سایت ثبت نام دوره مهارت آموزی + زمان ثبت نام و شرکت

دوره مهارت آموزی و استخدام معلمان حق التدریسی، آموزشياران نهضت سواد آموزی، مربيان پيش دبستانی

جهت مشاوره در زمینه سایت ثبت نام دوره مهارت آموزی + زمان ثبت نام و شرکت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نحوه برگزاری دوره مهارت آموزی معلمان چگونه است؟ در این مقاله به بیان توضیحاتی در رابطه با نحوه برگزاری دوره مهارت آموزی و استخدام معلمین حق التدریسی، آموزشیاران نهضت سواد آموزی، مربیان پیش دبستانی و خرید خدمات آموزشی پرداخته ایم. برای آگاهی از شرایط ثبت نام، مدارک و نحوه ثبت نام دوره مهارت اموزی و استخدام معلمان تا انتهای این مقاله آموزشی با ما همراه باشید.

دوره‌ های آموزشی معلمان حق ‌التدریس در دانشگاه فرهنگیان از فروردین ۱۴۰۲ به زودی آغاز می‌شود و احکام استخدامی پذیرفته‌شدگان در آزمون پایانی از اول مهر ۱۴۰۲   است.

زمان ثبت نام و شرکت در دوره مهارت آموزی

در جدول زیر زمان ثبت نام و شرکت در دوره مهارت آموزی و استخدام معلمان حق التدریسی، آموزشیاران نهضت سواد آموزی، مربیان پیش دبستانی ارائه داده شده است. تقویم زمانبندی ثبت نام و شرکت در دوره های مهارت اموزی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، به صورت زیر است:

هنوز زمان ثبت نام و دوره مهارت آموزی مشخص نشده است. اما احتمال می‌رود که اواخر شهریور ثبت نام آغاز شود. با اعلام تاریخ دقیق ثبت نام مهارت آموزی، اطلاعات این جدول به روز رسانی می‌شود.

سایت ثبت نام دوره مهارت آموزی

باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، مشمولین از هرگونه مراجعه حضوری به دانشگاه /پردیس محل برگزاری دوره خودداری نموده و برای کسب اطلاعات از نحوه ثبت نام در دوره، زمان، مکان، مدارک مورد نیاز و نحوه مراجعه حضوری، به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه های مزبور مراجعه نمایند.

دانشگاه آدرس سایت
دانشگاه فرهنگیان cfu.ac.ir 
دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی https://www.sru.ac.ir

ثبت نام دوره مهارت آموزی

ثبت نام و شرکت در دوره مهارت آموزی براساس فهرست تایید شدگان نهایی در سقف مجوزهای ردیف استخدامی صرفا با اخذ معرفی نامه اداره کل آموزش و پرورش استان سهمیه خدمتی برای دانشگاه مجری دوره بر اساس کد رهگیری امکان‌پذیر خواهد بود؛ مشمولین تایید شده باید ضمن اخذ معرفی‌نامه از استان سهمیه خدمتی نسبت به مراجعه و ثبت نام در دوره مهارت آموزی در دانشگاه تعیین شده اقدام کنند.

ثبت نام : مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: فیش حقوقی فرهنگیان

مراحل ثبت نام مهارت آموزان

برنامه ثبت نام مهارت آموزان دارای دو مرحله اصلی است:

مرحله اول: تعیین محل آموزش، پرداخت شهریه( پودمان اول)، ثبت نام غیرحضوری مهارت آموزان معرفی شده برای اطلاع از محل آموزش، نحوه پرداخت شهریه و ثبت نام غیرحضوری باید از طریق سامانه گلستان دانشگاه فرهنگیان به نشانی https://education.cfu.ac.ir مراجعه نمایید. معرفی شدگان پس از مشخص شدن استان و پردیس محل آموزش و ثبت نام غیرحضوری، می بایست به سایت دانشگاه فرهنگیان استان محل آموزش خود مراجعه و اطلاعات مربوط به دوره مهارت آموزی را دریافت نمایند.

مرحله دوم : ثبت نام حضوری بر اساس برنامه اعلام شده در سایت مدیریت امور پردیس های استان محل آموزس مهارت آموز در طول پودمان اول انجام خواهد شد. ثبت نام حضوری تنها از کسانی به عمل خواهد آمد که اقدام به ثبت نام غیرحضوری نکرده باشند.

تذکر1: عدم مراجعه حضوری پذیرفته شدگان، طبق برنامه اعلامی مدیریت امور پردیس های استان مربوطه به معنی انصراف از دوره تلقی می شود.
تذکر2: مسئولیت ناشی از بی توجهی به مفاد اطلاعیه، به عهده مهارت آموز است.

ثبت نام در پودمان دوم مهارت آموزی

جهت ثبت نام در پودمان دوم مهارت آموزی می بایست از تاریخی که پس از برگزاری آزمون اعلام می‌شود، با مراجعه به پرتال آموزشی دانشگاه به نشانی portal.sru.ac.ir نسبت به تکمیل اطلاعات خواسته شده مبادرت فرمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر فایل زیر را مطالعه نمایید:

راهنمای ثبت نام در پودمان دوم مهارت آموزی

نکات ثبت نام دوره مهارت آموزی

شرایط ثبت نام دوره مهارت آموزی و استخدام معلمان حق التدریسی، آموزشیاران نهضت سواد آموزی، مربیان پیش دبستانی به صورت زیر است:

نکات ثبت نام دوره مهارت آموزی استخدام معلمان حق التدریسی، آموزشیاران نهضت سواد آموزی، مربیان پیش دبستانی 
کلیه افراد مشمول استخدام در این مرحله باید قبل از جذب و تبدیل وضعیت، تأییدیه گزینش را کسب نمایند.
*نحوه انجام مراحل گزینش مطابق قوانین و  مقررات مربوط، متعاقباً از طریق دبیرخانه هیات مرکزی گزینش به افراد مشمول قانون اعلام خواهد شد.
باتوجه به ضوابط عمومی استخدام، اخذگواهی صحت مزاج (آزمایشات و معاینات بدو استخدام) و عدم سوءپیشنه از مرجع مربوط، قبل از پایان پودمان اول آموزشی الزامی میباشد.
اطلاع رسانی به افراد مشمول قانون در سقف مجوزهای تخصیصی، جهت ثبت نام و شرکت دردوره مهارت اموزی، به عهده اداره کل آموزش و پرورش سهمیه خدمتی می باشد.
برای مدت زمان حضور مشمولین در دوره آموزشی، حقوق و مزایا تعلق نمیگیرد و مدت دوره نیز جزو سنوات خدمت محسوب نمیشود.

مدارک ثبت نام دوره مهارت آموزی

به منظور آشنایی بیشتر متقاضیان، مدارک ثبت نام دوره مهارت آموزی و استخدام معلمان حق التدریسی ، آموزشیاران نهضت سواد آموزی ، مربیان پیش دبستانی در ادامه ارائه داده شده است:

  1. کپی صفحه اول شناسنامه.
  2. کپی کارت ملی
  3. کپی پایان خدمت یا معافیت از خدمت برای داوطلبان آقا.
  4. کپی گواهینامه یا دانشنامه مدرک تحصیلی مورد تأیید استان سهمیه خدمتی
  5. گواهی قبولی در آزمون داخلی برای مشمولین نهضت سواد آموزی
  6. معرفی نامه استان  سهمیه خدمتی
  7. دو قطعه عکس 4*3
  8. دریافت کد رهگیری از استان سهمیه خدمتی

***ارائه گواهی قبولی آزمون داخلی و معرفی نامه اداره کل آموزش و پرورش استان سهمیه خدمتی به دانشگاه، حداکثر از زمان شروع ثبت نام تا هفته دوم دوره آموزش امکان پذیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: ضمن خدمت فرهنگیان

نحوه برگزاری دوره مهارت آموزی

به منظور آشنایی بیشتر داوطلبان، نحوه برگزاری دوره مهارت آموزی در ادامه ارائه داده شده است. ضوابط مربوط به نحوه برگزاری دوره یکساله مهارت آموزی به شرح زیر است:

نحوه برگزاری دوره مهارت آموزی
مشمولین ملزم به گذراندن دوره مهارت آموزی و موفقیت درآزمون پایانی میباشند.
ثبت نام و شرکت در دوره مهارت اموزی در دانشگاه های وابسته براساس فهرست تأیید شدگان نهایی و در سقف مجوزهای ردیف استخدامی، صرفا با اخذ معرفی نامه از اداره کل آموزش و پرورش استان سهمیه خدمتی برای دانشگاه مجری دوره براساس کد رهگیری، امکانپذیر خواهدبود.
با توجه به بیماری کوید 19 و تصمیمات ستاد ملی کرونا، تا اطلاع ثانوی برگزاری کلاس های این دوره در پردیس های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی به صورت حضوری مجاز نبوده و دروس به صورت مجازی ارائه خواهد شد. لذا مشمولین نهایی باید زمان دقیق شروع کلاس های مجازی را، از طریق وب سایت رسمی دانشگاه های مزبور، پیگیری نمایند.
دروس مرتبط با کارورزی و کارآموزی دوره مهارت اموزی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.
اجرای دوره های آموزشی به شیوه پودمانی (2 یا 3پودمان) بوده به براساس عناوین رشته های شغلی با مسئولیت دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی برگزار خواهد شد. عدم ثبت نام و شرکت در دوره در مهلت مقرر، به منزله انصراف از استخدام در آموزش و پرورش تلقی شده و با شروع دوره مهارت آموزی، فرد جایگزین معرفی خواهد شد.
دانشگاه های مجری دوره، براساس مقررات آموزشی، مجاز به حذف پودمان یا درس به دلیل غیبت بیش از حدمجاز،تخلف و موارد انضباطی میباشند.

 آزمون پایانی دوره مهارت آموزی

ملاک قبولی در آزمون پایانی کسب نمره قبولی در هر ماده درسی (حداقل 60 درصد) نمرات آزمون می باشد. لیکن ملاک قبولی و تأیید دوره مهارت اموزی منوط به کسب (حداقل 70 درصد) نمرات آزمون پایانی، فعالیت های فرهنگی و تدریس عملی ،براساس ضوابط دانشگاه مجری دوره خواهد بود.

افرادی که نمره قبولی در آزمون داخلی و یا آزمون پایان دوره آموزشی را کسب ننمایند به محض اعلام نتایج از سوی مرجع آزمون گیرنده و یا دانشگاه مجری دوره مهارت آموزی، ادارات کل آموزش و پرورش استانها، مکلفند به همکاری آنان خاتمه داده و از فرایند استخدام، حذف نمایند.

افرادی که موفق به گذراندن یک و یا چند درس دوره نشوند درصورت فراهم بودن شرایط و موافقت دانشگاه با اخذ هزینه های مربوط، صرفا یک بار مجاز به شرکت مجدد در کلاس درس و یا دروس افتاده پودمان آموزشی می‌باشند

هزینه های دوره مهارت آموزی

هزینه‌های مربوط به دوره های مهارت آموزی در سال‌های گذشته و آموزشی معلمان حق التدریسی، آموزشیاران نهضت سواد آموزی، مربیان پیش دبستانی در جدول زیر ارائه داده شده است. هزینه ‌های مربوط به برگزاری دوره آموزشی براساس تعرفه ‌های مصوب آموزش و پرورش بر عهده مشمولین بوده که برای دانشگاه شهید رجایی یک میلیون و 800 هزار تومان و دانشگاه فرهنگیان یک میلیون و 500 هزار تومان است؛ جدول هزینه‌ها به شرح زیر است:

هزینه های دوره مهارت آموزی

**درصورت حضوری بودن دوره مهارت آموزی، دانشگاه های مجری دوره مسئولیتی در قبال اسکان و تغذیه مهارت آموزان ندارند و در صورت تقاضای افراد و وجود امکانات، ارائه خدمات با اخذ هزینه مربوط انجام خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: استخدامی آموزش و پرورش

کلاس های مجازی دوره مهارت آموزی

نحوه برگزاری کلاس های مجازی دوره مهارت آموزی چگونه است؟ با توجه به بیماری کووید 19 و تصمیمات ستاد ملی کرونا تا اطلاع ثانوی برگزاری کلاس ‌های دوره مهارت آموزی در پردیس‌های داشگاه فرهنگیان و رجایی به صورت حضوری مجاز نبوده و به صورت مجازی ارائه خواهد شد. لذا افراد باید زمان دقیق شروع کلاس‌های مجازی را از طریق وب‌ سایت رسمی دانشگاه‌ها پیگیری کنند.

دروس مرتبط با کارورزی و کارآموزی دوره مهارت آموزی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

در صورت حضوری بودن دوره مهارت آموزی، دانشگاه مجری دوره مسئولیتی در قبال اسکان و تغذیه مهارت آموزان ندارد و در صورت تقاضای افراد و وجود امکانات ارائه خدمات با اخذ هزینه مربوطه انجام خواهد گرفت.

دوره مهارت آموزی شامل دو پودمان می‌باشد که گذراندن هر دو اجباری است. مهارت آموزان باید پس از ثبت نام براساس برنامه اعلامی استان محل آموزش، اقدام نمایند. در صورتی که مهارت آموز طبق مراحل مشخص شده اقدام نکند امکان شرکت وی در امتحانات پایان پودمان و متعاقباً صدور حکم استخدامی توسط وزارت آموزش و پرورش امکان نخواهد داشت.

**پودمان های اول و دوم این دوره(1401) به دلیل شرایط حال حاضر کشور و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، به صورت غیر حضوری برگزار می شود. در کنار آموزش الکترونیکی بسته های یادگیری و آزمون پایانی در نظر گرفته شده است.

تعیین محل خدمت پذیرفته شدگان دوره مهارت آموزی

 تعیین محل خدمت افراد پس از گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی با در نظر گرفتن نیاز در رشته شغلی و جنس بر عهده اداره کل آموزش و پرورش استان سهمیه خدمتی است به منظور رعایت عدالت و جلوگیری از هرگونه تبعیض ناروا در تعیین محل خدمت در مناطق آموزشی استان در سقف سهمیه‌های تخصیصی و بر اساس امتیازات فضلی افراد 70 درصد امتیاز مکتسبه جهت معرفی به دوره مهارت آموزی و 30 درصد امتیازات آزمون پایان دوره به عنوان معیار تعیین محل خدمت خواهد بود.

استخدام پذیرفته شدگان دوره مهارت آموزی

 مربیان پیش دبستانی، حق التدریسان غیر مستقر و نیروهای خرید خدمات آموزشی پس از شرکت در دوره آموزشی یک ساله در دانشگاه در رشته‌های شغلی دبیری، آموزگاری، هنرآموزی، مربی امور تربیتی مدارس، مراقب سلامت و مشاور تحصیلی با رعایت شرایط طرح طبقه بندی مشاغل معلمان و کسب نمره قبولی در آزمون پایان دوره و رعایت قوانین و مقررات گزینش استخدام خواهند شد.

با توجه به برگزاری آزمون داخلی، آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی پس از موفقیت در دوره مهارت آموزی صرفا در رشته شغلی آموزگار ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان و قبولی در آزمون پایان دوره، بر اساس قوانین و مقررات گزینش استخدام خواهند شد.

آزمون اصلح معلمان حق‌التدریس توسط دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود. مهارت آموزان برای ورود به سامانه آزمون اصلح دانشگاه فرهنگیان باید به نشانی azmoon.cfu.ac.ir مراجعه نمایند. ورود به سامانه از طریق شماره دانشجویی و کدملی امکانپذیر است.

ثبت نام دوره مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان

داوطلبان بعد از شرکت در مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش و اعلام نتایج توسط سایت دانشگاه فرهنگیان، اگر موفق به کسب نمره قبولی شده باشند بایستی در دوره مهارت آموزی که معمولا یک سال طول می‌کشد، شرکت کنند. در حال حاضر زمان ثبت نام دوره مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان مشخص نشده است اما به احتمال زیاد تا اخر شهریور ثبت نام شروع شود.

شرکت کنندگان پس از طی مراحلی که برای دبیری، آموزگاری و یا هنرآموزی واجب است، باید از زمان ثبت نام دوره مهارت آموزی آگاه شوند تا به موقع به سایت دانشگاه فرهنگیان hr.cfu.ac.ir مراجعه نمایند. مدت برگزاری آزمون همانطور که گفتیم ۱ سال در نظر گرفته شده است تا مهارت و تخصص پذیرفته شدگان بیشتر و بهتر شود.

نحوه ثبت نام دوره مهارت آموزی استخدامی آموزش و پرورش

پس از مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش و اعلام نتایج آزمون توسط سازمان سنجش، اکنون نوبت ثبت نام در دوره مهارت آموزی است. پذیرفته شدگان بایستی از طریق سامانه مروارید دانشگاه فرهنگیان برای نام نویسی اقدام کنند تا به استخدام اداره آموزش و پرورش دربیایند. در ادامه قصد داریم به موضوع نحوه ثبت نام دوره مهارت آموزی استخدامی آموزش و پرورش بپردازیم:

  • نشانی دانشگاه فرهنگیان hr.cfu.ac.ir را در مرورگر گوگل سرچ کنید.
    صفحه اصلی دانشگاه فرهنگیان
  • وارد صفحه اصلی شوید و کد داوطلبی یا کد رهگیری ۸ رقمی را به همراه کد ملی و عبارت تصویری در جایگاه مربوطه وارد نمایید.

    ثبت نام مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان

  • مراحل ثبت نام را نظیر مشخصات فرد(شماره شناسنامه، نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، کد ملی)تصویر مدرک تحصیلی و غیره را ثبت کنید.
  • مراحل ثبت نام دانشگاه فرهنگیان دوره مهارت آموزیعبارت ثبت نام را بزنید و تمام موارد گفته شده(مدارک و مشخصات داوطلب)را با دقت وارد نمایید.

    ارسال ثبت نام-دانشگاه فرهنگیان

  • پس از آن روی گزینه ارسال درخواست ضربه بزنید تا شماره دانشجویی و کد رهگیری برای شما ارسال شود.

اگر سوالی درباره جزییات موضوع استخدام معلمان حق التدریسی، آموزشياران و مربيان پيش دبستانی دارید، می‌توانید با مشاوره از پشتیبانان مجرب مشاور گروپ به شماره 9099071613 ارتباط برقرار کنید. هر روز هفته حتی در ایام تعطیل از سراسر کشور با تلفن ثابت بدون نیاز به پیش شماره از ساعت 8 صبح الی 12 شب با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول ثبت نام دوره مهارت آموزی:

مدارک ثبت نام دوره مهارت آموزی چیست؟

از جمله مدارک لازم برای ثبت نام داوطلبان، کپی شناسنامه، کپی کارت ملی، عکس 4*3، معرفی نامه استان سهمیه خدمتی و … می باشد.

هزینه های مربوط به برگزاری دوره های آموزشی مهارت اموزی چه میزان است؟

هزینه های آموزشی در هریک از دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی، در این مقاله ارائه داده شده است.

ثبت نام متقاضیان چگونه انجام می شود؟

نحوه ثبت نام داوطلبان از طریق این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

برنامه درسی دوره یکساله مهارت آموزی چیست؟

فایل PDF برنامه دوره یکساله مهارت آموزی در متن مقاله است.

سایت دوره مهارت آموزی آموزش و پرورش دانشگاه شهید رجایی کدام است؟

داوطلبانی که در آزمون استخدامی شرکت می‌کنند، سایت دوره مهارت آموزی آموزش و پرورش دانشگاه شهید رجایی sru.ac.ir یا https://sru.ac.ir/maharat است.

3.4/5 - (7 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه سایت ثبت نام دوره مهارت آموزی + زمان ثبت نام و شرکت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی