کارت ایثارگری

دریافت کارت ایثار رزمندگان

جهت مشاوره در زمینه کارت ایثارگری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نحوه دریافت کارت ایثار رزمندگان ، کارت ایثارگری ارتش و سپاه و نحوه ثبت نام کارت ایثار گری: منظور از طراحی سامانه رزمندگان اسلام و صدور کارت ایثار جمع آوری و ثبت اطلاعات مربوط به جانبازان،‌ آزادگان و رزمندگان پایور و وظیفه ۸ سال دفاع مقدس آجا در جهت احیای ارزش های دفاع مقدس و سهولت دسترسی به این اطلاعات می باشد که در این راستا جهت رزمندگان، جانبازان و آزادگان پایور و وظیفه آجا کارت ایثار صادر و در اختیار نامبردگان قرار می گیرد.

دریافت کارت ایثار رزمندگان


کارت ایثارگری سپاه

درخواست کارت ایثارگری سپاه از طریق سامانه خدمات الکترونیک ایثار www.isaar.ir صورت می پذیرد.  براسـاس این درخواســت پس از طی فرایندهای داخلی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کارت ایثارگری چاپ شده و از طریق پست به درب منزل جامعه هدف ارسال می گردد.

درخواست کارت ایثارگری سپاه از طریق سامانه خدمات الکترونیک ایثار

کارت ایثارگری ارتش

متاسفانه اکثر رزمندگان اطلاع دقیقی از تاریخ اعزام، حضور و ترخیص از مناطق عملیاتی ندارند. این مساله وجود سامانه خدمات ایثار و کارت شناسایی برای رزمندگان (کارت ایثار) را دوچندان می‌کند. از این‌رو برای استفاده از تسهیلات مربوطه، باید کارت ایثارگری یا استعلام جبهه داشته باشند. که در ادامه توضیح بیشتری می‌دهیم.

برای تمام رزمندگان ارتشی که ۳ ماه به بالا سابقه خدمت در جبهه دارند کارت ایثارگری ارتش صادر می‌شود. افرادی که فاقد کارت ایثار هستند، باید در ابتدا به آخرین یگانی که در آن خدمت کردند مراجعه کنند. بعد از پیگیری‌های اداری کارت ایثار آنها از تهران صادر می‌شود. اگر در شهر آخرین یگان خدمتی زندگی نمی‌کنید یا پروسه دریافت کارت ایثارگری شما طولانی شده، می توانید از مشاوران مجموعه ی ما راهنمایی های بیشتر را بخواهید.

مراحل صدور و دریافت کارت ایثارگری ارتش

  • مراجعه به آخرین یگان خدمتی رزمنده
  • ثبت درخواست دریافت کارت ایثارگری در یگان و تجمیع سوابق وی
  • ارسال مدارک رزمنده به‌صورت لوح فشرده رمزدار برای ستاد نیروی زمینی ارتش در تهران
  • چاپ کارت ایثار و ارسال برای متقاضی (ممکن است با مراجعه حضوری این زمان کمتر ‌شود)

ثبت نام کارت ایثارگری سپاه

تاکنون برای رزمندگان سپاه کارت ایثار صادر نشده است. سپاهیان عزیز می‌توانید با در دست داشتن استعلام جبهه خود از مزایای کارت ایثارگری خود استفاده کنند. استعلام جبهه برای نیروهای مسلح سپاه به مثابه کارت ایثار است و جای هیچ نگرانی نیست.

دریافت کارت ایثار رزمندگان جهت کارکنان پایور

کارکنان پایور آجا که در طول هشت سال دفاع مقدس از تاریخ 1359/06/31 الی 1367/05/27 در مناطق عملیاتی و از تاریخ 1358/01/01 الی 1373/01/01 در مناطق عملیاتی شمالغرب حضور داشته اند می توانند ضمن مراجعه به یگان مربوطه مدارک مورد نیاز را ارایه و در خصوص دریافت کارت ایثار رزمندگان خود اقدام نمایند.

دریافت کارت ایثارگری

  1. رو گرفت ماده دستور حضور در مناطق عملیاتی
  2. روگرفت شناسنامه و کارت ملی
  3. ۲ قطعه عکس ۳*۴

روش دریافت کارت ایثار رزمندگان کارکنان وظیفه

  • کارکنان وظیفه منقضی خدمت آجا که از تاریخ 1359/06/31 الی 1367/05/27 مدت خدمت مقدس سربازی یا بخشی از آن را در مناطق عملیاتی سپری نموده اند می توانند راسا با مراجعه به آخرین یگان خدمتی که کارت پایان خدمت وظیفه عمومی را دریافت داشته اند و ارائه مورد نیاز از طریق یگان مربوطه نسبت به صدور کارت ایثار خود اقدام نمایند.

 

مدارک لازم دریافت کارت ایثار رزمندگان کارکنان وظیفه:

  1.  رو گرفت کارت پایان خدمت
  2. رو گرفت کارت ملی و شناسنامه
  3.  ۲ قطعه عکس ۳*۴
  • ضمنا به آگاهی می رساند در پی توافق به عمل آمده نیروی زمینی ارتش ج.ا.ا / معاونت احتیاط با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، عزیزان منقضی خدمت دوران هشت سال دفاع مقدس نزاجا می توانند با مراجعه به اداره پست محل سکونت و تکمیل فرم های مربوط و تحویل مدارک،‌در مورد دریافت کارت ایثار اقدام و شرکت پست ج.ا.ا راسا کارت موصوف را به آدرس متقاضی تحویل خواهد داد.

حدود 6میلیون رزمنده مشمول دریافت کارت ایثار رزمندگان هستند

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: برابر آمارهای دقیقی که به دست آمده، حدود ۶ میلیون رزمنده از ارتش، سپاه. بسیج، نیروهای انتظامی و جهاد سازندگی آن دوران و آحاد ملت، مشمول دریافت این کارت هستند‌.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح ظهر امروز (سه شنبه) پس از رونمایی از کارت ایثار رزمندگان و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس را که یادآور جانفشانی‌های رزمندگان اسلام و‌ پایمردی و‌ ایستادگی ملت ایران در برابر بیگانه است را گرامی می‌داریم و امیدواریم که آثار و برکات دفاع مقدس همهمچنان در پیشبرد امور کشور و‌ دستیابی به آرمان‌ها و اهداف و منافع ملی ما راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای سند راهبردی خدمت‌رسانی به رزمندگان اسلام و بر اساس مصوبه شورای هماهنگی خدمات‌رسانی به رزمندگان، «کارت ایثار» رونمایی شد، افزود: با این کارت هویت همه رزمندگانی که بیش از ۴۵ روز در دفاع مقدس حضور داشنه باشند مشخص می‌شود.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: برابر آمارهای دقیقی که به دست آمده، حدود ۶ میلیون رزمنده از ارتش، سپاه. بسیج، نیروهای انتظامی و جهاد سازندگی آن دوران و آحاد ملت، مشمول دریافت این کارت هستند‌.

سرلشکر باقری با بیان اینکه اهدای این کارت به رزمندگان دفاع مقدس، به مرور زمان انجام می‌شود و حدود ۳ سال زمان می‌برد، گفت: با این کارت هویت همه رزمندگان دفاع مقدس شناسایی می‌شود و هماهنگی‌ها و اطلاع‌رسانی‌های لازم با این رزمندگان در سامانه‌های مربوطه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خدماتی که برابر قانون پیش‌بینی شده و به مرور در وسع کشور و دولت قرار می‌گیرد برای رزمندگان سازماندهی خواهد شد، گفت: سازماندهی و مرکزیت کارت ایثار رزمندگان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.

 

پیگیری کارت ایثارگری با کد ملی

داوطلبان ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران، جهت پیگیری کارت ایثارگری با کدملی خود می‌توانند طبق مراحل زیر را اقدام نمایند.

نحوه پیگیری کارت ایثارگری سپاه با کد ملی:

مراحل تکمیل فرم جهت دریافت کارت ایثار سپاه:

1 مراجعه به سایت ایثار به نشانی isaar.ir
2 انتخاب گزینه خدمات پرکاربرد از منوی سمت چپ
3 انتخاب درخواست صدور کارت از ستون وسط
4 در صورت نداشتن نام کاربری مراجعه به نزدیک ترین دفتر بنیاد به محل سکونت خود
5 وارد کردن نام کاربری و رمز عبور
6 تکمیل اطلاعات خواسته شده
در مرحله اول داوطلب به سایت ایثار به نشانی isaar.ir مراجعه کرده و از منوی سمت چپ سایت گزینه خدمات پر کاربرد را انتخاب نماید.

 

نحوه پیگیری کارت ایثارگری سپاه با کد ملی:



مراحل تکمیل فرم جهت دریافت کارت ایثار افرادی که در استخدام سپاه بوده اند:

1 مراجعه به سایت ایثار به نشانی isaar.ir
2 انتخاب گزینه خدمات پرکاربرد از منوی سمت چپ
3 انتخاب درخواست صدور کارت از ستون وسط
4 در صورت نداشتن نام کاربری مراجعه به نزدیک ترین دفتر بنیاد به محل سکونت خود
5 وارد کردن نام کاربری و رمز عبور
6 تکمیل اطلاعات خواسته شده

نحوه پیگیری کارت ایثارگری ارتش با کد ملی

مراحل تکمیل فرم جهت دریافت کارت ایثار ارتش

  1. مراجعه به سایت آجا به نشانی –aja.ir
  2. انتخاب گزینه سامانه تکمیل اطلاعات ایثارگری آجا از منوی سمت راست
  3. وارد کردن اطلاعات خواسته شده (کارت ایثار و شماره کدملی)
  4. تکمیل اطلاعات خواسته شده
  5. دریافت پیغام “اطلاعات با موفقیت ثبت شد”

 

روال پرداخت شهریه دانشگاهها برای دارندگان کارت ایثارگری رزمندگان به چه صورت است؟

فرزندان رزمندگان به استناد جز (۱) بند (ث) ماده (۸۸) قانون برنامه ششم از پرداخت ۳۰ درصد شهریه دانشگاه و مراکز آموزش عالی معاف می‌باشند؛ بنابراین از آنجا که بر اساس صدر بند (ث) ماده مذکور، اعمال تسهیلات مقرر در مفاد این بند موکول به تأمین اعتبار و منابع در بودجه سنواتی و سایر منابع مربوطه می‌باشد در صورت تأمین اعتبار، فرزندان رزمندگان می‌توانند از معافیت مقرر برای پرداخت ۳۰ درصد شهریه برخوردار گردند.

آیا از سهمیه کارت ایثارگری رزمندگان برای آزمون استخدامی می توان استفاده نمود؟

چنانچه بر اساس تعریف رزمنده، مستند به بند (و) ماده (۱) قانون جامعه خدمات رسانی به ایثارگران، ایشان رزمنده شناخته شوند، بر اساس ذیل ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از ۵ درصد سهمیه استخدامی برخوردار می‌گردند.

شرایط بهره مندی از تسهیلات خرید مسکن برای جانبازان 70%چگونه است ؟

جانبازان 70 درصد و بالاتر که با توجه به شرایط فیزیکی دارای مسکن نامناسب باشند با تائید توسط بنیاد میتوانند پس از تسویه وام قبلی مسکن مجدا از این تسهیلات استفاده نمایند.

شرایط بهره مندی از تسهیلات ساخت مسکن چیست؟

تمام افرادی که تاکنون از تسهیلات خرید و یا ساخت بهره مند نشده اند امکان استفاده از تسهیلات مزبور را خواهند داشت ضمنا ایثارگرانی که دارای سابقه تسهیلات بانکی مسکن داشته ولیکن دارای مسکن نیمه تمام و یا نامناسب باشند و از تسهیلات مسکن کمتر از سقف تسهیلات سال 90 استفاده کرده باشند نیز با تسویه وام قبلی امکان بهره مندی از تسهیلات بانکی ساخت مسکن خواهند داشت.

آیا به فرزندان شهیدی غیر شاغل در ادرات دولتی فوق‌العاده ایثارگری تعلق می‌گیرد؟

برقراری فوق‌العاده ایثارگری موضوع ماده (۵۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ناظر بر رابطه اشتغال افراد در دستگاه‌های اجرایی و غیر دستگاه‌های اجرایی می‌باشد، بنابراین از آنجا که برادر ایشان شاغل نیستند مشمول فوق العاده ایثارگری ماده (۵۱) قانون جامع نمی‌گردند

چه کسانی از امتیاز فوق العاده ایثارگری بهره مند می باشند ؟

مشمولین بهره مندی ازامتیاز فوق العاده ایثارگری : جانبازان 25 درصد وبالاتر ، فرزند و همسر شهید می باشند

 
3.8/5 - (36 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه کارت ایثارگری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. یاسر

    با سلام پدر من از تاریخ 18/5/1367تا 18/5/1369در منطقه عملیاتی شمال غرب سرباز بوده خواستم بپرسم آیا کارت ایثار گری بهش تعلق میگره یا نه و باید از کجا اقدام کنه ممنون میشم کسی ک اطلاعی داره جواب بده

    پاسخ
  2. راحله

    با سلام و عرض ادب
    پدر من ماشين سنگين داشتند و سالهاي اول جنگ مدام به مناطق جنگي مواد غذايي و …. ميرسوندند اما هيچگونه كارت حضور در جبهه ندارند آيا ميتونند كارت ايثارگري/ حضور در جبهه دريافت كنند ؟
    پيشاپيش از پاسخگويي شما ممنون

    پاسخ
  3. امیر

    سلام..بنده ۶۷/۵/۹ قبل از قطعنامه بسیجی به جبهه رفتم و مدت ۳ ماه و نیم جبهه دارم…برای کارت ایثار رفتم میگن شما ۲۰ روز حساب میشه…یعنی واقعا این انصافه که ۳/۲۱روز جبهه داشته باشم و هیچ مزایایی استفاده نکنیم…لااقل ده روز تشویقی میدادین تا کارت ایثارم شامل ما بشه…یکسال بخاطر جبهه از مدرسه موندم…الان چه فرقی هست بین ما و کسایی که اصلا نرفتن…به نظر شما واقعا این عدل و انصافه..لطفا پیگیری کنین کسانی که مثل ما هستند حقشون ضایع نشه..ممنون

    پاسخ
  4. حسین اسلامی

    سلام و خسته نباشید بنده یک سال پیش از طریق سایت اجا مدارک جهت صدور کارت جدید یا الکترونیکی در چند نوبت با موفقیت ارسال کردم الان که وارد سایت اجا می شوم شماره کارت ایثار قبلی حذف شده و کد پیگیری نوشته شده خواهشمند است پیگیری نمایید

    پاسخ
  5. محمد باقر

    باسلام و خسته نباشید .
    پدر من حدود 10ماه هست که پرونده ایثارگریش را کامل کرده و فرستاده و هنوز هیچ خبری از کارت ایثار گری نداریم و حدود یک ماه قبل درخواست دادیم در همینجا همکاران شما با ما تماس گرفتن و گفتند پیگیری می‌کنیم و دیگر خبری نشد ممنون میشویم که پیگیری کنید و به ما اطلاع بدهید چون من واقعا به این کارت نیاز دارم. باتشکر.

    پاسخ
  6. محمد خیری

    با سلام پدرم 96 ماه دارای منطقه عملیاتی درارومیه وبازنشسته وزرات دفاع هست آیابرای ایشان کارت ایثارگری تعلق میگیرد یاخیر

    پاسخ
  7. م.ح.

    سلام وقت بخیر از زرمندگان ۸ سال دفاع مقدس هستم در سال ۱۳۶۵محل ترخیص لشگر علی اب ابی طالب (ع) شهرستان قم بودم ساکن کرمانشاه سوالی دارم از طریق سایت رزمندگان متونم کارت ایثار را دریافت کنم . چه مدت طول میکشد . هزینه داره ؟ یا بایدبه محل ترخیص مراجعه کنم .ممنونم م. ح.

    پاسخ
  8. جعفر ثانی

    سلام من از تاریخ 1367/7/27 الی 1369/7/29 در لشکر ویژه شهدا در مهاباد مشغول خدمت بوده‌ام واز تاییده ای که دارم مهاباد جزو منطقه جنگی محسوب می‌شده آیا مشمول دریافت کارت ایثار گری میشوم

    پاسخ
  9. سحر

    سلام..
    پدر من در نیروی دریایی از تاریخ اذر ماه 66تا دی ماه 68 خدمت کردن و محل خدمتشون بندرعباس و جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی بوده.
    آیا جز این طرح و دریافت کارت ایثارگری میشن؟

    پاسخ
  10. محمد باقر

    با سلام وخسته نباشید
    پدر من محمد باقر مسیح گل 9ماه هست که پرونده تشکیل داده و فرستاده هنوز کارتش نیومده ما به این کارت نیاز دارم الان چه باید کنیم مگه کارت چقدر طول می‌کشه برای صدورش . باتشکر

    پاسخ
  11. صفرعلی

    سلام ؛ خسته نباشید با توجه به اینکه اکثر بازنشستگان کلیه سوابق اطلاعاتی ثبت و ًضبط می باشد و اغلب بعد بازنشستگی جا بجا شده اند و غالبا سن آنها ۶۰ به بالا است و مسافرت کردن در این وضعیت کرونا یی سخت است چرا اطلاعات و صدور کارت را الکترونیکی نمی کنند و از طریق پست درب خانه تحویل نمایند و هزینه ان‌را دریافت کنند
    چون بعضی ها بیمار هستند لذا پیشنهاد می گردد در صورت امکان صدور کارت تسهیل کنند ممنون و سپاسگزارم

    پاسخ
  12. احسان

    سلام حاجی فقط حرف نزن عمل کن پرونده را بردم سپاه کرمانشاه میگه ۱۸ماه دیگه بیا تا جلسه بگذاریم ماشالله با این همه مدیریت و کارورزی

    پاسخ
  13. کریم

    سلام، من چهار مرتبه از طریق بسیج کارخانه جات به جبهه اعزام شدم، روال ایجوری بود که قبل از شروع عملیات میرفتیم وبعد از عملیات تسویه حساب میدادند وبرمیگرداندن حالا من تو چهار تا عملیات شرکت داشتم که جمعا میشه 4 ماه و 20 روز هرجا که حضور جبهه ارائه میدم میگن چون سه ماه متوالی نداری به درد نمیخوره حالا میخواستم بدونم چرا حضور درجبهه اینجوری بی ارزشش کردن کسانی که حتی یکروز هم حال هوای روزهای عملیات بدر وخیبر و کربلای 4 و5 و…. درک نکردن از دلسوزان بسیجی که الان در راس کا هستند خواهش میکنم این قوانین بد را ابطال کنند،

    پاسخ
  14. علیرضا

    سلام من تاکنون کارت ایثارگری نگرفته ام با توجه به شرایط کرونا در کشور می توانم با ارسال مدارک مربوطه توسط اداره پست به شهر یگان محل خدمتم کارت مذکور را دریافت کنم؟ لطفا راهنمایی کنید با تشکر

    پاسخ
  15. علیررضا

    سلام کارت ایثارم را گم کرده ام چ کار کنم ؟؟؟برای ثبت نام مجدد کد ملی را وارد میکنم از من شماره کارت ایثار میخواهد ..لازم ب ذکر است که بنده 2 تا کارت ایثار داشتم اولی گم شد اما دومی را جهت پیگیری ثبت میکنم ارور میدهد و پیغام میدهد که سیستم هیچگونه اطلاعاتی از شما ب دست نیامده…..چ کار کنم ؟؟؟؟ 09111837092

    پاسخ
  16. محمود شمس القرایی

    با سلام و عرض خسته نباشید بعداز گذشت ۳۰سال به یاد رزمندگان افتادند متاسفانه جناب آقای باقری بدان توجه نکردنند که ۳۰سال گذشته از دوران دفاع مقدس و حال به دور از انتظار است که برای صدور ۶ملیون کارت ۳سال بطول انجامد اگر این مدت طول بکشد یقین داشته باشیم کارتها ۵ملیون عدد تنزیل خواهد کرد آنهم با توجه به سنین رزمندگان آقای باقری کمی باید همت کند

    پاسخ
    1. احمدرضا یارعلی

      چرا برای رزمندگانی که در عملیات بودن بدون هیچ مدرک پزشکی پنج درصد جانبازی صادر نمیشو

      پاسخ
  17. پوریا

    حال بعد 40 سال فکر کردین چطوری رزمندگان رو سر کار بزارید هرگه ندنه کارت ایثار ماهی 50 میلیون تومان شارژ میشه ملت رو گذاشتید سر کار که چی ؟

    پاسخ
  18. عباسعلی راستگو

    هرچی به شماره ها زنگ میزنیم که برای دریافت کارت ایثار گری پیگیری کنیم همش میگه شماره مورد نظر در شبکه موجود نمی باشد میشه لطفا راهنمایی کنید خواهشا جواب بدین

    پاسخ
    1. مشاور گروپ

      مشاور گروپ برای آن دسته از عزیزانی که دسترسی به تلفن ثابت ندارند و یا میخواهند از فرصت مشاوره با تخفیف ویژه برخوردار شوند بسته های مشاوره ای را در نظر گرفته است. به صفحه ی خرید بسته تماس مراجعه نمایید و پس از خرید بازه ی زمانی دلخواه، منتظر تماس کارشناسان مجموعه باشید. (تماس با شماره های سایت فقط از طریق خطوط ثابت و بدون نیاز به اضافه کردن صفر و هرگونه پیش شماره ی دیگری امکانپذیر است و امکان برقراری تماس با موبایل وجود ندارد)

      پاسخ
      1. آصف اسماعیلی

        سلام گوش بفرمان من بجای خودنیروهای مسلح به پرچم پیش فنگ
        بله درارتش این فرمانهاحتمابگوش شماعزیزان گفته شده
        حالامنظورچیست اصل مطلب جنگ ،جنگ است عزت وشرف شمادرگروهمین جنگ است
        لابدزمانهاوسالهاازاین واقعهءتلخ گذشته
        شهادت، ایثار،رزمنده،آزاده اینهاجان فشانی کردندازآرمان تاآرزو
        کدامین وطندوست ووطنپرست حاضربودخاک مقدس کشورش رابه دشمن دهد
        سردمداران امروزی ازخواب غفلت بیدارشیدحرف امام ره راگوش بفرمان داریدنگذاریدحق رزمندگان هشت سال دفاع مقدس پایمال شودمزایایی که به آزادگان وخانواده های شهدادادیدخط نگهدارمرزوناموس به نوبت آمدن ورفتن به جبهه وشهیدشدن واسیرشدن بدست دشمن مستحکم واستواربرادرانشان رزمنده ورزمندگان بودن گوش کنیداین دستورامام ره است رزمندگان رافراموش کردیدهرمزایایی راکه به آنهاداده ایدبطورمساوی بهمه بدهیدبجای اینکه خرج مجلس شورای اسلامی میکنیدمجلس رامنحل کنیدوبه جانبرکفان رزمنده بدهیداین کشوربدون مجلس خوب وبهتراداره میشودهمانطورکه درزمان ویروس کرونادیدیم مجلس بایدمنحل شودرهبربزرگوارماحضرت آیت الله خامنه ای پشتیبان ملت ورزمندگان هشت سال دفاع مقدس است وطول عمرباعزت به ایشان ازخداوندمتعال آرزومندیم.

        پاسخ
        1. احمدرضا

          سلام
          عزیزان رزمنده صدور کارت سرکاریه کارتی در کار نیست ما دیگه برای نظام مهره های سوخته هستیم
          حدود ۳۰سال گذشت خبری نشد ما که دیگه پیر شدیم. دروغ پشت دورغ

  19. محمد اسماعیلی متین

    با سلام و خسته نباشید خدمت عوامل سایت
    پدر من به مدت 27 ماه در مناطق شمال غرب کشور در تاریخ 1367/6/24 تا تاریخ 1369/9/24
    خدمت سربازی کرده است و هیچ گونه کارت ایثارگری و… ندارد می خواستم بپرسم که آیا کارت ایثارگری شامل حال پدرم می شود یا نه

    پاسخ
    1. علی

      سلام بزرگواران محترم کاش برای رزمندگان که تاریخ اعزام آنها قبل از قطعنامه وآتش بس به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدن ومدت سه ماه حضور داشته اند چیزهایی درنظرگرفته میشداگرکسی بعد از آنش بس اعزام شدن اگرشهید یاجانباز شدن جزء آمار هستند اما متاسفانه بعد از آنش بس جبهه های ماجز خدمت محسوب نمی شودلطفا پیگیری فرمائید/با تشکر

      پاسخ
  20. محمد حسین یزدی

    بنام خداوندعادل وتوانا.

    با احترام.
    متأسفانه بعد از اتمام جنگ و آغاز دوران سازندگی، رزمندگان به فراموشی سپرده شدند، به‌طور حتم رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای امور مادی و دنیوی به جبهه‌ها نرفتند، اما مسئولان نباید این تفکر را بهانه کرده و هیچ حمایتی را ازرزمندگان نداشته باشند.همه مملکت مدیون فداکاریها وازخودگذشتگی ورشادت ها وجانفشانی های این عزیزان است.چرانبایدجزء ایثارگران شناخته شوند.ومثل بقیه ایثارگران مزایا وامتیازاتی برای این عزیزان تعریف کرد.
    رزمنده ریشه وستون است.وخود رزمنده است که تبدیل به جانباز. آزاده.وشهید میشود.تا کی بایدگفت.وهیچ اثری نداشته باشد.
    27سال ازدفاع مقدس میگذرد.وهنوزهیچ نهادی متولی این عزیزان نیست.تا کی این همه بی عدالتی وتبعیض درحق این عزیزان روامیدارید.
    امام فرمود.نگذاریدرزمندگان درپیچ وخم زندگی بمانند.چراهیچکس حرف امام راگوش نمی دهد.
    انسانهای مومن وولایت مدارومتعهد کجایند.تا ازاین عزیزان دفاع کنند.صدای آیا کسی هست که مرایاری دهد.می آید.آیا کسی هست که این عزیزان وپیروان راستین امام حسین (ع) رایاری نمائید.اگرکسی هست.بایدبه عمل ثابت کند.نه به حرف وشعار.بعدازگذشت 27سال ازدفاع مقدس دیگرجای برای حرف وشعارنمانده است.وفقط وقت عمل است.ودیگرموقع طرحهای زمانبر وبزک شده گذشته.وموقع طرحهای فوری است.
    چرامواد28و51 و56قانون خدمات رسانی به ایثارگران نباید شامل حال این عزیزان شود.
    بعدازتحمل بیماریهای مختلف چرانبایدمثل آزادگان ایثارگربه ازای مدت حضورداوطلبانه این عزیزان درجبهه ها درصدی جانبازی تعلق گیرد.
    چرابابدبعدازگذشت 27سال ازدفاع مقدس هنوزاین عزیزان مشکلات معیشتی داشته باشند.
    چرابایدبعدازگذشت این سالها این عزیزان موردبی احترامی وبی حرمتی وهتاکی قراربگیرند.ومشکل ارتقاء شغلی داشته باشند.
    موقعی که ریشه ایثارگری که رزمندگی ومجاهدت درراه خداست.درنظر گرفته نمی شود.چگونه میتوان ترویج فرهنگ ایثاروشهادت نمود.
    با تشکرفراوان.

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی