راهنمای ثبت نام و پذیرش دوره‌های فرعی دانشگاه صنعتی شریف ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دوره‌های فرعی

جهت مشاوره در زمینه راهنمای ثبت نام و پذیرش دوره‌های فرعی دانشگاه صنعتی شریف ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله سعی خواهیم کرد در باب راهنمای ثبت‌نام و پذیرش دوره‌های فرعی دانشگاه صنعتی شریف ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ نکاتی را ذکر نماییم. با ما همراه باشید.

دوره‌های فرعی

آیین‌نامه دوره‌های فرعی دانشگاه صنعتی شریف

به‌منظور تنوع‌بخشی آموزشی و آشنایی دانشجویان مقطع کارشناسی با یکی دیگر از رشته‌های موردعلاقه‌شان، این دانشگاه با توجه به آئین‌نامه حاضر، دانشکده‌ها و مراکز مختلف دانشگاه را به ارائه دوره‌های فرعی برای سایر دانشجویان دانشگاه تشویق می‌کند. هدف از ارائه این دوره‌ها، همان‌طور که اشاره شد، آشنایی دانشجویان واجد شرایط (نه تربیت یک متخصص) با یک‌رشته غیر از رشته تحصیلی اصلی آن‌ها است. با توجه به اینکه گرایش‌ها بیشتر به سمت میان‌رشته‌ای می‌روند، این دوره‌ها دانشجویان را قادر می‌سازد تا به‌سادگی و در اسرع وقت بتوانند خود را با شرایط جدید تطبیق دهند. این آئین‌نامه به پیشنهاد معاون آموزشی دانشگاه و با بررسی در کمیته منتخب شورای آموزش دانشگاه مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت:

1- تعداد واحدهای دوره‌های فرعی حداقل 21 و حداکثر 25 واحد است.

تبصره: حداکثر تعداد واحد مشترک بین رشته اصلی و دوره فرعی 6 واحد است و سایر واحدهای دوره فرعی جز واحدهای اختیاری رشته اصلی محسوب نخواهد شد.

2- حداقل معدل کل دانشجوی متقاضی ورود به دوره فرعی 14 و حداکثر سنوات مجاز 10 نیمسال است. چنانچه در بیش از یک نیمسال تحصیلی، معدل کل دانشجو کمتر از 14 شود یا سنوات او از 10 نیمسال بیشتر شود، گواهی طی دوره فرعی صادر نمی‌شود.

برای آگاهی از جدیدترین تغییرات دوره‌های فرعی دانشگاه صنعتی شریف بر روی عکس زیر کلیک نمایید.

مشاور گروپ

تبصره: برای دانشجویان ورودی 1393 و مابعد که طبق ماده 15 آیین‌نامه آموزشی سنوات مجاز آن‌ها 8 نیمسال تعیین‌شده است، در صورت ثبت‌نام در یک دوره فرعی، یک نیمسال به سنوات مجاز آن‌ها اضافه می‌شود. چنانچه سنوات دانشجو از 9 نیمسال بیشتر شود، گواهی طی دوره فرعی صادر نمی‌شود. شهریه نیمسال نهم بر اساس آیین‌نامه آموزشی تعیین می‌شود.

3- طراحی، اجرا و تغییر برنامه دوره‌های فرعی، پس از پیشنهاد و تصویب در شورای آموزش دانشگاه، به عهده دانشکده یا مرکز مجری دوره فرعی است و معاون آموزشی آن دانشکده یا مرکز، استاد راهنمای دانشجویان دوره خواهد بود.

4- زمان درخواست ثبت‌نام و شروع (اخذ واحد دوره‌های فرعی از پایان نیمسال دوم تا پایان نیمسال پنجم است، به شرط آنکه دانشجو بتواند همه واحدهای رشته اصلی و دوره فرعی را تا پایان نیمسال دهم) نیمسال نهم برای ورودی‌های 1393 و مابعد بگذراند. بدیهی است دانشجو موظف به رعایت روابط پیش‌نیازی دروس است.

تبصره: درصورتی‌که درخواست ثبت‌نام و شروع (اخذ واحد دوره فرعی بعد از مهلت تعیین‌شده باشد، دانشجو از معافی پرداخت پیش‌بینی‌شده در این آیین‌نامه برخوردار نخواهد شد و بایستی هزینه کلیهٔ واحدهای مازاد رشته اصلی خود را پرداخت کند. در این حال نیز، دانشجو بایستی کلیه واحدهای رشته اصلی و دوره فرعی را تا پایان نیمسال دهم) نیمسال نهم برای ورودی‌های 1393 و مابعد بگذراند.

5- طراحی، اجرای دوره‌های فرعی باید به‌گونه‌ای باشد که دانشجو بتواند رشته اصلی و دوره فرعی را در سنوات مجاز به اتمام برساند.

6- دانشجویان دوره‌های فرعی مشمول پرداخت شهریه در قالب طرح تک‌درس هستند.

تبصره:

در نیمسال‌هایی که در آن‌ها معدل کل دانشجو حداقل 17 باشد، از پرداخت شهریه دروس دوره فرعی معاف است.

7- دانشجویان در دوره‌های فرعی تابع کلیه مقررات آموزشی دانشگاه ازجمله نظام پیش‌نیازی بر اساس جدول دروس دانشکده‌ها و مراکز، سنوات تحصیلی بر اساس سنوات مجاز آموزش عالی، نظام واحدگیری و ترمیم و حذف تک‌درس و سایر مقررات آموزشی هستند.

8- واحدهای دوره فرعی در کارنامه درج و در معدل کل محاسبه می‌شود. در صورت انصراف از دوره فرعی، واحدها در کارنامه باقی می‌ماند و دانشجو موظف به پرداخت شهریه کلیه واحدهای اخذشده از دوره فرعی می‌باشد.

9- دانشجویان فقط در یک دوره فرعی می‌توانند شرکت کنند. دانشجویان دو رشته‌ای نمی‌توانند هم‌زمان در دوره فرعی شرکت کنند.

10- در پایان دوره فرعی، گواهی گذراندن دوره فرعی توسط دانشکده یا مرکز مجری و مدیر آموزش‌های آزاد دانشگاه به دانشجو اعطا می‌شود.

11- کلیه واحدهای دوره فرعی بایستی در دانشگاه صنعتی شریف اخذشده باشد.

12- نمرات دروس دوره‌های فرعی در تعیین رتبه‌های برتر و تسهیلات استعداد درخشان اثری ندارد.

تبصره1: دانشجویان دو رشته‌ای می‌توانند در صورت درخواست و موافق دانشکده مجری، حداکثر تا نیمسال دهم رشته دوم خود را به دوره فرعی در همان زمینه تغییر دهند.

تبصره 2: گواهی پایان دوره فرعی صرفاً پس از دانش‌آموخته شدن در رشته اصلی دانشجو صادر و اعطا می‌شود.

برای آگاهی از جدیدترین تغییرات دوره‌های فرعی دانشگاه صنعتی شریف بر روی عکس زیر کلیک نمایید.

مشاور گروپ

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه راهنمای ثبت نام و پذیرش دوره‌های فرعی دانشگاه صنعتی شریف ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی