری استاد محور بدون آزمون است یا آزمون ورودی دارد؟ از کجا باید برای ثبت نام دکترا استاد محور ثبت نام کنم؟

اگر سوالاتی از این دست ذهن شما را به خود مشغول کرده است با ما همراه باشید زیرا در این مقاله مشاور گروپ به مهم ترین اطلاعات پیرامون طرح پذیرش دانشجویان استعداد درخشان طرح دکتری استاد محور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ خواهیم پرداخت.

دکتری استاد محور

در طرح دکتری استاد محور امکان جذب مستقیم دانشجویان برتر و استعداد درخشان از مقطع کارشناسی ارشد به دکترا فراهم شده است. اما تفاوت این طرح با جذب و پذیرش استعداد درخشان دکتری و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی چیست؟ همانطور که از نام این طرح بر می آید در طرح دکتری استاد محور، نظر و انتخاب استاد راهنما معیار و محور قرار می گیرد.

به این ترتیب با اعلام دانشگاه های سراسر کشور، استاد میزبان تعداد درخواست پذیرش دانشجو، موضوع رساله‌ های پیشنهادی (مصوب در شورای پژوهش و فناوری دانشگاه) و رشته‌ های مورد نظر بر اساس دفترچه ثبت نام دکتری سازمان سنجش را به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اعلام و دانشگاه شرایط پذیرش دانشجویان برتر را از این طریق فراهم می نماید.

ثبت نام دکتری استاد محور Moshavergroup.com

اما فایده اجرای طرح دکتری استاد محور برای دانشجویان برتر چیست؟ دانشجویان استعداد درخشان برای انتخاب استاد راهنمای پایان نامه و رساله دکتری خود از اولویت حق انتخاب برخوردار می‌ شوند و می توانند پیش از ورود به این مقطع، استاد راهنمای مورد نظر خود را انتخاب و در صورت تایید استاد میزبان، دانشگاه و سازمان سنجش، از ابتدا مسیر پایان نامه خود را مشخص نمایند.

شرایط جذب دکتری استاد محور

شرایط جذب دکتری استاد محور به منظور جلوگیری از برخورد سلیقه‌ ای در طرح استاد محوری استعدادهای درخشان، در نظر گرفته شده است.لازم به ذکر است جزئیات ثبت نام دکتری استاد محور هنوز به صورت دقیق منتشر نشده است و این طرح ممکن است به دو شیوه با آزمون و با سهمیه استعدادهای درخشان اجرایی شود. آن چیزی که در آیین نامه دکتری استاد محور ارائه شده است، خبر از دو شرط مهم و اصلی برای ثبت نام دکتری استاد محور می دهد.

اولین شرط ثبت نام در طرح دکتری استاد محوری ۱۴۰۲ این است که دانشجویان نباید هیچ گونه نسبت سببی و نسبی با عضو هیات علمی داشته باشند. مصادیق رابطه سببی و نسبی مورد نظر پس از تصویب در کمیته کارشناسی مسائل استعدادهای درخشان توسط معاونت آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به دانشگاه‌ های سراسر کشور اعلام می‌شود.

بنابراین اگر داوطلب و استاد میزبان، نسبت خویشاوندی با یکدیگر داشته باشند، استاد میزبان حق جذب دانشجو را نخواهد داشت و در صورت احراز خلاف این شرط، با استاد برخورد خواهد شد. یعنی استاد میزبان از جذب دانشجو استعداد درخشان استاد محور در همه دوره‌ های تحصیلی و برای همیشه محروم می گردد!

طراحی موضوع پایان نامه مبتنی بر نیازمندی های کشور شرط دوم طرح دکتری استاد محور است. یعنی طرح رساله دکتری باید در سامانه ایده و نیازها (نان) ثبت شده باشد. در غیر اینصورت اگر استاد دانشگاه نیاز را شناسایی کرده باشد و این نیاز و راه حل رفع آن به تصویب شورای پژوهشی دانشگاه رسیده باشد، قابلیت ثبت در سامانه نان را خواهد داشت و هر چه سریعتر برای ثبت آن باید به سامانه nan.ac مراجعه کرد.

سامانه نان سامانه نظام ایده ها و نیازه ها Moshavergroup.com

در شیوه دکتری استادمحور با آزمون نیز احتمالا دانشجویان باید نسبت به ثبت نام دکتری 1403 اقدام کرده و در صورت مجاز به انتخاب رشته بودن در زمان اعلام نتایج دکتری، کد رشته های استاد محور را انتخاب نمایند. توجه داشته باشید که سهمیه دکتری استاد محور مازاد ظرفیت اصلی کنکور دکتری است و جزو سهمیه کنکور دکتری به حساب نمی‌ آید.

تعداد جذب دانشجو در طرح دکترا استاد محور

تعداد جذب دانشجو در طرح دکترا استاد محوری بستگی به رتبه علمی استاد دارد. بدین ترتیب مطابق با ماده 4 آیین نامه پذیرش دانشجوی دوره دکتری به شیوه استاد محور، در هر سال تحصیلی هر استاد میزبان با مرتبه استاد تمامی حداکثر ۲ دانشجو و هر استاد میزبان با مرتبه دانشیاری ۱ دانشجو و هر استاد میزبان واجد شرایط با مرتبه استادیاری (اعضاء هیات علمی با مرتبه استادیاری که در دوسال منتهی به اعلام فراخوان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در فهرست دو درصد دانشمندان برتر جهان اعلامی توسط مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) قرار گرفته باشد) ۱ دانشجو به شیوه استاد محور، مطابق ضوابط این آیین نامه می‌توانند پذیرش نمایند.

    تعداد جذب دانشجو در طرح دکتری استاد محور     
    در هر سال تحصیلی      
  • استاد تمام
حداکثر ۲ دانشجو
  • دانشیار
۱ دانشجو
  • استادیار (به شرط حضور در فهرست دو درصد دانشمندان برتر جهان ISC )
۱ دانشجو

مطابق با ماده ۴ آیین نامه دکتری استادمحوری، مجموع ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری استاد محور، مازاد بر ظرفیت‌ های پذیرش با آزمون (کنکور دکتری) و بدون آزمون (دکتری استعداد درخشان)، برای هر استاد میزبان، برابر با تعداد مجاز جذب دانشجوی دکتری برای عضو هیات علمی مطابق ضوابط دانشگاه (ظرفیت مجاز راهنمایی پایان نامه دانشجوی دکتری) است.

توجه داشته باشید که راهنمایی رساله دانشجویان دکتری دانشجوی جذب شده از روش استاد محور برای استاد میزبان مازاد بر ظرفیت مجاز راهنمایی پایان نامه و رساله دانشجوی دکتری در آن دانشگاه است و این دو با هم تداخلی نخواهند داشت.

همچنین میزان حق التدریس و حق التحقیق استاد میزبان برای راهنمایی رساله دانشجویان استعداد درخشان پذیرش شده به شیوه استاد محور مازاد بر سقف پیش‌بینی شده در دانشگاه و براساس مصوبه هیات امنای دانشگاه خواهد بود.

پذیرش استعداد درخشان دکتری استاد محور دکترا استاد محور Moshavergroup.com

مراحل پذیرش دکتری استاد محور

مراحل پذیرش دکتری استاد محور را در این بخش از مقاله با هم مرور می کنیم. فرایند پذیرش دانشجویان توسط اساتید میزبان تمامی دانشگاه های سراسر کشور به شرح زیر است:

در اولین گام، استاد میزبان موضوع رساله پیشنهادی خود را از میان موضوعات ثبت شده در سامانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان) انتخاب و به تایید شورای پژوهش و فناوری دانشگاه خود می‌ رساند.

در مرحله دوم استاد میزبان تعداد درخواست پذیرش دانشجو موضوع رساله‌های پیشنهادی (مصوب در شورای پژوهش و فناوری دانشگاه) و رشته‌ های مورد نظر بر اساس دفترچه ثبت نام دکتری سازمان سنجش را به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اعلام خواهد نمود.

در مرحله سوم، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه متقاضی، نتیجه بررسی موضوع پایان نامه، ظرفیت رشته‌ ها و نیمسال تحصیلی مجاز پذیرش دانشجو استعداد درخشان را به استاد میزبان اعلام خواهد کرد.

سپس در مرحله چهارم و در راستای آگاهی رسانی به دانشجویان متقاضی پذیرش استعداد درخشان استاد محور و شرکت در طرح دکتری استاد محوری، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، رشته‌های مورد نظر موضوع رساله‌های مورد تایید را به همراه تعداد دانشجویان قابل پذیرش در هر کد رشته محل و مشخصات استاد میزبان، از طریق روش های اطلاع رسانی دانشگاه (سایت، پوستر، نامه به دانشکده ها و …) به اطلاع دانشجویان می رساند.

مراحل پذیرش دکتری استاد محور Moshavergroup.com

مرحله پنجم پذیرش دکتری استاد محور به این صورت است که متقاضیان حائز شرایط استعداد درخشان می بایست نسبت به ارائه مدارک خود به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اقدام نمایند. لازم به ذکر است نحوه دریافت مدارک و تنظیم فرم‌ های موردنیاز طبق مصوبه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه انجام می‌شود؛

در مرحله ششم، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مدارک ارسالی متقاضیان دکتری استاد محور را برای بررسی و اعلام نتیجه در زمان مقرر به استاد میزبان ارائه می‌ کند.

مرحله هفتم مرحله اعلام نتیجه به دانشگاه است و طی آن نتیجه بررسی مدارک متقاضیان توسط استاد میزبان به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به طور رسمی اعلام خواهد شد.

در مرحله نهایی هم معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مطابق ضوابط تعیین شده، مدارک و شرایط دانشجویان قابل پذیرش اعلامی از طرف استاد میزبان را بررسی و اسامی تایید شده را به سازمان سنجش ارسال می کند تا سازمان سنجش صلاحیت عمومی و نهایی شدن پذیرش دانشجویان انتخاب شده را تایید نماید.

توجه داشته باشید که پذیرش دانشجویان دکتری استاد محور در دوره‌های روزانه به صورت رایگان و در سایر دوره‌ ها (شبانه، آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور و …) به صورت شهریه پرداز و بر اساس مصوبه هیات امنای دانشگاه مورد پذیرش انجام می‌شود.

فرآیند پذیرش دکتری استاد محور 1402 – 1403
  1. ثبت موضوع رساله دکتری توسط استاد میزبان در سامانه نان (سامانه نظام ایده ها و نیازها)
  2. اعلام تعداد درخواست پذیرش دانشجو، موضوع رساله‌های پیشنهادی و رشته‌ های مورد نظر توسط استاد میزبان به به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه
  3. اعلام نتیجه درخواست استاد میزبان توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه 
  4. اطلاع رسانی رشته‌های مورد نظر موضوع رساله‌های مورد تایید، تعداد دانشجویان قابل پذیرش در هر کد رشته محل و مشخصات استاد میزبان توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به دانشجویان برتر
  5. ارائه مدارک و تکمیل فرم های دکتری استاد محور توسط دانشجویان متقاضی
  6. بررسی مدارک ارسالی متقاضیان دکتری استاد محور و اعلام نتیجه در زمان مقرر به استاد میزبان
  7. اعلام نتیجه بررسی مدارک توسط استاد میزبان دکتری استاد محور و اعلام نتیجه نهایی به دانشگاه
  8. ارسال تاییدیه بررسی مدارک و شرایط دانشجویان به سازمان سنجش آموزش کشور و دریافت تاییدیه نهایی

زمان پذیرش دکتری استاد محور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

زمان پذیرش دکتری استاد محور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به صورت دقیق به دانشگاه ها ابلاغ می شود اما مطابق با آیین نامه پذیرش دکتری استاد محور، دانشگاه موظف است برای پذیرش مهرماه سال تحصیلی آینده خود اسامی اساتید میزبان و شرایط پذیرش موضوع بند ۵-۴ ماده ۵ را تا نیمه اسفند ماه سال تحصیلی جاری اطلاع‌ رسانی کند.

در صورت پذیرش با آزمون در نیمسال دوم تحصیلی (به استناد کد رشته محل مندرج در دفترچه آزمون) دانشگاه موظف است تا نیمه اول آبان ماه همان سال تحصیلی اسامی اساتید میزبان و شرایط پذیرش موضوع بند ۵-۴ ماده ۵ را به اطلاع سازمان سنجش، اساتید و دانشجویان برساند.

اعلام نتایج دکتری استاد محور

اعلام نتایج دکتری استاد محور توسط دانشگاه ها و با مشورت و تاییدیه نهایی سازمان سنجش انجام خواهد شد.

تبصره ۲: در صورتی که استاد میزبان به هر دلیلی پس از معرفی دانشجو از سوی دانشگاه به سازمان سنجش و پیش از اعلام نتایج نهایی امکان پذیرش دانشجو را از دست دهد شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه اختیار دارد یک عضو هیات علمی دانشگاه (حائز شرایط استاد میزبان) را با رضایت دانشجو جایگزین کند و موارد را به سازمان سنجش گزارش دهد. در صورت‌ عدم جایگزینی استاد میزبان جدید پذیرش دانشجو منتفی است و دانشگاه موظف است مراتب‌ عدم پذیرش دانشجو را پیش از اعلام نتیجه نهایی پذیرش به سازمان سنجش اعلام کند.

زمان پذیرش دکتری استاد محور Moshavergroup.com

شرایط دکتری استادمحور اتباع خارجی

اتباع غیر ایرانی «مقیم ایران» ورودی دوره کارشناسی پیوسته سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و بعد از آن در صورت داشتن شرایط می‌توانند از تسهیلات این آیین نامه بهره‌مند شوند.


ما در این مقاله مشاور گروپ سعی کردیم جدیدترین اطلاعات دکتری استاد محور از جمله زمان، شرایط و مراحل پذیرش را مطابق با آیین نامه پذیرش استعداد درخشان دکتری استاد محور برای شما عزیزان شرح دهیم.

با توجه به اینکه اطلاعات زیادی در این رابطه منتشر نشده است و طرح دکتری استاد محور قرار است از نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ اجرایی شود توصیه می کنیم این مقاله را در فواصل زمانی مختلف دنبال کرده تا از به روز رسانی ها و آخرین اخبار پیرامون این موضع مطلع گردید. همچنین …

شماره تماس 9099071613 پل ارتباطی شما و ما در مجموعه مشاور گروپ است 🙂

اگر نیاز به راهنمایی بیشتر و مشاوره در این زمینه دارید می توانید همین حالا تلفن ثابت را برداشته و با ما تماس بگیرید.

همه روزه حتی در روز های تعطیل هم از 8 صبح تا 12 شب در کنار شماییم تا در اسرع وقت جامع ترین پاسخ را به سوالات شما ارائه کنیم.

پاسخگویی همه روزه از 8 صبح تا 12 شب

☎️ تماس از تلفن ثابت ☎️

مشاور گروپ

9099071613

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت، از منوی بالای سایت یا ستون سمت چپ مشاور گروپ روی خرید بسته های تماس بزنید. با تکمیل فرم مشاوره و ثبت اطلاعات خود، در اولین فرصت و کمتر از یک ساعت ما با شما تماس خواهیم گرفت.

سوالات متداول

✔️دکتری استاد محور چیست؟

✔️طرح دکتری استاد محور، به جذب مستقیم دانشجو توسط استاد راهنما و در جهت رفع نیازهای کشور برگزار می گردد. اطلاعات کامل از جمله شرایط و مراحل پذیرش دکتری استعداد درخشان استاد محور در این مقاله مشاور گروپ ذکر شده است.

✔️زمان ثبت نام دکتری استاد محور چه تاریخی اعلام شده است؟

✔️برای اطلاع از زمان ثبت نام دکتری استاد محور و مهلت ارسال مدارک به معاونت پژوهشی دانشگاه به متن مقاله مراجعه فرمایید.

✔️شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون استاد محور چیست؟

✔️شرایط پذیرش دکتری بدون کنکور استاد محور به صورت کامل و مطابق با آیین نامه استعداد درخشان استاد محور مقطع دکتری در این مقاله ارائه شده است.

5/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه دکتری استاد محور ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. میم

    سلام نتایج دکتری استاد محور کی اعلام میشه؟

    پاسخ
  2. ایمان زرنگارپور

    با سلام معدل لازم برای طرح استاد محور چه مقدار است؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی