دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی 98

دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی 98

جهت مشاوره در زمینه دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی 98 :  خوب بالاخره کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی 98 هم روز جمعه 14 تیر 98 برگزار گردید و نتایج کنکور تجربی 98 اوایل مرداد ماه منتشر خواهد شد.

دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی 98,کنکور سراسری,کنکور 98,انتخاب رشته,انتخاب رشته کنکور سراسری,انتخاب رشته کنکور تجربی,دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری,دفترچه انتخاب رشته کنکور 98

دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی 98


دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی 98 :   کنکور تجربی یکی از پر متقاضی ترین کنکورها در طول سالیان گذشته بوده و همواره مورد توجه داوطلبان کنکور سراسری قرار داشته است چنانچه در طول 3 سال اخیر راقبت در این رشته بسیار فشرده و سخت گیر شده و همین باعث سخت شدن انتخاب رشته سراسری شده است و داوطلب باید با آگاهی و کسب اطلاعات کاملی پا در ورطه انتخاب رشته تجربی بگذارد .

اکنون داوطلبان کنکور تجربی 98 برای اطلاع از زمان انتخاب رشته کنکور تجربی 98، نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری، سایت انتخاب رشته کنکور سراسری، سهمیه های موثر در انتخاب رشته کنکور علوم تجربی، اطلاع از کد رشته محل های گروه آزمایشی علوم تجربی و … باید دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 98 را دریافت و و مطالعه نمایند.

دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی 98 ،  لذا به همین جهت در این مطلب علاوه بر قرار دادن لینک دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری علوم تجربی 98 به برخی از نکات مهم مندرج در دفترچه نیز پرداخته ایم. بنابراین توصیه می کنیم علاوه بر مطالعه این مطلب، دفترچه را نیز دانلود و با دقت مطالعه فرمایید. در نهایت چنانچه باز هم سوال یا ابهامی برایتان باقی ماند، می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی مشاور گروپ از طریق شماره های زیر تماس حاصل فرمایید. مشاوران مرکز، پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهند بود.

9099071613 و 9092301612

  (بدون کد و با تلفن ثابت )

جهت دانلود دفترچه انتخاب رشته علوم تجربی کلیک کنید.

 

دسته بندی رشته های تحصیلی

دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی 98 ،   همانطور که میدانید گزینش برخی از رشته ها به صورت بومی گزینی است. گزینش بومی به صورت بومی استانی، بومی ناحیه ای و بومی قطبی صورت می گیرد ولی گزینش برخی رشته ها به صورت کشوری و بدون بومی گزینی انجام می شود. هدف از بومی گزینی کاهش مشکلات اقامتی و اقتصادی دانشجویان و دانشگاه ( مثل مشکل کمبود خوابگاه، افت تحصیلی ناشی از دوری از خانواده و …) و همچنین کاهش مهاجرت درون کشوری است.

دسته بندی رشته های تحصیلی به صورت زیر می باشد :

 دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی 98

تعیین استان بومی داوطلبان به صورت زیر می باشد :

چنانچه محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی و دو سال آخر دبیرستان برای داوطلبان نظام قدیم و محل اخذ مدرک تحصیلی سه سال آخر دوره دوم متوسطه برای داوطلبان نظام جدید (3-3-6) در یک استان باشد، داوطلب بومی آن استان تلقی می شود.
در صورتی که محل اخذ مدرک تحصیلی 3 سال آخر داوطلبی در یک استان نباشد، استان محل تولد داوطلب به عنوان استان بومی داوطلب در نظر گرفته می شود.
اگر داوطلبی 3 سال آخر تحصیل را در خارج از کشور گذرانده باشد، استان محل تولد، استان بومی وی تلقی می شود.
داوطلبانی که محل تولد آن ها خارج از کشور بوده و 3 سال آخر تحصیل خود را نیز در خارج از کشور گذرانده باشند، استان تهران، استان بومی آن ها تلقی خواهد شد.

دسته بندی نواحی بومی کشور : از مجموع چند استان مجاور، یک ناحیه بومی ایجاد می شود. نواحی بومی به شرح ذیل می باشد.

 دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی 98

دسته بندی قطب های بومی : از مجموع چند ناحیه، یک قطب بومی ایجاد می گردد، قطب های بومی به شرح ذیل می باشد.

 دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی 98

مشاوران مرکز تخصصی انتخاب رشته کنکور هنر 98 مشاور گروپ ؛ با داشتن تجربه تخصصی در امر انتخاب رشته کنکور تجربی 98 ، ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان  و با در نظر گرفتن مهمترین و اصلی ترین ملاک های انتخاب رشته شما داوطلبان عزیز را در انتخاب درست رشته ، دانشگاه و شهر راهنمایی خواهند نمود .

شما می توانید با شماره گیری  9099071613 و 9092301612  (بدون کد و با تلفن ثابت ) با مشاورین تخصصی مرکز مشاور گروپ در تماس باشید …


نکات مهم در رابطه با انتخاب رشته کنکور

  1. داوطلبانی مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی دوره های روزانه، شبانه، رشته های متمرکز و نیمه متمرکز دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خواهند بود که بر اساس کارنامه اولیه، مجاز به انتخاب رشته در دوره مورد نظر شده باشند.
  2. داوطلبانی که در چند گروه آزمایشی شرکت کرده اند و طبق کارنامه اولیه، در هر همه گروه ها مجاز به انتخاب رشته شده اند، بایستی تمامی کد رشته های مورد علاقه خود را از هر یک از گروه های آزمایشی را در یک فرم انتخاب رشته از اولویت 1 تا 150 وارد نماینذ.
  3.  پذیرفته شدگان دوره روزانه کنکور سراسری 1398 مجاز به ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری 1399 نخواهند بود، بنابراین توصیه می کنیم، بدون کسب آگاهی لازم اقدام به انتخاب رشته نکنید.

نقش بازار کار رشته ها در انتخاب رشته تجربی 98

اصلی ترین هدف که در اولویت انتخابی هر داوطلبی است ، بازار کار و آینده شغلی رشته مورد علاقه است . لذا آشنایی و آگاهی دقیق از بازار کار رشته ها و درآمد حدودی آنها قبل از انتخاب رشته امری ضروری و لازم است .

در ادامه و به همین منظور جدولی از رشته های پرطرفدار و پر متقاضی کنکور تجربی آمده است :

جدول انتخاب رشته مشاور گروپ برای رشته های پر طرفدار گروه تجربی براساس معیار بازار کار و درآمد شغلی

رشته پزشکی دندانپزشکی داروسازی پرستاری هوشبری اتاق عمل علوم آزمایشگاهی مامایی علوم تغذیه
پزشکی ۰ ۰.۵ ۰.۵ ۲ ۲ ۲ ۲ ۲ ۲
دندان پزشکی ۰.۵ ۰ ۰.۵ ۲ ۲ ۲ ۲ ۲ ۲
داروسازی ۰.۵ ۰.۵ ۰ ۲ ۲ ۲ ۲ ۲ ۲
پرستاری ۱ ۱ ۱ ۰ ۰.۵ ۰.۵ ۲ ۲ ۲
هوشبری ۱ ۱ ۱ ۰.۵ ۰ ۰.۵ ۲ ۲ ۲
اتاق عمل ۱ ۱ ۱ ۰.۵ ۰.۵ ۰ ۲ ۲ ۲
علوم آزمایشگاهی ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۰ ۲ ۱
مامایی ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۰ ۱
علوم تغذیه ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۲ ۰
راهنمای جدول

عدد ۱ : مغلوب شدن یک رشته برابر دیگری عدد ۰.۵ : مرز بی تفاوتی رشته ها

عدد ۲ : غالب شدن یک رشته برابر دیگری

نحوه نتیجه گیری از جدول : برای این کار از ستون اول از سمت راست رشته مورد نظر را انتخاب می کنید. سپس رشته دوم که قصد مقایسه آن با رشته اول را دارید را از ردیف اول انتخاب می کنید. حال عددی که این دو را به هم متصل می کند نشانگر نتیجه مقاییسه خواهد بود.

مثلا برای مقایسه رشته پرستاری با مامایی از ستون اول از سمت راست پرستاری را انتخاب و از سطر اول جدول مامایی را برمی گزینیم. سپس این دو سطر و ستون را با هم تلاقی می دهیم. بدین ترتیب به عدد ۲ خواهیم رسید. دربالا گفتیم که عدد ۲ بیانگر غالب شدن رشته بر دیگری است. پس رشته پرستاری بر رشته مامایی ارجح می باشد.

اهمیت اعتبار و کیفیت آموزشی دانشگاه ها در انتخاب رشته تجربی 98

دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی 98 ، مطمئنا اعتبار مدرک دانشگاه یکی از عوامل اصلی و تاثیرگذار در انتخاب رشته کنکور سراسری 98 می باشد . توجه به این مسئله باید تا جایی بروز داده شود تا علاقه به رشته حتما مد نظر قرار بگیرد . مثلا پزشکی جیرفت از لحاظ آینده شغلی و درآمد به مراتب بهتر از علوم تغذیه دانشکده شهید بهشتی تهران است .

برای رشته های پرطرفدار گروه تجربی علاوه بر دانشگاه های روزانه ، پردیس های خودگردان و دانشگاه آزاد نیز اقدام به جذب دانشجو می کنند که یکی از  مهم ترین اقدامات برای انتخاب رشته تجربی ۹۸ آشنایی با شهریه پردیس خودگردان است. تا پس از آن بتوانید با آگاهی از رتبه های قبولی رشته های پرطرفدار و استفاده از نرم افزار تخمین رتبه مشاور گروپ انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

مشاوره طریقه انتخاب رشته کنکور تجربی 98 در سایت سنجش

مشاوران تخصصی و مجرب مرکز مشاور گروپ با اطلاع دقیق از بازار کار هر رشته و نیز آگاهی کامل از کیفیت آموزشی و اعتبار مدرک هر دانشگاه ، به طور تضمینی توانایی انتخاب بهترین انتخاب ها متناسب با تراز کسب شده هر داوطلب را دارند .

شما عزیزان می توانید همه روزه و از طریق شماره های زیر با مشاورین تخصصی مرکز مشاور گروپ در ارتباط باشید .

9099071613 و 9092301612

  (بدون کد و با تلفن ثابت )

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی