شغل های رشته تجربی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ | رشته تجربی چه شغل هایی دارد؟

بازار کار رشته تجربی

جهت مشاوره در زمینه شغل های رشته تجربی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ | رشته تجربی چه شغل هایی دارد؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

رشته تجربی نیز مانند رشته های ریاضی فیزیک ، علوم انسانی و هنرستان رشته های دانشگاهی  متنوعی دارد ولی تصوری که اکثرا در بین خانواده ها از رشته تجربی ایجاد شده  است.

بازار کار رشته تجربی


رشته تجربی

دانش آموزان سال نهم باید به این نکته توجه زیادی داشته باشند که نباید مثل دانش آموزان سابق تنها به اسم رشته تجربی  و کلاس گذاشتن توجه کنند .

بلکه باید آشنایی کاملی از شغل های مربوط  به رشته انتخابی خود در دبیرستان داشته باشند چرا که قرار است با این رشته شغل آینده خود را انتخاب و جذب بازار کار شوند .

درسته که الان بازار کار پزشکی توپِ توپه و جزو پردرآمدترین رشته ها محسوب میشود اما نباید صرفا بخاطر این دلیل در انتخاب رشته سال نهم ، رشته تجربی را انتخاب کنید . چرا که اگر علاقه به این رشته نداشته باشید مطمئنا در این رشته موفق نخواهید بود.

قبولی در رشته پزشکی با توجه به اینکه پزشکی جزو پرطرفدارترین رشته ها در کنکور سراسری است ، اصلا آسان نیست و باید قدم در مسیر سختی بگذارید که رقبای زیادی دارید.

مشاغل رشته تجربی

در رشته تجربی 5 زیر گروه وجود دارد که هر زیر گروه دارای چندین رشته متفاوت با هم است.
مثلا در یک زیر گروه مشاغلی مثل پرستاری و پزشکی و در زیر گروهی دیگر کارهای غیر درمانی .
به لیست زیر از مشاغل رشته تجربی دقت کنید تا متوجه شوید مشاغل رشته تجربی فقط به پزشکی و کارهای درمانی ختم نمی شود لذا اگر داوطلبی نتواند پزشکی قبول شود می تواند در رشته های دیگر زیر گروه های پزشکی قبول شود.

جهت دریافت آخرین اخبار کنکور سراسری بر روی عکس زیر کلیک نمایید:

کنکور سراسری


لیست مشاغل موجود در هر یک از زیر گروه های پزشکی

زیر گروه یک:

پزشکی-بیوتکنولوژی-دامپزشکی- دندانپزشکی-اتاق عمل-بینایی سنجی- دبیری زیست شناسی- علوم آژمایشگاهی- علوم تغذیه-علوم تربیتی-فیزیوتراپی و رشته های دیگر

زیر گروه دو:

داروسازی- دبیری شیمی- مهندسی بهداشت حرفه ای- مهندسی بهداشت محیط- شیمی- کارشناسی بهداشت عمومی- کارشناسی تکنولوژی پزشکی هسته ای- کارشناسی فناوری اطلاعات سلامت-کارشناسی بهداشت عمومی.

زیرگروه سه:

اقیانوس شناسی و زمین شناسی.

زیر گروه چهار:

الهیات و معارف اسلامی و ارشاد- علوم قضایی- اقتصاد اسلامی- حسابداری- زبان و ادبیات عربی- فناوری اطلاعات و ارتباطات-علوم اقتصادی- علوم انتظامی-مدیریت مالی- مدیریت صنعتی- مدیریت کسب و کارهای کوچک- مدیریت فرهنگی هنری- مدیریت و بازرگانی دریایی و رشته های دیگر.

زیر گروه پنج:

اقتصاد کشاورزی- امنیت اطلاعات-آموزش تربیت بدنی-تربیت مربی عقیدتی سیاسی- کتابداری در شاخه پزشکی- مهندسی صنایع مبلمان-مددکاری اجتماعی و رشته های دیگر.

دریافت آخرین اخبار سهیمه های کنکور سراسری با کلیک بر روی عکس زیر:

کانال

بقیه رشته های علوم تجربی مربوط به هر زیر گروه را می توانید از دفترچه ثبت نام کنکور سراسری بیابید . همچنین ممکن است برخی رشته ها دیگر وجود نداشته باشند و یا رشته های جدیدی در کنکور پیش رو به وجود آیند.

با توجه  به لیست رشته های ذکر شده در اینجا حتما متوجه شباهت ها و تفاوت های بین رشته ها شده اید لذا به دانش آموزانی که می خواهند رشته تجربی را در دبیرستان انتخاب کنند ، می گوییم قبل از انتخاب رشته دبیرستان  حتما به شباهت ها و تفاوت هایی که در مشاغل این رشته وجود دارد توجه داشته باشند.

شباهت های شغل های رشته تجربی و لزوم درصدهای بالا در همه دروس

درسته که شغل های رشته تجربی تفاوت ها و شباهت هایی با هم دارند و برای هر شغل درصدهای خاصی باید بالا باشند ، مثلا برای شغل پزشکی باید در زیست درصد بالا و برای داروسازی باید زمین شناسی و شیمی را بالا بزنید ، اما با این حال شما در کنکور رشته تجربی باید در تمامی دروس درصد های بالایی داشته باشید و هیچ درسی را حذف نکنید به عبارتی برای قبولی در بهترین رشته های علوم تجربی نباید گزینشی درس بخوانید.

4.3/5 - (306 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شغل های رشته تجربی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ | رشته تجربی چه شغل هایی دارد؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403